Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 juli 2005, 05:35   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Een gebruiker van HLT observeert ons (humor)

Beste mensen,

Ik ben wat vroeg wakker geworden en kon niet echt meer in slaap komen dus ik dacht: "hey, ik ga HaarWeb bezoeken, dat is altijd fijn om de dag mee te beginnen" . (Ik zal straks nog een poging wagen overigens, om in dromenland te geraken, alwaar een schone jonge deerne op mij ligt te wachten.)

In ieder geval keek ik ook even op Hair Loss Talk en stuitte op het volgende topic van ene Gilgamesh en ik moest er wel om lachen (in positieve zin). Deze Gilgamesh heeft een dag lang een observatie uitgevoerd op een Duits haaruitvalforum (alopezie.de) en ons en hij kwam met de volgende conclusie:

Citaat:
#1 - they pretty much all use Dutasteride (especially the Dutch) as opposed to propecia. even though they think it might be dangerous, they seem to not give a f*ck and are A LOT more concerned with going bald than we are

#2 - discussion of suicide / leaving their wives / etc. if they go bald is much more common. they dont whine about it though: it's like matter of fact. they seem to be more fatalistic about it all. you don't get any of the 'just shave your head and get a tan' responses. it's all or nothing with them (especially the Germans). probably why they don't care about the sides of Dut.

#3 - they pretty much have the exact same opinions about the top transplant doctors as we do. armani and hasson/wong and cole essentialy are big time. the futzyhead guy is seen as some kind of celebrity and they call him 'bon jovi'.


#4 - a sh*tload of them use something called 'rooscure' in their regimins (they list their regimins underneath their signature like us)

#5 - they use spiro and fluridil too pretty commonly


#6 - the germans call sheds 'OUTBURTS'. made me laugh for some reason

the most striking difference is i've yet to come across this foolish 'hit the gym and get tan with your moby head' suggestion. this meathead alphamale nonsense is mostly an American invention and I think you guys are fooling yourselves with it.
Bron

De eerste twee punten vind ik bijzonder opmerkelijk. Ik heb zelf juist altijd het idee dat het voor die Amerikanen veel moeilijker te verkroppen is (gemiddeld gezien dan). Ook met betrekking tot die bevinding ten aanzien van dutasteride. Volgens mij zijn mensen, in ieder geval op HaarWeb, juist veel rationeler en voorzichtiger met het gebruik van medicatie (zoals Duta), terwijl de Amerikanen iedere tablet maar naar binnen werken, wanneer ze denken dat het kan iets voor ze kan betekenen (hey, hier zie ik daadwerkelijk een markt voor mijn Hairevive ).

Maar leuk om te zien dat wij in de spotlights staan van de kalende broeders overzee in het land van ongelimiteerde vrijheid... als je geld hebt.

P.S. Ik zie dat er ene j25 (een Nederlander) gepost heeft in dat topic. Ben jij dat, jongen25?

Laatst gewijzigd door Haarmannetje; 1 juli 2005 om 05:37
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 08:53   #2
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Die opmerking over Rooscure is ook schitterend!

Maar als hij over rooscure heeft gelezen dan zou hij de term ketoconazol toch ook gezien moeten hebben? Kennen ze dit dan niet in de States?

En ook de opmerking over het feit dat wij kennelijk Duta zo makkelijk slikken dat we alles wel naar binnen willen proppen klopt ook niet.
Ik las op een Amerikaans forum (kan HLT geweest zijn) over een paar gozers die hun minox ORAAL innamen! Dat is geen maatstaaf, ok, maar zo gek doen wij nog niet.

Vreemd ook dat iemand uit Amerika, waar alles draait om uiterlijk, vind dat wij ons meer zorgen maken dan hen.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 08:55   #3
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Jah ik kwam deze topic ook tegen daar.
Alleen de responses zijn heel erg afzeikend.
Gilgamesh wordt daar helemaal bezijkt en al.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 10:06   #4
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hahaha, wat grappig.
Ik heb ook de indruk dat de Amerikanen het veel moeilijker hebben met kaalworden... vooral de angst dat ze geen hot babes meer kunnen krijgen en het zullen moeten stellen met de fat chicks zit er erg ingebakken. Ik erger me vaak blauw aan dat soort discussies.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 11:10   #5
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Maar als je ook ziet hoe druk hun forums wel niet zijn.
Daar gaan heel veel topics verloren die worden niet beantwoord en verdwalen in die topics doolhof.
Ook dat er gewoon zoveeeeeeeel hetzelfde topics aanwezig zijn , 20 years,18 years, 19 years going bald help what can i do, panic!!!, aaaaah wel begrijpelijk ik was ook aan het panieken in het begin.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 11:56   #6
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Hahaha, wat grappig.
Ik heb ook de indruk dat de Amerikanen het veel moeilijker hebben met kaalworden... vooral de angst dat ze geen hot babes meer kunnen krijgen en het zullen moeten stellen met de fat chicks zit er erg ingebakken. Ik erger me vaak blauw aan dat soort discussies.
Ja, hahahahaha . Prachtig: "hot babes" en "fat chicks", zo te zien is het aanbod in de VS klein wat betreft het vrouwelijke volk. Dat je bang bent om minder aantrekkelijk te worden door je haaruitval, oke, maar het getuigt van zo weinig respect voor de medemens he (voor de "fat chicks"). Alsof het de restpartijen zijn waar je uit kunt kiezen als je verder niets kunt vinden. Hey, hoe zal men reageren op Amerikaanse fora als ik de "ik wens je veel haaruitval toe" reactie uitspreek ?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 12:00   #7
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
let maar op haarman voor je t weet vallen ze nederland binnen!

Laatst gewijzigd door T4BuL4 R4S4; 1 juli 2005 om 12:06
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 12:02   #8
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
HHAAHAH.
The famous haarman: "ik wens je veel haaruitval toe" uitspraak.
Het is net Trump's slag zin you are fired, of was het you are out.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 12:10   #9
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T4BuL4 R4S4
let maar op haarman voor je t weet vallen ze nederland binnen!
Oh nee, dan word ik zelfs gescalpeerd en pakken ze onze meisjes af!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 15:00   #10
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje

P.S. Ik zie dat er ene j25 (een Nederlander) gepost heeft in dat topic. Ben jij dat, jongen25?
Jazeker Haarmannetje, dat was ik.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 23:52   #11
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Jazeker Haarmannetje, dat was ik.
Voorzichtig infiltreren en dan keihard toeslaan! hehe
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2005, 16:57   #12
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Je leest de idiootste dingen op de Amerikaanse forums:

Propecia and Gay Tendencies?
I started taking propecia a month ago, and since then I've noticed myself checking Men out. Even when I satisfy myself, pictures of men will pop into my brain.. Is this normal?


http://www.hairlosstalk.com/discussi...=18456&start=0
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2005, 17:07   #13
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Je leest de idiootste dingen op de Amerikaanse forums:

Propecia and Gay Tendencies?
I started taking propecia a month ago, and since then I've noticed myself checking Men out. Even when I satisfy myself, pictures of men will pop into my brain.. Is this normal?


http://www.hairlosstalk.com/discussi...=18456&start=0
Haha wat een mafketels. Door een AGA obsessie kijken ze de hele tijd naar andere mannen, hij haalt het een en t ander door elkaar.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2005, 17:40   #14
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Whahahahaah, we hebben alles gehad qua rare bijwerkingen.
Nu iemand die zegt dat ie homosexuele trekjes krijgt door fina, donder toch op man je bent het of je bent het niet, daar zorgt fina niet voor.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.