Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 10 oktober 2005, 16:32   #46
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckard
Ik vraag me echt af wat ik nog meer aan moet dragen om mijn punt duidelijk te maken. En eigenlijk heeft het niets meer met het topic te maken. Misschien een aparte thread hierover openen?
Deckard, je punt is volkomen duidelijk , alleen is het in mijn ogen maar een idee. Je zegt dat je het in de praktijk om je heen ziet, maar hoe dan? Ik zie het dus niet. Het leven is veel te complex om zich door zo'n maskertje te laten vangen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 16:34   #47
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Wat mij betreft zijn ze niet heilig, dat is geen enkel denkbeeld. Maar het is net zo vreemd om alleen uit te gaan van het ene, als alleen uit te gaan van het andere.

Er wordt hier ergens keihard beweert, dat je alleen maar iemand leuk vindt omdat je dat door "onze maatschappij" ingefluisterd zou zijn. Maar er zouden best eens (mede) andere principes aan ten grondslag kunnen liggen.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de door ALLE culturen, ongeacht gewicht e.d., geprefereerde taille-heupratio bij vrouwen.
Maar jij denkt dus daadwerkelijk dat zo'n maskertje alles verklaart? Dat neem ik gewoonweg niet aan. En buiten dat masker is er zoveel diversiteit. Een paar eeuwen geleden was het juist heel aantrekkelijk om als vrouw lekker mollig te zijn. Tegenwoordig is het precies andersom. En dan wil jij beweren dat die beide uitersten uiteindelijk toch verenigd kunnen worden door zo'n masker? Ik geloof er niets van.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 16:43   #48
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Misschien is een moderator zo vriendelijk om de subdiscussie uit het bovengenoemde topic te verplaatsen naar deze topic?
Gedaan....
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 16:45   #49
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Dat klopt maar ik heb het hier niet alleen over het masker. Het masker is nml. gebaseerd op de Fibonacci reeks. Deze reeks komt in de natuur heel veel voor. Dingen die wij beschouwen als plezierig voor het oog zijn verbluffend vaak gelinked aan deze reeks. In architectuur en muziek kun je het terug vinden. Kunstenaars gebruiken deze gegevens al heel lang ( de man van Vitruvio van DaVinci is hier een mooi voorbeeld van http://www.mystudios.com/art/italian...-man-1490.html)en voor veel wiskundigen staat dit vast.
Het Parthenon is hier ook een mooi voorbeeld van.
Het is voor mij geen kwestie van geloven, dat doe je in God en marsmannetjes (dicutabel) en andere dingen waarvoor geen bewijzen zijn te vinden. De Fibonicci reeks bestaat en ik ben toch echt van mening dat er nu genoeg voorbeelden gegeven zijn.
Je stelt ook dat de mensen die op deze site beschouwt worden als lelijk een afwijking hebben en daarom niet in het masker passen, maar is dat juist geen bevestiging van wat er op de site beweerd wordt?
Een onderwerp als dit ligt gewoon gevoelig want op de een of andere manier lijkt het alsof de site het afrekenen op uiterlijk aanmoedigt, maar dit is niet het geval.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 16:49   #50
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Gedaan....
Hartelijk dank, oh grote Tiuri

Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 16:52   #51
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
In een van de bronnen die het "biologische" kamp zelf heeft aangedragen staat:
Studies by psychologists have been devised to test the idea that the golden ratio plays a role in human perception of beauty. They are, at best, inconclusive. [1] Despite this, a large corpus of beliefs about the aesthetics of the golden ratio has developed. These beliefs include the mistaken idea that the purported aesthetic properties of the ratio was known in antiquity.
[bron]
Einde discussie dus lijkt me Dat getalletje Phi is een wiskundig gegeven, maar speelt verder geen enkele rol in aantrekkelijkheid (daar is althans geen enkel bewijs voor). Dat rare masker van jullie kan dus de prullenbak in.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 16:52   #52
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
[QUOTE=Haarmannetje]En buiten dat masker is er zoveel diversiteit. Een paar eeuwen geleden was het juist heel aantrekkelijk om als vrouw lekker mollig te zijn. QUOTE]

Klopt maar dat bedoelde ik ook in mijn verklaring in eerdere post over Breugheliaanse vrouwen en waif-types. Het formaat kan wisselen maar de verhoudingen blijven bestaan. Bijvoorbeeld: een heup-taille verhouding van 70% bij een mollige vrouw of bij een dunne vrouw blijft een verhouding van 70%.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 16:54   #53
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
In een van de bronnen die het "biologische" kamp zelf heeft aangedragen staat:


Studies by psychologists have been devised to test the idea that the golden ratio plays a role in human perception of beauty. They are, at best, inconclusive. [1] Despite this, a large corpus of beliefs about the aesthetics of the golden ratio has developed. These beliefs include the mistaken idea that the purported aesthetic properties of the ratio was known in antiquity.


[bron]

Einde discussie dus lijkt me Dat getalletje Phi is een wiskundig gegeven, maar speelt verder geen enkele rol in aantrekkelijkheid (daar is althans geen enkel bewijs voor). Dat rare masker van jullie kan dus de prullenbak in.
Dus één korte zinnetje is afdoende? Lekker makkelijk.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 16:55   #54
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckard
Je stelt ook dat de mensen die op deze site beschouwt worden als lelijk een afwijking hebben en daarom niet in het masker passen, maar is dat juist geen bevestiging van wat er op de site beweerd wordt?
Een onderwerp als dit ligt gewoon gevoelig want op de een of andere manier lijkt het alsof de site het afrekenen op uiterlijk aanmoedigt, maar dit is niet het geval.
Een afwijking als gevolg van een genetisch defect bijvoorbeeld, of wanneer een moeder tijdens haar zwangerschap veelvuldig alcoholische dranken heeft genuttigd (wat kan leiden tot een bepaalde uiterlijke afwijking waarvan ik op dit moment de naam even niet meer weet) vind ik niet bepaald eerlijk om mee te nemen in een vergelijking.

Dat die website het afrekenen op uiterlijk aanmoedigt zou ik ook zo niet zeggen inderdaad.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 16:57   #55
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Een afwijking als gevolg van een genetisch defect bijvoorbeeld, of wanneer een moeder tijdens haar zwangerschap veelvuldig alcoholische dranken heeft genuttigd (wat kan leiden tot een bepaalde uiterlijke afwijking waarvan ik op dit moment de naam even niet meer weet) vind ik niet bepaald eerlijk om mee te nemen in een vergelijking.
Ok, dit klinkt keihard maar dat beschouwen wij toch als lelijk?
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 17:02   #56
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckard
Ok, dit klinkt keihard maar dat beschouwen wij toch als lelijk?
Nou, dat weet ik niet. Afwijkend is afwijkend, maar is het daarom ook direct lelijk? Maar goed, wat zegt zo'n vergelijkende range van gezichten dan nog? Zo kan ik het ook natuurlijk. Ze hadden er wat jou betreft dus ook een persoon met het syndroom van Down bij kunnen plaatsen?

Voor mij persoonlijk is het duidelijk:
In het echte leven, in de praktijk, komt het zoooo vaak voor dat de één persoon X wel heel mooi vindt, maar de ander absoluut niet. Hoe verklaar je zoiets dan? Dat masker is toch iets statisch? Iedereen zou die persoon X dan toch mooi moeten vinden?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 17:03   #57
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
In een van de bronnen die het "biologische" kamp zelf heeft aangedragen staat:

Studies by psychologists have been devised to test the idea that the golden ratio plays a role in human perception of beauty. They are, at best, inconclusive. [1] Despite this, a large corpus of beliefs about the aesthetics of the golden ratio has developed. These beliefs include the mistaken idea that the purported aesthetic properties of the ratio was known in antiquity.

[bron]
Einde discussie dus lijkt me Dat getalletje Phi is een wiskundig gegeven, maar speelt verder geen enkele rol in aantrekkelijkheid (daar is althans geen enkel bewijs voor). Dat rare masker van jullie kan dus de prullenbak in.
Deze tekst geeft ook alleen de mening weer van de persoon die hem heeft geplaatst. Jij gebruikt deze tekst (logisch) als jou bewijsvoering, waar ik zelf ook voldoende teksten kan vinden die hier haaks tegenover staan. Voor mij is deze discussie echt nog niet afgelopen.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 17:05   #58
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckard
Deze tekst geeft ook alleen de mening weer van de persoon die hem heeft geplaatst. Jij gebruikt deze tekst (logisch) als jou bewijsvoering, waar ik zelf ook voldoende teksten kan vinden die hier haaks tegenover staan. Voor mij is deze discussie echt nog niet afgelopen.
Precies, het is maar een mening en deze hele discussie bestaat uiteindelijk uit meningen. Ik heb nog geen enkel overtuigend onderzoek gezien en onderzoeken gebaseerd op surveys zijn in dit geval ook niet echt overtuigend naar mijn mening.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 17:05   #59
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Nou, dat weet ik niet. Afwijkend is afwijkend, maar is het daarom ook direct lelijk? Maar goed, wat zegt zo'n vergelijkende range van gezichten dan nog? Zo kan ik het ook natuurlijk. Ze hadden er wat jou betreft dus ook een persoon met het syndroom van Down bij kunnen plaatsen?
Ik moet echt opletten met wat ik zeg want ik kom hier tegen mijn zin straks erg negatief op te staan.

Maar goed dan...

JA.

Geloof me asjeblieft als ik zeg dat ik altijd probeer mensen niet af te rekenen op hun uiterlijk...

God, in wat voor beerput ga ik roeren?
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 17:12   #60
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Voor mij persoonlijk is het duidelijk:
In het echte leven, in de praktijk, komt het zoooo vaak voor dat de één persoon X wel heel mooi vindt, maar de ander absoluut niet. Hoe verklaar je zoiets dan? Dat masker is toch iets statisch? Iedereen zou die persoon X dan toch mooi moeten vinden?
Hier heb jij trouwens wel gelijk in maar ik zie dit maar zelden. Brad Pitt en Angelina Jolie zijn mooie mensen, dat is een consensus ook al zal niet iedereen hen mooi vinden. Ikzelf bijvoorbeeld vind mevrouw Jolie niet echt mooi, maar iedere ander persoon die ik ken vind dit wel. Op dat moment ben ik de uitzondering en kan ik dus niet als maatstaaf tellen. Ik ben juist de uitzondering die de regel bevestigd.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.