Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 juli 2005, 10:07   #1
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Question Wanneer noem je het haarverlies?

Vraagje..

Ik was elke ochtend me haar met enkelt water, ik kam het dan strak naar achteren, hierbij gebruik ik ook een deel van me handen. Als ik dit gedaan heb zie denk wel een stuk of 10 haren aan me handen zitten, en ook een stuk of 5/10 in de wasbak. Vervolgens droog ik me haren maar hierdoor vallen nauwelijks meer haren van uit, misschien hooguit 5. Dus in totaal iets van 20 elke ochtend. Mijn vraag aan jullie is, valt dit onder haarverlies? Vanaf hoeveel haren per dag en op welke wijze van uitvallen (haar wassen, haar kammen, handen door de haren, etc.) gebeurd dat dan?
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 10:22   #2
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Nee, zo werkt het niet. Het heerst een enorme mysterie rondom haaruitval en de relatie met uitgevallen haren. Haaruitval is in die zin misleidend. Met de 'negatieve' haaruitval wordt bedoeld: een dusdanige hoeveelheid haarverlies waarbij de natuurlijke ratio anageen (rustperiode) / telogeen (groeiperiode) wordt verstoord en er dus kaalheid optreedt. Bij AGA is dus sprake van haaruitval.

Je kunt dit niet simpelweg aflezen van het aantal haren dat bij een wasbeurt of een kambeurt uitvalt. Dat is veel te onnauwkeurig. Zo vallen haren dagelijks uit, maar sommigen blijven in je haar zitten, die je er de volgende dag weer uitwast bijvoorbeeld. En bij sommigen vallen er dagelijks simpelweg meer haren uit dan bij anderen. Zo kan het zelfs zijn dat bij iemand met een enorm bos haar en een NW1 dagelijks ontzettend veel uitvalt en bij iemand met duidelijke kaalheid maar een paar haren.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 11:03   #3
Picaroon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 49
Ja, van haarverlies is sprake als er meer uitvalt dan teruggroeit. Het verschilt inderdaad per persoon hoeveel haren er moeten uitvallen voordat er sprake is van "netto verlies" zeg maar.

Over die 20 haren zou ik me weinig zorgen maken, ik kan me niet voorstellen dat dat bij iemand op haarverlies zal duiden, zeker niet in jouw geval waarin je niet super zachtzinnig met je haar omgaat.
Kijk als er nou - zoals bij mij recentelijk - honderden haren per dag uitvallen, dan wordt het pas penibel. (Na een paar kambeurten tel ik zo'n 125-200 haren in de wastafel.) Daar kunnen de productieve haarzakjes niet tegen op, ook al doen ze nog zo hun best...
__________________
Regimen:

Inwendig:
- Finasteride sinds februari 2005
- Saw Palmetto sinds juni 2005 (na eind 2004 te zijn gestopt na een half jaar)

Uitwendig:
- Dode zee shampoo Dandruff
- Galderma Ell Cranell sinds januari 2005 (gestopt juli '05)
- Minoxidil sinds 28 juni 2005
- Galeatomie juni 2004
Picaroon is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 11:39   #4
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
ik ben het "helemaal" het je eens picaroon!!!!

heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 11:57   #5
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Stel nou voor , dat je aga hebt en je haren groeien bij elke uitval dunner en kleiner terug he , dan kan je toch beter 20 haren per dag hebben die uitvallen dan 150 haren want dan gaat het toch veeeel en veeeel langzamer.
Is dat niet waarom sommigen over de loop van 10 a 15 jaar in nw2 blijven steken terwijl anderen van een nw1 in een nw 6 veranderen in wat 5 jaar.
Dit is een voorbeeld waar bij elke uitvallende haar verdoemd is , het kan ook zo zijn dat er 150 uitvallen maar dat er 30 ofzo door aga gefecteerd worden.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 12:24   #6
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Picaroon
Over die 20 haren zou ik me weinig zorgen maken, ik kan me niet voorstellen dat dat bij iemand op haarverlies zal duiden, zeker niet in jouw geval waarin je niet super zachtzinnig met je haar omgaat.
Ik gebruik de laatse 3 maanden al geen gel meer en doe verder helemaal niks met me haar. Daarom vond ik het toch vreemd dat haren zo makkelijk uitvielen terwijl ik me haar enorm met rust laat en enkelt 's ochtends en 's avonds me haar was emt water. Ik gebruik overigs nu al 5 maanden Finasteride (8 feb)..

Ik lees dat jij ook sinds Februari bent begonnen met fina, ik wil niet te veel off topic gaan maar hoe heeft je haar in die tijd gereageerd Picaroon? En wat is je oordeel tot nu toe?
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 12:54   #7
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike
Ik
Ik lees dat jij ook sinds Februari bent begonnen met fina, ik wil niet te veel off topic gaan maar hoe heeft je haar in die tijd gereageerd Picaroon? En wat is je oordeel tot nu toe?
Mag ik vragen waarom je begonnen bent met fina?
Ik ben geen AGA persoon maar heb AA.
Maar een normaal mens verliest geloof ik tussen de 100 tot 150 haren per dag.
Dus 20 haren bij een kam en wasbeurt zijn echt geen enkel probleem.
Zoals haarman al zei vallen haren de gehele dag uit. Van s'morgens vroeg tot in je bed aan toe.
Daar kan je niet tegen op!
Je kan stoppen met je haren wassen enz enz, maar die haren vallen toch wel uit want ze zitten al los in het haarzakje.
alleen gaat het geleidelijker als je je haar met rust laat. Tenminste dat lijkt dan zo.
Want vaak haal je met het kammen van je haar alleen maar de toch al losse haren tussen de rest van je haar vandaan!!

Groetjes Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 13:01   #8
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
Mag ik vragen waarom je begonnen bent met fina?
Omdat ik bij het doen van me haar wel minstens 100 haren in de wasbak terrecht kwamen, ik heb nu al 3 maanden geen gel meer in me haar gedaan dus ik had verwacht dat het wel volledig zou stoppen, tenminste dat het niet zo simpel zou uitvallen. Ik heb ook stevige inhammen en erg dunnend haar, vooral bij de kruin.
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 14:24   #9
Picaroon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike
Ik gebruik de laatse 3 maanden al geen gel meer en doe verder helemaal niks met me haar. Daarom vond ik het toch vreemd dat haren zo makkelijk uitvielen terwijl ik me haar enorm met rust laat en enkelt 's ochtends en 's avonds me haar was emt water. Ik gebruik overigs nu al 5 maanden Finasteride (8 feb)..

Ik lees dat jij ook sinds Februari bent begonnen met fina, ik wil niet te veel off topic gaan maar hoe heeft je haar in die tijd gereageerd Picaroon? En wat is je oordeel tot nu toe?
Ik gebruik de fina even lang als jij zeg maar. Bij mij leek het prima aan te slaan. Heb geen last gehad van de beruchte shedding ofzo, integendeel: had amper nog haaruitval. Zelfs bij het door mijn haar gaan met natte handen en bij het "gellen" - waar jij dus kennelijk mee bent opgehouden - bleven er nauwelijks haren achter...

Maar goed de laatste weken is het dus een grote ellende, allemaal dode haren die uitvallen... Ook ik dus de gel maar even laten staan, maar ja daarmee ben ik er niet...
Met een grote borstel met wijd uitstaande "sprieten" (of hoe ik het ook moet noemen) door mijn droge haar gaan, nou niet bepaald het meest wilde wat je met je haar kunt doen, levert dus uitval van 100-200 haren op...

ben aan de minox gegaan om te redden wat er te redden valt. Ik hoop voor je dat jou dit niet te wachten staat...
__________________
Regimen:

Inwendig:
- Finasteride sinds februari 2005
- Saw Palmetto sinds juni 2005 (na eind 2004 te zijn gestopt na een half jaar)

Uitwendig:
- Dode zee shampoo Dandruff
- Galderma Ell Cranell sinds januari 2005 (gestopt juli '05)
- Minoxidil sinds 28 juni 2005
- Galeatomie juni 2004
Picaroon is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 14:26   #10
Picaroon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ycelik
Stel nou voor , dat je aga hebt en je haren groeien bij elke uitval dunner en kleiner terug he , dan kan je toch beter 20 haren per dag hebben die uitvallen dan 150 haren want dan gaat het toch veeeel en veeeel langzamer.
Is dat niet waarom sommigen over de loop van 10 a 15 jaar in nw2 blijven steken terwijl anderen van een nw1 in een nw 6 veranderen in wat 5 jaar.
Dit is een voorbeeld waar bij elke uitvallende haar verdoemd is , het kan ook zo zijn dat er 150 uitvallen maar dat er 30 ofzo door aga gefecteerd worden.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt...
__________________
Regimen:

Inwendig:
- Finasteride sinds februari 2005
- Saw Palmetto sinds juni 2005 (na eind 2004 te zijn gestopt na een half jaar)

Uitwendig:
- Dode zee shampoo Dandruff
- Galderma Ell Cranell sinds januari 2005 (gestopt juli '05)
- Minoxidil sinds 28 juni 2005
- Galeatomie juni 2004
Picaroon is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 14:28   #11
Picaroon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HEIDIKEN
ik ben het "helemaal" het je eens picaroon!!!!

heidiken
Ben je het echt met me eens of juist niet??? Je hebt het woord <helemaal> tussen aanhalingstekens gezet, dus ben niet helemaal zeker van mijn zaak...
__________________
Regimen:

Inwendig:
- Finasteride sinds februari 2005
- Saw Palmetto sinds juni 2005 (na eind 2004 te zijn gestopt na een half jaar)

Uitwendig:
- Dode zee shampoo Dandruff
- Galderma Ell Cranell sinds januari 2005 (gestopt juli '05)
- Minoxidil sinds 28 juni 2005
- Galeatomie juni 2004
Picaroon is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 14:45   #12
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
toch wel hoor, ik meen echt wel dat ik het volledig met je eens ben !!

heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 14:49   #13
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Picaroon
Ik gebruik de fina even lang als jij zeg maar. Bij mij leek het prima aan te slaan. Heb geen last gehad van de beruchte shedding ofzo, integendeel: had amper nog haaruitval. Zelfs bij het door mijn haar gaan met natte handen en bij het "gellen" - waar jij dus kennelijk mee bent opgehouden - bleven er nauwelijks haren achter...

Maar goed de laatste weken is het dus een grote ellende, allemaal dode haren die uitvallen... Ook ik dus de gel maar even laten staan, maar ja daarmee ben ik er niet...
Met een grote borstel met wijd uitstaande "sprieten" (of hoe ik het ook moet noemen) door mijn droge haar gaan, nou niet bepaald het meest wilde wat je met je haar kunt doen, levert dus uitval van 100-200 haren op...

ben aan de minox gegaan om te redden wat er te redden valt. Ik hoop voor je dat jou dit niet te wachten staat...
Ja ik ben ook bang dat wanneer ik me haar weer ga doen (want geen echt haar vriendelijk kapsel is, en al zeker niet op de manier hoe) dat ik ook weer minstens 100 haren aantref in de wasbak.. Maarja we zullen zien, ik probeer in ieder geval zo veel mogelijk gel-vrij en zo min mogelijk haartastend door het leven te gaan..

Mijn ervaring met fina is dat het vooral nog dunner is gaan worden. Ik merk nog weinig goeds. Ik ben wel vastberaden om het tot en met december te gebruiken. In Januari ga ik evalueren en dan precies na een jaar in Februari besluit ik of ik door zal gaan of ander middel zal gaan gebruiken. Ik raad dit ook in jouw geval aan, stop niet met fina voordat je het minimaal een jaar heb gebruikt. De meeste gebruikers merken pas wat na 6/8 maanden, en die tijd moet voor ons beide nog aanbreken.
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 14:49   #14
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Wat ik bedoel is , stel je voor, aga zorgt ervoor dat wat uitvalt , dunner en korter terug groeit en steeds vaker uitvalt , tot dat je die haar niet meer kunt zien.
Daarom denk ik dat het erger is dat er 100 haren door die process gaan dan dat er 20 haren door die process gaan.
Iemand die geen AGA heeft kan heel veel haarverliezen zonder probleem want het haar komt toch weer terug , de dht verkleint en verdunt het haar en hun zijn er minder gevoelig voor als wij.
Daarom worden mensen die met AGA die veel haar verliezen sneller kaal dan mensen met AGA die weinig haar verliezen.
Nu ga ik echter van een situatie uit waarbij we zeker weten dat de wortels bij beiden aga'ers verschrompelen.
Kijk als je zo telt kan de aga'er die weinig haar verliest sneller kaal worden.
Hij verliest bijv 20 haar per dag maar alle 20 gaan gewoon door die proces heen.
Maar aga'er nummer 2 verliest er bijv 100 haren maar 5 gaan door die process heen en de rest die gaat gewoon op een gezonde manier verder.
In principe kan je door de uitval telling nooit teveel wijzer van worden.
Maar vind je het dan niet vreemd dat mensen op haarmedicatie vaak stabilisering zien als ze niet wakker worden met 100 haar maar met 10 haren op de kussens bijv.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 16:48   #15
Picaroon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HEIDIKEN
toch wel hoor, ik meen echt wel dat ik het volledig met je eens ben !!

heidiken
OK dan! Thumbs up!!
__________________
Regimen:

Inwendig:
- Finasteride sinds februari 2005
- Saw Palmetto sinds juni 2005 (na eind 2004 te zijn gestopt na een half jaar)

Uitwendig:
- Dode zee shampoo Dandruff
- Galderma Ell Cranell sinds januari 2005 (gestopt juli '05)
- Minoxidil sinds 28 juni 2005
- Galeatomie juni 2004
Picaroon is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Flossen tegen haarverlies?? Ja, flossen tegen haarverlies! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 10 7 april 2005 09:10
wanneer inflammation? bas739 AGA - Algemeen 4 29 oktober 2004 22:46
[BETOOG] Zorgen over haarverlies een welvaartskwestie. Haarmannetje AGA - Algemeen 39 27 september 2004 17:41
Het grote haaruitval-boek... pindakaas AGA - Algemeen 5 17 februari 2004 19:36
Wanneer heb je ttm? bruder TTM - Algemeen 2 10 oktober 2003 21:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.