Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 4,20 gemiddeld. Weergave
Oud 3 mei 2007, 01:13   #91
Roy789
HaarWeb lid
 
Roy789's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2006
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 123
Soja voorkomt kaalheid: Mythe of waarheid?

Het schrikbeeld van een kalende kruin of, erger, het definitieve verlies van de eens weelderige haardos. Uiteindelijk wordt 70 procent van de mannen tussen 20 en 40 jaar geconfronteerd met een vorm van kaalheid. Soja kán een goede remedie zijn en… dat is geen fabeltje!

Sojabonen zitten boordevol hoogwaardige eiwitten, vezels, onverzadigde vetten, vitaminen en mineralen. Vandaar dat soja wordt geassocieerd met allerlei gunstige gezondheidseffecten. De sojaboon is rijk aan calcium, magnesium, onverzadigde vetzuren en isoflavonen. Dit zijn plantaardige stoffen die geen voedingswaarde hebben, maar wel belangrijke eigenschappen bezitten die de gezondheid bevorderen. Isoflavonen behoren tot de antioxidanten, stoffen die ons lichaam beschermen tegen vrije radicalen, die schade toebrengen aan het DNA en haarverlies versnellen. De beste manier om isoflavonen in te nemen, is door het nuttigen van sojaproducten. Een sojaboon bevat ongeveer 200 milligram isoflavonen per 100 gram.

In 2004 stelden Amerikaanse onderzoekers [1] dat soja een heel belangrijk effect heeft, dat het geluk van talloze mannen kan beďnvloeden. Zo zou soja kunnen helpen om kaalheid te voorkomen. Tijdens de spijsvertering worden de soja-isoflavonen omgezet in de stoffen genistein en daidzein. Op haar beurt wordt daidzein omgezet in equol, een krachtige onderdrukker van het sterke mannelijke hormoon dihydrotestosteron, dat mannelijke kaalheid kan veroorzaken. Zo zorgt de binding van dit hormoon aan de haarfollikels voor een sneller verloop van de groeifasen en een verkleining van de schacht van het haarzakje. Uiteindelijk is het haarzakje zo verschrompeld dat het alleen nog een miniscuul, voor het oog onzichtbaar, haartje produceert. Amerikaanse wetenschappers hebben aangetoond dat Equol de slechte invloed van dit hormoon blokkeert.

En dat is goed nieuws voor heel veel mannen. Wég met de toupet, vergeet die dubieuze smeerseltjes en zie af van kostbare en pijnlijke haartransplantaties! Het kan geen toeval zijn dat mannelijke kaalheid vaker voorkomt bij Europeanen dan bij Aziaten. Soja is in Azië namelijk al eeuwenlang een bron van gezonde voeding. Als je bewust wil omgaan met je lichamelijke én uiterlijke welzijn volg je hun voorbeeld en behoren begrippen als tofu, sojamelk, tempeh, misosoep en andere sojaproducten vanaf nu tot jouw vocabulaire.

[1] Bron: ‘Soja: voorkomt prostaatkanker, mannelijke kaalheid?’, dr. D. Kenneth Setchell, Biology of Reproduction, maart 2004
Roy789 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2007, 01:28   #92
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Dit is hier al eerder gepost

Als je dit zinnetje leest .....

En dat is goed nieuws voor heel veel mannen. Wég met de toupet ...(wel grappig)

Als het zo goed was en zo makkelijk ging ...jezus...alle middeltjes zoals fina...minox...etc etc zijn meteen overbodig ,en dat met een goedkope boon
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2007, 13:04   #93
wampie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 69
onzin denk ik


vrouwen hier worden toch ook niet kaal

en die eten toch ook geen soja
wampie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2009, 04:09   #94
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Vaak soja en tofu eten, is allesbehalve goed:

Soja kan borstkanker en ernstige tekorten aan voedingsstoffen veroorzaken, alsmede de veroudering van de hersenen versnellen.

Zie deze pagina met linken naar onderzoeken: http://overgewicht.pilliewillie.nl/o...gewicht.3g.php
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2009, 11:47   #95
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 339
Geslacht:
04:09 ??? Hanna je hebt toch geen slaapproblemen??
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2009, 12:52   #96
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nee hoor, prima geslapen, ben net wakker, slaap meestal tot 12 uur.

Goeiemorgen!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2009, 18:26   #97
haar2009
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10
Vorige week ben ik begonnen met het nemen van 38mg Isovlafonen van Solgar, 2 per dag. Nu nog een capsaicin suplement vinden en dan hoop ik over 5 maanden enig resultaat te zien.
haar2009 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2009, 22:44   #98
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Capsaicin zit gewoon in rode pepers en dus ook in sambal.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2009, 01:18   #99
haar2009
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10
Ja dat klopt, maar ik neem het toch liever in een supplement.
Elke dag cayennepepers eten.. Nee, toch maar niet

Gebruikt hier iemand eigenlijk een capsaicin supplement? En zo
ja welke?
haar2009 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2009, 01:40   #100
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Voor zover ik weet, gebruikt hier niemand capsaicin, althans niet in supplementvorm.

In plaats van gewone witte of zwarte peper in je dagelijkse voedsel, kun je best een beetje sambal proberen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2009, 08:30   #101
haar2009
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10
Ik vind sambal niet lekker.
haar2009 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2009, 22:23   #102
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
http://www.hairlosshelp.com/forums/m...&enterthread=y

Volgens mij gaat het hier over het werkende onderdeel van SOY, vergeef me als het niet zo is maar misschien is het interessant.
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2009, 22:33   #103
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
http://www.hairlosshelp.com/forums/m...&enterthread=y

dat t idd slecht voor je kan zijn wordt ook hier aangehaald.
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2009, 00:15   #104
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Hallo allemaal,

Ik wilde graag even reageren op deze topic. Ik heb namelijk al ruim 1,5 maand last van haaruitval. Nu zit ik al deze weken te surfen en surfen om meer kennis op te doen over deze zaak.

Heb al vaker hier gepost, en alles is onderhand al bij mij opgekomen. In mijn beginpost hier op het forum kan je lezen waar ik zo nu even op terug ga komen.

Het is namelijk zo dat ik al een maand of 4 behoorlijk veel zonnebloempitten en sesamzaad eet. Ik ben er verslaafd aan, en dit elke dag, meestal tussen alles door.

Nu ben ik erachter gekomen dat deze zaden ook fyto-oestrogegen bevat. Nu las ik ook hier iets over deze stof en dat dit op langere termijn juist DHT verhogend zou kunnen zijn. Momenteel lijkt mijn haaruitval echt op dat van de vrouwelijke vorm door het mannelijke hormoon.

Nu ga ik wel twijfelen zoals ik in mijn eerste post ook al heb aangegeven, dat ik vermoede dat het ook door dit zo veel te eten kan komen. Zoals ik al zei, eet ik deze zaken al ruim 4 maanden, elke dag. Ik ga er in iedergeval mee stoppen per direcht. Dat wel, maar is het mogelijk??? Omdat ik soja zo ver ik kon begrijpen dus ook fyto-oestrogenen zit, en dit dus ook in die zaden, en ik las in een onderzoek dat is gebeleken dat op langere termijn het juist dht verhogend is?


MVG
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kruiden, vetten en thee imiteren werking Finasteride pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 30 20 september 2004 23:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.