Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 november 2004, 22:03   #1
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Question Graag advies..

Hey,

Ik ben Mike en ben nieuw hier. Maar to the point , ik ben nu 20 en heb nu al enige jaren last van groeiende inhammen (sinds me 17e schat ik). Ze zijn niet echt duidelijk zichtbaar maar das meer door de manier van hoe ik me haar kam. Ik heb jarenlang een vriendin gehad waarmee ik echt 7x per week sex mee had. Dit is bijna non-stop 5 jaar lang aan de gang geweest. Bovendien heb ik al zo'n jaar of 4/5 een kapsel wat zo moeilijk in model te krijgen is dat ik elke dag zo'n uur/2 uur stond te boenen en te schuren dat er wel uiteindelijk wel zo'n 50 haren per dag uitvielen. Plus ik gebruikte voornamelijk hairspray, en dan ook echt een flinke boel. En tot slot heb ik in die periode ook weinig fruit en vitamines op. Niet te vergeten dat ik lange periodes heb gehad dat ik mezelf in slaap huilde wegens prive problemen. Is het mogelijk dat als ik geen sex meer heb (het is namelijk uit) en me haar milder benader tijdens het kammen, meer fruit eet, en een vrolijkere kijk op het leven krijg dat me inhammen minder worden of zelfs enigsinds teruggroeien? Me vader had sinds ze 30e ongeveer inhammen maar toch is hij nu op ze 55e niet echt kaal. Iets dunner geworden misschien. Verder hebben de ooms die ik tot zo ver ken allemaal een respectable tot mooie haarlijn, zelfs mijn enigste opa die ik ken had tot zijn 75e een kaarsrechte haarlijn. Oh, en de mijn linker inham is wat duidelijker dan de rechter, weet niet of dat wat zegt. En echt als allerlaatste, ik heb al jaren last van astmatsche bronchites aar ik ook medicijnen voor heb.

Zo ik heb nu een beetje alles verteld, denk ik.

Ik kijk uit naar een spoedig, maar eerlijk en informatief antwoord.

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd door MikeSpike; 18 november 2004 om 22:17
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2004, 23:14   #2
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Helaas is dat niet mogelijk
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2004, 23:58   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hallo MikeSpike,

Allereerst welkom op dit forum !

Je uiteindelijke vraag is of je je inhammen weer dicht kunt laten groeien met een aanpassing van je levensstijl. Dit is helaas niet mogelijk, zoals Promise al zegt. De enige reden waardoor iemand kaal wordt, is omdat hij (of zij) de genetische aanleg heeft. Daar doe je niets tegen, behalve de oorzaak aanpakken: ofwel de genetische instellingen aanpassen (nu nog niet mogelijk), ofwel door in te grijpen in het proces (nu wel mogelijk, maar er bestaan dus geen wondermiddelen). Fruit, seks, of levenshouding hebben weinig invloed op kaalheid. Wel kan je bijvoorbeeld meer haaruitval krijgen door vitaminegebrek, maar dat is maar tijdelijk van aard.

Overigens, 50 haren per dag maar?!?!?! Dat is niets . Wist je dat een mens zo'n 100 haren per dag verliest? Dat is heel normaal. Een tip: stop met haren tellen, want het maakt je helemaal gek en het zegt echt niets.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2004, 10:42   #4
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Ik ken niemand in de familie die echt kaal is of wordt, maar wat ik nu dan wil weten is of beginnende inhammen een teken zijn van toenemende kaalheid? Of kan het zo een hele poos blijven voordat ze verder groeien en dat ik pas op mijn 30e wat kaliger wordt?

Ook, wanneer komt dat zogenaamde wondermiddel op de markt?

Bedankt.
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2004, 10:43   #5
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike
Ik ken niemand in de familie die echt kaal is of wordt, maar wat ik nu dan wil weten is of beginnende inhammen een teken zijn van toenemende kaalheid? Of kan het zo een hele poos blijven voordat ze verder groeien en dat ik pas op mijn 30e wat kaliger wordt?
Ja dat kan. Dat ligt aan je genen. Het hoeft niet in rap tempo te gaan, maar er kan sprake zijn van een zogenaamde 'pauze'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike
Ook, wanneer komt dat zogenaamde wondermiddel op de markt?
Tja, wanneer... ? We wachten er allemaal op, maar meer dan wachten kunnen we niet.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag advies high Medicijnen/haargroeimiddelen 8 25 juni 2004 14:08
advies graag innovate icm ropecia of t-flavour vatos Medicijnen/haargroeimiddelen 8 4 januari 2004 16:18
duta update 6 mnd, advies graag! Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 4 6 oktober 2003 21:58
graag advies alex Medicijnen/haargroeimiddelen 0 25 oktober 2002 18:08
Rocco, graag jouw advies andre AGA - Algemeen 3 11 juni 2002 17:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.