Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juli 2005, 22:06   #1
stanly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 2
Ik denk over een haar implantatie

Hallo,
ik ben een jongen van 19 jaar en moet er dus nog een aantal jaartjes tegenaan. Aangezien ik naar de Hotelschool ga en ik verwacht dat uiterlijk hoog in het vaandel staat en mijn achterhoofd al wat hoofdhuid laat zien op de kruin zou ik graag een haarimplantatie doen.

Zijn er mensen op mijn leeftijd met ervaring op dit gebied? Zou er foto's geplaatst kunnen worden van voor en na?
En zijn er tips voor klinieken waar ik juist wel/niet heen moet gaan (hoorde dat in belgie het goed te doen is)
en natuurlijk.... de prijs.

---- Algemene vragen ----

> Ik ben kalend dus elke dag vallen er wel haren uit, zou ik dan mijn hoofdhaar bij moeten houden door telkens implantaties te ondergaan?
> Hoeveel behandelingen zijn nodig voor een redelijk resultaat
> Bijwerkingen?? (littekens?)


Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd door stanly; 23 juli 2005 om 22:08
stanly is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2005, 12:14   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanly
ik ben een jongen van 19 jaar en moet er dus nog een aantal jaartjes tegenaan. Aangezien ik naar de Hotelschool ga en ik verwacht dat uiterlijk hoog in het vaandel staat en mijn achterhoofd al wat hoofdhuid laat zien op de kruin zou ik graag een haarimplantatie doen.
Stanly, 19 is heus erg jong om al aan haarimplantatie te denken. Ik vermoed dat een goede kliniek je als klant zou weigeren. Het kalingsproces gaat gewoon door en je zou gedoemd zijn om de procedure steeds te herhalen met als risico dat je voortijdig door al je donorhaar heen raakt.

Je kunt met de search-functie hier op het forum nog wel meer informatie vinden. De voor en nadelen van de twee belangrijkste transplantatiemethoden vind je bijvoorbeeld hier.

Persoonlijk zou ik je aanraden om toch eerst de optie van het gebruik van topische middelen (middelen die je op je hoofdhuid aanbrengt) te overwegen. Met minoxidil worden vooral ook bij de kruin goede resultaten geboekt. Vervolgens zou je ook middelen kunnen overwegen die je moet innemen en die bewezen effectief zijn, zoals finasteride.

Kijk rustig eens rond, bestudeer de regimes die de haarweb-leden al voor zichzelf hebben samengesteld, lees vooral ook het haarwoordenboekje en stel gerust een vraag op het juiste forum.

Er zijn altijd wel mensen bereid je verder te informeren als je het zo gauw even niet kunt vinden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2005, 12:17   #3
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Zouden ze echt selecteren op uiterlijk? Ik denk dat je je beter kunt bezig houden met jezelf gewoon heel goed presenteren qua uitstraling en kennis/sociale vaardigheden, en het idee van een haartransplantatie in de prullenbak gooien.

HT's werken niet.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2005, 13:16   #4
stanly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 2
waar kan je minoxidil kopen? Ik gebruik nu trouwens al finasteride.
stanly is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2005, 00:50   #5
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanly
Hallo,
ik ben een jongen van 19 jaar en moet er dus nog een aantal jaartjes tegenaan. Aangezien ik naar de Hotelschool ga en ik verwacht dat uiterlijk hoog in het vaandel staat en mijn achterhoofd al wat hoofdhuid laat zien op de kruin zou ik graag een haarimplantatie doen.

Zijn er mensen op mijn leeftijd met ervaring op dit gebied? Zou er foto's geplaatst kunnen worden van voor en na?
En zijn er tips voor klinieken waar ik juist wel/niet heen moet gaan (hoorde dat in belgie het goed te doen is)
en natuurlijk.... de prijs.

---- Algemene vragen ----

> Ik ben kalend dus elke dag vallen er wel haren uit, zou ik dan mijn hoofdhaar bij moeten houden door telkens implantaties te ondergaan?
> Hoeveel behandelingen zijn nodig voor een redelijk resultaat
> Bijwerkingen?? (littekens?)


Alvast bedankt.
Stanly. Ik wil eerst dit opmerken: volgens mij letten ze op een hotelschool op alles behalve je uiterlijk. Op een hotelschool draait juist alles om je professionele vaardigheden op dat gebied. Uiterlijk lijkt mij in ieder geval bijzaak.

Kijk eens in de [Vergelijking] FUE, FUT en HM-methode en de [FUE-methode] Centraal deel 1 threads voor informatie over de verschillende behandel methoden.

In hoeverre ben je kalend? Bij een gezond persoon vallen ongeveer 100 haren per dag uit. Klassiek haaruitval (AA) hoeft hieraan niet ten grondslag te liggen. Het aantal behandelingen is afhankelijk van je kaalheidtype. Voor de bijwerkingen zou ik eens kijken in de genoemde threads.

In principe raad ik een behandeling op deze leeftijd af. Het patroon van eventuele haaruitval is op deze leeftijd moeilijk te peilen. Stel je behandelt alleen je inhammen dan heb je kans dat je binnen vijf jaar met twee 'hoorntjes' zich opgescheept. Goede voorlichting en geduld is in dit geval een schone zaak!

Voor foto's kun je kijken in de thread over mijn haartransplantatie die ik in 2002 heb ondergaan.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2005, 17:40   #6
Alabastino
Alabastino
 
Geregistreerd: 9 september 2004
Locatie: Papendrecht
Berichten: 26
Smorlez

Ik denk ook aan een haartransplantatie om mijn inhammen weer wat op te vullen.
Nu zie ik wel eens mensen die een transplantatie hebben ondergaan maar dan allemaal van die rode puntjes op een hoofd hebben van de transplantatie.
Heb/had jij dat ook? Zo ja trekt dit weg na een tijdje?

Alvast bedankt
__________________
Mijn remedie:
- Revita shampoo
- Nisim gel extract
- Veel biologische groente eten
(dus minder chemicaliën in je koppie)
Alabastino is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2005, 18:04   #7
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
volgens mij is een haartransplantatie, op jonge leeftijd, om enkel wat inhammen op te vullen ronduit dom.


F33D Y4 H34D
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2005, 18:56   #8
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
jonge personen

Bij jonge mensen moet je altijd goed op de toekomst letten. Jonge mensen die grotendeels al kaal zijn kun je in principe wel behandelen, daar de zekerheid er is dat hij helemaal kaal zal worden. De grootte van het donorgebied kan nog wel een issue zijn. Bij Inhammen is alles mogelijk, alleen moet je deze niet gelijk 100% vol willen zetten. Er zijn klinieken die beweren ruim 2000 FU's/laserimpulsen/grafts, transplantaten etc. op de inhammen te kunnen zetten. OK......en de eventuele rest dan? 2000 FU's, dat is een grote strip bij FUT en dat zijn meedere behandeldagen met FUE....


Een nog kritischer consultgesprek is noodzakelijk om jonge personen goed voor te lichten. Bij de een is het effect van 30 FU's per cm2 namelijk uitstekend, terwijl een ander voor hetzelfde optische resultaat er 60 of 80 nodig heeft.
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys

Laatst gewijzigd door jornkielman; 25 juli 2005 om 22:32 Reden: cm2ipv cm3 natuurlijk!
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2005, 22:03   #9
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
Citaat:
30 FU's per cm3
leg dat eens uit Mr Kielman????
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2005, 22:33   #10
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
Per cm2 bedoel ik natuurlijk. Al moet je resultaten ook wel driedimensionaal zien...:-)
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2005, 02:36   #11
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
Post

Ik ben sinds enige tijd ook een haartransplantatie rijker. Heeft het me gebracht wat ik verwachtte? Ik denk JA, maar zal altijd twijfels hebben. Ik heb zelf namelijk het idee dat ze meer grafts konden implementeren. Zelf dachten ze daar ook aan, maar uiteindelijk zijn ze toch gebleven bij de eerste indruk. Nu heb ik daar spijt van, aangezien het achter een stuk minder is geworden. Wil ik dat nu verbeteren, dan moet ik een stuk meer neerleggen dan toen het geval was. Ik vraag me dus nog altijd af of de juiste beslissing toen is genomen. Het is ook prettig om te wachten tot stabilisatie van je haarstatus. Zo voorkom je teleurstelling na een operatie. Wat je ook doet, informeer richly.Beter ver reizen voor een goede haartransplantatie, dan je hele leven opgescheept te zitten met een slecht resultaat.
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)

Mark82 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 14:00
Dan maar zonder haar Janne AA - Algemeen 4 1 maart 2005 17:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.