Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Mededelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 april 2017, 12:47   #16
Vrouw27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 15
Ok, ik heb geen last
van bijwerkingen. Voel me eerder beter dan slechter dan tijdens gebruik van Yasmin. Qua haar merk ik helaas nog geen verschil. Ik ben nu met de derde strip bezig. Dus hoop straks wel een keer effect te merken...
Vrouw27 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2017, 00:08   #17
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2016
Berichten: 52
Weblogartikelen: 1
Geslacht:
Fijn dat je weinig last hebt van bijwerkingen.
Laat je nog even weten of het wat doet voor je haar?
Hoop het voor je!
Groetjes Emma
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2017, 16:07   #18
Krulleboll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2013
Berichten: 36
Ik slik de Diane pil nu ruim 3 jaar voor AGA en ben heel tevreden. Haaruitval is gestopt, haardichtheid verbeterd en weinig bijwerkingen. Wel wil ik binnenkort stoppen vanwege kinderwens en ik maak mij behoorlijk zorgen over de resultaten van het stoppen..
Krulleboll is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2017, 00:53   #19
Vrouw27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 15
Wat ontzettend fijn dat het jou zo goed
geholpen heeft!!
Ik kan me voorstellen dat het eng is om te stoppen
Ik hoop dat je snel zwanger raakt, de zwangerschap werkt
dan wel weer vaak positief..
Weet je nog wanneer je effect
begon te merken met de Diane ?
Was dit bijvoorbeeld na 3 maand of eerder na een half
jaar of zelfs een jaar?
Vrouw27 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2017, 11:29   #20
Krulleboll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2013
Berichten: 36
Beste Vrouw27,

Sorry voor mijn late reactie, ik kom hier niet dagelijks . Ik denk dat ik al na een paar weken merkte dat de haaruitval minder werd en na een half jaar was mijn haar zichtbaar dikker.

Merk je inmiddels verschil?

Ik ben nu 1,5 maand gestopt met de Diane pil. Nu last ban de bekende kwaaltjes, vette huid en meer haarverlies maar het is vooralsnog behapbaar. Ik hoop dat het niet erger wordt maar ach, we zullen zien.

Veel succes en groetjes,

Krulleboll
Krulleboll is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2017, 12:27   #21
DappereDodo1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2017
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effie Bekijk bericht
Als ik had geweten wat ik nu weet dan was ik nooit aan de Diane pil begonnen. Bij mij is het drama begonnen door het eerst slikken van de Diane 35 en vervolgens het stoppen ervan. Omdat ik vrij laat met deze pil begonnen ben, eerder nooit haaruitval etc. gehad heb, er geen haaruitval in de familie zit, weet ik zeker dat de Diane pil de boosdoener is. Was ik nooit met deze pil begonnen, dan had ik nog steeds mijn oude dikke haar gehad, dat weet ik zeker.
De werking van de Diane is dat het de haarzakjes en talgkliertjes minder gevoelig maakt maakt voor het mannelijke hormoon. Ook als je van nature geen verhoogde gevoeligheid hiervoor hebt veranderd dit. Haal je dit na een tijdje slikken ineens weg, dan lijkt er juist een hypergevoeligheid te ontstaan, ook wanneer dit hiervoor niet was.
Je kunt er in jouw geval misschien baat bij hebben, maar als je ermee stopt kan het probleem dubbel zo erg terugkomen.

Aanvulling: tijdens het slikken had ik overigens nergens last van. De ellende begon pas toen ik stopte.
Dit is precies mijn verhaal! Nooit acne of haaruival gehad maar door te stoppen met die klote diane ook deze klachten gekregen. Was weer begonnen met de pil en tegen haaruitval werkt deze perfect.

Alleen heb ik door deze pil een gezwel in mijn lever gekregen waar ik dus vanaf 2 maanden geleden mee ben moeten stoppen om dit gezwel te laten slinken. de diane pil helpt tegen de haaruitval maar ik kan je verzekeren als je er klachten van krijgen en je moet stoppen is de ellende alleen maar erger. ... Mijn advies is dan ook begin er niet mee, de kans op leverfalen, trombose de verhoogde kans op borstkanker, je libido verlies? is dit het waard?

Bij mij is de haaruitval nu na twee maanden stoppen weer licht begonnen en weet wat ik helaas over een tijdje kan verwachten.
Ik heb daarom gisteren contact op genomen met de haarhoeve in bergen op zoom en aan haar de vraag gesteld of zij bekend is met dit probleem en verdomd als t niet waar is heeft deze dame het zelfde. Heeft nu zelf ook een mooi haarwerk en is hormoon vrij. Zij heeft hier dus haar beroep van gemaakt om meiden met deze shit te helpen.

We begrijpen hier als geen ander hoe je je voeld als vrouw als je dit overkomt want het is oprecht gewoon zwaar klote maar weeg de bijwerkingen goed af en weet dat de ellende als je stopt wellicht hetzelfde of heviger zal zijn.

Dikke knuffel we zijn gelukkig met heeeeeeel veel dames in t zelfde schuitje dat is onze troost
DappereDodo1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2017, 22:24   #22
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2016
Berichten: 52
Weblogartikelen: 1
Geslacht:
Tsja die hormonen...
Ze veroorzaken veel en er is ook nog veel onbekend.
Ik kan me ook suf piekeren om erachter te komen waar het toch mis is gegaan.
Ook wel aard van het beestje om voor alles een oorzaak te willen hebben.
Ook ik heb vroeger langdurig de Diane pil gebruikt. Niet eens voor typische 'Diane pil klachten'.
Eenmaal voorgeschreven door mijn huisarts toen ik 15! was en 10 jaar gebuikt. Altijd gewoon met herhaalrecept afgehaald bij de apotheek. En nooit meer door de huisarts onderzocht of ondervraagd. Schandalig gewoon.
Terugkijkend had ik veel klachten die ik toen nooit aan de pil heb gelinked.

Of er link is met de haaruitval van nu? Geen idee. In veel gevallen is het ook een beetje kip-en ei.
Veel vrouwen gaan aan een pil als Diane omdat ze al wat problemen met de mannelijke hormonen hebben. En haaruitval valt in die categorie.
Het is ook niet alleen te bepalen door hormoonlevels te meten denk ik. Er is ook nog zoiets als hormoonreceptoren.
Wanneer je die jarenlang bezet met synthetische hormonen uit de pil kan het misschien zijn dat je lichaam daardoor ontregelt raakt.
Zomaar een theorie...
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
diane35, pil

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.8 Beta 4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2014 Stichting HaarWeb.