Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juli 2002, 02:33   #1
Haarstress22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2002
Berichten: 44
Hoe elang thuiszitten en hoe te camoufleren?Help?

Beste mensen , ik overweeg een haartransplantatie, Allen een probleeme ik werk en studeer , ben dus elke dag op pad. Als je een HT laat doen bij GHO, Transhair, of Laser dan krijg je van die rode littekens op je voorhoofd en een lang litteken op je achterhoofd. HOe kan ik dit camoufleren? ik wil nl niet uigelachen worden door iedreeen op mijn werk en studie en op straat, ik wil het zo anoniem mogelijk houden nl , help mij!
Haarstress22 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2002, 15:30   #2
Sari
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3
pas 2 dagen geleden een Operatie gehad

Hallo Haarstress22

Je hoeft je echt niet zoveel zorgen te maken over de zichtbaarheid na zo een behandeling. Ik heb afgelopen vrijdag 19 juli 2002 mijn 2e behandeling gehad om mijn haar nog meer te verdichten. Ik heb in totaal weer eens 2.050 grafts gehad. de eerste keer (2 1/2 jaar geleden) waren dat er 1.453. Ik ben nu helemaal klaar. Ik ben vandaag weer gewoon aan het werk op kantoor. Natuurlijk zie je de eerste 6 a 7 dagen wel wat maar het valt echt reuze mee. Er zijn overigens verschillende middellen om het de eerste paar dagen goed te camoufleren. Waar je rekening mee zou kunnen houden is dat het tussen de 3e en 5 dag kan zwellen op je voorhoofd dit kan je dan ook voorkomen/verminderen door een special toepassing na de behandeling. je kan als je wil komen kijken hoe ik er nu uitzie. je kunt mij daarvoor ook bellen op 036-5409818 Het is overigens ook geen geheim dat ik voor NeWave werk als consulent. mocht ik kunnen helpen doe ik dat graag. je kan ook kijken op www.newave.nl

Mvgr,

Sari
Sari is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2002, 20:41   #3
rax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2002
Berichten: 24
Maar bij de ghoclinic hebben ze toch een techniek dat je niet zo'n litteken op je achterhoofd krijgt?
rax is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2002, 10:58   #4
Sari
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3
ghokliniek? dat is nieuw voor mij!

Ik heb vanochtend gekeken op de site van de GHOkliniek http://www.ghoclinic.com/traditioneel-follikel.php

Je houdt misschien geen litteken over maar wel een groot gebied wat kaal is geschoren. Iets anders wat erg opvalt is dat de dichtheid v/d geimplanteerde grafts erg dun is waardoor je veel behandelingen nodig zult hebben voor dezelfde dichtheid. Dit betekent weer dat je wat vaker met een kaal achterhoofd rond moet lopen. Een littekenloze Chirurgische ingreep ik had het graag willen geloven maar helaas ook de ontstane gaatjes op het donorgebied worden niet door ander materiaal opgevuld en zullen er dus daar ook littekens ontstaan. Jammer,
Bij een HTPL heb je inderdaad een dunne lijn achterop maar deze is gelijk na de OP al niet meer zichtbaar omdat de rest v/d haren eroverheen vallen.


Mvgr,

Sari
Sari is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2002, 22:08   #5
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Hallo, zoals ik je verhaal lees ben je van plan om je haartransplantatie geheim te houden, nou dat zal je denk ik niet meevallen. De geďmplanteerde haren zien er niet zo natuurlijk uit als die anderen. Vooral als iemand van boven op je hoofd kijkt zul je het verschil goed kunnen zien. En het "lidteken" zal inderdaad niet opvallen zolang je het haar maar niet tondeust. Die optie kun je na een ht dus wel zo goed als vergeten. En hoe wil je het bij de kapper anoniem houden? Dan kun je helemaal wel vergeten. Je zult een paar operaties verder zijn en heel wat euro's lichter zijn voordat het een beetje lijkt. En je zult het geld waarschijnlijk nog niet het allerbelangrijkste vinden, tenminste dat was toen het laatste waar ik me druk over maakte.
Je moet natuurlijk helemaal zelf weten of je een ht laat doen. Maar ik wil je alleen even waarschuwen dat je het nooit geheim kunt laten worden. Veel sterkte met je beslissing, Henk.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2002, 10:55   #6
Haarstress22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2002
Berichten: 44
is dat waar? zichtbaar van boven????????
Haarstress22 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2002, 21:50   #7
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Ja, vooral van boven de inplanting van de haren is natuurlijk en omdat je met een haartransplantatie nooit een dikke bos haar weer terugkrijgt zal de inplanting altijd zichtbaar blijven. Gewoon van voren valt het niet zo op. Maar het kan mensen die kort bij je staan wel opvallen dat er meer dan 1 haar uit een gaatje komt.
En natuurlijk als je zit, en er iemand boven je staat zal die je schedel goed kunnen bekijken, als je daar geen problemen mee hebt dan is er natuurlijk niets aan de hand. Maar een ht geheim houden?
Nee hoor. Om eerlijk te zijn soms weet ik niet waar ik meer mee zit, die stomme kale kop of die stomme sprietjes en dat lidteken van die haartransplantatie.
Probeer in ieder geval een beslissing te nemen, waar je later geen spijt van heb.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2002, 03:32   #8
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Henk

Wat heb je dan aan een HT als je continu met dat jagende gevoel zit als mensen je van bovenaf kunnen bekijken. Je neemt immers toch een HT om je zelfverzekerdheid op te krikken, om niet op te laten vallen dat je "kaal" bent, of ooit bent geweest.

Cosmetisch verander je er misschien wel 'wat' aan maar psychologisch zit je dus nog steeds met de gebakken peren. Of begrijp ik het verkeerd?


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2002, 22:18   #9
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Rocco

Ja, ik vindt dat je helemaal gelijk hebt. Bij mij heeft het inderdaad dat omgekeerde effect gehad. Omdat het er niet natuurlijk uitziet.
Misschien is het wel geschikt voor mensen van dertig á veertig jaar, en licht kalend, die geen haargroeimiddel willen gebruiken.(Gerard Joling)
Maar als je nog begin twintig bent heb je geen flauw idee hoe kaal je nog zult worden, en hoeveel ht-s je nog nodig hebt.Ik heb overigens nog even gekeken op die newave webpagina, valt het je niet op dat ze voor de ht-s allemaal droevig naar beneden kijken, zodat je hun kale kop goed kunt zien, en na de tijd breed lachend recht naar voren. Allemaal verkooptechnieken, net als die Jorn Kielman die beweerd dat je na een haartransplantatie je haar gewoon kunt millimeteren, ja het kán wel , maar dan wel met één of meerdere lidtekens in zicht.
Henk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.