Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 mei 2007, 16:06   #1
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Wauw eindelijk enig begrip van mn moeder

Van de week weer eens een discussie gehad met mn ouders, dat ik volgens hun gvd weer aan mn wimpers had gezeten. (Dit was al 3 á 4 weken terug maar weten zij veel). Als ik dan zeg van nou dr staan alweer puntjes hoor! "Ja dat zei je de vorige x ook al, hou me niet voor de gek!"
Nou ikke janken, brullen, huilen omdat ik weer eens op mn flikker kreeg: "Stop dr nou es mee, ik snap er niks van! Je lijkt net zo'n kk patient".
Ik zei huilend ik snap er ook niks van! Je moet niet zo tegen me schreeuwen, je moet me helpen! De volgende dag kwam ze naar me toe, eindelijk had ze een beetje door hoe moeilijk het voor me is.. en dat het niet zomaar uit verveling is. Ze wilt me nu helpen, ze weet hoe moeilijk ik het er mee heb. Ze heeft nu idd de puntjes gezien die ik bedoelde, nu is ze van plan me te gaan steunen ipv me te bestraffen. Dat geeft me een veel zekerder gevoel, dat er nu iemand naast me staat, ipv tegenover me staat..
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2007, 10:06   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Waw, wat een doorbraak!
Bravo voor jou dat je zo van je hebt afgebeten! Want gelijk heb je! Je hebt hier zelf niet om gezocht, om deze situatie, je bent echt niet zelf de schuldige. En door de kritiek en commentaar van anderen steken we onszelf elke keer dieper in de schuld-en schaamteput...
Ik hoop dat jouw moeder weet wat ze moet doen als ze jou wil helpen/steunen... ze kan alleen maar heel open met je zijn, met je praten en laten zien dat ze van je houdt, ONVOORWAARDELIJK, hoe je er ook uitziet. Ttm gaat niet weg op één dag, met een truuk, een afspraak of een belofte... Het moet langzaam een andere plaats innemen in je leven, tot het helemaal op de achtergrond verdwijnt. Sterkte!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2007, 11:26   #3
Tai
HaarWeb lid
 
Tai's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2003
Berichten: 102
Goed van je, maar ik denk dat we allemaal de reactie van ouders en vrienden kennen zoals jij ze beschrijft. Men denkt schijnbaar dat we het voor de lol doen ofzo.

Begrip komt erg langzaam...op zich wel te begrijpen als je nagaat dat wijzelf al jaar en dag liepen te zoeken naar de oorzaak van het trekken. Dan kan je ook niet verwachten van iemand die het niet heeft dat die het 1-2-3 snapt.
Het zou uiteraard wel beter zijn als ze gewoon aannemen dat wat je over TTM zegt accepteren en niet domweg je op je falie geven als je trekt. Ik heb daar ook zo'n hekel aan...grrrrrrr
Tai is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2007, 12:26   #4
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Bolleke en Tai hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik ben net op controle bij de dokter geweest, ik slik al ruim een half jaar Lexapro, de laatste tijd ging het niet zo lekker met me, ik ben aan het afstuderen en er staat nogal veel druk op me (waardoor ik weer meer ging trekken). Nu wordt de dosering verhoogt van 10 mg naar 20 mg en als het goed is zal dat helpen. Dat samen met de steun van mn ouders durf ik het weer wat positiever in te zien.
Echt bedankt voor jullie wijze woorden, ik kom volgens mij nog maar net kijken vergeleken bij jullie.
Veel liefs,
Debby
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2007, 15:01   #5
Heidi
HaarWeb lid
 
Heidi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2003
Locatie: België
Berichten: 64
Cool steun en begrip

Hey meisje

Ik weet hoe erg het is, als je ouders zo uitvliegen tegen u. Ik zou voorstellen om eens met je ouders voor de pc te gaan zitten en hen foto's te tonen op internet van ttm.

Laat hen een tekstje lezen, en vertel hen erover.

Ik zou ook jou aanraden om een hobby te zoeken, te gaan sporten, of eens weg te gaan met vriendinnen,... zodat je altijd afleiding hebt.

Ik weet zeker dat je het dan lukt, en probeer gewoon tijdens het afstuderen je best te doen om er vanaf te blijven.

Het gaat je zeker lukken en probeer die dode momenten wanneer je het doet te vermijden.

En zeker niet ganse dagen thuis blijven zitten of achter uw pc, deze teksten lezen. Het maakt je alleen maar depressiever.

Kom buiten en laat zien dat je een persoon bent. Probeer ook vooral met je ouders goed te praten over alles, zowel je studies, als je moeilijke momenten.

Ik zou zelfs voorstellen om die medicijnen af te bouwen, want dat werkt toch niet. Je moet in je hoofdje prenten dat jij degene bent die alles kan veranderen en dat kan alleen maar vanop het moment dat jij je supergoed in je vel voelt.

Groetjes, veel succes met het afstuderen en al de andere mooie dingen die er nog gaan komen in je leven
Heidi is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2007, 16:59   #6
Sylvana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Berichten: 42
Wat een doorbraak zeg!
Mijn moeder zat laatst weer tegen me te zeiken toen ik ff in die terugval zat doordat mn wimpers los zaten vanwege die einde groeifase (ofzoiets). Ik ging langs om wat af te geven, zegt ze: hoe gaat het anders met je want ja volgens mij gaat het helemaal niet goed met jou... AAAAARRRGHHH en dat alleen maar omdat ze ziet dat ik dan ff geen wimpers heb!! Zegt ze dan niet, doet ze net of ze helderziend is.. Man ik ben zo gelukkig als ik weet niet wat verder... komt zij aan ZUCHT

Ik zal dr eens een keer op een site laten lezen wat het precies is (heb ik al 34x gezegd) mss dat het dan tot dr doordringt dat zulke opmerkingen geen zin hebben.

Fijn dat jouw ouders er nu wel voor open staan!!!!!!!!! Top!
Sylvana is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
moeder, weer Nerakje TTM - Algemeen 3 30 augustus 2005 18:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.