Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 november 2013, 00:00   #1
realkane
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Berichten: 24
pfff moeilijk moeilijk...

Hallo mede kalende mensen en ervaringsdeskundigen .

Ik ben een man van 39 jaar oud en ben me nu een jaar aan het oriënteren om een haar transplantatie te gaan doen.
Ik heb een redelijk kaal kruin rondje en aan de voorkant heb ik in de voorste 2 zones op een plukje na geen haar meer zitten.

Ik heb in drie klinieken of met vertegenwoordigers van klinieken gesprekken gehad:

1:Esteworld in Turkije, gesprek in Nederland met vertegenwoordiger, qua prijs veruit het goedkoopste van mijn drie opties, in mijn geval helaas zwaar meetellend, aanbod van 3000-3500 grafts op 1 dag in eerste instantie met een dichtheid van 30gr/cm2 zonder me hier iets over uit te leggen maar na vragen vanuit mijn kant een aanbieding met een dichtheid van 40-45gr/cm2 meer halen ze niet volgens eigen zeggen, waarom begrijp ik niet zo goed gezien het feit dat de onderste 2 klinieken het wel zeggen een dichtheid van ongeveer 50gr/cm2 te realiseren, gesprek was goed maar wel het minst professioneel van de drie gesprekken wat niet wil zeggen dat het een slecht gesprek was en er wordt tot nu toe keurig op mijn aanvullende vragen gereageerd.(gesprek met Hidde)

2: Aestetic in Veldhoven, het meest warme en meest duidelijke gesprek, perfecte uitleg over hoe men berekend wat je nodig hebt en daar kreeg ik voor het eerst het verhaal over de verschillende dichtheden te horen, qua prijs in het midden van de drie opties toch ongeveer 1000 euro goedkoper dan prohair. wel veel wijzer geworden en hier had ik het beste gevoel bij.(gesprek met Peter)
Hier kreeg ik netjes drie opties qua opvulling voorkant 30gr/cm2 40 gr/cm2 of 50 gr/cm2

3: prohair in Wilrijk, gesprek gehad met eerst Bart en daarna Sabine, vond ik het minst persoonlijk gesprek, wel het meest professionele, heel duidelijk lieten ze zien wat ik nodig had en welke dichtheid voor mij het beste resultaat kon opleveren in welke zone, ze bieden me een behandeling aan van 3200 grafts in 2 dagen, zone 1 50 gr/cm2/ zone 2 45gr/cm2 en zone 3 opvulling van 30 gr/cm2 qua prijs zitten ze echter best flink hoger dan aestetic, iets wat ik niet had verwacht. Ik kreeg ook hier een heel goed gevoel over deskundigheid.

Waarom ik het nu zo moeilijk vind is omdat ik eigenlijk heel graag de voorkant wil laten opvullen naar advies van Prohair en ook wel Aestetic van 50 gr/cm2 maar blijkbaar is dit niet bij iedere kliniek mogelijk, wat zou hier de reden voor kunnen zijn? Weet iemand dit wellicht?

Ook is het geld natuurlijk een issue, het prijsverschil tussen de drie klinieken is onverwachts hoog, ik vind het niet chique om hier met prijzen te gaan gooien maar men kan me altijd ff een mail sturen dan zal ik ze noemen.

Wanneer iemand ervaring heeft met mijn vraag over de dichtheid zou ik graag jullie mening hierover horen, ik zal ook even drie fotos van mijn huidige situatie meesturen.

Groeten,

realkane
realkane is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2013, 00:03   #2
realkane
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Berichten: 24
foto's heb ik ondertussen bijgevoegd.
realkane is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2013, 00:28   #3
ferdi05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2012
Berichten: 98
Hoi realkane,

Een herkenbaar verhaal! Ik ben zelf op gesprek geweest bij prohair en aesthetic. Ik had per mail contact met een Turkse aanbieder, maar was er zelf al snel uit dat ik niet naar Turkije wilde.

Qua gesprekken bij Ph en Ae komt het overheen wat ik voor gevoel er over had. Mijn keuze is uiteindelijk op mijn gevoel gegaan en heb voor Ae gekozen... Van te voren had ik dit niet verwacht want Ph had mijn voorkeur op basis van de recensies hier op het forum, maar mijn gevoel bij Ph is een stuk minder dan bij Ae...

Helaas heb ik geen ervaringen mbt jou vraag. Ik wil je iig veel succes wensen met je te maken keuze!!
ferdi05 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2013, 10:12   #4
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Hoi, ja, een keuze waarbij je veel afwegingen moet maken.
Esteworld is wel een professionele club waar een serieus plan wordt gemaakt met het oog op verder kaal worden.
Bij mij hebben ze veel grafts geplaats waar nog haar stond. Het resultaat van veel grafts lijkt daardoor niet spectaculair maar dat is niet hun grootste belang.
Zoals wordt beweerd, dat er alleen maar zoveel mogelijk grafts worden geplaats om zoveel mogelijk geld te verdienen, is zeker niet van toepassing op Esteworld.
Verstandig dat je dichtheid een belangrijke overweging vindt. Esteworld gaat inderdaad niet verder dan 30/35 p/cm2. Ze zijn bang dat anders de hergroei niet goed uitpakt. Persoonlijk vind ik dat jammer want bewezen is dat 50 p/cm2 wel kan. Je kan echter met 30/35 p/cm2 een goed resultaat behalen (zoals Hidde zelf bv) en in één keer 'klaar' zijn als de aga in het eindstadium is.
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2013, 19:02   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik denk dat je goed bezig bent door zo te vergelijken. Je krijgt op deze manier ook meer zicht op de mogelijkheden in relatie tot je eigen wensen/verwachtingen.

Je zou kunnen overwegen om met hetgeen je nu geleerd hebt nog bij de klinieken een en ander na te vragen.

Prijsverschillen zullen er altijd zijn en waarschijnlijk zijn er ook wel verschillen in aanbevolen aantallen grafts. Die heb je niet genoemd.

Bij keuzes spelen financiën vaak een belangrijke rol. Maar vergeet niet om ook te oordelen op kwaliteit, hoe men om gaat met je verwachtingen en hoe toekomstproof de ingreep waarschijnlijk zal zijn. En volg verder gewoon je gevoel, je moet vertrouwen hebben in de kliniek waar je naar toe gaat. Ook een relatief laag geprijsde ingreep gaat nog steeds om veel geld.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2013, 22:39   #6
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Heb je een goed gevoel bij de goedkoopste aanbieder dan zou ik niet twijfelen!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2013, 12:56   #7
Pas34
HaarWeb lid
 
Pas34's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2011
Berichten: 82
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door realkane Bekijk bericht
Hallo mede kalende mensen en ervaringsdeskundigen .

Ik ben een man van 39 jaar oud en ben me nu een jaar aan het oriënteren om een haar transplantatie te gaan doen.
Ik heb een redelijk kaal kruin rondje en aan de voorkant heb ik in de voorste 2 zones op een plukje na geen haar meer zitten.

Ik heb in drie klinieken of met vertegenwoordigers van klinieken gesprekken gehad:

1:Esteworld in Turkije, gesprek in Nederland met vertegenwoordiger, qua prijs veruit het goedkoopste van mijn drie opties, in mijn geval helaas zwaar meetellend, aanbod van 3000-3500 grafts op 1 dag in eerste instantie met een dichtheid van 30gr/cm2 zonder me hier iets over uit te leggen maar na vragen vanuit mijn kant een aanbieding met een dichtheid van 40-45gr/cm2 meer halen ze niet volgens eigen zeggen, waarom begrijp ik niet zo goed gezien het feit dat de onderste 2 klinieken het wel zeggen een dichtheid van ongeveer 50gr/cm2 te realiseren, gesprek was goed maar wel het minst professioneel van de drie gesprekken wat niet wil zeggen dat het een slecht gesprek was en er wordt tot nu toe keurig op mijn aanvullende vragen gereageerd.(gesprek met Hidde)

2: Aestetic in Veldhoven, het meest warme en meest duidelijke gesprek, perfecte uitleg over hoe men berekend wat je nodig hebt en daar kreeg ik voor het eerst het verhaal over de verschillende dichtheden te horen, qua prijs in het midden van de drie opties toch ongeveer 1000 euro goedkoper dan prohair. wel veel wijzer geworden en hier had ik het beste gevoel bij.(gesprek met Peter)
Hier kreeg ik netjes drie opties qua opvulling voorkant 30gr/cm2 40 gr/cm2 of 50 gr/cm2

3: prohair in Wilrijk, gesprek gehad met eerst Bart en daarna Sabine, vond ik het minst persoonlijk gesprek, wel het meest professionele, heel duidelijk lieten ze zien wat ik nodig had en welke dichtheid voor mij het beste resultaat kon opleveren in welke zone, ze bieden me een behandeling aan van 3200 grafts in 2 dagen, zone 1 50 gr/cm2/ zone 2 45gr/cm2 en zone 3 opvulling van 30 gr/cm2 qua prijs zitten ze echter best flink hoger dan aestetic, iets wat ik niet had verwacht. Ik kreeg ook hier een heel goed gevoel over deskundigheid.

Waarom ik het nu zo moeilijk vind is omdat ik eigenlijk heel graag de voorkant wil laten opvullen naar advies van Prohair en ook wel Aestetic van 50 gr/cm2 maar blijkbaar is dit niet bij iedere kliniek mogelijk, wat zou hier de reden voor kunnen zijn? Weet iemand dit wellicht?

Ook is het geld natuurlijk een issue, het prijsverschil tussen de drie klinieken is onverwachts hoog, ik vind het niet chique om hier met prijzen te gaan gooien maar men kan me altijd ff een mail sturen dan zal ik ze noemen.

Wanneer iemand ervaring heeft met mijn vraag over de dichtheid zou ik graag jullie mening hierover horen, ik zal ook even drie fotos van mijn huidige situatie meesturen.

Groeten,

realkane

Ik heb zelf enkel ervaring bij Aesthetic Clinics uit Veldhoven.
Ik kan alleen maar vol lof spreken over de gang van zaken daar.
Ze zijn eerlijk over hetgene je kunt/mag verwachten, absoluut geen "snelle commerciele" mensen die snel willen scoren, ze nemen alle tijd voor je en de zorg en nazorg is echt subliem is mijn eigen ervaring.

Qua dichtheid denk ik niet dat je je daar blind op moet staren.
Tijdens de behandeling zelf zetten ze de grafts echt wel zo dicht mogelijk op elkaar.
Ik heb je foto's gezien en ik denk absoluut dat je een mooi resultaat zult krijgen met ca 3000 grafts.
Je moet alleen niet verwachten dat je 100% terugkrijgt van voor je kaalheid, maar dat is logisch.

Succes met je keuze!

Laatst gewijzigd door Pas34; 23 november 2013 om 12:58
Pas34 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2013, 13:03   #8
Luna1979
Banned user
 
Geregistreerd: 13 september 2013
Berichten: 83
Hoi Realkane,


Begin nooit, maar dan ook nooit aan een haartransplantatie!

Je gaat spijt krijgen, als haren op je hoofd.
Luna1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2013, 15:40   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je hebt een heel belangrijke roeping, W197933. HT's zijn duivels en jij verkondigt het enige ware verlossende woord!

Voor je eigen zielenheil hoop ik dat je veel mensen kunt behoeden voor fouten.

Maar goed, Haarweb is er voor lotgenoten en als ik het zo lees ben jij alleen maar een onheilsprofeet met sterke zendingsdrang en geen lotgenoot.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2013, 16:10   #10
Luna1979
Banned user
 
Geregistreerd: 13 september 2013
Berichten: 83
Zal, zoals eerder reeds vermeld mijn best blijven doen, om andere te behoeden voor een ernstige fout. (lees:haartransplantatie)

Als ik er maar een paar kan helpen, ben ik al dik tevreden.
Luna1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2013, 20:14   #11
Muppet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Locatie: Edegem
Berichten: 53
Ik ben 37 jaar en had ongeveer dezelfde coupe als realkane. Misschien zelfs nog ietsje verder. Ik heb 2500 grafts laten zetten in de kruin aangezien mij dat het meeste stoorde. Ik heb geen probeem met mijn terugtrekkende haarlijn maar laten we zeggen dat er binnen een jaartje nog een 1500 bijkomen om de brug wat bij te vullen.

Desondanks dat ik maar 30 grafts/cm2 heb laten plaatsen in de kruin (je ziet er nog goed door) is het de beste beslissing ooit geweest.

Dus, succesverhalen bestaan en zijn vrij courant. Ik ben altijd heel realistisch geweest qua doel.

Realkane, laat je niet leiden door slechte verhalen. Hou realitsche verwachtigen voor je uit. En probeer wat rekening te houden met de toekomst en hoe je haar zal evolueren.
Muppet is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2013, 13:02   #12
vdJeroen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2013
Berichten: 99
Geslacht:
Zelf ben ik afgelopen september behandeld bij Aesthetic Beauty Clinic te Veldhoven en ben erg te spreken over de behandeling en de nazorg.

Ik kan me helemaal vinden in je verhaal wbt je ervaring en kan alleen maar zeggen dat je moet kiezen voor de kliniek waar jij het beste gevoel bij hebt. Zo ben ik ook tot mijn besluit gekomen.

Succes!
__________________
Regiem

Intern
Alpecin C1 Cafiene Shampoo (dagelijks)
10/2013 Finasteride 1,0mg

Extern
06/2005 FUT; Inhammen; 1500 grafts; Aesthetic Clinic, Haarlem
09/2013 FUE; Frontaal zone I en II; 1890 grafts; Aesthetic Hair Clinics, Veldhoven
vdJeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 18:49   #13
Nicolaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 19
Beste Realkane, ik heb vier maanden geleden een behandeling ondergaan in Veldhoven. Ben daar zeker over te spreken. Kijk voor meer info op mijn blog of mijn profiel. Zijn er vragen dan hoor ik het graag van je...
Nicolaas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2013, 15:49   #14
websenior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 78
Als je na zoveel studie er een goed gevoel bij hebt, dan moet je er gewoon voor gaan. Af en toe neem je nou eenmaal een gecalculeerd risico. Zelf heb ik met diezelfde gedachte op mijn 26ste en 29ste een haartransplantatie ondergaan.

Beide ingrepen waren een van de betere beslissingen in mijn leven. Tegenwoordig denk ik eigenlijk nooit meer aan mijn haar en wat anderen daarvan denken. Ik ben dan ook erg blij met mijn nagenoeg volle haardos en kan het je van harte aanraden.

Persoonlijk kan ik je Feriduni en Prohair aanraden, maar er zullen vast nog meer goede klinieken zijn.

Succes met je keuze.
websenior is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2013, 10:17   #15
hennie91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2013
Berichten: 2
Ik vind het ook moeilijk om de knoop door te hakken. Succes!
hennie91 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
aesthetic, esteworld, prohair


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.