Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 november 2004, 23:30   #31
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Quote: "En hoe verklaar je dan de significante fysiologische verschillen tussen mensen op verschillende locaties op de wereld? Die zijn aangepast aan hun omgeving en niet omdat ze daarmee aantrekkelijker zij voor de andere sekse, maar omdat ze daarmee beter kunnen overleven in die specifieke omgeving."



Precies haarmannetje ik ben het dan ook niet eens met de wat freudiaanse theorie van Pizzacat.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2004, 23:33   #32
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris
Quote: "En hoe verklaar je dan de significante fysiologische verschillen tussen mensen op verschillende locaties op de wereld? Die zijn aangepast aan hun omgeving en niet omdat ze daarmee aantrekkelijker zij voor de andere sekse, maar omdat ze daarmee beter kunnen overleven in die specifieke omgeving."

Precies haarmannetje ik ben het dan ook niet eens met de wat freudiaanse theorie van Pizzacat.
Ik sta gelukkig niet alleen . Kijk, ik zie het zo. De genen zijn erop uit om te overleven en dat impliceert twee voorwaarden:
- Mogelijkheden voor reproduktie.
- Mogelijkheden om te gedijen in een specifieke omgeving.

Ik denk dat de aanpassing met beide te maken heeft. Inderdaad is seksuele aantrekkelijkheid belangrijk, maar de aanpassing aan de omgeving net zo goed. Zie bijvoorbeeld dat de volkeren in hoge bergen een grotere longinhoud hebben om gemakkelijker te kunnen overleven in de ijle lucht. Hier lijkt mij toch niet echt sprake van een seksuele aantrekkelijkheid te zijn.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2004, 23:38   #33
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Klopt en die verouderde lulkoek over het sterkste mannetje van de groep. Er was gewoon een mannetje sterker was dan de anderen en die had het mooiste vrouwtje, omdat hij dat wilde. Dat vrouwtje had daar helemaal niks over te zeggen. Zo gaat het ook veel bij de wilde dieren van vandaag de dag.

Kijk vroeger was er veel meer spierkracht voor nodig om het dagelijks leven door te komen. daarom zijnn we slapper en hangen we nu hangen in die stomme fitnessapartuur.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2004, 23:43   #34
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar dit is ook niet helemaal waar, wanneer je in acht neemt, dat de mens op een gegeven moment een sociaal dier werd. Andere dingen gingen tellen, zoals de zorg voor het nageslacht en de betrouwbaarheid van een man. Een sterke handige man die alleen maar wel neuken is onbruikbaar in een hechte egalitaire sociale gemeenschap. En dat zie je nu weer terug. Er zijn andere factoren die met name voor de vrouw belangrijk zijn: toekomstperspectief voor financiele en sociale ondersteuning. Daar heb je meer aan, dan een sterke domme kracht.
Klopt in een normale situatie wel, helaas worden er ook een boel kinderen verwekt tijdens een one-night-stand, of zelfs bij verkrachtingen.

en hoe zit het met echte liefde?


Citaat:
En hoe verklaar je dan de significante fysiologische verschillen tussen mensen op verschillende locaties op de wereld? Die zijn aangepast aan hun omgeving en niet omdat ze daarmee aantrekkelijker zij voor de andere sekse, maar omdat ze daarmee beter kunnen overleven in die specifieke omgeving.
Dat heb ik ook al eerder aangegeven, de overlevingskans, als die groter wordt dan blijft de genetische verandering behouden. Hierbij zijn we het dus eens.

@Boris: wat ik aangeef heeft niks met Freud te maken, ik heb al eerder hierboven bevestigd dat een grote overlevingskans de reproductiekans vergroot. Dus dat ben ik met jullie eens. Het hangt allemaal van elkaar af, dat aantrekkelijkheid eerder ter sprake kwam was gewoon een gevolg van de ontwikkeling van deze discussie.

Ik loop ook al een tijd te roepen dat het recht van de sterkste niet meer geld maar daar wordt gewoon overheen gelezen kennelijk.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)

Laatst gewijzigd door pizzacat; 8 november 2004 om 23:46
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 17:36   #35
foobar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2004
Berichten: 76
pizzacat, precies man je hebt gelijk het recht van de fysieke sterkste geld niet meer.

Het gaat nu (moderne niet-prehistorische tijd) vooral om het creeren van hevige (positieve) emoties (misschien charisma uitstraling) naarde de andere sekse toe.
Dit kan dus met looks, woorden, beloftes, heel bijzonder gezelschap etc.. maar ook fysieke acties (sex, maar ook geweld, sommige vrouwen trekt dat aan.).

ltr.
foobar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kent er iemand AVTAR????? albakos Medicijnen/haargroeimiddelen 3 9 mei 2004 11:33
Wie kent deze? Flintstone Haarwerken 1 19 december 2003 18:18
Alopesan 400, wie kent het? Wiebe Medicijnen/haargroeimiddelen 1 13 december 2003 16:25
Theo Zantman?? Wie kent deze kliniek? Thunderbird Chirurgische behandelingen 10 10 juni 2003 22:51
Einde tijdperk "Alopecia Androgenetica" Rocco Medicijnen/haargroeimiddelen 37 27 november 2002 16:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.