Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 september 2003, 00:31   #1
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
HT's en... wind!

Vraagje voor diegenen die reeds een HT ondergaan hebben...

Hebben jullie ook dat probleem dat al het getransplanteerd haar omhoog veert wanneer je in de wind loopt EN dat het nadien (wanneer je bijvoorbeeld ergens binnenkomt) niet meer terug naar beneden valt? Het haar lijkt zo statisch en heeft altijd de neiging om recht op te gaan staan...
Hebben jullie ook dit probleem of ben ik de enige?
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2003, 21:21   #2
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
re

Heb er zelf geen ervaring mee, maar praat je ook weleens met de persoon die jou toendertijd behandeld heeft? En zo ja, wat zegt die daarvan?

Grt.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2003, 18:04   #3
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Absoluut! Heb het verteld tegen de chirurg en die zei dat het normaal was en dat de meesten hiervan last hebben (mede-forummers???). De reden hiervoor zou zijn dat de dichtheid van de haren niet voldoende groot zou zijn om de haren te laten liggen (volgens hem)!

Dat kan misschien wel zijn, maar volgens mij is dat niet dé reden - ik heb gewoon de indruk dat getransplanteerde haren heel anders reageren dan normale haren (normale haren vallen toch terug naar beneden?!)
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2003, 18:25   #4
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
re

Precies!, volgensmij is de haarstructuur van sommige geimplanteerde haren sterker, dikker en natuurlijk onaangetast door DHT. Ook denk ik dat de geïmplanteerde haar toch een andere vorm kan hebben (bijv. krul of juist stijl) waardoor deze dan ook i.t.t. de haren eromheen rechtop gaat staan.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2003, 18:56   #5
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
ik draag mijn haar lang (20cm). Dan valt het gewoon naar beneden. Er is nog gelukkig niemand die het heeft opgemerkt. Maar ik denk dat als ik het heel kort zal knippen je het wel zal zien. (dus dat doe ik maar niet) Het valt mij wel op dat de getransplanteerde haren sneller groeien dan de andere

gr. Pupuh
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2005, 14:32   #6
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
Onhandelbaar HT haar

Is het zo dat de getransplanteerde haren zich anders gedragen,anders aanvoelen en mms ook anders uitzien na een HT?

Laten ze zich evengoed stylen als je normale haren enz...

vb Kanje na het zwemmen id zomer gewoon nog normaal rondlopen of moetje meteen als je uit het water komt er al gel indoen om niet voor schut te lopen met geëlectrocuteerde pluimen op je kop ?

Dit is natuurlijk een vraag aan mensen die een haartransplantatie hebben ondergaan

F33D Y4 H34D
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2005, 21:31   #7
BomB
California Soul Dreamer
 
BomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2004
Locatie: omgeving Arnhem
Berichten: 249
moeilijke ht haren

Ja dat probleem o.i.d. had ik ook.
Ze groeide recht omhoog.
Maar direct na de tweede ht operatie was het weg.
Wel is het haar het eerste jaar of langer gevoeliger.
Eigenlijk bedoel ik de haarwortel. Je hebt meer last van kou
en wat flink aanraken van het haar doet al onaangenaam
gevoelig voelen.
Het is nauwelijks te stijlen en raakt flink door de war en in
de knoop.
Het is echt hopeloos.
Ik gebruik head end shoulders om vet en schilfers eruit te wassen
en daarna elvive haarverdikker shampoo wat ook helpt het
haar wat uit de war te halen tijdens het wassen.
Laat stiekum een beetje elvive shampoo erin zitten om de verdikker
goed tot zijn recht te laten komen.
HT is hopeloos tenzij:
1 je er 75.000 gulden tegen aangooit.
2 Of niet echt kaal bent dus norwood 4 of minder.
BomB is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2005, 12:50   #8
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.152
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T4BuL4 R4S4
Is het zo dat de getransplanteerde haren zich anders gedragen,anders aanvoelen en mms ook anders uitzien na een HT?

Laten ze zich evengoed stylen als je normale haren enz...

vb Kanje na het zwemmen id zomer gewoon nog normaal rondlopen of moetje meteen als je uit het water komt er al gel indoen om niet voor schut te lopen met geëlectrocuteerde pluimen op je kop ?

Dit is natuurlijk een vraag aan mensen die een haartransplantatie hebben ondergaan

F33D Y4 H34D

Ik heb je thread samengevoegd met die van Francis.
Bij mij reageren de geïmplanteerde haren ook anders op de natuurlijke invloeden zoals wind en water.
Doordat ze stugger zijn blijven ze omhoog staan, zelfs als ze nat zijn.
De manier van implanteren is ook belangrijk. Als dat niet goed gebeurd lijkt het ook onnatuurlijk. Doordat de groeirichting van de haren dan anders kan zijn dan de andere haren.
Henk is nu online   Met citaat reageren
Oud 18 april 2005, 12:59   #9
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
hoi

Ik heb nog geen transplantatie ondergaan maar heb heel dun haar op het voorste gedeelte van mijn hoofd (1/3).
Nu heb ik dat ook dat mijn haren rechtop gaan staan als er wind is, dus het kan wel kloppen dat als je haardichtheid niet groot genoeg is, dat je haren vanzelf niet meer mooi terugvallen.

Lijkt me wel logisch als je een dikke bos haren hebt door het gewicht je haren terug naar beneden vallen.

een HT met 'dense packing' zou dit probleem dus kunnen oplossen, als het dan nog zo zou zijn( dat de haren rechtop gaan staan) heeft het echt met de structuur/gedraging/inplanting van de haren te maken

ps: om dit tegen te gaan planten goeie chirurgen de haren zijdelings (met je haargroeirichting mee) in je schedel zodat ze zowiezo al platter uit je schedel komen groeien.

F33D Y4 H34D

Laatst gewijzigd door T4BuL4 R4S4; 18 april 2005 om 16:37
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2005, 16:53   #10
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T4BuL4 R4S4
hoi

Ik heb nog geen translantatie ondergaan maar heb heel dun haar op het voorste gedeelte van mijn hoofd (1/3).
Nu heb ik dat ook dat mijn haren rechtop gaan staan als er wind is, dus het kan wel kloppen dat als je haardichtheid niet groot genoeg is, dat je haren vanzelf niet meer mooi terugvallen.

Lijkt me wel logisch omdat als je een dikke bos haren hebt door het gewicht je haren terug naar beneden vallen.

een HT met 'dense packing' zou dit probleem dus kunnen oplossen, als het dan nog zo zou zijn( dat de haren rechtop gaan staan) heeft het echt met de structuur/gedraging/inplanting van de haren te maken

ps: om dit tegen te gaan planten goeie chirurgen de haren zijdelings (met je haargroeirichting mee) in je schedel zodat ze zowiezo al platter uit je schedel komen groeien.

F33D Y4 H34D
volgens mij heeft het echt wel met het laatste te maken hoor..volgens mij moeten de haren nooit echt rechtop geplaatst worden in de hoofdhuid.en moeten ze wel schuin ingeplant worden..op de natuurlijke wijze.
als je de haren bv op de zijkanten rectop moest plaaten ,dan zouden ze er recht uitkomen..dus ook geen zicht hé.ook op de kriun staan de haartjes ook nooit recht op elkaar ,maar wel in een draaiende vorm..
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2005, 22:34   #11
Rein
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Berichten: 43
Ja ik ken dat maar al te goed wat jij hebt. Als ik 's ochtends me bed uitgelopen kom staat het soms gewoon al recht op, voel me dan net een kuiken!! Maar goed, als ik het modeleer en er flink wat toppik op gooi dan zit het best, ook ik ben dan bang voor de wind en draag dan een petje.
Rein is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2005, 11:53   #12
Peffieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2004
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rein
Ja ik ken dat maar al te goed wat jij hebt. Als ik 's ochtends me bed uitgelopen kom staat het soms gewoon al recht op, voel me dan net een kuiken!! Maar goed, als ik het modeleer en er flink wat toppik op gooi dan zit het best, ook ik ben dan bang voor de wind en draag dan een petje.
Rein,

Je draagt een petje nadat je Toppik hebt gebruikt ? Ik neem dan aan dat het, mede door het zweten, toch wel wat sporen kan achterlaten ?
Peffieke is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2005, 14:44   #13
Rein
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peffieke
Rein,

Je draagt een petje nadat je Toppik hebt gebruikt ? Ik neem dan aan dat het, mede door het zweten, toch wel wat sporen kan achterlaten ?
Hoi Peffieke!!!
Gelukkig zweet ik niet zo snel, maar desondanks laat die Toppik wel degelijk sporen achter op me pet, en soms ook op me voorhoofd. Maar ja, ik zie het zo: dat heb ik liever dan dat me haar er totaal niet uit ziet als er ff één windvlaagje doorheen waait. Al met al blijft dat hele haar gedoe één grote ellende, maar ik heb op dit moment eigenlijk gewoon geen keus het anders te doen dan dat ik nu doe, wil ik er nog een beetje uitzien dan.
Toppik is best makkelijk uitwasbaar, maar je moet er wel rekening mee houden dat je zeker witte kleding vrij snel moet wassen, anders krijg je die Toppik niet meer zo makkelijk weg.
Rein is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haarwerk k33 marijke Haarwerken 70 23 mei 2008 02:34
10 Maanden na FUE bverotti Chirurgische behandelingen 13 18 juni 2004 17:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.