Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 november 2011, 11:42   #1
M-1982
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2011
Berichten: 1
Nieuw hier en sta op het punt te beginnen met Avidart. (Avodart)

Waarde lotgenoten,

Kijkend naar mijn vader, grootvaders en overgrootvaders, had ik gedacht dat mij een lang leven met veel haar was gegund. Op late leeftijd grijs, op nog latere leeftijd wat dunner op de kruin en misschien een ietwat wijkende haarlijn bij de inhammen, maar nooit helemaal kaal.
Helaas heeft het niet zo mogen zijn. Op de kruin is het nu al behoorlijk dun aan het worden, wat vooral zichtbaar is als ik onder een lamp sta. Ook de inhammen worden pijnlijk duidelijk.

Hier heb ik behoorlijk van in de put gezeten. Ik had er vrede mee gehad als ik - zoals alle mannen in de familie - op latere leeftijd na een succesvolle carrière en het stichten van een trots gezin wat grijzer en dunner haar zou krijgen met een ietwat wijkende lijn, maar niet nu al. De gedachten zijn jullie misschien bekend: "er komt geen carrière en al helemaal geen gezin, wie wil me nog als ik er zo uitzie, ikzelf niet eens!"
Ik ben veel gaan lezen over haaruitval en met name dit forum is een enorme bron van informatie. Mede dankzij jullie berichten hier heb ik hulp durven zoeken en ben inmiddels wel over de eerste schok heen, maar ik kan het nog niet accepteren dat vóór mijn leven goed en wel is begonnen mijn haar al op het punt staat er de brui aan te geven.

Na een bloedonderzoek heb ik van de huisarts dagelijks 0,5 mg Avidart voorgeschreven gekregen, de Spaanse Avodart met de I van Izaak. Aanvullend Rogaine gebruiken, had volgens hem geen nut: "een dunne hoofdhuid, dun haar en je bent nu eenmaal geen zeventien meer." Daarbij zou mijn kapsel (golvend en krullend op kaaklengte) de dun behaarde kruin nog eens extra opvallend maken.
Ik ben realistisch en verwacht niet dezelfde bos haar terug te krijgen die ik ooit had, maar stilstand zou al geweldig zijn en elke haar die terugkomt is een bonus.

Gisteren heb ik de pillen opgehaald, straks bij het middageten ben ik van plan de eerste te nemen. Best wel spannend eigenlijk en misschien zelfs wel een beetje eng. Impotentie, verlaagd libido, ejaculatiestoornissen, borstvorming, shedding, acne, depressie, etc. De (mogelijke) bijwerkingen liegen er niet om!

Duim voor me, ik zal jullie op de hoogte houden.
M-1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2011, 11:46   #2
Reinn
Reinn
 
Geregistreerd: 3 oktober 2011
Berichten: 81
Hé bro,

Ik zal dit topic blijven volgen. ben nu zelf ook een maand met dutasteride bezig en heb nog geen serieuze bijwerkingen waargenomen, behalve verhoogd libido en minder lichaamsbeharing.

Succes!
Reinn is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2011, 11:50   #3
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Ik verbaas mij erover dat jouw huisarts dit voorschrijft. Maar wel top! Ik zou toch wel minoxidil gaan gebruiken hoor...
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar

Laatst gewijzigd door Promise; 2 november 2011 om 11:53
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2011, 12:02   #4
Reinn
Reinn
 
Geregistreerd: 3 oktober 2011
Berichten: 81
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Promise Bekijk bericht
Ik verbaas mij erover dat jouw huisarts dit voorschrijft. Maar wel top! Ik zou toch wel minoxidil gaan gebruiken hoor...
in combinatie met duta?
Reinn is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2011, 12:13   #5
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Ja...?
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2011, 12:15   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reinn Bekijk bericht
in combinatie met duta?
Ja, ik begrijp niet goed waarom je huisarts zou menen dat minoxidil geen nut heeft. Juist op de kruin is het goed werkzaam en het werkt volgens een ander principe dan dutasteride. Daardoor zullen dutasteride en minoxidil elkaar prima aanvullen. 1+1=3
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
avidart, avodart, duta, dutasteride

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.