Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 november 2018, 12:19   #1
Niko-BE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2018
Berichten: 77
Geslacht:
Intensief sporten na een HT

Mijn arts heeft me verteld dat ik na een maand terug alles zou mogen doen. Fitness, zwemmen, sauna, hamam...

Nu was mijn vraag, hoe zit dat met intensieve krachttrainingen. Als men zwaar gewichten draag is er altijd veel druk op de hoofd. Kan dat na 1 maand geen kwaad meer? Heeft iemand hier ervaringen mee? Want heb ook van een vriend gehoord dat zijn arts had verteld dat ie 6 maanden niets zwaar mocht dragen na zijn HT(hij zat in de bouw daarmee)

Want ben van plan om vanaf december terug te gaan trainen. Dit is dan 1 maand en 8 dagen na mijn HT. Maar zou graag weten of hier mensen zijn met ervaring of kennis hiervan.

Bedankt.
Niko-BE is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2018, 14:34   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Heb er geen ervaring mee, maar 6 maanden lijkt me erg lang. Op televisieprogrammas heb ik vaker bij cosmetische ingrepen aan het hoofd gezien dat ze 6 weken aanhielden waarbij intensieve sport niet mocht worden beoefend. Maar pin me er niet op vast en vraag desnoods aan een willekeurige HT-kliniek (als je niet bij je eigen arts terecht kunt) na hoeveel tijd je weer behoorlijke krachtsport zou kunnen oppikken. Doe je toch net alsof je gewoon geinteresseerd bent in een HT en je daar nog wat vraagjes over hebt ;-)
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2018, 15:29   #3
Stienuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2018
Berichten: 1
Geslacht:
Ik heb nu 7 weken terug een HT ondergaan en ben sinds 3 weken weer aan het sporten. Gestart met 1x rustig een voetbaltraining. Week 2 van de 3 ook gestart met het trainen van benen in de sportschool. Sinds deze week 2 maal voetbaltraining en 1x benen getraind. Er werd bij mij geadviseerd rustig te starten met trainen, verlaag je gewichten dus.
Stienuh is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2018, 16:42   #4
Niko-BE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2018
Berichten: 77
Geslacht:
Bedankt voor jullie antwoord. Ik ga denk ik gewoon rustig aan beginnen met cardio de eerste maand. En pas vanaf januari lichtjes terug beginnen met gewichten en zo omhoog gaan. Wil het niet riskeren om mijn HT te verpesten.
Niko-BE is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2018, 17:50   #5
maxeh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2016
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Geslacht:
Ik heb exact dezelfde vraag gisteren nog gesteld na m'n HT bij Veldhoven. Zij zeiden: na 2 weken mag je in principe alles weer doen.

Ja, begin niet met 200kg squats, maar je kunt dus gewoon na 2 weken weer trainen.
maxeh is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2018, 13:12   #6
Niko-BE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2018
Berichten: 77
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maxeh Bekijk bericht
Ik heb exact dezelfde vraag gisteren nog gesteld na m'n HT bij Veldhoven. Zij zeiden: na 2 weken mag je in principe alles weer doen.

Ja, begin niet met 200kg squats, maar je kunt dus gewoon na 2 weken weer trainen.

Bedankt. Ben deze week begonnen met trainen. Eerste maand zal ik gewoon cardio doen. Is ook goed voor de bloedcirculatie.

Vanaf januari ben ik twee maanden en twee weken ver na de HT. Dan zal ik krachttraining terug herpakken.
Niko-BE is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.