Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juli 2005, 16:15   #1
Indodani
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Berichten: 72
babyhaartjes

ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik bij mijn inhammen haar verlies. Ik heb voor bij mijn haarlijn van die korte dunne babyhaartjes. Volgens mij waren dit ooit dikke lange haren geweest die niet meer groeien. Maar mijn vraag is heeft dit met AGA te maken? Heb het ook vooral bij mijn inhammen als ik goed kijk.
Ik heb zelf nog niet opvallende inhammen maar misschien is dit het begin. Bij sommige vrienden van mij zie ik dat ook terug terwijl bij andere weer niet maar dat zijn net degene die geen kalend ouders hebben. Misschine vergis ik me wel hierin maar moet ik me nu druk maken :S
Indodani is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2005, 17:20   #2
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Als je haar verliest bij je inhammen waar eerst wel haar groeide is het waarschijnlijk AGA. Dus moet je even hier op de website rondkieken naar een goed regime. Finasteride wordt door bijna iedereen gebruikt.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2005, 18:06   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ook bij vrouwen zie ik meestal bij de haarlijn kortere haartjes. Het is wel typerend voor AGA, maar toch... bij niet-kalende mensen is dat ook zo, dus ik weet het ook allemaal niet meer .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2005, 14:35   #4
Indodani
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Als je haar verliest bij je inhammen waar eerst wel haar groeide is het waarschijnlijk AGA. Dus moet je even hier op de website rondkieken naar een goed regime. Finasteride wordt door bijna iedereen gebruikt.
Beste Guoy, hoe weet ik nou wat voor een regime ik moet gebruiken en wat het beste voor me is.. Ik kan niks fatsoenlijks meer opzoeken op deze forum want het is echt teveel informatie waardoor ik niet meer weet wat wel en niet klopt.
Ik las op www.stophaarverlies.nu dat het gebruiken van finasteride haar uitval stopt en voor eventuele hergroei zorgt. Ik ben pas 20 en weet niet op ik dit moet gebruiken ofniet en of het goed is of slecht. Maar ik wil gewoon snel actie ondernemen voordat het erger wordt. Wat zijn precies de voor en nadelen van Finasteride?

Haarmannetje je hebt gelijk, ook bij mensen die geen last van haaruitval hebben zie je korte babyhaartjes dus ik weet het ook niet meer.
Indodani is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2005, 14:46   #5
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Inodani , het zou wijs zijn als je zoekt naar de haarwoordenboekje en die es effe door leest.
Nu zal ik alles effe samenvatten voor je.
Finasteride,minoxidil en rooscure noem ik de haar driehoek, dat zijn bewezen middellen tegen haaruitval.
Finasteride is een pil eigenlijk voor de prostaat, minoxdil smeer je op je haar en is eigenlijk bedoeld tegen te hoge bloeddruk en rooscure is shampo voor............roos met een middel genaam ketenacazol(spelling) die een beetje helpt bij haaruitval.
Naast finasteride is er een middel genaamd dutasteride en die is agressiever in het bestrijden van het DHT hormoon die volgens wetenschappers voor AGA(mannelijke haaruitval) zorgt.
Finasteride kan je alleen maar voorgeschreven krijgen door de dokter en word niet vergoed.
Minoxidil 2% kan je gewoon kopen en Minoxidil 5% moet je voorgeschreven zijn omdat het wat sterker is.
Rooscure kun je gewoon kopen bij de DA enzo.
Je kan ook in plaats van minox bijv eucapil fluride gebruiken dat is ook een topical(wat je op je haar smeert).
Haarmannetje kan er goed over spreken.
Voor de rest kan je omega 3 vetten slikken en vitamines en zink en een goed dieet volgen dat helpt.
Hierbij hoop ik je geholpen te hebben.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.