Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 februari 2021, 10:30   #1
keesH
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2020
Berichten: 10
Geslacht:
Essengen / Rogaine (minox)

Hallo mede lotgenoten,

Een kleine 4 maanden geleden heb ik een haartransplantatie gehad voor mijn inhammen. Nu heb ik daar al haren van circa 4 centimeter. Het staat erg vol, en als het wat aandikt dan heb ik een super resultaat denk ik zo!

Nu wil ik dit wel behouden, en heb ik toen ik de transplantatie had gehad in wat koopgekte alvast twee producten aangeschaft. Essengen en Rogaine (minoxidil foam).

Ik ga denk ik beginnen met Essengen en dit rondom (niet op!) mijn inhammen smeren zodat ik er hopelijk nog 5 a 10 jaar mee vooruit kan!
Is dit een goede keuze?

Ik lees op de bijsluiter dat je 2x 1ml moet druppelen. Alleen ik heb zo een klein gebied dat ik moet druppelen dat ik ga proberen aan elke kant 0,25 ml te druppelen (totaal 0,5 ml). Ik start met eenmaal per dag. Ik durf niet gelijk all the way te gaan omdat ik ook wel wat mindere verhalen hoor. En wil niet een overreactie mocht ik er mee stoppen.

Vinden jullie dit een logisch verhaal of zouden jullie dit anders aanpakken?

Bedankt!

Kees

PS. Ik ben 31 jaar.
keesH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2021, 12:45   #2
Dave12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2021
Berichten: 143
Geslacht:
Ik ben zelf ook begonnen met essengen 6
Ik heb zelf enkel last van inhammen, achteraan is het nog erge dik en vol.
Toch wil ik dit behouden, ik gebruik totaal in overleg met de kliniek waar ik een HT onderga binnenkort, 1ml Per dag

0,50 in de ochtend 0,50 in de avond

De eerste maand deed ik 0,50 per dag, geen bijwerkingen en langzaam iets verhoogd op die manier.

Kliniek geeft aan dan 1ml op een klein gebied voldoende moet zijn, maar dit kan ik niet onderbouwen oid
Zelf denk ik, iets remmen is beter dan niets, maar ook dit is een aanname.
Dave12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2021, 16:14   #3
keesH
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2020
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave12345 Bekijk bericht
Ik ben zelf ook begonnen met essengen 6
Ik heb zelf enkel last van inhammen, achteraan is het nog erge dik en vol.
Toch wil ik dit behouden, ik gebruik totaal in overleg met de kliniek waar ik een HT onderga binnenkort, 1ml Per dag

0,50 in de ochtend 0,50 in de avond

De eerste maand deed ik 0,50 per dag, geen bijwerkingen en langzaam iets verhoogd op die manier.

Kliniek geeft aan dan 1ml op een klein gebied voldoende moet zijn, maar dit kan ik niet onderbouwen oid
Zelf denk ik, iets remmen is beter dan niets, maar ook dit is een aanname.
Bedankt voor je reactie. Dus jij pakt met die 1ml meteen heel je hoofd mee? En beetje focus op de delen waar jij denkt dat het het eerste begint?
keesH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2021, 16:44   #4
Dave12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2021
Berichten: 143
Geslacht:
Ja ik zelf heb last van inhammen, dus hier ligt de focus.
Maar ook op de middentoef en het bruggetje er achter.
Met het pipetje overal een druppeltje, en dan in masseren.
Heb al, voor mijn idee wat hergroeperen, maar ook wel wat “shedding”
Maar met me Corona kapsel heb ik een behoorlijk vogel nest nu, dus dit is lastig beoordelen
Dave12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2021, 09:02   #5
keesH
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2020
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave12345 Bekijk bericht
Ja ik zelf heb last van inhammen, dus hier ligt de focus.
Maar ook op de middentoef en het bruggetje er achter.
Met het pipetje overal een druppeltje, en dan in masseren.
Heb al, voor mijn idee wat hergroeperen, maar ook wel wat “shedding”
Maar met me Corona kapsel heb ik een behoorlijk vogel nest nu, dus dit is lastig beoordelen

Bedankt voor de uitleg!

Ik denk dat het sowieso eng is als je je HT hebt gehad en je gaat dit spul gebruiken. Natuurlijk wil je het op de lange termijn behouden, maar door die shedding in de beginfase kan je pas weer later van je nieuwe haar genieten.

En als je na een halfjaar zoiets hebt van; dit wordt hem toch niet --> schijnt weer slecht te zijn. Een arts op het forum zei al dat je dan 'Extra(!)' haaruitval kan triggeren. Daar gaan dan je duizenden euro's die je aan je HT hebt besteed....
keesH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2021, 15:34   #6
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keesH Bekijk bericht
Hallo mede lotgenoten,

Een kleine 4 maanden geleden heb ik een haartransplantatie gehad voor mijn inhammen. Nu heb ik daar al haren van circa 4 centimeter. Het staat erg vol, en als het wat aandikt dan heb ik een super resultaat denk ik zo!

Nu wil ik dit wel behouden, en heb ik toen ik de transplantatie had gehad in wat koopgekte alvast twee producten aangeschaft. Essengen en Rogaine (minoxidil foam).

Ik ga denk ik beginnen met Essengen en dit rondom (niet op!) mijn inhammen smeren zodat ik er hopelijk nog 5 a 10 jaar mee vooruit kan!
Is dit een goede keuze?

Ik lees op de bijsluiter dat je 2x 1ml moet druppelen. Alleen ik heb zo een klein gebied dat ik moet druppelen dat ik ga proberen aan elke kant 0,25 ml te druppelen (totaal 0,5 ml). Ik start met eenmaal per dag. Ik durf niet gelijk all the way te gaan omdat ik ook wel wat mindere verhalen hoor. En wil niet een overreactie mocht ik er mee stoppen.

Vinden jullie dit een logisch verhaal of zouden jullie dit anders aanpakken?

Bedankt!

Kees

PS. Ik ben 31 jaar.
Uiteraard laag beginnen is nooit verkeerd.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2021, 16:15   #7
keesH
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2020
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negan Bekijk bericht
Uiteraard laag beginnen is nooit verkeerd.
Super! Dacht misschien dat 1x per dag en een lage dosis juist een slecht effect kan hebben, maar hoef ik dus niet bang voor te zijn!
keesH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2021, 08:35   #8
maneadvancehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2021
Locatie: Chevy Chase, MD
Berichten: 1
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keesH Bekijk bericht
Hallo mede lotgenoten,

Een kleine 4 maanden geleden heb ik een haartransplantatie gehad voor mijn inhammen. Nu heb ik daar al haren van circa 4 centimeter. Het staat erg vol, en als het wat aandikt dan heb ik een super resultaat denk ik zo!

Nu wil ik dit wel behouden, en heb ik toen ik de transplantatie had gehad in wat koopgekte alvast twee producten aangeschaft. Essengen en Rogaine (minoxidil foam).

Ik ga denk ik beginnen met Essengen en dit rondom (niet op!) mijn inhammen smeren zodat ik er hopelijk nog 5 a 10 jaar mee vooruit kan!
Is dit een goede keuze?

Ik lees op de bijsluiter dat je 2x 1ml moet druppelen. Alleen ik heb zo een klein gebied dat ik moet druppelen dat ik ga proberen aan elke kant 0,25 ml te druppelen (totaal 0,5 ml). Ik start met eenmaal per dag. Ik durf niet gelijk all the way te gaan omdat ik ook wel wat mindere verhalen hoor. En wil niet een overreactie mocht ik er mee stoppen.

Vinden jullie dit een logisch verhaal of zouden jullie dit anders aanpakken?

Bedankt!

Kees

PS. Ik ben 31 jaar.
Thats great.
Rogaine (topical minoxidil) and Propecia (finasteride) drugs are approved by the FDA to treat pattern baldness, or hair loss resulting from hereditary causes.

Rogaine is a topical solution that is applied by directly rubbing it onto the scalp where hair growth is desired. Only about 10% to 14% of the people who try this lotion experience hair growth. However, Rogaine lotion can help to slow hair loss.
__________________
Dr. Douglas Burka is a Board Certified General Surgeon who completed his fellowship at the National Institutes of Health and his medical degree from George Washington University School of Medicine in Washington DC. As the founder of the Mane Center for Advanced Hair Restoration, Maryland, Dr. Burka’s goal is to assist patients suffering from hair loss to regain their confidence. Since hair restoration is a major decision for most patients, his clinic follows a strict “no sales pressure” policy. With expert surgeons in Chevy Chase,MD he and his team of expert medical professionals provide superior and personalized hair loss treatment in Chevy Chase, MD.
maneadvancehair is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.