Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 juni 2005, 18:03   #1
Picaroon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 49
Hoge cultuur om je haartjes te vergeten?

Werkt een echt goed boek, een mooi museum, een prachtige film, ofzo ook zo goed om je haaruitval tijdelijk tot iets triviaals te laten verworden???

Heb van de week het zes uur durende meesterwerk van filmkunst "La meglio Gioventu" mogen aanschouwen. Was zwaar onder de indruk, gelukkig, verdrietig, kortom echt geroerd...

Mij helpt dit echt in te zien hoeveel moois er is in het leven, wat er allemaal niet veel belangrijker is, etc. Kan dankzij die geweldige film weer even vooruit...

Hebben jullie dat ook???? Of hebben jullie misschien andere middelen 'to put hair loss into perspective'???
__________________
Regimen:

Inwendig:
- Finasteride sinds februari 2005
- Saw Palmetto sinds juni 2005 (na eind 2004 te zijn gestopt na een half jaar)

Uitwendig:
- Dode zee shampoo Dandruff
- Galderma Ell Cranell sinds januari 2005 (gestopt juli '05)
- Minoxidil sinds 28 juni 2005
- Galeatomie juni 2004
Picaroon is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2005, 20:22   #2
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
Lightbulb maak dr iets van

nouw mijn haarprobleem is nu juist hetgene wat mijn uitvlucht is bij mijn haarprobleem...

ik zit me echt helemaal gek te surfen hierzo en lees alles, leer, bepaal wat ik wel en niet ga doen om de situatie te verbeteren, doe het ook nog ff... en behaal nu al een stukkie resultaat!!! (ben pas 2 maanden bezig ofzo maar mn famillie zeggen nu al dat het dr beter uitziet!!)dat is echt het beste gevoel... ik ben dr nogsteeds zwaar mee bezig de hele tijd in mn hoofd maar dit maakt me niet langer depressief omdat het toch verbeterd. het geeft me hoop, nieuwe moed, echt moed... ik zit nu zelfs achter het meissie dat ik zoooo graag wil aan en het lijkt me nog te lukken ook!! ik zit alleen nog wel af en toe zo van als ik dr nu gewoon eens een jaartje niet kon zien dan zou ze me tenminste niet met ZULK slecht haar zien maarjah daar heb ik dan toch weer schijt aan als ik dr weer spreek kortom ik loop op een dik pak stapelwolken over haar en mn haar

allemaal succes met relativatie en acceptatie begrijp me niet verkeerd maar je kent het gezegde toch wel die van; the best defence is a good offence? ik pak mn haarprobleem aan al kost het me mn laatste stuiver en laat mn haarprobleem niet mijn zelfvertrouwen aanpakken... dat zou bij mij echt nog een keertje tot een hele zware depressie kunnen lijden of erger(die vul je zef maar lekker in) maar dat ben ik... alles of niets mentaliteit en een vleugje COME ON BE A TIGER!!!

het is wel fijn om te horen dat er ook nog mensen zijn die filmkunst als uitweg kunnen benutten dat lijkt me een stuk goedkoper ik ben jaloers op je kerel

maar ff btw denk je echt dat je met sp EN fina beterre resultaten zult boeken??
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked

Laatst gewijzigd door rizla; 30 juni 2005 om 20:26
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2005, 23:11   #3
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Als er geen muziek , films en zo bestonden en dingen zoals mijn liefde voor mijn kleine neefjes dan zou ik echt gek worden.
Dankzij deze dingen en een verbeterde zelfvertrouwen ben ik nu beter in balans dan 2 jaar geleden toen ik echt aan niets anders kon denken.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 00:56   #4
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
La Meglio Gioventu is echt een geniale film. Heb hem ergens in februari gezien op Belgie. Lopen huilen! Geweldige film! Als je zo'n film over het gehele leven ziet dan is alles eigenlijk relatief. Ik ben op dit moment voor zo'n 80% van de dag met oplossingen voor m'n haar aan het zoeken. Ik moet nog een bepaald regima gaan zoeken wat betrouwbaar en betaalbaar is, wat ik dan een aantal jaar kan volhouden. Ik zit er over te denken aan de pompoenpitten, omega 3-6-9, p-5-p en zyrtec te gaan en misschien zelfs spiro als dat ergen te koop is.

Andere dingen die je van je gedachten over je haar kunnen afbrengen zijn meisjes! Een vriendin krijgen of eentje kwijtraken zijn situaties waarin je vrijwel niet meer met je haar bezig bent! Eentje kwijtraken zorgt wel voor de nodige depressies wat ook weer niet gezond is voor je haar.

rizla waar koop jij de zyrtec, omega's en je p-5-p?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 17:38   #5
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
omegas zijn van de tuinen die haalt mn mommy kos iets van een geeltje voor een pot van 120 capsules van het huismerk van ze(slikken heel makkelijk btw) en die p5p heb ik bij een suplementenwinkeltje vandaan(naam weet ik niet meer ik kijk maandag wel ff dan kom ik dr langs) die zijn niet van now zoals de meeste de gebruiken(the legacy of sos ) maar van aov met 50 mg pyridoxaal-5-fosfaat;2500%adh 60 pillen voor 14.65 en die zyrtec heb ik online besteld bij http://www.ukonlinepharmacy.net/zyrtec.htm maar dat wou jij niet toch?? je moet ze ook gewoon bij de da kunnen halen alleen word het dan reteduur (5e/7pillen) en je kan ook gewoon sp halen ook bij de tuinen btw mocht je dat nog willen
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 18:11   #6
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ja SP. Ik weet niet of dat niet iets teveel van het goede is voor mijn prostaat! Ik slik ook al fina. Maar bedankt voor je links. Is het niet zo dat Zyrtec vergoed wordt door de verzekering?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 18:16   #7
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ik heb trouwens voor zover ik weet nog nooit gezegt dat ik niet Zyrtec wil gebruiken. Ik vraag me alleen af of het niet slecht voor je is om jaren achter elkaar iedere dag zyrtec pillen te slikken. Daar is het toch niet voor bedoeld? Ik heb wel heel erge hooikoorts, maar alleen in de lente en zomer. En ik heb nu een spuitertje van de apotheek. Het is ook een antihistamine maar niet hetzelfde als wat in Zyrtec zit.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 20:59   #8
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
Citaat:
Ja SP. Ik weet niet of dat niet iets teveel van het goede is voor mijn prostaat! Ik slik ook al fina. Maar bedankt voor je links. Is het niet zo dat Zyrtec vergoed wordt door de verzekering?
jah dan is sp idd overbodig lijkt me als je al fina slikt sorry had dr ff overheen gelezen
en volgens mij kan je het bij allergieen wel op doktersrecept krijgen (zeker in de zomer in jouw geval zou al de helft in kosten schelen)alleen dan krijg je vast iets anders van kerstine of claritine ofwat dan ook maar dat maakt niet zoveel uit lijkt me want ebastine (kestine) en cetirizine (zyrtec) enz. zijn allen weinig sederende antihistaminica...

Citaat:
Ik heb trouwens voor zover ik weet nog nooit gezegt dat ik niet Zyrtec wil gebruiken. Ik vraag me alleen af of het niet slecht voor je is om jaren achter elkaar iedere dag zyrtec pillen te slikken. Daar is het toch niet voor bedoeld?
ik bedoelde dat ik d8 dat jij niets over het inet wou bestellen (dat was jij toch??anders sorry) maar jah ik heb dr scheit aan dat het er niet voor bedoeld is... het hele medicijn is eigenlijk niet voor mij bedoeld maar zoveel kwaad zal het niet kunnen lijkt me en als je dr last van krijgt kan je dr altijd nog mee nokken ik neem aan dat het zn werking niet verliest ofzo want het neemt plekjes in eosinofiele cellen in(witte bloedcellen) waar zich normaal hestamine hechten die je als het ware gewoon bezet houd met een antihestamine
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked

Laatst gewijzigd door rizla; 1 juli 2005 om 21:28
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2005, 14:29   #9
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rizla
ik bedoelde dat ik d8 dat jij niets over het inet wou bestellen (dat was jij toch??anders sorry)
Ja het klopt dat ik dat was! Nou het is niet zo dat ik het niet wil, het is alleen dat ik bang ben dat ik geld stort op iemands rekening en vervolgens nooit wat krijg! Ik heb nog nooit wat gekocht via internet en het lijkt me moeilijker controleerbaar dan het kopen in een winkel. Als er dan iets mis mee is ofzo dan kan je het gewoon ruilen. Via internet weet ik het zo niet, maar het is misschien onzin dat ik het zo wantrouw.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2005, 14:45   #10
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
had ik op het begin ook je hoort van die verhalen en waarschuwingen van mensen en op tv maar ik heb inmiddels wel een keertje of 50 dingen besteld op het internet met mn cc en nog nooit iets vervelends gehad
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2005, 15:18   #11
Pieter19
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Locatie: Almere, Nederland
Berichten: 163
Zyrtec heeft een zeer slaapwekkende wending op me, als ik het neem slaap ik vele uren per dag maar er zijn toch al regelmatig mense met goede resultaten...

Maar om ff op topic te komen.. Jep van die dingen die je verder doen kijken als je tuintje doen je wel inzien dat zo'n dingen als haarproblemen & haaruitval maar een miertje van een probleem is in deze mensen wereld. Als je meer wilt weten over zo lectuur kan je me altijd PM'en voor info, ik ben er zeer veel mee bezig.

Greets,
Pieter.
Pieter19 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2005, 21:32   #12
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Oh trouwens! Ik heb laatst Lucia y el sexo gezien, en dit is weer een geniale film net als La Meglio Giuventu. Dus als iemand een "hoge cultuur" zoekt om even van zijn/haar haarproblemen afgeleid te zijn is deze film een aanrader. Daarnaast is het met een mooie en vaak blote jongedame in de hoofdrol. Maar dit terzijde. Ook behalve dit is het een geweldig mooie ontroerende film.

Ook is komende woensdag Magnolia op tv wat wel een van de meest mooie bijzondere films is die ik ooit heb gezien. Als je die nog niet hebt gezien KIJKEN! Het zal je niet teleur stellen. En ook als je hem al wel gezien hebt zou ik hem nog eens kijken!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoge verbranding SjonKanon Medicijnen/haargroeimiddelen 9 22 augustus 2004 10:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.