Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 april 2005, 17:05   #1
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.270
Geslacht:
Kappers krijgen provisie van Transhair

Hier doet Jorn Kielman (van Transhair) een oproep aan kappers om klanten door te sturen naar Transhair als ze dunner haar krijgen. Ze kunnen dan een provisie krijgen van 5% van de behandelsom. Bij een behandeling van 5000 Euro is dat 250 Euro!
Lekker is dat. Kun je voorstellen wat zo'n kapper gaat antwoorden als je hem/haar vraagt wat je aan je haaruitval kunt doen.

Betreffende posting:



Kappers > Forum > Algemeen > Kappers en extra geld verdienen

Jorn Kielman 1. Geplaatst op 25 november 2004 om 12:11 uur


Kijk eens op deze site> www.transhair.nl/agentschap.asp

Zo kunnen kappers een prima provisie ontvangen door mensen met een haarprobleem door te sturen naar Transhair.
De provisie is leuk, maar de kapper moet ook overtuigd zijn van de werkwijze van deze haarkliniek voor haartransplantaties.
Er zijn tevens mogelijkheden om een rondleiding te krijgen in de kliniek te Vlijmen

Groeten Jorn Kielman

Laatst gewijzigd door Henk; 3 mei 2005 om 18:21
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 17:56   #2
kermit1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2005
Berichten: 21
Ontoelaatbare praktijken

Hebben kappers dan echt geen deontologisch besef? Een huisarts die een patiënt verwijst naar een chirurg krijgt toch ook geen financiële vergoeding? Ik zou als kapper toch voorzichtig zijn. Dit kan tegen de kapper zelf werken nl. als de mensen de indruk hebben dat een haartransplant hen werd opgedrongen en ze in het zak werden gezet. De meeste haarproblemen kunnen trouwens zonder transplantatie worden opgelost! Daarom is het belangrijk dat een arts die denk ik toch een deontologische code heeft, alle mogelijkheden van behandeling overloopt. Een haartransplantatie is niet de eerste maar laatste optie!
kermit1 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 19:35   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Hier doet Jorn Kielman (van Transhair) een oproep aan kappers om klanten door te sturen naar Transhair als ze dunner haar krijgen. Ze kunnen dan een provisie krijgen van 5% van de behandelsom. Bij een behandeling van 5000 Euro is dat 250 Euro!
Lekker is dat. Kun je voorstellen wat zo'n kapper gaat antwoorden als je hem/haar vraagt wat je aan je haaruitval kunt doen.
Sjongejonge zeg... het is toch niet te geloven.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 19:47   #4
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Volgens mij doet GHO dat ook. Bij mijn kapper lagen foldertjes van de GHO kliniek.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 19:55   #5
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
En l'Oreal betaalt provisie aan apotheken als ze aminexil verkopen! minstens zo erg.

Bah! Sick world.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 20:22   #6
BomB
California Soul Dreamer
 
BomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2004
Locatie: omgeving Arnhem
Berichten: 249
Bij de apotheek waren in 2002 of 2003 folders te vinden, misschien nu nog,
met tekeningen met het hoofd van Hans Diks die een haartransplantatie onderging.
Wie kan zich dat nog herinneren?
Maar het mooiste is natuurlijk Van Barneveld die steeds met zijn pijl
op het bord prikt terwijl ie laser heeft gehad en half NL er naar zit
te kijken.
Waarom gebruikt hij dan die laser niet om raak te schieten.
Echt anti reklame.
Waarom vinden die Hollanders die slappe pijlen nou zo leuk?
Waarom geen kogels?

Maar als je naar Belgie gaat weten ze misschien wel een gunnetje voor je.
Je komt dant terug als een echte cow-boy met kogelgaten
in je hoofd, bedekt met een piraten sjaal, waar uit later van
ellende haren zullen groeien.

Laatst gewijzigd door Henk; 23 april 2005 om 17:06
BomB is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 22:29   #7
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
Wat is er mis met een kapper die een klant wijst op mogelijkheden bij klinieken?

Een goede kliniek is eerlijk met de verwachtingen en risico's naar de mensen toe die op consult komen. Als er een kapper zou bestaan die zo kortzichtig en dom is om een totaal geschikte kandidaat te sturen dan moet de kliniek zo professioneel zijn om die persoon een negatief advies te geven. De kapper krijgt dit vanzelf op zijn brood en verliest daardoor vertrouwen en wellicht de klant! De kapper is er dus niet bij gebaat om ongeschikte mensen door te sturen. (Als er daardoor verkeerde mensen een HT behandeling krijgen ligt dit nog steeds aan de kliniek! Al vind ik eigenlijk dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun keuze's, iemand die slecht of geen eigen onderzoek doet is dom bezig. Sommige mensen dienen echter tegen zichzelf beschermd te worden. Een goede kliniek doet dat. Een kliniek heeft ook niks aan een ontevreden klant)

Mijn kapper wees mij al 4-5 jaar geleden op het feit dat een HT mijn haarsituatie aanmerkelijk zou verbeteren. Mijn kapper is Europees kampioen herenknippen geweest en heeft meerdere HT mensen in zijn klantenbestand en ziet dus met zijn eigen ogen de resultaten. Zijn advies was ronduit discreet en persoonlijk. Ik heb in de loop der jaren op internet mijzelf goed geinformeerd over de technieken, risico's, resultaten, mijn verwachtingen, en mijn te verwachten haarverlies. Na jaren bleek de laatste jaren wederom een vooruitgang te zijn geboekt in het zo natuurlijk mogelijk herverdelen van het haar. Ik heb zelfs overwogen om naar Vancouver te vliegen (www.hassonandwong.com) maar na uitvoerig inwinnen van informatie en consulten leek het mij niet nodig om in mijn situatie een megasessie te doen.
Ik ben naar Transhair geweest en heb +/- 8 weken geleden een 1300 graft sessie laten uitvoeren. (strip) Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Mijn behandelde gebied (recepient area) is nagenoeg glad, geen littekens of putten whatever. Mijn litteken geneest goed en lijkt zeer dun uit te pakken. Alleen nog roodachtig maar dat kan nog + maanden duren. Ik heb een HT plan uitgestippelt voor mezelf en ben uit gegaan van een worstcase scenario. Mijn toekomst ziet er nog steeds goed voor me uit, alleen nu met een intensivering op mijn leefstijlgebied (niet meer kaal, en de mogelijkheid om mezelf leuke kapsels aan te meten, terwijl ik het nu maar altijd tegen mijn zin kort hield) Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn handelen, en iedereen is dat ook!

Ik vind het teleurstellend dat op dit forum een vast klein kliekje ronduit negatief is en altijd maar weer terugkomen met dezelfde argumenten. Sommige posts (ik noem maar geen naam) lijken door een kleuter gemaakt te zijn en jagen mensen die op zoek zijn naar fatsoenlijke antwoorden naar andere fora. www.hairlosshelp.com/forum of http://hair-restoration-info.com/eve

Misschien verbetert dit nog in de toekomst...

Laatst gewijzigd door Rogier; 20 april 2005 om 22:32
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 23:40   #8
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.270
Geslacht:
Rogier,
Ik onderken niet dat een ht voor sommige mensen een goede oplossing kan zijn.
En ik heb ook niets tegen een kapper die iemand advies uitbrengt om een haartransplantatie te laten doen, mits hij dit oprecht doet.
Maar door 5% provisie te bieden voor elke klant die bij Transhair een ht laat doen, daardoor raak je toch alle objectiviteit kwijt.
Stel je voor een kapper die genoeg klanten heeft kan 250 Euro verdienen door een klant door te sturen naar Transhair.
Hoe vaak moet die kapper die ene klant knippen om 250 Euro terug te verdienen?
Zal hij dan wakker liggen van het risico dat die ene klant hem verlaat?
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 11:45   #9
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
Mijn punt wordt nog niet echt goed begrepen. Het is de kliniek die een klant goed moet voorlichten en moet afwijzen indien de verwachting niet overeen gaat komen met het resultaat. Sterker nog moet de klant zelf onderzoek doen en zelf moeten kunnen beslissen of het iets is of niet. Als je een auto gaat kopen dan wil je er ook in rijden en weten wat de technische specs zijn. Ik herhaal dat sommige mensen tegen zichzelf beschermd moeten worden en een goede kliniek moet dat doen. Ik kan me niet voorstellen dat Transhair dat niet doet, zij zullen niet gebaat bij ontevreden klanten.

Ik werk voor een groot commercieel bedrijf die overigens ook een groot aandeel van de omzet uit de medische sector haalt en het is heel normaal dat je op verschillende manieren dus ook via agenten en vertegenwoordigers klanten probeert in te winnen. Dat je daarvoor betaald wordt is niet meer dan normaal. Een provisie van 5% of een bedrag van € 300,- is zeker niet hoog.

Ik zie op geen enkele manier hier een (ethisch) probleem in, tenzij we in een communistische staat zouden leven waar vrije marktwerking en winst verboden zouden zijn...
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 17:27   #10
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.270
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
Mijn punt wordt nog niet echt goed begrepen. Het is de kliniek die een klant goed moet voorlichten en moet afwijzen indien de verwachting niet overeen gaat komen met het resultaat. Sterker nog moet de klant zelf onderzoek doen en zelf moeten kunnen beslissen of het iets is of niet. Als je een auto gaat kopen dan wil je er ook in rijden en weten wat de technische specs zijn.

Een goede kliniek die doet dat, gelukkig gebeurd dat de laatste tijd al hoe meer.
En natuurlijk is de cliënt zelf verantwoordelijk.
Maar door op deze wijze met provisie te gaan werken, krijg je dat sommige kappers hun objectiviteit verliezen.
Een goede kapper heeft geen provisie nodig om je advies te geven wat jouw beste oplossing is wat betreft de haaruitval.
Een kapper is toch voor velen een vertrouwenspersoon wat betreft haarproblemen, en die zou objectief moeten blijven. Ik zal niet zeggen dat dat met die provisie niet meer mogelijk is, maar voor velen zal dat niet zo zijn.
Zouden de kappers die hun cliënten doorsturen naar Transhair op de hoogte zijn van FUE, want eigenlijk is de oorspronkelijke ht, naar mening, al achterhaald door de opkomst van FUE.
En wat betreft die vergelijking met die auto, de auto kun je weer verkopen als hij niet bevalt.........
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 18:33   #11
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
Hoi Henk,

De kapper is inderdaad vaak een vertrouwenspersoon op haargebied. Maar een kapper kan met dollartekens in zijn ogen zoveel klanten doorverwijzen als hij wil, als de klant niet geschikt is dan wordt hij bij een goede kliniek afgeraden om het te doen. (dit ligt ten alle tijden bij de klant en de kliniek zelf) Dan geen provisie dus voor de kappert. Wellicht alleen een boze of teleurgestelde klant die misschien niet meer terugkomt. Ik ga ervanuit dat de meeste kappers niet met dollartekens in hun ogen naar hun kale klanten kijken maar op een fatsoenlijke manier mensen doorverwijst. Overigens is het alleen maar gunstig voor ons hoe meer mensen een HT laten ondergaan. Hoe groter de industrie hoe aannemelijker het wordt dat er meer geld wordt gepompt in onderzoek naar nieuwe/verbeterende oplossingen voor kale(nde) mannen. Profiteren we op termijn alleen maar van.

Overigens is FUE slechts een andere techiek om het haar uit de donor te halen, dan de FIT techniek. De discussie die hierover loopt heeft niets met achterhaaldheid te maken van FIT, maar slechts de voor en nadelen van beide methode's. Daar FIT idd een litteken achterlaat wat uiteraard een offer is, maar geen probleem voor mannen die de achterkant van hun hoofd nooit willen opscheren, is het grote nadeel van FUE het lage rendement van de donor daar er geen huid wordt weggenomen, maar wel altijd bedekt moet kunnen worden door achterblijvende haren. Er lopen hierover verschillende discussie's dus laten we het in deze thread niet op uitlopen. Er is een best goede discussie te vinden op http://www.hairlosshelp.com/forums/m...threadid=45578

In mijn eerste consult bij Transhair werd vertelt over zowel de FUE als de FIT methode. Die informatie werd gewoon verstrekt.

Grt Rogier
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 19:37   #12
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
als de klant niet geschikt is dan wordt hij bij een goede kliniek afgeraden om het te doen.
Sorry Rogier, maar dat vind ik een uiterst naieve opmerking van je. Iemand met een beetje kennis van HT-klinieken weet dat mensen nooit wordt afgeraden een HT te doen. Sterker nog: ze zijn er op gebrand de patienten zo snel mogelijk op de operatietafel te leggen. Het liefst twee dagen na je eerste consult. Ze hebben maar één doel: geld geld geld.


HT-klinieken die echt rekening houden met de klant? Ga toch weg.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 19:51   #13
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
En waar baseer jij dat op? Kun je je argument onderbouwen? Kom met feiten en je ervaringen, en probeer deze objectief op te schrijven.

Ik kan je verzekeren dat ik niet in de categorie naief val... maar dat is mijn voordeel.

Let wel: Ik heb het over Transhair. Ik weet ook toevallig dat bijv. vertegenwoordigers van Laser Esthaetics in hun BMW M3 kappers bezoeken door het land om agenten in te winnen. Dat zij zich zo willen profileren is hun zaak.
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 20:24   #14
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
En waar baseer jij dat op? Kun je je argument onderbouwen? Kom met feiten en je ervaringen, en probeer deze objectief op te schrijven.

Ik kan je verzekeren dat ik niet in de categorie naief val... maar dat is mijn voordeel.

Let wel: Ik heb het over Transhair. Ik weet ook toevallig dat bijv. vertegenwoordigers van Laser Esthaetics in hun BMW M3 kappers bezoeken door het land om agenten in te winnen. Dat zij zich zo willen profileren is hun zaak.
Zeg Rogier, niet zo opzichtig Transhair de hemel in prijzen he. Als je reclame wilt maken hier, moet je er ook voor betalen.

Ik kan het weldegelijk onderbouwen. Meer dan eens zijn hier op HaarWeb postings geweest van mensen die op consult waren geweest bij Transhair, en die in mijn ogen verkeerd zijn voorgelicht. Zie bijvoorbeeld deze thread. Die jongen wilden jullie dezelfde week nog behandelen. Hij had alleen inhammen en hij zou ook pillen moeten slikken (finasteride, I suppose) om verder haaruitval tegen te gaan. Ik vraag me af in hoeverre die jongen echt goed is voorgelicht: finasteride helpt vaak ook niet, vooral frontaal. En dan zit je mooi met je peperdure HT en de haarlijn die erachter gewoon doorgaat. In mijn ogen zou een echte goede HT-kliniek ALTIJD afraden om inhammen op te vullen, tenzij 100% zeker is dat stabilisatie is bereikt met bijvoorbeeld finasteride.

Transhair geeft gewoon - net zoals alle andere HT-klinieken in Nederland - voorlichting die niet strookt met de realiteit. Er wordt geen reeel beeld geschetst van het resultaat en van de eventuele nasleep. Maargoed, daar hebben we hier het al vaak genoeg over gehad.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 21 april 2005 om 20:30
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 20:51   #15
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Dus als ik t goed begrijp doet transhair ook ht bij iemand jonger dan 24?
Vreemd, omdat je bij L.A minimaal 24 moet zijn.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag ervaringen met Transhair gevraagd mij Chirurgische behandelingen 7 30 september 2004 21:02
Idee: bericht aan alle kappers? Jente Haarwerken 4 10 september 2004 19:08
Wie was er ook alweer zo'n voorstander van TRANSHAIR? Leg dit eens uit dan?! LOL! opzichgoed Chirurgische behandelingen 26 3 augustus 2004 02:35
Mijn Transhair ervaring sjef Chirurgische behandelingen 0 3 juli 2002 19:52
Zitten Laser Aesthetic en Transhair in hetzelfde gebouw in Engeland? Chris Chirurgische behandelingen 3 10 januari 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.