Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Bekijk resultaten enquête: Welk SOORT voedsel eet je VEEL...
Vlees 33 53,23%
Granen (brood, koek etc.) 46 74,19%
Vis 11 17,74%
Suikers (snoep, choco etc.) 25 40,32%
Zuivel (kaas, melk etc.) 41 66,13%
Vet: Junk-food (hamburgers, pizza's etc.), Ei etc. 21 33,87%
Rijst 19 30,65%
Groente & Fruit 35 56,45%
Aardappel & Mais (ook producten zoals chips) 37 59,68%
Pasta (Macaroni, Spaghetti, Lasagna etc.) 20 32,26%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 december 2004, 13:13   #16
Adam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2004
Berichten: 56
Ehm sorry hoor, je kan wel alles uit je voeding halen. MAAR in welke hoeveelheid, % etc (de ADH), je krijgt wel vit c binnen door sinnasappels bv maar niet genoeg. Zelfde geld voor de hoeveelheid proteine, kijk ik ben best wel veel met fitness bezig en ik neem elke dag 200 tot 240 binnen. Probeer jij dat maar is uit je voeding te halen lukt je never nooit (kan wel). Ten eerste kost je het veel tijd om het tot je te nemen en je boodschappen worden in de week zoveel dat je schijt ziek word (kip tonijn etc).

Dus ik ben zwaar van mening dat je niet zonder supplementen kan en als je bij de etos multi neemt ff een tip gooi ze weg en koop een duurdere, want die werken niet. Vit C van Now foods zijn goed wel duur, die van de Hema Vit c time release zijn goedkoper maar zijn ook goed.

Ik ga namelijk elk half jaar naar een "natuur dokter" neemt me bloed af kijkt wat ik mankeer waar ik tekort aan heb en dan kan ik zelf bepalen wat ik tot me neem. En ik heb het van haar dat die supplementen een must zijn, maar verdiep je er maar in.
Adam is offline  
Oud 10 december 2004, 14:58   #17
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Natuurlijk zegt zij dat pillen een must zijn. In jouw geval zorgt het ervoor dat je telkens weer terugkomt om je te laten testen. Ik ben absoluut van mening dat supplementen totaal overbodig zijn bij een fatsoenlijk eetpatroon. Geef anders eens aan wat je extra kunt verwachten, wanneer je naast je gezonde eetpatroon ook supplementen tot je neemt? Hoeveel gezonder zou ik dan nog worden?
Haarmannetje is offline  
Oud 10 december 2004, 14:59   #18
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Verder, SoS, geloof ik wel dat voedsel invloed heeft op de haargroei, maar ik geloof niet dat je met een bepaald dieet AGA kunt stoppen. Goede voeding kan enkel je regime ondersteunen, maar meer niet. Tenminste, dat is mijn mening.
Ik geloof wél dat je met een bepaald dieet AGA kunt stoppen, want ik geloof dat er voedsel moet zijn dat de receptoren op de haarfollikels compleet ongevoelig maakt voor DHT en andere androgenen. Voorbeeld: in Midden-Amerika aten de daar gestationeerde Indianen veel planten (waaronder Sabal serrulata = Saw Palmetto); AGA komt daar simpelweg niet voor. Zal deels ook wel genetisch zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat je bepaalde dingen NOOIT zou moeten eten en andere juist wel.

Ik heb er wel eens over nagedacht om mijn dieet COMPLEET te veranderen. Dus naar de Albert Heijn gaan en alleen dingen kopen die ik daarvoor nog NOOIT heb gekocht. En dingen die ik juist wel altijd koop, niet meer kopen. En dit dan voor een maandje of 2 volhouden en kijken wat het effect is.

Ook loop ik altijd in mijn pauzes mensen met een vol bos haar te analyseren: "wat eten ze?", "wat hebben ze op hun brood gesmeerd?", "wat drinken ze?" etc.

Ik zal er achter komen...

Son of Sam
sonofsam is offline  
Oud 10 december 2004, 15:05   #19
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
SonOfSam, maar je kunt toch niet ontkennen dat er wel degelijk twee type mensen zijn? Mensen met een genetische aanleg voor haaruitval en mensen zonder. Of wil je beweren dat er geen onderscheid bestaat, enkel een onderscheid in eetpatronen en dat die verschillen in eetpatronen zorgen voor verschillen in mensen wat betreft haaruitval? Dat geloof ik niet.
Haarmannetje is offline  
Oud 10 december 2004, 15:20   #20
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
SonOfSam, maar je kunt toch niet ontkennen dat er wel degelijk twee type mensen zijn? Mensen met een genetische aanleg voor haaruitval en mensen zonder. Of wil je beweren dat er geen onderscheid bestaat, enkel een onderscheid in eetpatronen en dat die verschillen in eetpatronen zorgen voor verschillen in mensen wat betreft haaruitval? Dat geloof ik niet.
Ik geloof in 2 genetische haarpatronen. Zeker!
Alleen geloof ik ook dat die genetisch-gepredisponeerde receptoren onwerkzaam gemaakt kunnen worden door jezelf te "intoxiceren" met bepaald voedsel...

SoS
sonofsam is offline  
Oud 10 december 2004, 15:38   #21
nelis27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 44
hoi makkers ik zag vorige week een documontaire over drugsverslaafden . Daar was een junk die al 30 jaar ! alle beschikbare rotzooi ( waaronder heroine ,cocaine,crack medicijnen ) gebruikte en die vent had een mega bos haar .
dus denk ik dat het voedsel weinig tot geen invloed heeft.

plz spaar mij na deze eerste post
nelis27 is offline  
Oud 10 december 2004, 15:41   #22
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Ook loop ik altijd in mijn pauzes mensen met een vol bos haar te analyseren: "wat eten ze?", "wat hebben ze op hun brood gesmeerd?", "wat drinken ze?" etc.

Son of Sam
hahaha leuke hobby d'r bij dus !
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline  
Oud 10 december 2004, 15:50   #23
Adam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2004
Berichten: 56
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Natuurlijk zegt zij dat pillen een must zijn. In jouw geval zorgt het ervoor dat je telkens weer terugkomt om je te laten testen. Ik ben absoluut van mening dat supplementen totaal overbodig zijn bij een fatsoenlijk eetpatroon. Geef anders eens aan wat je extra kunt verwachten, wanneer je naast je gezonde eetpatroon ook supplementen tot je neemt? Hoeveel gezonder zou ik dan nog worden?
Ik kom zelf terug om te kijken of het gewerkt heeft en me goeie resultaten heeft gegeven, ze gaat samen met je naar je bloed kijken en dan vertelt het je gewoon en laat ze plaatjes zien van hoe het er niet hoort uit te zien en wat perfect is etc. Ik kies daar zelf voor, niet omdat ze zegt zie je over een half jaar..

En laat je bloed onderzoeken wat zal uitkomen tekort aan vit C of slechte randen om je rooie bloedlichaampjes etc zo kan je nog wel door gaan. Het is niet overbodig, wrom denk je dat de chinese cultuur altijd zegt wrom dingen tot je nemen als het te laat is "jullie gaan pas dingen nemen als je last krijgt".

En jij neemt zeker 3 maaltijden per dag ? Probeer is beter je voeding te verdelen zodat je motortje om de 2/3 uur eten binnen krijgt inplaats om de 5. Kleine maaltijden zodat je motortje hele tijd word gevoedt. Goed is 6 maaltijden met variatie groente kip brood kwark fruit tonijn. Zelf doe ik 8 kleine soms minder en kan niet altijd vis eten vandaar me supplement omega 3, magnesium om je spieren tegen krampen MSM etc. Kom jij maar is aan de hoeveelheid magnesium uit je eten lukt je niet.

Dus wat ik verwacht en ben achter gekomen is dat door proteine en goede voeding je betere spijsvertering krijgt waardoor je beter functioneert je cholestrol gehalte omlaag gaat. In januarie ga ik dus terug en zal ik meteen kijken en vertellen hoe me het vergaan is. Ik neem op trainings dagen bv extra vit C 1000 mg voor tegen spierpijn. Maar je moet ook kijken wat ik doe "bodybuilding" dus ik moet haast wel om me lichaam in conditie te houden vanwege zware trainingen, als je niet zou trainen hoef je natuurlijk niet van alles tot je te nemen zoals 200 gr proteine. ( en veel water drinken )
Adam is offline  
Oud 10 december 2004, 16:07   #24
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nelis27
hoi makkers ik zag vorige week een documontaire over drugsverslaafden . Daar was een junk die al 30 jaar ! alle beschikbare rotzooi ( waaronder heroine ,cocaine,crack medicijnen ) gebruikte en die vent had een mega bos haar .
dus denk ik dat het voedsel weinig tot geen invloed heeft.

plz spaar mij na deze eerste post
Dat heeft twee mogelijke oorzaken:

1. De junk is niet genetisch belast met kaalheid (de belangrijkste factor).
2. Drugs hebben een enorme anti-androgene werking, waardoor de androgenen onderdrukt worden en zo geen schade aan kunnen richten.
Haarmannetje is offline  
Oud 10 december 2004, 16:10   #25
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Oke Adam, mijn excuses voor mijn opmerking over de intenties van jouw natuurdokter, die waren niet helemaal terrecht. Maar mag ik je dan vragen: je hebt het over voldoende magnesium en dat ik die waarschijnlijk niet binnenkrijg. Wat zijn daar de gevolgen van? In hoeverre maakt het een verschil?
Haarmannetje is offline  
Oud 10 december 2004, 16:11   #26
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Ik geloof in 2 genetische haarpatronen. Zeker!
Alleen geloof ik ook dat die genetisch-gepredisponeerde receptoren onwerkzaam gemaakt kunnen worden door jezelf te "intoxiceren" met bepaald voedsel...

SoS
Maar dan moet je het toch wel hebben over ALLE receptoren en niet enkel diegenen bij de haarfollikels en de vraag is, is dat wat je wilt. Als ik kijk naar Aziaten met hun volle bossen haar, dan zie ik ook een geringe baardgroei en vrijwel geen lichaamsbeharing. Overigens zien ze er ook vaak wat jongensachtig uit. Is dat dan wat je wilt?
Haarmannetje is offline  
Oud 10 december 2004, 16:25   #27
Adam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2004
Berichten: 56
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Oke Adam, mijn excuses voor mijn opmerking over de intenties van jouw natuurdokter, die waren niet helemaal terrecht. Maar mag ik je dan vragen: je hebt het over voldoende magnesium en dat ik die waarschijnlijk niet binnenkrijg. Wat zijn daar de gevolgen van? In hoeverre maakt het een verschil?
Dat van magnesium was een voorbeeld dat je niet alles uit je voeding kan halen iedergeval niet de goeie hoeveelheid en dit was maar 1 voorbeeld om je het iets duidelijker te maken. Het doel van magnesium is om spierkrampen tegen te gaan het "soepeler" te maken dus als je traint is het onmisbaar. Maar het enige waar je moet op letten dat je binne krijgt van vitamines zijn CADE C, A, D, en E. Als je niet traint of sport is het niet noodzakelijk als je maar goeie vitaminen mineralen en omega binnenkrijgt dat is alles.
Adam is offline  
Oud 10 december 2004, 16:33   #28
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam
Dat van magnesium was een voorbeeld dat je niet alles uit je voeding kan halen iedergeval niet de goeie hoeveelheid en dit was maar 1 voorbeeld om je het iets duidelijker te maken. Het doel van magnesium is om spierkrampen tegen te gaan het "soepeler" te maken dus als je traint is het onmisbaar. Maar het enige waar je moet op letten dat je binne krijgt van vitamines zijn CADE C, A, D, en E. Als je niet traint of sport is het niet noodzakelijk als je maar goeie vitaminen mineralen en omega binnenkrijgt dat is alles.
Oke, maar ik gebruik dus geen supplementen. Wat kan ik verwachten?
Haarmannetje is offline  
Oud 10 december 2004, 16:51   #29
Adam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2004
Berichten: 56
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Oke, maar ik gebruik dus geen supplementen. Wat kan ik verwachten?
Wat ik eerder al zei, je zou eigenlijk je bloed moeten laten onderzoeken. Meeste mensen denken ik ben kern gezond maar de waarheid is meestal anders. Wat je kan verw8en is op langer termijn tekort aan bepaalde vitaminen dat je lichaam minder goed functioneert en meer vatbaar bent voor ziektes etc.

Chinese cultuur heeft toch allemaal dingentjes en datjes voor het lichaam ? (al eeuwen). Wij gaan naar het ziekenhuis of huisarts als we iets hebben en dan gaan wij pas dingetjes en datjes proberen. Beter voorkomen denk ik dan ? Daar komt het eigenlijk allemaal op neer, nu heb je nergens last van maar als je de 30 gepasseerd bent komen de problemen pas echt.
Adam is offline  
Oud 10 december 2004, 17:31   #30
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Nou ja oke, maar ik zie het echt niet zitten om zo gefixeerd met mijn bloedwaarden bezig te zijn. Ik wil ook nog een beetje kunnen leven. Wat er over 40 gebeurt, zien we dan wel weer. Ik voel me nu goed en ben kerngezond.
Haarmannetje is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
AA invloed op zwangerschap? Evi AA bij kinderen 11 12 juni 2005 15:03
Kazaa invloed op Emule ? Mastercobra Van alles en nog wat... 0 2 december 2004 14:00
invloed van medicatie bolleke TTM - Algemeen 6 26 september 2004 20:30
De invloed van je metabolisme op de opname van SP of fina etc Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 1 9 september 2003 19:17
Heeft sex invloed op je haaruitval ??? Emilio AGA - Algemeen 1 24 april 2002 23:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.