Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Bekijk resultaten enquête: Welk SOORT voedsel eet je VEEL...
Vlees 33 53,23%
Granen (brood, koek etc.) 46 74,19%
Vis 11 17,74%
Suikers (snoep, choco etc.) 25 40,32%
Zuivel (kaas, melk etc.) 41 66,13%
Vet: Junk-food (hamburgers, pizza's etc.), Ei etc. 21 33,87%
Rijst 19 30,65%
Groente & Fruit 35 56,45%
Aardappel & Mais (ook producten zoals chips) 37 59,68%
Pasta (Macaroni, Spaghetti, Lasagna etc.) 20 32,26%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 december 2004, 17:44   #61
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ik denk dat er veel meer externe triggers zijn voor AGA dan een paar duizend jaar terug. Denk aan vervuiling, overgeraffineerd eten, teveel suikers, meer langdurige stress. Ik denk dat het percentage mensen met potentiele AGA niet toeneemt, maar dat de kans dat AGA daadwerkelijk of eerder getriggerd wordt wel toeneemt.
Ik denk dat ons huidig leefmilieu daar een belangrijke rol bij speelt.

Ik denk dat ik nu ga eten.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline  
Oud 11 december 2004, 17:51   #62
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Ik denk dat er veel meer externe triggers zijn voor AGA dan een paar duizend jaar terug. Denk aan vervuiling, overgeraffineerd eten, teveel suikers, meer langdurige stress. Ik denk dat het percentage mensen met potentiele AGA niet toeneemt, maar dat de kans dat AGA daadwerkelijk of eerder getriggerd wordt wel toeneemt.
Ik denk dat ons huidig leefmilieu daar een belangrijke rol bij speelt.

Ik denk dat ik nu ga eten.
Ik denk dat jij veel denkt. Denk ik dat goed, denk je?

Verder heb ik niet het idee dat het zo is, zoals jij oppert. Volgens mij is er wel degelijk sprake van een grotere genetische verspreiding in vergelijking met vroeger. De kans dat er nu een paar gevormd wordt, waarbij ten minste één AGA-genen heeft is vele malen groter dan vroeger. Vergelijk het ook met slechter zien. Steeds meer mensen zijn aangewezen op een bril (of lenzen).
Haarmannetje is offline  
Oud 11 december 2004, 18:20   #63
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Ik heb net gegeten en ben nu begonnen met Pringles en drink cola, mijn God, wat heerlijk!!
DHTkiller is offline  
Oud 11 december 2004, 19:46   #64
rene154
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2004
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Verder heb ik niet het idee dat het zo is, zoals jij oppert. Volgens mij is er wel degelijk sprake van een grotere genetische verspreiding in vergelijking met vroeger. De kans dat er nu een paar gevormd wordt, waarbij ten minste één AGA-genen heeft is vele malen groter dan vroeger..
Volgens mij heb je hier helemaal gelijk in. Als de huidige leefomstandigheden zo'n grote rol zouden spelen, waarom valt het mij dan altijd op dat het vooral de "blanke" mensen zijn met haarverlies? als je goed om je heen kijkt zie je dat de meeste mensen die AGA hebben blank zijn, en dat bijvoorbeeld aziaten of negers er veel minder last van hebben. Pizzacat, denk je dat ze in japan fenomenen als stress en luchtvervuiling niet kennen? Ik denk dat het leefmilieu daar toch best wel vergelijkbaar is met het leefniveau hier (Voor mijn gevoel is het leefmilieu daar nog "slechter" dan hier). Waarom hebben zoveel japanners dan haar dat zo stevig is als ijzerdraad?

Als je het vanaf de genetische kant bekijkt, is het allemaal veel beter te verklaren. Als een "fout" gen er eenmaal is, zal dit zich steeds verder verspreiden, waardoor de kans dat een foute gen in de genen van een baby zit veel groter wordt. Omdat veel blanke mannen toch vooral met blanke vrouwen trouwen en veel aziatische vrouwen een aziatische man willen, is het logisch dat AGA zich onder blanke mensen veel meer verspreid ( hoog "fout" gen frequentie) dan onder bijvoorbeeld aziatische mensen ( laag "fout" gen frequentie). Dat wil niet zeggen dat ik denk dat het huidige leefmilieu geen invloed kan hebben op AGA. Ik denk wel dat als twee mensen dezelfde erfelijke aanleg voor AGA hebben, maar wel andere leefomstandigheden, je dit kan zien aan de haarlijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Vergelijk het ook met slechter zien. Steeds meer mensen zijn aangewezen op een bril (of lenzen).
Ik denk niet dat je AGA zomaar mag vergelijken met het verslechteren van iemands ogen. Dit wordt natuurlijk voor een deel wel bepaald door erfelijkheid, maar ook door het ouder worden van mensen dan vroeger en het feit dat mensen hun ogen tegenwoordig veel meer voor "dichtbij zien" gebruiken dan vroeger, waardoor de ogenspieren het veel drukker hebben dan vroeger ( aangezien de oogspier moet worden aangespannen om dichtbij kijken mogelijk te maken), waardoor die spieren sneller minder flexibel zullen worden waardoor mensen een bril nodig hebben.
__________________
Once I will be the master of my own destiny!


extern:
- gull rozemarijn shampoo
- rosecure
- fluridil

Laatst gewijzigd door rene154; 11 december 2004 om 19:48
rene154 is offline  
Oud 11 december 2004, 20:11   #65
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rene154
Ik denk niet dat je AGA zomaar mag vergelijken met het verslechteren van iemands ogen. Dit wordt natuurlijk voor een deel wel bepaald door erfelijkheid, maar ook door het ouder worden van mensen dan vroeger en het feit dat mensen hun ogen tegenwoordig veel meer voor "dichtbij zien" gebruiken dan vroeger, waardoor de ogenspieren het veel drukker hebben dan vroeger ( aangezien de oogspier moet worden aangespannen om dichtbij kijken mogelijk te maken), waardoor die spieren sneller minder flexibel zullen worden waardoor mensen een bril nodig hebben.
Nou volgens mij heeft slechter zien niets te maken met oogspieren, maar alles met de "strakheid" van het hoornvlies en de natuurlijke lens. Een "verslapping" hiervan op jonge leeftijd is voornamelijk genetisch bepaald. Als beide ouders goed kunnen zien, dan zullen de kinderen ook goed kunnen zien. Andersom hetzelfde.

Je hebt inderdaad ook het verschijnsel van ouderdom, maar dat is weer wat anders. Iemand die tijdens zijn jeugd slechter is gaan zien, ziet steeds slechter tot een jaar of 20, wanneer de ogen volgroeid zijn. Dan is er een stabilisatie. Vervolgens is er kans op nog slechter zicht tijdens het ouder worden later in het leven, maar dat is een natuurlijk verschijnsel. Maar die afwijking tijdens de groei is genetisch bepaald en is over het algemeen erfelijk.
Haarmannetje is offline  
Oud 12 december 2004, 14:33   #66
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
[Study] Postprandial changes in sex hormones after meals of different composition

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=11319710

Citaat:
Metabolism. 2001 May;50(5):505-11.Related Articles, Links

Postprandial changes in sex hormones after meals of different composition.

Habito RC, Ball MJ.

School of Biomedical Sciences, University of Tasmania, Launcastor, Australia.

The postprandial effects of different meals on serum testosterone, serum sex hormone-binding globulin (SHBG), and free androgen index were sequentially evaluated in 15 healthy men. The isocaloric meals contained different proteins and different quantities and type of fat as a mixed meal. Four test meals were given to subjects in random order: a lean meat meal, a tofu meal (both containing approximately 20% energy from fat), and meat meals with added animal fat or safflower oil (both 54% energy from fat). Blood samples were obtained at baseline and at 2, 3, and 6 hours after each meal. There was a significant decrease in testosterone and free androgen index after both tofu and lean meat meals. The 2-hour serum testosterone and the decremental area under the curve were significantly more negative after the lean meat meal than the meat meal with added animal fat. The testosterone area under the curve was least for the high animal fat meal indicating little change from baseline. As men are postprandial for a significant proportion of the day, the lower sex hormone values after a low animal fat meal may provide long-term benefits in reducing the risk of diseases, such as prostate cancer, which appear to be sex hormone-dependent. Copyright 2001 by W.B. Saunders Company

Publication Types:
  • Clinical Trial
  • Randomized Controlled Trial
PMID: 11319710 [PubMed - indexed for MEDLINE]
De studie maakt het waarschijnlijker dat een laag dierlijk-vet-dieet, een lager testosteron gehalte geeft dan een hoog dierlijk-vet-dieet. Dit geeft aan dat voeding een bepaalde factor kan spelen. (Wijs me erop als ik de study verkeerd heb opgevat.)
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline  
Oud 12 december 2004, 14:56   #67
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
De studie maakt het waarschijnlijker dat een laag dierlijk-vet-dieet, een lager testosteron gehalte geeft dan een hoog dierlijk-vet-dieet. Dit geeft aan dat voeding een bepaalde factor kan spelen. (Wijs me erop als ik de study verkeerd heb opgevat.)
volgens mij vat je het goed op. Ik denk ook wel dat voeding een rol kan spelen in de hormoonhuishouding, maar niet dat je door het volgen van een bepaald dieet kan voorkomen dat je kaal wordt. En dan heb ik het natuurlijk niet over de natuurlijke middelen die DHT-levels kunnen verlagen, zoals pyridoxal, zink en saw palmetto. Want dat werkt natuurlijk wel.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 12 december 2004, 16:43   #68
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Dieet en haarzakje ontwikkeling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
[...]Ik denk ook wel dat voeding een rol kan spelen in de hormoonhuishouding, maar niet dat je door het volgen van een bepaald dieet kan voorkomen dat je kaal wordt.[...]
Over het voorkomen van kaal worden:
Ik houd de mogelijkheid open. Er zijn mogelijkheden te bedenken dat een dieet haarproblemen zou kunnen voorkomen bij bepaalde personen. Of deze mogelijkheden ook correct zijn, is nog maar de vraag en moeten dus eerst worden aangetoond (of zijn misschien al aangetoond).

Bijv. androgenen spelen een rol bij de ontwikkeling van het haarzakje. Iemand met een bepaald dieet kan een andere gehalte aan androgenen hebben dan iemand met een ander dieet. Als dit bij de ontwikkeling van het haarzakje plaats vindt, zou bij diegene een andere ontwikkeling kunnen plaats vinden. Bijv misschien andere een gevoeligheid voor DHT.

(Dit is slechts een hypothese. Ik sluit het niet uit totdat het is aangetoond.)


Moderator edit: svp verder discussieren in Invloed van voeding op AGA
__________________
Regimen: niets meer

Laatst gewijzigd door Tiuri; 11 november 2005 om 13:42
ugh is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
AA invloed op zwangerschap? Evi AA bij kinderen 11 12 juni 2005 15:03
Kazaa invloed op Emule ? Mastercobra Van alles en nog wat... 0 2 december 2004 14:00
invloed van medicatie bolleke TTM - Algemeen 6 26 september 2004 20:30
De invloed van je metabolisme op de opname van SP of fina etc Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 1 9 september 2003 19:17
Heeft sex invloed op je haaruitval ??? Emilio AGA - Algemeen 1 24 april 2002 23:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.