Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 april 2006, 13:46   #16
maartje1981
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2005
Berichten: 15
Hallo allemaal,

Eigenlijk weet ik het al langer, maar een second opinion van Dr. van Steensel gaf uitsluiting: Alopecia Totalis.
Even over de Neoral; door Dr. Boersma is het mij aangeraden deze pillen te slikken en door Dr. van Steensel is het juist afgeraden. De bijwerkingen zijn volgens hem veel te zwaar in vergelijking tot het resultaat. Ben nog maar 5 maanden onderweg, dus wil het eigenlijk niet gelijk gaan slikken. Het moet een laatste redmiddel zijn... Volgens van Steensel is er gewoon geen medicijn tegen Alopecia en is het gewoon zwaar klote!
Ik heb besloten te kijken of mijn lichaam zelf herstelt. Weet niet hoelang ik dit aankan. Heb korte donshaartjes op mijn hoofd nu en er begint een klein beetje schaamhaar terug te groeien.
De hoop blijft.

Succes allemaal.
Liefs Maartje.
maartje1981 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2006, 23:17   #17
Hairy Ezz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2006
Berichten: 6
Positieve verhalen over AA

Dat is nog eens een gedurfde uitspraak hoewel ik ben net nieuw en moet de sfeer hier nog een beetje proeven..
Maar ik weet er wel een paar....je haar is lekker snel droog na het douchen, je hebt veeeel minder shampoo nodig, en meer van die ongein, kortom, hardstikke goed voor het milieu! Je hoeft het niet meer uren te borstelen, en je spaart bakken kappersgeld en water uit.

Kunnen we er weer even tegen. (ik geloof dat ik het wiel opnieuw probeerde uit te vinden ) Maar goed, humor geleidt stress als de beste.

Opvallend wel dat er toch veel mensen iedere dag met hetzelfde probleem voor de spiegel staan als ik zelf, dat geeft de burger moed.

Succes mensen met het vinden van het perfecte evenwicht!
Hairy Ezz is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2006, 16:15   #18
sassie31
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2006
Berichten: 4
Hoi,

Ik ben zelf net 2 maanden aan de neoral.maar ik ben erg benieuwd hoelang het bij jou heeft geduurd voordat je haren weer terugkwamen groetjes Saskia
sassie31 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2006, 20:37   #19
Daantje2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2006
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sassie31
Hoi,

Ik ben zelf net 2 maanden aan de neoral.maar ik ben erg benieuwd hoelang het bij jou heeft geduurd voordat je haren weer terugkwamen groetjes Saskia
Saskia,
Met wie bedoel je eigenlijk "jou"?
Maar mijn vraag is nu aan jou of je na 2 maanden gebruik van Neoral al haartjes terug gekomen zijn? Of er vooriutgang is? En heb je nog bijwerkingen gehad?
Daantje2 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2006, 12:43   #20
sassie31
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2006
Berichten: 4
hoi Ik bedoelde de vraag aan magreet en iedereen die neoral gebruikt.Ik slik 3 capsules op een dag,en ik ben ongeveer 2 maanden bezig.er begint al wat haar te groeien vorige week ben ik teruggeweest naar mijn arts.Hij vertelde mij dat ik nog minstens 6 maanden moet doorgaan met neoral voordat je pas echt resultaat hebt.Ik heb voor de rest helemaal geen bijwerkingen.Dus ik vind het de moeite waard om het er voor over te hebben.Ik moet nu wel elke maand mijn bloed laten controleren en mijn bloeddruk.Als je nog vragen heb voeg mij maar toe op msn.
sassie31 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2006, 13:34   #21
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Het grootste voordeel vond ik toch wel dat het zo lekker koel was in de zomer... en ik hoefde me niet te scheren

Mijn verhaal is dat het ook wel weer over gaat.. ik ben met periodes (soms helemaal) kaal. Meestal gaat het na een jaar weer over en komt het weer terug na een poosje. Ik ga er niet eens meer voor naar een arts als het weer zover is... gewoon pruik uit de kast halen (nog een voordeel, ik heb een leuke collectie pruiken, kan lekker vaak veranderen van kapsel) en wachten tot het over is. Nu heb ik een goede periode en zou je niet zeggen dat ik AA heb, maar afgelopen zomer (vanaf Juli) viel het weer met bossen uit... (nog een voordeel; ziet er erg leuk uit in het fotoalbum, elk jaar een ander kapsel> kaal>stekeltjes> kort> halflang > lang)

Aan medicijnen waag ik me niet... AA doet gewoon zn eigen ding, wil mn haar uitvallen dan valt het uit blijft het zitten dan blijft het zitten... mn haar heeft gewoon zn eigen leven en ik ook. Ik denk ook niet dat medicijnen er aan zullen hebben... wel een positieve instelling maar dat is niet in pilvorm te verkrijgen bij mijn weten
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2006, 13:51   #22
RobertR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 28
wat verandering gaande...

Ik heb sinds vorig jaar alopecia universalis.... Sinds een paar weken voel ik dat mijn huid wat aan het veranderen is. Waar het eerst op de meeste plaatsen heel glad aanvoelde, voelt het nu op veel plaatsen wat ruwer aan. Op sommige plekken zoals op mijn arm en op wat plekken op mijn hoofd zijn kleine witte haartjes, of stoppeltjes zichtbaar. Niet dat ze echt goed doorgroeien, maar toch positief! Op mijn wang waar mijn baard hoort te groeien voelt het een beetje donsig aan. Weinig zichtbaar nog, maar voel dus wel een verschil!
Ik ben dus nieuwsgierig of dit een teken van herstel kan zijn. Mensen die hier ervaring mee hebben en hier wat meer over kunnen zeggen?

Robert
RobertR is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 12:01   #23
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Ik heb idd ook als het terug komt eerst een soort dons... na een tijdje wordt dat vervangen door haartjes en dan voel ik ook echt de stekeltjes. Dus wie weet...
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2006, 23:24   #24
Hairy Ezz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2006
Berichten: 6
haargroei

Hoi mensen,

Als ik jullie verhalen lees met AU dan durf ik al bijna niks meer te zeggen. Maar hormoonpreparaten, no way! Misschien mag ik me gelukkig prijzen dat mijn huisarts van toenik 12 was, destijds zei dat het stress was (wist hij veel auto-ongeluk, hij was niet een van de snelsten) Maar alopatische medicijnen, cortisonzalven...brrr. Ik ben er persoonlijk erg huiverig voor en ben het met Saar eens, Alopecia doet wat het wil. Je moet wellicht zorgen dat je in je hoofd tot rust komt. Denken jullie overigens dat het te maken heeft met opbouwende stress gedurende een aantal jaren o.i.d?

Groet,

Esther
Hairy Ezz is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
èn AA èn vitiligo heleen65 AA - Algemeen 10 23 oktober 2008 11:26
blijven zoeken loont!!! edithvdbent AA bij kinderen 39 25 oktober 2006 16:39
moeder van 2 kinderen met aa sassie AA bij kinderen 17 24 maart 2006 17:06
AA ontdekt sinds anderhalve week Miss Sad AA - Algemeen 9 16 januari 2006 09:16
Dag lieve mensen, hier een heel lang verhaal van een meisje met AA Monique Haarproblemen bij vrouwen 4 24 oktober 2003 12:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.