Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 januari 2010, 22:14   #31
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
@sjoerd12345

Is het geen optie om je haren bovenop iets langer te laten knippen dan de zijkanten en de achterkant? Misschien dat het hoefijzerpatroon dan minder opvalt. En nogmaals, een shedding is meestal een teken dat de medicijnen aanslaan. Je zet een stap terug om er vervolgens 2 vooruit te maken (hopelijk). Heb je overigens wel nog je gewone haarlijn?

Wat me trouwens opvalt, dit patroon komt niet zo veel voor op het forum, maar als ik toch een dag door de stad loop, kom ik wel enkele gevallen tegen.
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2010, 22:21   #32
sjoerd12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 63
Hmm, vind ik eigenlijk geen optie. Ten eerste gebruik ik de tondeuse waarbij je bij 1 stand over het hele hoofd natuurlijk het beste resultaat krijgt. Ten tweede zal naar mijn idee "het bovenop langer laten" de aandacht er alleen maar meer op vestigen...
Ik hoop gewoon dat het aanslaat, voorlopig zijn er alleen maar haren uitgevallen en van hergroei is nog geen sprake geweest. Maar we houden hoop!
__________________
Regime:

- vitamen
- af en toe rooscure na gebruik van normale shampoo
- Finasteride 1mg (aug 2009)
- 5% minoxidil (sep 2009)


Status:

- eind oktober 2009: shedding? ->gemillimeterd.
- januari 2010: haaruitval lijkt door te gaan...
- hoefijzer profiel zichtbaar.


sjoerd12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2010, 00:20   #33
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Ik bedoelde ook niet 'een stuk langer', maar meer bijv. de zijkanten een standje 1 en bovenop 2, waardoor het haar bovenop misschien ook wat donkerder is (en niet een stuk lichter dan de haren aan de zij- en achterkant). Als het al vergevorderd is, heeft dit natuurlijk geen zin, dan zou ik persoonlijk gewoon voor zo kort mogelijk gaan.
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2010, 19:52   #34
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Inmiddels een maandje verder heren, hoe staat het ermee? Enige verbetering/verslechtering opgemerkt?

Bij mij nog geen verbetering, misschien een beetje achteruitgang, maar daar ben ik niet zo zeker van. Het kan best stabiel gebleven zijn. Haren zie ik niet meer uitvallen in ieder geval.
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2010, 06:00   #35
chivas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 51
heb sterk het vermoeden dat de situatie achteruit gegaan is hier.

gek genoeg is nog steeds niemand mijn haarverlies opgevallen. heb sterk de neiging om ook te gaan buzzen maar ben bang dat het dan nog meer zichtbaar wordt.

groeten,

chivas.
chivas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2010, 14:51   #36
sjoerd12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 63
Om ook te gaan buzzen?
(ik leer hier elke dag maar wat moet ik me hierbij voorstellen?)

Bij mij nog steeds geen echte vooruitgang. Haar valt nog steeds uit maar toch heb ik soms het idee dat het wat minder hard gaat dan voorheen. Gebruik sindskort af en toe Nanogen ter camouflage. Goed spul!! Dan zie je er echt niks van...maarja, das helaas niet levenslang.
__________________
Regime:

- vitamen
- af en toe rooscure na gebruik van normale shampoo
- Finasteride 1mg (aug 2009)
- 5% minoxidil (sep 2009)


Status:

- eind oktober 2009: shedding? ->gemillimeterd.
- januari 2010: haaruitval lijkt door te gaan...
- hoefijzer profiel zichtbaar.


sjoerd12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2010, 15:08   #37
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Met buzzen bedoelt chivas waarschijnlijk millimeteren ('buzz cut'). Ik die stap ook nog niet gewaagd, ben bang dat het aangetaste gebied dan toch duidelijk te zien is. D.w.z. een stuk lichter dan de haren achter en aan de zijkant. Het k*tte van mijn haren nu vind ik dat als ik 's morgens opsta, ik mijn haren elke keer móet wassen, anders krijg ik ze nooit fatsoenlijk. 'S morgens staan ze namelijk alle kanten op. Dus dan wordt het al snel een pet, of nu met de kou een muts.

Hebben jullie overigens wel nog jullie normale haarlijn, of is deze ook achteruit gegaan?
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2010, 16:16   #38
sjoerd12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 63
ok, buzzen...weer wat geleerd dus! :-)

Ik zeg; doen! Maarja, weet niet hoe je situatie is en wat voor vorm hoofd je hebt. Bij mij is het zoals ik al zei erg meegevallen. Je zag toen even NIKS van AGA en dat is vreemd want ik kan je foto's laten zien van hoe het er daarvoor uitzag. Ik zal ze thuis eens opzoeken ter vergelijking...

mn haarlijn is overigens nog steeds hetzelfde. Dat blijft ook zo lijkt...
__________________
Regime:

- vitamen
- af en toe rooscure na gebruik van normale shampoo
- Finasteride 1mg (aug 2009)
- 5% minoxidil (sep 2009)


Status:

- eind oktober 2009: shedding? ->gemillimeterd.
- januari 2010: haaruitval lijkt door te gaan...
- hoefijzer profiel zichtbaar.


sjoerd12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 01:17   #39
chivas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 51
Haarlijn van een 10jarige hier
chivas is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2010, 21:27   #40
wax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Berichten: 132
Ik heb ook gewoon mijn normale haarlijn die ik altijd had.

Alleen begint alles gewoon dunner te worden. Diffuus dus over het gehele AGA gebied. Dit verschil is ook duidelijk te zien als ik me haar nat heb of veel gel erin heb. Dus doe ook nooit meer veel gel erin. Echt een heeeeel klein beetje.

Ik had liever inhammen gehad en dat de rest redelijk dik haar bleef. Dit is tenminste gewoon mannelijk. Diffuus ziet er niet uit.
__________________
-Finasteride 1,25 mg [13 april 2009]->
( gekocht bij odessa ).
-Rooscure 1% [Gestopt.. kreeg meer haaruitval door]->
-Minoxidil... Mischien nano minox iets....
wax is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2010, 22:41   #41
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
idd wax, ik had ook liever gehad dat het 'gewoon' gestart was bij de inhammen. ik geloof dat niemand hier in dit topic al in een ver stadium zit. ik vraag me dan ook af wat de oplossingen zijn qua kapsel als het verder doorzet.
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2010, 22:21   #42
chivas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 51
heel simpel, goed kort houden en bovenop heel iets langer, of voor een soort beatel kapsel gaan, en dan vanuit de kruin gaan werken, en afwerken met een beetje haarlak.

dan lijkt het netalsof je ''gewoon'' een grote kruin hebt maar je bent wel goed de lul als het gaat regenen haha.

beste oplossing denk ik is gewoon, om je helemaal het lamlazerus te trainen af en toe een zonnebankje te pakken en voor de Vin Diesel look te gaan.

maargoed daar moet je natuurlijk wel aan toe zijn, en dat ben ik nu ook nog niet. maar dat komt wel denk ik:p
chivas is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2010, 15:56   #43
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Volgens mij gaat het bij deze vorm van Aga wel sneller dan bij de vorm waarbij je langzaam inhammen en een kruin krijgt.

Bij mij lijkt het dan ook dat mijn haarzakjes bovenop aangevallen worden door de DHT. De huid is bovenop roder van kleur (je ziet zelfs een lijn achter bij de kruin waar het onder weer rustig en wit is) en voelt na 2 dagen wassen al vet aan. Er onstaan een soort schilvertjes en bolletjes als je er met je nagel overheen gaat zit je dit duidelijk!

Ook voelt het haar bovenop niet fijn aan als je er bv met je hand doorheen strijkt.
Hebben meer mensen hier last van met deze vorm van Aga. Of heb ik misschien naast deze Aga een soort van exceem of schimmel
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2010, 13:08   #44
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Ook ik heb dat het haar bovenop niet echt goed aanvoelt als ik er met mijn hand doorheen strijk. Volgens mij gaat deze vorm van AGA ook sneller dan bij de 'normale' vorm. Het is zo dat als je deze vorm van kaalheid opmerkt, het al in een redelijk gevorderd stadium zit. Misschien is het wel al jaren geleden begonnen. Op een gegeven moment komt er een punt dat je haren overal zo dun zijn dat je overal hoofdhuid zal gaan zien. Ik denk dat je met deze vorm van kaalheid binnen een paar jaar je haar zal verliezen. Daarmee bedoel ik dan dat je echt zeer duidelijk kalend bent. Volgens mij is het ook vrij moeilijk om een HT te ondergaan (dat overweeg ik sowieso al niet). Van de zomer ga ik waarschijnlijk een maandje naar het buitenland, misschien dat ik dan eens mijn hoofd kaalscheer, of millimeter zonder opzetkam. Weet ik in ieder geval wat me te wachten staat.
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2010, 17:28   #45
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Weer een maandje verder. Ik moet zeggen dat ik er nu wel zeker van ben dat de boel achteruit is gegaan. Het begint helemaal vooraan, in het midden, toch al een stukje dunner te worden. Het gekke is dat dit dus niet bij de inhammen gebeurt, maar alleen in het midden. Met mijn halflange haar is het nu toch wel iets beter zichtbaar dan voorheen. Fina slik ik nog steeds gewoon iedere dag, met de minox ben ik iets rustiger aan gaan doen. Minox gebruik ik nog maar één keer per dag, alleen 's avonds. Met de minox moet ik mijn haren elke keer wassen, want het wordt een vettige boel. Ik moet echt eens het lef ergens vandaan halen om te gaan millimeteren, want dan is het stukken makkelijker met aanbrengen van de minox (en ik ben er niet meer zo mee bezig). Ik heb daarnaast ook best een stressvolle periode achter de rug, of ja, ik zit daar nog altijd in eigenlijk, wat ook niet bepaald helpt.

Ik denk dat je gewoon genaaid bent als je deze vorm van kaalheid hebt. Zodra het echt begint op te vallen ben je namelijk al een hele hoop haren kwijt, over je hele hoofd.

Ik heb een vraag voor Henk, jij bent de enige die ik ken op het forum die op deze manier al in een vergevorderd stadium is geraakt. Wat voor kapsel had je in de jaren tussen je 20e en 30e? En daarnaast, heb je op een gegeven moment ook inhammen gekregen? Het lijkt me zo vreemd als je over je hele hoofd heel dun haar hebt en nog een normale haarlijn. Dan lijkt me de enige optie nog het scheermes (en dat wil ik toch nog een paar jaartjes uitstellen).

EDIT: Ik ben nog vergeten te vermelden dat ik sinds enkele maanden ook veel last heb van jeuk op mijn hoofd. Erg irritant. Krabben zal ook zeker niet helpen...

Laatst gewijzigd door gast1985; 13 april 2010 om 17:30
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is de AAPV (Alopecia Areata Patiëntenvereniging)? Webmaster Alopecia Vereniging 0 13 november 2009 14:43
Het onderwerp Alopecia Werd Behandeld Door Een Tijdschrift Van Jehovah's Getuigen JaRule17 AA - Algemeen 6 11 mei 2006 16:02
Kan alle hulp gebruiken sweet_muisje AA - Algemeen 17 14 maart 2006 11:53
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 17 september 2005 00:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.