Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 maart 2009, 03:16   #61
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Hahaha!! In het bejaardenhuis denk je daar niet meer aan... Het enige waar je dan aan denkt is de periode dat je nog op jezelf woonde. Of je bent dement en denkt helemaal nergens meer aan!
O ja? Nou, die ouwe bokken lusten ook nog wel een groen of bruin blaadje hoor en ze sjansen graag!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2009, 17:05   #62
Akira
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2009
Berichten: 1
Hoi

Weet er iemand of je een voorschriftje moet hebben in België om minox te verkrijgen bij de apotheker?

Mvg

Akira
Akira is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2009, 17:10   #63
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
De meeste Belgische leden hebben geen recept nodig gehad bij de apotheker. Sommige apothekers schijnen wel vervelend te doen; in dat geval zoek je gewoon even een andere apotheek.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2009, 20:58   #64
bazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 40
Hallo mensen,

ik dacht laat ik es een update geven.

K heb inmiddels al een verwijsbriefje gekregen van de dokter, prima Maar ik heb nog steeds de fina niet afgehaald. Waarom niet? Omdat ik het even lastig vind om te beginnen. Ik durf het niet blijkbaar. Ik vind het vreemd om nu iets in te gaan slikken zonder dat ik weet wat het me gaat opbrengen maar tegelijkertijd wil ik niet langer wachten. Ik zat ook ineens te denken om misschien maar met de minoxidil te beginnen, jaaaa ik ben verdomd lastig maar ik vind het ook erg lastig omdat ik niet weet wat bij mij zal helpen. Ik weet dat niemand mij garanties kan geven. Maar als ik bij sommige lees waarmee ze zijn begonnen dan is dat per persoon zo verschillend en word ik gewoon gek lol nee serieus, kijk er is niet iets standaards denk ik (?) waarmee je moet/kunt beginnen. Straks zit ik een jaar aan de fina en kom ik erachter dat het niks heeft geholpen...weg dat jaar maar het kan natuurlijk ook wél aanslaan.

Ik heb gewoon even dat laatste zetje nodig ofzo ik zal ook niet te veel gaan malen das vast niet goed voor mn mooie haren
bazz is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2009, 21:25   #65
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Bazz, slikken die handel. Pas als *die* zwart wordt moet je kappen.

Succes !
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2009, 21:35   #66
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Misschien helpt het als je gewoon onthoudt dat het voor de meeste wèl helpt. De kans is dus relatief klein dat het niet gaat helpen, de mensen waarbij het niet helpt, die gaan naar fora om te klagen, de mensen waarbij het wel helpt die zie je meestal niet terug en gaan verder met hun leven
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2009, 01:50   #67
bazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Misschien helpt het als je gewoon onthoudt dat het voor de meeste wèl helpt. De kans is dus relatief klein dat het niet gaat helpen, de mensen waarbij het niet helpt, die gaan naar fora om te klagen, de mensen waarbij het wel helpt die zie je meestal niet terug en gaan verder met hun leven
hehe daar zit ook wel wat in idd maar wat ik dan weer vreemd vind is dat jij ongv een jaar lang de fina slikt en ineens neem je de minox erbij en het groeit als gras..oke ik overdrijf maar is het dan niet zo dat je beter eerder met de minox had moeten beginnen? Ik weet niet hoor.

Vind het gewoon lastig, zoals vandaag voelde ik me ook zo onzeker alleen omdat mn haar niet zat, je zag verder geen kale plekken ofzo want dat heb ik *nog* niet maar ik wil geen kale plekken dus moet ik actie ondernemen alleen weet ik het ff niet meer. Nu ben ik van plan om de minox uit te gaan proberen omdat ik dan sneller resultaat zie (3-4 mnd toch?) en als dat niet werkt kan de fina altijd nog wel. Enige wat ik dan weer lastig vind is dat ik dus weer de dermatoloog moet opbellen en dan schaam ik me omdat ik eerst fina wilde en nu minox..
bazz is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2009, 04:18   #68
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Voor minox hoef je helemaal niet naar de dermatoloog en ook niet naar een arts. Als je geen hartaandoening hebt en geen te lage bloeddruk, bestel je het gewoon via internet.

En nu doorhakken die knoop!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2009, 15:35   #69
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink je klopt men tijd

ik was tot 2u30 op , en jij tot over 3 uur snachts
slaap je ook slecht zoals ik ? daarmee bedoel ik de tijd dat ik nodig heb om eindelijk in slaap te vallen... een keer als ik in slaap geraak slaap ik wel door
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2009, 16:00   #70
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bazz Bekijk bericht
hehe daar zit ook wel wat in idd maar wat ik dan weer vreemd vind is dat jij ongv een jaar lang de fina slikt en ineens neem je de minox erbij en het groeit als gras..oke ik overdrijf maar is het dan niet zo dat je beter eerder met de minox had moeten beginnen? Ik weet niet hoor.

Vind het gewoon lastig, zoals vandaag voelde ik me ook zo onzeker alleen omdat mn haar niet zat, je zag verder geen kale plekken ofzo want dat heb ik *nog* niet maar ik wil geen kale plekken dus moet ik actie ondernemen alleen weet ik het ff niet meer. Nu ben ik van plan om de minox uit te gaan proberen omdat ik dan sneller resultaat zie (3-4 mnd toch?) en als dat niet werkt kan de fina altijd nog wel. Enige wat ik dan weer lastig vind is dat ik dus weer de dermatoloog moet opbellen en dan schaam ik me omdat ik eerst fina wilde en nu minox..

Ja, als ik de tijd terug kon draaien, dan was ik zeker met minox begonnen. Misschien had ik fina helemaal niet nodig gehad dan.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2009, 16:10   #71
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
ik was tot 2u30 op , en jij tot over 3 uur snachts
slaap je ook slecht zoals ik ? daarmee bedoel ik de tijd dat ik nodig heb om eindelijk in slaap te vallen... een keer als ik in slaap geraak slaap ik wel door
Ik ben 's nachts altijd klaarwakker, maar als ik eenmaal in slaap gevallen ben, lig ik soms wel 10 uur lang in coma.
Geen probleem, altijd zo geweest, echt een nachtvlinder.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2009, 02:32   #72
wes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2009
Berichten: 12
oke ff een vraag.. ik zit ongeveer met hetzelfde probleem en wil ook finasteride en/of minoxidil gebruiken.. Maar stel je begint met minox en finasteride, dan is dus de bedoeling om het voor de komende 20 jaar te gebruiken, want zodra je t niet doet dan vallen de haren die je gered heb alsnog heel snel uit???
wes is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2009, 02:46   #73
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Inderdaad. Alle haren die behouden zijn gebleven en degene die opnieuw gegroeid zijn, zullen allemaal uitvallen; ik denk binnen 3-4 maanden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2009, 11:17   #74
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wes Bekijk bericht
oke ff een vraag.. ik zit ongeveer met hetzelfde probleem en wil ook finasteride en/of minoxidil gebruiken.. Maar stel je begint met minox en finasteride, dan is dus de bedoeling om het voor de komende 20 jaar te gebruiken, want zodra je t niet doet dan vallen de haren die je gered heb alsnog heel snel uit???

Het zal een onderdeel van je ´vaste routine´ zoals dat zo mooi heet gaan worden. Dus net als tandenpoetsen sochtends en savonds, breng je ook je minox aan. Het duurt nog korter zelfs (aangenomen dat je netjes 2 minuten je tanden poetst).
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2009, 20:39   #75
bazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 40
Ik heb het forum door gezocht en ook google gebruikt maar is er geen NLse website die minox aanbiedt? Is er op een ebay misschien een betrouwbaar persoon? De 5% variant kan ik ook op recept krijgen toch? Zou dat prijziger zijn?
bazz is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's inhammen, graag feedback Pinoo AGA - Algemeen 101 6 februari 2017 11:32
zou graag in kontakt willen komen met dames van mijn leeftijd om en nabij de 55 marouscha TTM - Algemeen 9 31 oktober 2007 09:47
Zelf rug scheren (of met ontharingscreme ontharen). Iemand tips? notsosmooth Hirsutisme - Algemeen 0 23 februari 2004 16:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.