Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2003, 12:37   #1
RICK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2001
Berichten: 84
Is er een relatie tussen AGA en lichaamsbeharing?

Hallo,

hier een vraag. Het is bekend dat DHT (mede)verantwoordelijk is voor de haaruitval. Wat men vaak ziet is dat mannen die aan het kalen zijn veel lichaambeharing hebben.

Kan men nu zeggen dat mensen met veel lichaamsbeharing meer Dht in hun bloed hebben dan mensen met minder haar op het lichaam? En zou dit ook invloed hebben op de evt bijwerkingen van finasteride die dus de dht blokkeert? Dus mensen die finasteride gaan slikken die haaruitval ervaren met weinig haren op het lichaam zullen dan eerder bijwerkingen ervaren omdat het dht niveau waarschijnlijk al op een gemiddeld niveau zit. Dit zou betekenen dat er dan iets anders verantwoordelijk is voor de haaruitval.

Zouden we dan uiteindelijk kunnen zeggen :

haaruitval + lichaamsbeharing = hoog Dht --> finasteride zonder bijwerkingen.

en

haaruitval + weinig lichaambeharing = gem Dht --> finasteride met bijwerkingen

??

any thoughts?
RICK is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2003, 14:46   #2
RICK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2001
Berichten: 84
Onderstaand gecopied uit het forum van hairlosstalk :


i hear this "little to no body hair" reference made alot with conjunction to using propecia and how if you have little to no body hair the risks are heightened, can you clarify this or state the science.


Thanks.


--------------------------------------------------------------------------------






--------------------------------------------------------------------------------

well, this is purely a guess, so dont take what i say to be truth

there's two types of people who bald, those who are sensitive to dht and those who have an excess of it, those who have an excess of it are "hairy" and reducing the amount of dht will not have a huge effect being that they produce more than enough already

those who are sensitive to it dont have the "extra" to spare. propecia blocks the dht and being that they dont have an excess to lose it could have more of a negative hormonal effect on them
RICK is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2003, 15:14   #3
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Arrow re

wat betreft je theorie, kan ik zeggen dat ik vrij veel lichaamshaar heb, (borst, baard, benen etc.) Maar ik denk niet dat ik een hoog DHT niveau heb. Omdat in de tijd dat ik haaruitval had (al zo`n 6 jaar denk ik) Er nog maar heel weinig uitgevallen is. (alleen op de inhammen) Dus ook voor die tijd dat ik nog niet aan propecia en minox zat.
Daarom neem ik aan dat m`n DHT gehalte vrij laag is t.o.v. mensen die verder dan een NW2/3 zijn, op "jonge" leeftijd.

mzzl
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2003, 10:22   #4
Johan999
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2003
Berichten: 22
Weet er iemand of er iets waar is van die theorie ?
Johan999 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2003, 11:19   #5
RICK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2001
Berichten: 84
Pindakaas,

het heeft misschien ook te maken met de gevoeligheid voor DHT. (je androgene receptoren)
RICK is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2004, 16:10   #6
aapnootmies
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Berichten: 1
Kaalheid en lichaamsbeharing

Het valt mij altijd op dat kalende of kale mannen meestal/altijd een zware lichaamsbeharing hebben en andersom dat mannen die nauwelijks lichaamsbeharing hebben meestal/altijd NIET kaal worden/zijn.

Klopt dit?
aapnootmies is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2004, 16:46   #7
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
ja, ik denk het wel. Ik ben vrij behaard over mijn lichaam.
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2004, 17:13   #8
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
Nope denk het niet, ik ben helemaal niet erg behaard en heb ook last van haaruitval!
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2004, 17:32   #9
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Kaalheid wordt veroorzaakt door DHT,
DHT zorgt ook voor lichaamsberharing.

Dus daar zit een verband.

Maar.... iemand met veel DHT hoeft nog niet kaal te worden. Het ligt er simpelweg aan of je erfelijk met AGA bent belast of niet.

Dus:
  • Iemand met veel DHT en met de erfelijke belasting van AGA wordt waarschijnlijk op vroegere leeftijd kaal en heeft meer lichaamshaar dan iemand met weinig DHT.
  • Iemand met weinig DHT en met de erfelijke belasting van AGA wordt waarschijnlijk op latere leeftijd kaal en heeft minder lichaamshaar dan iemand met weinig DHT.
Natuurlijk heeft de snelheid waarmee AGA zich voltrekt ook te maken met de gevoeligheid van de androgeenreceptoren, maar ik denk dat je dit in z'n algemeenheid toch wel kunt stellen.

Ik denk dus dat de hoeveelheid lichaamshaar alleen iets zegt over hoe SNEL je kaal wordt, maar niet OF je kaal wordt. Want ik geloof niet dat mensen met veel lichaamshaar vaker AGA hebben dan mensen zonder lichaamshaar.

Edit: ik bedenk me nu dat de gevoeligheid voor lichaamsbeharing natuurlijk ook erfelijk bepaald wordt...
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 25 juli 2006 om 10:56
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2004, 18:47   #10
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
Ik word op vroege leeftijd kaal (22) en heb lichte lichaamsbeharing, haast geen borsthaar. Alleen een vreselijke baardgroei, dat ik me soms twee keer per dag moet scheren.
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2004, 19:52   #11
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Ik ben 20, tegen de NW3 aan en heb (vind ik zelf) bovengemiddelde beharing. M'n baard groeit erg snel. 's Morgens scheer ik het, 's avonds is het al flink ruw. Ik heb aardig wat borsthaar, en wat donker haar vanaf m'n navel naar beneden. En behoorlijk behaarde benen, maar niet extreem. Verder zijn wel m'n hele buik/onderrug/stukjes van m'n schouder begroeid met hele lichte haartjes, geen donshaartjes, maar net ietsjes donkerder en langer dan dat.

Anyway, bovengemiddeld behaard dus.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2004, 20:59   #12
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
ik heb weinig baardgroei en vrijwel geen borsthaar. Mijn armen en benen zijn wel weer wat meer behaard dan bij de meesten. Ik heb ook wel eens gelezen dat DHt juist verantwoordelijk is voor de laatste haargroei ontwikkelingen dus de baard en het borsthaar. Ik neem aan dat ik dus weinig DHT heb ( door fina)
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2004, 22:20   #13
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik ben ook vrij behaard. Op mijn benen, armen, sterke baardgroei en nu begint het ook goed op mijn borst.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2004, 17:44   #14
Skybax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Berichten: 34
ik heb eigenlijk geen baardgroei,heb geen borsthaargroei en toch word ik kaal(volgens mij door medische redenen die ze niet in orde krijgen...).
Ik heb volgens mj ook weinig testosteron(kan je zien door die truk,dat als je ringvinger greoter is dan je wijsvinger dan heb je veel testosteron anders weinig
Skybax is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2004, 18:35   #15
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
ik heb weinig baardgroei 1 keer per week scheren is genoeg. geen behaarde armen, wel behaarde benen
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zit TTM niet gewoon tussen de oren? RudeF TTM - Algemeen 19 23 november 2005 21:37
Beauty tatoo en toppik tussen de transplants een eventuele oplossing? 4roluca Chirurgische behandelingen 2 18 februari 2005 00:03
Relatie tussen haaruitval en slapen Biljartbal AGA - Algemeen 27 10 december 2004 12:19
Artikel: Verband tussen kaalheid en hartziekten Chris AGA - Algemeen 0 13 september 2002 22:09
verband tussen Baardgroei en Hoofhaar uitval Bart -bold AGA - Algemeen 11 18 maart 2002 16:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.