Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 september 2004, 01:34   #181
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animal
Wat een interessante topic! Nu ik erover nadenk heb ik ook last van allergieen. Als ik te lang in de zon heb gelegen krijg ik rode bultjes op mijn borst en als ik gezweet heb krijg naast een rode uitslag ook rode bultjes. Dit zijn toch allergieen?

Ik heb 2 vrienden van mij gevraagd die ook kaal aan het worden zijn en zij hebben ook last van allergieen. Natuurlijk is dit niet representatief maar ik zal nog eens meer vrienden vragen. Of bij mij in de familie waar praktisch iedereen kaal wordt of is.

Een klein vraagje..

Waarom hebben jullie het steeds over cetirizine? Op www.mijnapotheek.nl kun je naast cetirizine ook loratadine bestellen. Waarom bestellen jullie die niet?
ach iedereen bestelt nu ceritizine omdat dat hip is, daar zit geen logische gedachte achter. sterker nog: het enige onderzoekje dat hergroei aantoont is niet eens gedaan met een anithistamine, maar met een antileukotrine.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 11:57   #182
bas739
HaarWeb lid
 
bas739's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2004
Berichten: 103
Ik zit er ook over te denken om het aan te schaffen nu ik de strijd met DHT ben aangegaan (sinds gisteren ) maar ik wacht nog liever ff af. Ik zie bijv. ook al dat jij ermee gestopt bent laurensj en dat het middeltje misschien wel nix uithaalt?
__________________
- -

Intern:
Propecia! per 10-12-2005

Extern:
Nix... ik was met Rozemarijn van Weleda

Gel die ik gebruik:
Molding paste van KMS - Goed spul!
Dure variant van Hema Candelilla was

en verder;
Sporten maw fit blijven
Draag wel es mooi petje
bas739 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 11:59   #183
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bas739
Ik zit er ook over te denken om het aan te schaffen nu ik de strijd met DHT ben aangegaan (sinds gisteren ) maar ik wacht nog liever ff af. Ik zie bijv. ook al dat jij ermee gestopt bent laurensj en dat het middeltje misschien wel nix uithaalt?
Achja. ik geloof er niet in, maar er zijn er zelfs die al hergroei claimen. Op de grote buitenlandse forums gebruikt trouwens niemand het en is iedereen erg sceptisch. Niet dat dat alles zegt, maar toch. Ik ga voorlopig niet aan onbewezen middeltjes beginnen. Mijn regimen wordt binnenkort al omvangrijk zat.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 24 september 2004 om 12:03
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 12:06   #184
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bas739
Ik zit er ook over te denken om het aan te schaffen nu ik de strijd met DHT ben aangegaan (sinds gisteren ) maar ik wacht nog liever ff af. Ik zie bijv. ook al dat jij ermee gestopt bent laurensj en dat het middeltje misschien wel nix uithaalt?
ik zie in je regime dat je ook honing gebruikt tegen AGA ? volgens mij heb ik al eerder eens iets gelezen op het forum daarover, maar wat is de gedachte daarachter ? remt dat DHT-aanmaak ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 12:07   #185
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
ik zie in je regime dat je ook honing gebruikt tegen AGA ? volgens mij heb ik al eerder eens iets gelezen op het forum daarover, maar wat is de gedachte daarachter ? remt dat DHT-aanmaak ?
ik heb vroeger als kind ook vaak honing gegeten tegen allergie. Maarja, allergie is toch echt wat anders dan AGA!!!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 12:42   #186
bas739
HaarWeb lid
 
bas739's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2004
Berichten: 103
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
ik zie in je regime dat je ook honing gebruikt tegen AGA ? volgens mij heb ik al eerder eens iets gelezen op het forum daarover, maar wat is de gedachte daarachter ? remt dat DHT-aanmaak ?
Ach ja, tis een beetje in de trant van 'alle beetjes baten'. Er is eens een topic geweest over honing. (Daar heb jij indertijd ook wat posts neergezet toch?) Daar werd over gesproken dat het anti-bacteriële werking had en ook anti-oxidanten bevatte. Maar ik vind dit dus wel een product waarbij de titel, baadt het niet dan schaadt het niet, van toepassing is. Het zal waarschijnlijk niet veel uithalen, maar och, k vind het ook nog lekker ook dus.
Ik ben pas net begonnen met mijn regimen en ondanks dat de rooscure en weleda in de badkamer staan heb ik deze nog niet gebruikt. Ik ben alleen nog maar begonnen met het slikken van die P5P capsules.
Ik wil het niet meteen al te 'ruig' aanpakken, maar verspreid over een X aantal weken. Lichaam rustig laten wennen.
Zoals ik ook net al postte ben ik op het moment nog wat onzeker over dat Zyrtec en soortgelijke middelen, maar goed van de andere kant ben ik ook niet echt de expert in deze...
__________________
- -

Intern:
Propecia! per 10-12-2005

Extern:
Nix... ik was met Rozemarijn van Weleda

Gel die ik gebruik:
Molding paste van KMS - Goed spul!
Dure variant van Hema Candelilla was

en verder;
Sporten maw fit blijven
Draag wel es mooi petje
bas739 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2004, 18:43   #187
haarmeer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Berichten: 19
studie

relevant, maar let op het gaat hier om alopecia areata

FC-10 THE EFFICACY OF EBASTINE, A SECOND-GENERATION ANTIHISTAMINE, IN THE TREATMENT OF ALOPECIA AREATA

Y. Yoshizawa, S. Kawana. Department of Dermatology, Nippon Medical School.Tokyo. Japan.


Background: Although its etiology is not entirely clear, the infiltration of inflammatory cells is increased around hair follicles in lesions of alopecia areata (AA), and the type of immune cells that are increased are mast cells. Such evidence suggests that mast cells play some role in the pathogenesis of AA. Objective: The aim of this study was to evaluate the efficacy of a second-generation antihistamine in the treatment of AA. Methods: Two studies were performed. In study I, 9 patients with moderate AA were treated with diazepam for 3 months and patients who did not respond to the diazepam therapy were then treated with ebastine, a second-generation antihistamine, instead of diazepam. In study II, 22 patients with moderate AA were initially treated with ebastine for at least 3 months. The efficacy of these medications was checked after 3 months of the therapy. If any benefit effects were noted at that time, the therapy was continued until 5 months and the final efficacy was evaluated. Results: In study I, of the 9 patients, only one (11%) showed an excellent response to diazepam. Of the remaining 8 patients, 5 (62%) showed an excellent response to the subsequent ebastine therapy. In study II, 13 out of the 22 patients (59%) showed an excellent response. Together, 18 out of 30 patients (60%) were excellent responders to ebastine therapy, excluding the patient who responded to diazepam. Ebastine therapy also showed a tendency to be more effective in patients with emotional stress than in those without stress. There were no statistical differences in eosinophil counts, in serum IgE levels, and in serum interleukin 4 levels between excellent or poor responders to ebastine. Serum IgE levels were, however, significantly decreased after ebastine therapy in the excellent responders, while the poor responders had no change in IgE levels. Conclusion: We propose that the administration of a second-generation antihistamine is an efficient therapy for moderate AA however, the results obtained here should be interpreted with caution, as is the case for most open studies.
haarmeer is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2004, 18:51   #188
Mille
HaarWeb lid
 
Mille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2003
Locatie: master bedroom
Berichten: 220
dit topic begint me nu ook te boeien. even doorspitten en komt weer wat nieuws tegen: anti-hestamine creme/zalf


http://www.achmeahealth.nl/mednet/me...howdoc&id=2128
__________________
28 jr, NW 2, sinds zomer 2003 uitval , ----->
-----------------------------------------------

Topicals:
-Fluridil sinds 4-10-'04
-Dr. Lee's Minoxidil 5% zonder PG , sinds mei '04
-Ketoconazol 2% sinds eind 2003, 1 x per kwartaal.
Mille is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2004, 22:29   #189
Super Cow
HaarWeb lid
 
Super Cow's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Berichten: 78
Geslacht:
Ik slik nu anderhalf maand een antihistamine, en ik ondervind behoorlijk donshaar groei op mijn inhammen van een paar mm tot een cm. Em de donshaar langs mijn haarlijn krijgen zeer lichte kleur. Ik hoop dat deze trend doorzet, en blijft natuurlijk
__________________
Nu:
Geen Haarverlies meer.

Oud:
28-06-05 - Dutasteride 0.5mg
10-06-05 - Plantina MV
02-06-04 - DA Rozemarijn Shampoo
12-07-04 - Etos Rooscure
Haarstatus:
vergevorderde Diffused Thinning

18-03-04 - 1.25mg Proscar
09-06-04 - Kruitvat 3000mg MSM
20-08-04 - 10mg Cetirizine Dihydrochloride
03-08-04 - Kirkland Minoxidil 5%
Super Cow is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2004, 22:58   #190
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Super Cow
Ik slik nu anderhalf maand een antihistamine, en ik ondervind behoorlijk donshaar groei op mijn inhammen van een paar mm tot een cm. Em de donshaar langs mijn haarlijn krijgen zeer lichte kleur. Ik hoop dat deze trend doorzet, en blijft natuurlijk
grappig dat wij precies hetzelfde hebben op het moment
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2004, 00:55   #191
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hmmmm kevinme en Super Cow, jullie nu ook al (naast Pindakaas en Axel)? Dat ziet er toch best wel veelbelovend uit.

Laurens, hoe sta jij hier nu tegenover ?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2004, 00:57   #192
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Hmmmm kevinme en Super Cow, jullie nu ook al (naast Pindakaas en Axel)? Dat ziet er toch best wel veelbelovend uit.

Laurens, hoe sta jij hier nu tegenover ?
daar kan ik snel antwoord op geven: van innovate kreeg ook iedereen donshaar.

ik geloof niet in de werking van antihistamine bij haargroei.

truste!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2004, 01:02   #193
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
daar kan ik snel antwoord op geven: van innovate kreeg ook iedereen donshaar.

ik geloof niet in de werking van antihistamine bij haargroei.

truste!
Het zogenaamde "wishful thinking" dat wordt omgezet in een illusionaire perceptie van hergroei? Met andere woorden: je ziet dingen die er niet zijn? Zou heel goed kunnen, maar ik vind het mooi dat men er wel mee bezig is. Je weet het maar nooit.

Weltrusten.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2004, 09:55   #194
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
Denk dat eerder minox zorgt voor donsharen, dan een anti-histamine! Maarja het zou leuk zijn als het op een manier bij zou kunnen dragen!
__________________
intern
- cetirizinedihydrochloride
- visolie
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2004, 13:10   #195
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb

posts over T-gel verplaatst naar thread [T-GEL Shampoo]. Hier graag ontopic (antihistamine) verder.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 4 oktober 2004 om 13:15
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
RK19 (Deel 2) ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 265 1 april 2008 14:06
Samenvoegen Antihistamine discussie + Allergiepoll jennifer Archief: afgehandelde Suggesties 5 15 september 2004 14:06
Rk 19 pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 1486 19 augustus 2004 13:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.