Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 november 2018, 21:19   #1
MSweb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2018
Berichten: 31
Geslacht:
Minoxidil aanbrengen

Hoi allemaal,

Even een vraagje met betrekking tot het aanbrengen van Minoxidil (foam). Ik lees op meerdere sites dat veel mensen het voor het slapen aanbrengen, maar ik vroeg mij af of je dan eerst nog een tijd moet wachten. Mijn haarlengte is 5-8 cm ongeveer (zijkanten korter). De vraag vooral uit angst dat er dus wel wat minox op mijn haar komt, ik in bed ga liggen met plat haar en dit op mijn huid komt. Ik heb geen idee in hoeverre dit kwaad kan en vroeg me af hoe anderen dit doen.

Daarnaast vroeg ik mij af hoe jullie het doen met het wassen van jullie haren. In de ochtend doe ik mijn haren altijd met wax en deze was ik met mijn handen weer uit in de avond. Kan ik dit patroon aanhouden met het aanbrengen van minox?

Hoor graag jullie ervaringen.

Groet,
Mike
MSweb is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2018, 00:48   #2
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik leg het flesje altijd ff ik warm water.

Dan aanbrengen en smelt gelijk. Dan door bewegen van je hoofd de druppels verdelen.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2018, 04:47   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MSweb Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Even een vraagje met betrekking tot het aanbrengen van Minoxidil (foam). Ik lees op meerdere sites dat veel mensen het voor het slapen aanbrengen, maar ik vroeg mij af of je dan eerst nog een tijd moet wachten. Mijn haarlengte is 5-8 cm ongeveer (zijkanten korter). De vraag vooral uit angst dat er dus wel wat minox op mijn haar komt, ik in bed ga liggen met plat haar en dit op mijn huid komt. Ik heb geen idee in hoeverre dit kwaad kan en vroeg me af hoe anderen dit doen.

Daarnaast vroeg ik mij af hoe jullie het doen met het wassen van jullie haren. In de ochtend doe ik mijn haren altijd met wax en deze was ik met mijn handen weer uit in de avond. Kan ik dit patroon aanhouden met het aanbrengen van minox?

Hoor graag jullie ervaringen.

Groet,
Mike
Als je zulk lang haar hebt lijkt me de 'gewone' vloeibare variant toch efficienter? Ik doe met een pipet, tussen het lange haar door, de hoofdhuid aantikken en dan telkens een druppel loslaten over het hele gebied. Zo voel ik dat er echt Minoxidil op de hoofdhuid terecht komt en toch helaas ook wat aan de basis van het haar. Als je nog behoorlijk wat haar hebt is dit gewoon onvermijdelijk. Ik betaal me blauw aan een dure Minoxidil maar heb daarmee wel een sneldrogende Minoxidil en hoef dit niet lang voor het slapen gaan aan te brengen. In de ochtend ivm tijdsgebrek vrijwel direct na elkaar: douchen-Minoxidil-gel. In de avond kan ik dat naar gelang rekken. Snap eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt met Minoxidil in het haar en huid? Minoxidil foam die in het haar terecht komt en dat je tijdens je slaap dan het haar met Minoxidil in het gezicht krijgt?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2018, 09:22   #4
MSweb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2018
Berichten: 31
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Als je zulk lang haar hebt lijkt me de 'gewone' vloeibare variant toch efficienter? Ik doe met een pipet, tussen het lange haar door, de hoofdhuid aantikken en dan telkens een druppel loslaten over het hele gebied. Zo voel ik dat er echt Minoxidil op de hoofdhuid terecht komt en toch helaas ook wat aan de basis van het haar. Als je nog behoorlijk wat haar hebt is dit gewoon onvermijdelijk. Ik betaal me blauw aan een dure Minoxidil maar heb daarmee wel een sneldrogende Minoxidil en hoef dit niet lang voor het slapen gaan aan te brengen. In de ochtend ivm tijdsgebrek vrijwel direct na elkaar: douchen-Minoxidil-gel. In de avond kan ik dat naar gelang rekken. Snap eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt met Minoxidil in het haar en huid? Minoxidil foam die in het haar terecht komt en dat je tijdens je slaap dan het haar met Minoxidil in het gezicht krijgt?
Ik ben een tijdje terug te impulsief geweest en heb 4 foams besteld.. daarom wilde ik deze eerst gebruiken/proberen. Ik heb ook gehoord dat deze snel opdroogt. Uiteindelijk is de vloeibare versie misschien toch beter inderdaad.

Was jij jouw gel ook weer uit jouw haar in de avond? Ik doe dit namelijk altijd met mijn handen. Tot slot is mijn angst inderdaad het laatste wat jij zegt. Minox per ongeluk op het haar en op die manier ook op het gezicht tijdens het slspen.. jij hier last van gehad?
MSweb is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2018, 09:22   #5
MSweb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2018
Berichten: 31
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ik leg het flesje altijd ff ik warm water.

Dan aanbrengen en smelt gelijk. Dan door bewegen van je hoofd de druppels verdelen.

Helpt dat ook bij de foam? Dat is wat io heb namelijk.
MSweb is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2018, 11:06   #6
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Als je zulk lang haar hebt lijkt me de 'gewone' vloeibare variant toch efficienter? Ik doe met een pipet, tussen het lange haar door, de hoofdhuid aantikken en dan telkens een druppel loslaten over het hele gebied. Zo voel ik dat er echt Minoxidil op de hoofdhuid terecht komt en toch helaas ook wat aan de basis van het haar. Als je nog behoorlijk wat haar hebt is dit gewoon onvermijdelijk. Ik betaal me blauw aan een dure Minoxidil maar heb daarmee wel een sneldrogende Minoxidil en hoef dit niet lang voor het slapen gaan aan te brengen. In de ochtend ivm tijdsgebrek vrijwel direct na elkaar: douchen-Minoxidil-gel. In de avond kan ik dat naar gelang rekken. Snap eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt met Minoxidil in het haar en huid? Minoxidil foam die in het haar terecht komt en dat je tijdens je slaap dan het haar met Minoxidil in het gezicht krijgt?
Dus je gebruikt geen foam want dat komt teveel in je haren, maar wel minoxidil gel?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2018, 12:40   #7
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Haha! Nee ik bedoel dat ik in de ochtend vrijwel direct achter elkaar douche-minoxidil aanbreng-gel in mijn haar doe. Bestaat Minoxidil-gel überhaupt wel?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2018, 13:00   #8
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MSweb Bekijk bericht
Ik ben een tijdje terug te impulsief geweest en heb 4 foams besteld.. daarom wilde ik deze eerst gebruiken/proberen. Ik heb ook gehoord dat deze snel opdroogt. Uiteindelijk is de vloeibare versie misschien toch beter inderdaad.

Was jij jouw gel ook weer uit jouw haar in de avond? Ik doe dit namelijk altijd met mijn handen. Tot slot is mijn angst inderdaad het laatste wat jij zegt. Minox per ongeluk op het haar en op die manier ook op het gezicht tijdens het slspen.. jij hier last van gehad?
Nee, geen last hiervan gehad. Maar ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken als je ervoor zorgt dat je de Minoxidil echt op je hoofdhuid voelt. En dat lijkt me verrekte lastig met foam. Tenzij je het idd zoals gezegd verwarmt waardoor de foam gaat smelten en je ook een soort vloeibare variant krijgt. Ik gebruik zelf een heel dun plastic pipetje (zoals bv in de laboratorium kinderspeelgoed) en dat is echt ideaal want zo kom je tussen je haren door helemaal tot op de hoofdhuid. Spuiten met een sproeiertje of een dikke glazen pipet is veel onhandiger en geeft meer Minoxidil in het haar. Wat ik in het begin ook wel deed is mijn flesje Minoxidil in de koelkast leggen waardoor ik dus goed aanvoelde of ik koude druppels op mijn hoofdhuid kreeg. Die voelde ik dan vanzelf over mijn hoofdhuid rollen. Zodra ik mijn techniek wel onder controle had hoefde ik dat flesje ook niet meer in de koelkast te doen. In de warme zomer voelde het trouwens ook lekker koel aan! Misschien een tip?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2018, 13:08   #9
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Trouwens wrijf ik of spoel ik ook mijn gel uit mijn haren iedere avond. Met wax gaat dat lastiger en alsnje dat met natte handen doet en het werkt voor jou dan is dat toch prima. Ik spoel wel iedere dag mijn haar maar was het niet iedere dag. Zodra ik merk/voel dat mijn hoofdhuid wat vettig begint te worden was ik het met shampoo en dat is om de 3 dagen ofzo, dus 2x per week zo'n beetje. Minoxidil werkt beter op een schone hoofdhuid, maar ik doe echt niet vaak wassen. Misschien dat een ander vaker wassen wel nodig heeft, is echt persoons afhankelijk.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2018, 15:38   #10
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MSweb Bekijk bericht
Helpt dat ook bij de foam? Dat is wat io heb namelijk.
Juist bij Foam. werkt super. tuitje van het spuitbusje zet je tussen de haren en klein beetje spuiten.

beetje inschatten wanneer je op 1 ml zit. komt niet zo nauw.

gr.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.