Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Bekijk resultaten enquête: Kaal of impotent?
Ik ben liever kaal dan impotent 104 57,78%
Ik ben liever impotent dan kaal 76 42,22%
Aantal stemmers: 180. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juli 2005, 01:50   #61
Spike99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2005
Berichten: 62
Jah maar ik ben ook al niet mooi. of zo. En ene kaal hoofd staat mij totaal niet. Heb het al eens geprobeerd. Ennuh haar niet belangrijk voor meisjes? nou in de alternatieve wereld wel geloof me maar. Ben zelfs voor 4 bands afgewezen omdat ik geen lang haar had. En ik weet niet wat dat gedoe met die NW in houdt maar ik heb echt heel weinig haar. Het is dun, droog, grijze plekken en vreemde slaggen dus je kan er echt niks mee.
Spike99 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 01:58   #62
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Ik weet het niet misschien moet je maar es een foto posten.
Kop op joh , ik speel zelf gitaar en zit in een band geen opmerkingen over het haar gehad en hoort ook niet bij ons in het criterium als we andere leden zouden aan nemen.
Ik bedoel u2 heeft een kale gitarist , Blof heeft een kale gitarist, Joe satriani is kaal dus.........
Daarnaast heb je die postings van de dames niet gelezen , hun zijn echt wel een product van deze wereld hoor en niet van een alternatieve.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 02:10   #63
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spike99
En ik weet niet wat dat gedoe met die NW in houdt
In het Haarwoordenboekje staat duidelijk uitgelegd wat er met deze schaal bedoeld wordt, ff checken dus.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 02:20   #64
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ycelik
Ik weet het niet misschien moet je maar es een foto posten.
Kop op joh , ik speel zelf gitaar en zit in een band geen opmerkingen over het haar gehad en hoort ook niet bij ons in het criterium als we andere leden zouden aan nemen.
Ik bedoel u2 heeft een kale gitarist , Blof heeft een kale gitarist, Joe satriani is kaal dus.........
Daarnaast heb je die postings van de dames niet gelezen , hun zijn echt wel een product van deze wereld hoor en niet van een alternatieve.
De zanger van Blöf is zelfs ook kaal !
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 05:39   #65
kloete
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2004
Berichten: 92
en volgens mij zien al die manner er goed uit met een kale kop.....
__________________
Regime:
Proscar (1.25 mg finasteride per dag, vanaf 10/01/2005)
Rooscure (2x in de week, vanaf xx/02/2005)

Status:
Inhammen en dunner wordend haar bovenop. Geen last van haaruitval.
kloete is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 09:58   #66
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ycelik
.
Geloof me maar hoor, ik weet niet of je de foto's van pizzacat heb gezien maar als die jongen kaal zou worden, hopelijk dus nooit, maar hij zou nog steeds in de netvlies van de vrouwen opvallen hoor.
Thanks man!

Het leven deelt je soms wat mindere kaarten, maar het gaat pas mis als je je er door laat piepelen. Mensen houden van vrolijke mensen, door gewoon lekker je ding te doen en je goed te voelen heb je al zoveel meer uitstraling.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 10:28   #67
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Inderdaad Ycelik, het is absurd te denken dat er één standaard is. Zoals je zelf al zegt zijn er zoveel verschillende meningen over bijvoorbeeld Brad Pitt, over Tom Cruise en bijvoorbeeld ook over Bill Murray. Deze laatste is volgens de standaard (brrrr wat een woord) alles behalve knap, maar toch sprak ik laatst een meisje (dat volgens de vrouwelijke standaard toch wel als knap gezien kan worden) over een film (Broken Flowers) waarin Murray speelt en die zij had gezien. Ze vond hem nooit knap en ook niet interessant, maar tijdens het zien van die film werd ze toch stiekem een beetje 'verliefd' op hem, zei ze, omdat hele andere zaken werden geaccentueerd in die film die, naar haar mening, vele malen interessanter en belangrijker voor haren zijn. Dat komt natuurlijk door de rol en niet door Murray zelf (die normaal gesproken voornamelijk de clown binnen zijn andere films is), maar je ziet wat hier gebeurt.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 11:00   #68
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Jah Pizzacat precies wat jij zegt , te lang over piekeren helpt echt niks.
En jah ik heb nu ook die vrolijke attitude aangenomen want dat piekerende mij is echt geen gezellig persoon lol.
Jah Haarmannetje Bill Murray is alles behalve het standaard, ik snap precies wat je bedoelt, zelfde met robbin williams ook zo'n iemand.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 11:07   #69
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
De zanger van Blöf is zelfs ook kaal !
Ik ook!!!! En geloof me, als je er zelf normaal over doet is het geen enkel probleem.
Je moet het accepteren dat je kaal bent, Dat is moeilijk dat weet ik dondersgoed, maar probeer het, want het hoeft echt niet zo erg te zijn als het lijkt!!

en geloof me nou maar, ik ben al 6 jaar voledig kaal, en heb met tussenpozen haar gehad, en ben ook nog een meid. Heb er weinig problemen mee, heb een leuke baan en goede vrienden!!!
Dus kom op mensen probeer het te accepteren dat je zo bent!!!

Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 12:48   #70
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Inderdaad Ycelik, het is absurd te denken dat er één standaard is. Zoals je zelf al zegt zijn er zoveel verschillende meningen over bijvoorbeeld Brad Pitt, over Tom Cruise en bijvoorbeeld ook over Bill Murray. Deze laatste is volgens de standaard (brrrr wat een woord) alles behalve knap, maar toch sprak ik laatst een meisje (dat volgens de vrouwelijke standaard toch wel als knap gezien kan worden) over een film (Broken Flowers) waarin Murray speelt en die zij had gezien. Ze vond hem nooit knap en ook niet interessant, maar tijdens het zien van die film werd ze toch stiekem een beetje 'verliefd' op hem, zei ze, omdat hele andere zaken werden geaccentueerd in die film die, naar haar mening, vele malen interessanter en belangrijker voor haren zijn. Dat komt natuurlijk door de rol en niet door Murray zelf (die normaal gesproken voornamelijk de clown binnen zijn andere films is), maar je ziet wat hier gebeurt.
Ff off topic: Bill Murray is een hele goede acteur, aanraders zijn o.a. de laatste 2 films: Los in Translation en The Life Aquatic with Steve Zissou.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 12:49   #71
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
lost in translation is een mooie film jah
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 12:56   #72
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wampie
NOOOOOOOOOIT !!!!!

we geven niet op zoals jij !!
Wie zegt dat ik opgegeven heb?
Ik heb AA en dan valt er niets op te geven.
Want er is geen geneesmiddel dat mijn haar terug kan laten groeien.
Accepteren heeft volgens mij niets met opgeven te maken.
Je accepteerd dat je kaal bent, maar kan ondertussen nog wel naar oplossingen zoeken.
Net zoals je een bril kan accepteren of de buurman die je niet mag.

Ik accepteer dat ik kaal ben, en dat hier niets aan te doen valt.
En geloof me dat maakt het voor mij een stuk makkelijker dan toen ik nog een pruik droeg.
Ik ben nu mezelf en voel me goed zoals ik ben.
Ik ben er ook sterker door geworden.

Toen ik nog niet geaccepteerd had dat ik kaal was had ik het er moeilijk mee, en ging ik het liefst niet meer naar buiten.
Ik denk juist dat acceptatie een stap vooruit in je genezings proces is.
En niet een stap achteruit, en dat is opgeven wel!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 12:59   #73
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wampie
NOOOOOOOOOIT !!!!!

we geven het niet op zoals jij !!
Opgeven? Wat Lies heeft gedaan is het ultieme! Er is niets beters dan acceptatie. Niet alleen omdat er nu geen 100% werkende middelen zijn, maar sowieso. Ook al zouden er wel wondermiddelen bestaan, dan nog is acceptatie het ultieme uitgangspunt. Hoe je het ook wendt of keert, iets aan tegen kaalheid doen blijft een zwakheid... dat vind ik ook van mijzelf.

Ik zag toevallig vanochtend een uitzending van Felderhof op de NCRV waarin hij een interview deed met Balkenende (in Jeruzalem). Felderhof begon over het Harry Potter fenomeen en waarom Balkenende er eigenlijk niets aan doet (zijn haar anders en een andere bril). Balkenende vond het belachelijk dat hij niet zou accepteren zoals hij is. Hij sprak weliswaar uit een godsdienstig perspectief ("we zijn gemaakt zoals God het bedoeld heeft"), maar het principe maakt het niet minder relevant. Hij zei dat hij is zoals hij is en niet anders. Toen kwam Felderhof met de volstrekt lachwekkende reactie "ja maar, u kunt ook u zelf zijn met een ander montuur." Wat een idioot, snapt Felderhof het principe nu werkelijk niet?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 13:05   #74
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Opgeven? Wat Lies heeft gedaan is het ultieme! Er is niets beters dan acceptatie. Niet alleen omdat er nu geen 100% werkende middelen zijn, maar sowieso. Ook al zouden er wel wondermiddelen bestaan, dan nog is acceptatie het ultieme uitgangspunt. Hoe je het ook wendt of keert, iets aan tegen kaalheid doen blijft een zwakheid... dat vind ik ook van mijzelf.
Ik weet ook echt niet wat voor keuze ik zou maken als ik nu een pilletje kreeg waaardoor mijn haar terug kwam maar ik wel iets anders ozu krijgen.
Natuurlijk is het fijn om een mooie bos haar te hebben.
En natuurlijk baal ik ook wel eens van mijn kaalheid (dat heeft iedereen kunnen zien in de uitzending van jong)
MAar wat ik in die zelfde uitzending ook wilde vertellen is dat het niet uitmaakt hoe je eruit ziet.
Iedereen mankeert wel iets, en hoe moeilijk dat ook zijn kan, het leven is daardoor niet meteen afgelopen!

Leef mensen!! In het begin is het eng, en wil je het niet onder ogen zien.
Maar zodra je je kaalheid onder ogen ziet, (of je andere kwaal) ben je echt al veel verder!
Iedereen mag mijn hoofd zien, iedereen mag weten hoe het komt dat ik kaal ben!
Aan iemand in een rolstoel zie je het ook, dat valt niet te verbergen.
Die rolstoel zie ik als mijn kaalheid.
Mijn kaalheid kan ik wel verbergen, maar optimaal zal het voor mij zelf nooit worden omdat ik me er niet prettig bij voel.
Dan kan ik maar beter kaal rond lopen en me er goed bij voelen.
Dan voel ik me 10 keer beter dan met pruik ofzo!
Daarom is mijn advies, accepteer jezelf net zoals je andere accepteren moet!

Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 13:31   #75
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Lies,


ik kan het alleen maar met je eens zijn.

Iets accepteren is heel moeilijk. Ik heb het er moeilijk mee dat ik haaruitval heb, maar het wel geaccepteerd. Het is zoals het is. Ik maak er geen geheim van, het zal me een rotzorg zijn wat anderen er van denken.

Dat maakt het niet leuker en het wil niet zeggen dat ik er niets aan doe, overigens. Ik heb het, ik doe er iets aan, en dat is het dan. Als mijn middeltjes niet helpen zie ik dan wel weer.

Op het moment dat je je blijft verzetten tegen iets ben je er ook constant mee bezig, hetgeen het voor je zelf niet prettiger maakt.

Ik heb jou gezien in Jong, Lies, en je bent werkelijk een topvrouw!
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oprah over wimpers Jente Boeken en artikelen 6 6 mei 2005 14:56
Testosteron gehalte bij mannen... pindakaas Van alles en nog wat... 3 29 januari 2004 19:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.