Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 mei 2004, 16:22   #1
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Word je kaal van shampoo?

Een vriend van me is een paar jaar geleden gestopt met het wassen van zijn haar. Dit had een dermatoloog hem aangeraden. Die zei dat als je je haar niet wast, er na een tijdje een soort evenwicht ontstaat wat heel goed is voor je haar.

De eerste paar weken liep hij rond met een onwijze jeukende stinkkop met super vies en vet haar, zag er niet uit. Maar dat werd inderdaad vanzelf minder. Nu heeft hij echt prachtig vol haar met veel volume en structuur, dat hij goed in model kan brengen. Hij wordt niet kaal terwijl hij al ver over de 30 is.

Hiermee wil ik aangeven dat het belang van shampoos volgens mij niet zo groot is. Kaalheid zit in je genen en kun je niet voorkomen met een shampoo.

Wat hij precies doet is dit: nooit shampoo, nooit conditioner, nooit gel. Wel iedere dag even uitspoelen met water. Bedenk ook even wat dit bespaart aan €$€$.

Maar goed, mijn vraag is nu of er meer mensen zijn die nooit hun haar wassen en of die daar ook positieve ervaringen mee hebben.

Laatst gewijzigd door Tiuri; 28 mei 2004 om 17:51
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2004, 16:42   #2
Robster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2002
Berichten: 30
Hmm.. klinkt aan de ene kant wel plausibel, ik merk bij mezelf ook dat als ik een paar dagen mijn haar niet was, maar inderdaad wel uitspoel, dat mijn haar dan stugger en voller aanvoelt. Dit kan natuurlijk ook komen doordat er toch nog wat gel achterblijft hier en daar. Ik merk ook wel dat als ik mijn haar wel gewassen heb, dat het dan veel dunner en futlozer aanvoelt, echt goed in model krijgen lukt dan vaak ook niet zo goed meer daarna.
Ik denk dat ik het gewoon es ga proberen, wie weet, alleen geen gel is geen optie. Ik heb geen natuurlijk model namelijk in mijn haar, ja dat van een pannekoek, maar daarkomen de dames ook niet op af

Later
Rob
Robster is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2004, 17:31   #3
gatso24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 103
Ik was het zelf om de 3 a 4 dagen, wel altijd goed uitspoelen met niet te heet water en DROOGDEPPEN!! Heb het verschil destijds wel gemerkt

Jaco
gatso24 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2004, 17:36   #4
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Maar waren/zijn jullie (degenen die hun haar nooit tot af en toe wassen) wel kalend? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat door het niet wassen van je haar, je haar niet uitvalt. Ik bedoel, haaruitval door AGA komt van binnenuit. Hoe je je hoofdhuid ook behandelt (of niet in dit geval), je haar valt dan toch wel uit.

Maar hoe dan ook, ik denk dat het wel beter is om je haar niet te vaak te wassen, maar net als gatso 3/4 keer in de week ofzo. Probleem is alleen dat ik wel wil, maar dan net als laursenj's vriend een tijdje voor gek moet lopen met een vies vet kapsel. Maar oke, ik ga het denk ik toch proberen. Dus op de dagen dat ik mijn haar niet ga wassen, gewoon uitspoelen met lauwwarm water.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2004, 17:44   #5
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Maar hoe moet je het dan doen als je bijv Innovate gebruikt. Dat moet elke dag op de schone hoofdhuid aangebracht. Dus je bent dan noodgedwongen elke dag met shampoo de gel uit te spoelen.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2004, 17:47   #6
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
Haren wassen met shampoo lijkt mij ook niet echt essentieel, vroeger hadden ze tenslotte ook geen shampoo. Of dit het haaruitval kan verminderen, weet ik niet. Want als je je haren wast, vallen echt stervens veel haren uit en als je het daarna kamt ook nog eens. Ik was mijn haar nu 1 a 2 keer per week, maar juist na het wassen krijg ik jeuk op mn hoofd en gaat het sneller uitvallen. En uiteraard dun, zacht, futloos haar en moeilijk in model te brengen. Ook ik heb zo'n pannenkoek kapsel , maar misschien als je je haar gemillimeterd hebt, kan je het proberen.
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2004, 17:49   #7
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
Maar hoe moet je het dan doen als je bijv Innovate gebruikt. Dat moet elke dag op de schone hoofdhuid aangebracht. Dus je bent dan noodgedwongen elke dag met shampoo de gel uit te spoelen.
Sja daar zeg je me wat... voor innovategebruikers kan dit dan dus niet. of misschien werkt innovate ook wel als je het aanbrengt op je hoofdhuid als het natuurlijke evenwicht al is ontstaan. Die vriend van me heeft namelijk totaal geen viezige of vettige hoofdhuid. Zijn haar stinkt ook niet maar ruikt gewoon naar niks.
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2004, 18:09   #8
mjoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2003
Berichten: 134
Ik snap niet dat jullie je haar meer dan 2-3 dagen niet kunnen wassen??
Ik gebruik elke dag minox en dan moet ik de volgende dag wel mijn haar wassen want anders ziet het er gewoon niet uit. Het haar wordt dan
droog futloos en overal waar ik kom zie uitgevallen haren.
mjoy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2004, 18:17   #9
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Mjoy, dat heb ik ook, maar het schijnt ook zo te zijn, dat je dat dagelijkse wasritueel je eigen hebt gemaakt. Het kan een aantal weken duren voordat het zo is, dat je haar niet meer elke dag gewassen moet worden. Gewoon even door de zure appel heenbijten.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2004, 18:42   #10
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Ik was mijn haren iedere dag en dat doe ik al vele jaren, haaruitval is absoluut niet meer geworden (dankzij de medicijnen). Maar de haren kunnen zeker wel dikker aanvoelen en er vol uitzien als je je haren minder vaak wast. Ik denk dat je natuurlijke olien en andere stoffen eruit gaat als je het te vaak wast. Wat ook mogelijk is, is dat de haarschubben dichtgaan (het wordt gladder), dan lijken je haren dan ook een flink stuk dunner.

Ik denk niet dat AGA te stoppen is met het minder vaak wassen van je haren, sterker nog, ik denk denk juist dat vaker wassen eerder AGA tegen zal gaan, denk maar aan Nizoral 2%. Gebruik je minoxidil of een ander werkzame topical, dan moet je hoofdhuid schoon en vetvrij zijn, want anders wordt de absorptie van het middel minimaal, en dus ook minimaal hergroei (of helemaal niets).
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2004, 19:05   #11
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Ik was elke dag

Sinds ik met gel begonnen ben - iets van 6 jaar geleden denk ik - was ik elke dag mijn haren. Na het overstappen op gel, heb ik geen verschil gemerkt. Ik heb er ook niet op gelet, dus zou best kunnen dat er bij mij misschien een klein beetje verschil was, maar een jaar erna had ik ook niet echt haarproblemen.

Ik was elke dag, voor een fris kapsel, gel eruit te wassen, en het in model te krijgen. Met minoxidil zou ik helemaal elke dag moeten wassen omdat dat mijn haren ruw maakt, waardoor in model brengen lastiger is.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2004, 20:44   #12
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
maar haarmannetje ! je bent net zo ontzettend positief over je rozemarijn shampoo en nu ga je opeens helemaal niet meer wassen ?!?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 00:49   #13
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
maar haarmannetje ! je bent net zo ontzettend positief over je rozemarijn shampoo en nu ga je opeens helemaal niet meer wassen ?!?
Nee, dat heb ik niet gezegd . Ik wil het afbouwen na om de 3/4 dagen wassen. Op de bijsluiter van de rozemarijnshampoo staat dit ook zo aangegeven. Dat je maximaal om de 3/4 dagen moet wassen voor goed resultaat. Elke dag kan ook gewoon, maar dat wil ik dus proberen te veranderen naar om de 3/4 dagen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 01:52   #14
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Wat ik doe is mijn haar iedere dag wassen met een huis, tuin en keuken shampoo of Kerastase, daarna goed föhnen en uitkammen.

Ik heb wel het idee dat er door het wassen meer haren uitvallen dan normaal. Maar m'n haar zit voor geen meter wanneer ik niet was en niet föhn.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 11:33   #15
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smorlez
Ik heb wel het idee dat er door het wassen meer haren uitvallen dan normaal. Maar m'n haar zit voor geen meter wanneer ik niet was en niet föhn.
bij mij p'cies hetzelfde... maar de theorie is dus dat het vanzelf beter gaat zitten na een paar weken zonder shampoo/gel. Een simpel, kort kapsel is dan trouwens wel aan te raden, dat kun je dan een beetje de lucht in doen en klaar.
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik heb inhammen, word ik kaal? KevinK AGA - Algemeen 12 19 september 2012 22:08
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 6 maart 2010 00:56
kruin word wat kaal daniel2 AGA - Algemeen 31 16 september 2007 02:07
Menslief...word je kaal, dan word je kaal! keurten AGA - Algemeen 20 1 mei 2007 16:19
word ik kaal? CA. AGA - Algemeen 1 26 december 2006 03:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.