Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 januari 2013, 21:43   #1
Valeria
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2013
Berichten: 4
5 jaar TTM, kans op teruggroeien?

Ttm...
Hallo iedereen

Ik had mij hier enkele jaren geleden ook al aangemeld, maar ben dan mijn naam en wachtwoord vergeten.. Heb me nu opnieuw aangemeld..
Ik kamp al sinds het 5e middelbaar met TTM.. Dit is nu ongeveer al 5 jaar, aangezien ik 20 ben geworden.
In het begin viel het iedereen van m'n klas op. Wat ging ik er kapot van.. Het begon onschuldig en ineens ben je er zo goed als aan verslaafd..
Gedurende jaren ging het soms beter en telkens een terugval.. Ik ben uiteindelijk begonnen met m'n haren te kleuren, zodat dit mss wat meer motivatie zou geven. Ik ga naar 1 kapper die van mijn probleem weet, maar telkens stel ik het zo lang mogelijk uit.
De laatste tijd ging het super goed. Het haar begon terug te groeien, ik was zo trots dat ik zelfs m'n scheiding anders kon leggen, eens iets nieuws proberen.. Sinds januari heb'k een terugval en sinds gisteren is al m'n spaarwerk zo goed als verdwenen.. Het is dus opnieuw beginnen voor mij.. Ik heb gelukkig mijn vriend die me hierin steunt.
Mijn vraag naar sommigen; groeit het haar echt nog terug? 5 jaar vind ik behoorlijk lang en iedere keer ben ik zo bang dat het nooit volledig zal toegroeien..
Valeria is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2013, 20:30   #2
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Valeria,

Geen paniek, je haar groeit terug, soms komt er eerst een wit haartje die fijner is, maar na verloop van tijd krijgt het de normale vorm en kleur.
Als je ouder wordt duurt het langer en langer vooraleer de haartjes terugkomen, dat moet ik spijtig genoeg zelf ondervinden, ik ben namelijk 61 jaar.
Geen paniek dus in verband met teruggroei , je bent nog jong en nog maar 5 jaar ttm, je hebt alle kans om ttm vaarwel te zeggen, hou er de moed in en ga er voor !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2013, 19:58   #3
Valeria
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2013
Berichten: 4
Dag Miejefke!

Ik ben echt opgelucht dat je mij dit kan vertellen..
Ik zit er altijd wat mee in dat ik het voorgoed verknald zou kunnen hebben..
Je hebt me dus hoop en steun gegeven.
Ik zal m'n best doen om het voor altijd vaarwel te zeggen
Valeria is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2013, 14:51   #4
Patricia85
TTM-er
 
Geregistreerd: 17 september 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 27
Geslacht:
Hoi,

Bij mij groeit mijn haar na 15 jaar TTM nog steeds terug en ben inmiddels bijna 28.
Wel hebben sommige haren niet meer mijn donkerblonde kleur, maar spierwit. Maar ach, misschien word ik gewoon vroeg grijs. En er is altijd nog verf!

Groetjes, P.
Patricia85 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2013, 23:59   #5
Heidi
HaarWeb lid
 
Heidi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2003
Locatie: België
Berichten: 64
Bij mij groeit mijn haar niet meer terug en dit na 20 jaar TTM, dus als je altijd dezelfde haren uittrekt, dan komen ze gewoon helemaal niet meer terug
Heidi is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.