Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 februari 2006, 17:20   #1
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
dons

Hallo

Ik heb alopecia totalis en mijn hoofd is sinds enige tijd (paar maand) bedekt met donshaartjes die op een paar plaatsen zeer langzaam donker worden. Maar ik zie zo weinig vooruitgang en ik zou graag willen weten of andere mensen met alopecia dons hebben, of het haar dan gegroeid is, definitief of niet. Iemand positieve ervaringen?
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 18:30   #2
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Heey Belle!

Bij mij gaat het soms de ene kant op, soms de andere.
Nu heb ik links van mijn hoofd ook een plek met dons die doorzet tot haar.
Andere keren valt het dons weer gewoon uit...

Afwachten dus!
Maar dons kan zeker weten wel doorzetten tot gewoon haar!!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 19:53   #3
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
bedankt voor je berichtje! Nu maar hopen dat het doorgroeit. Nog positieve verhalen? ik zou zo graag nog es haar hebben...
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2006, 12:11   #4
Maddy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Berichten: 30
Smile

Hoi,


Ik kreeg na gebruik van bethamethason na een half jaar ongeveer weer donshaartjes op mijn kale plekken, en ze zijn gegroeid en nog steeds gaat het goed. Dus het kan goed gaan, maar het kan ook ineens weer uitvallen. Dat hou ik altijd voor ogen. Sterkte!Groetjes Maddy
Maddy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2006, 13:19   #5
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Ook bij mij begint er hier en daar donshaar door te komen....
Maar ik ben nog meer kaal dan ik donshaar heb.
Dus het is voorlopig nog even afwachten!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2006, 14:02   #6
maartje1981
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2005
Berichten: 15
Hoi Belle,

5 Maanden geleden is mijn haar heel abrupt uitgevallen. Inmiddels is bekend dat ik ook Alopecia Totalis heb. Op mijn hoofd zitten nu ook korte donshaartjes. Mijn schaamhaar komt al een beetje terug. Door dr. van Steensel is mij verteld dat pigment ook vaak wordt aangetast bij Alopecia, zodat de haartjes die als eerste terugkomen vaak kleurloos zijn (de donshaartjes)! Dit zijn later ook je grijze haren. Je kunt dus zeggen dat het een eerste fase is. De haren met kleur duren langer, omdat deze voor je lijf moeilijker te 'maken' zijn. Hopelijk kun je hier net als ik een beetje hoop uitputten... Fijn om te horen dat er nog meer mensen met AT zijn. Zou graag meer willen weten wat jouw geschiedenis is enzo en hoe je er verder mee omgaat.

Heel veel sterkte!
Groetjes Maartje.
maartje1981 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2006, 10:01   #7
DCarmen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 33
lees mijn positieve topic maar eens meid!!
bij mij gaat het ook de goeiekant op!
DCarmen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2006, 09:55   #8
maartje1981
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2005
Berichten: 15
Hoi DCarmen,

Super om te horen dat het ook goed kan gaan! Hoe lang heeft jouw dons gezeten en wanneer begonnen de echte haartjes weer te groeien? Die vitaminen, waar kun je die kopen?

Groetjes.
maartje1981 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2006, 11:26   #9
DCarmen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maartje1981
Hoi DCarmen,

Super om te horen dat het ook goed kan gaan! Hoe lang heeft jouw dons gezeten en wanneer begonnen de echte haartjes weer te groeien? Die vitaminen, waar kun je die kopen?

Groetjes.

bij mij heeft het wel dik min. een half jaar geduurt..voordat er echt weer mijn eige haar kleur tevoorschijn kwam!
maar je moet wel geduld hebben.
de vitamine pillen kun je overal kopen!
goodluck!
DCarmen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2006, 19:40   #10
Karin67
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 9
Mijn dochter Debby van 9 had sinds december AA, met een grote kale plek bovenop haar hoofd. Ze heeft een tijdje met een haarwerk gelopen, maar nu groeit het zo hard aan, dat ze sinds 2 weken weer ´gewoon´rondloopt. Het groeit echt heel hard en ook in dezelfde kleur, dus je ziet alleen van dichtbij het lengteverschil. Alsof het slecht geknipt is.... Het is wel fijn om ook eens positieve verhalen te horen !! Maar in je achterhoofd hou je er wel rekening mee dat het er weer af kan vallen... helaas. Maar voorlopig groeit het goed !

groetjes,
Karin
Karin67 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2006, 11:55   #11
FearTheHair
SpitFire!
 
FearTheHair's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2006
Locatie: Home
Berichten: 76
Cool

hey hey,

Zag mijn kale plek in januari dit jaar.... en nu enkele maanden later is het vrijwel weg.... zat eerst donshaar. Nu korte haartjes.... Ben alweer naar de kapper geweest, maar het is nog wel lang om het te bedekken... Binnen een maand weer naar de kapper en weer wat korter laten knippen!

en donshaar... ik zou het eerder babyhaar noemen Zo zacht
FearTheHair is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2006, 15:09   #12
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
hallo,


ik zie enige vooruitgang, zij het zeer traag: de donshaartjes groeien uit tot zwarte haren, hier en daar krullen ze, maar het gaat zeeeeeer traag. Mijn wenkbrauwen waren uitgedund en zijn nu zo goed als volgroeid, mijn wimpers zijn langer dan voordien. Ik neem afwisselend supplementen, koper-zwavel -mangaan sinds anderhalve maand& ik zie ook wel verbetering in mijn nagels: ze breken niet meer af en groeien sneller. Ik hoop dat de haargroei zich doorzet.

Groeten,

isabelle
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 16:31   #13
leentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Locatie: Eindhoven
Berichten: 30
Hallo,

bij mij komt na dons altijd zonneschijn, als ik dons zie weet ik dat er weer haartjes komen, ik heb nog niet meegemaakt dat mijn donshaartjes weer uitvallen. positief toch?
Jammer alleen dat er momenteel nog niet eens dons te zien is.
maar eerlijk gezegd heb ik me nog nooit zo goed gevoeld bij het feit dat het weer 'mis' is. eindelijk, na 20 jaar AA kan ik me er ook ECHT bij neerleggen.

succes!
Marleen
leentje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2006, 11:56   #14
maartje1981
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2005
Berichten: 15
Hallo,

Ben heel benieuwd naar de namen van die supplementen. Voel me zo nutteloos als ik er zelf niet veel aan kan doen... Heb haargroeivitaminen van de Etos, maar die krijg ik echt niet doorgeslikt. Heeft iemand nog namen van pillen die (lijken te) werken en de verkoopadressen?
Bij mij nog steeds donshaartjes en nu enkele dikkere haren, maar dat zijn er heel weinig. Ben het zo beu, maar bovenal zou ik graag willen horen dat het eens weer helemaal goed komt (dan is het al minder erg). Sterkte allemaal!

Groetjes Maartje.
maartje1981 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2006, 15:37   #15
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
Hey Maartje,


ik neem sinds +/- 2 maand Oligosol, vrij te verkrijgen in de apotheel. Vitaminepillen van de etos ed zou ik niet slikken, meestal zit daar - denk ik - rommel in, die je lichaam niet opneemt. Oligosol is mij voorgeschreven door een erkende klassieke dermatoloog, die zich blijkbaar heeft omgeschoold tot homeopaat. Ik ben superblij, want het is voor het eerst in tien jaar tijd dat ik nieuwe haargroei zie!Maar het gaat zeer zeer traag. Verleden zomer kwamen de eerste witte zeer dunne haren - kon die enkel in vergootspiegeltje zien- en pas nu groeien ze langzaamaan dikker en zwart. Ik heb een paar kleine aanpassingen gedaan in mijn dieet & levenswijze, eet zeer gezond, fruit, noten, kruidenthee ed en vooral veel rust en ontspanning. En mijn wenkbrauwen zijn zo goed als volgroeid, daar ben ik nog het meest tevreden mee, omdat wenkbrauwen zo bepalend zijn voor je gezicht. PLuspunt is dat ik geen andere kwaaltjes meer heb door mijn gezonde levensstijl, geen verkoudheden of zo heb, & veel meer energie heb. Ik denk dat je zeer veel geduld moet hebben en je hele eet- en levenswijze moet herzien. Veel succes in ieder geval.

isabelle
belle is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Effect frontaal en op de inhammen Not bald yet Medicijnen/haargroeimiddelen 115 8 juni 2012 21:46
Dons door bioresonancietherapie? isis AA - Behandelingen 2 3 mei 2005 19:45
Dons... Anjo AA - Algemeen 11 29 januari 2005 19:47
dons :s Stp AGA - Algemeen 1 16 december 2004 02:42
dons veens764 Medicijnen/haargroeimiddelen 0 4 november 2003 19:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.