Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 december 2001, 19:32   #1
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Confronterende mail aan Hairlase

Onderstaande mail ga ik over enkele minuten aan Hairlase sturen. Ik heb dit geschreven in een vlaag van ongenoegen, nadat ik gisteren ontdekte hoe het litteken van mijn haartransplantatie er nu eigenlijk uit zag.

Gezien mijn oncontroleerbare geilheid naar de ultieme waarheid, kan ik het simpelweg niet opbrengen om dit niet in het openbaar te posten, waar iedereen het kan lezen.

Opdat wij allen de waarheid zullen mogen vinden. En niet te vergeten kennis en wijsheid.

==============================================

Beste mevrouw/meneer,

Zo'n anderhalf jaar geleden heb ik bij u een haartransplantatie ondergaan. Nu heb ik enige opmerkingen/vragen met betrekking hiertoe:

Als ik mijn litteken bloot leg zie ik daaronder een wit stuk huid van een halve centimeter breed lopen, waar geen haar groeit. Het is overduidelijk dat mijn hoofdhuid niet strakker wilde staan en daardoor weer nieuwe huid creëerde om vervolgens weer meer ontspannen te zijn. Dit zorgt ervoor dat ik mijn haar niet meer zal kunnen millimeteren. En dit terwijl mij op het consult een foto is laten zien van een meneer die alleen een dun haarlijntje als litteken overhield, wat verdween onder millimeterhaar. Ik heb dus niet gekregen wat me beloofd was.

1: Is het veel voorkomend dat littekens uitlopen op een dergelijke manier?

2: Waarom wordt tegen mij gezegd dat er gerust nog 3 of 4 transplantaties uit m'n achterhoofd kunnen, terwijl mijn hoofdhuid het zelfs na de eerste operatie al niet pikt om strakker te staan?


Ook is tegen mij gezegd dat ik alleen bij m'n inhammen kalende was. Dankzij Ids Boersma heb ik zelf kunnen zien op 50x vergrotende foto's, dat alles boven op m'n hoofd ook niet helemaal in orde is. Er stonden opvallend veel dunnende haren. Ik heb dit met eigen ogen gezien. Dit feit is volkomen over het hoofd gezien door de consultant, waardoor hij gemakkelijk een foute inschatting heeft kunnen maken.

Ik hoop dat u beseft dat dit serieuze consequenties kan hebben voor een persoon die niet zoveel donorhaar heeft, wat bovendien nog in zijn inhammen wordt gezet ook. In het geval dat zo'n persoon helemaal kaal wordt, zal hij ook aan de miserabele plukjes haar (ter waarde van een schandalige 20.000 gulden) boven op zijn hoofd niks meer hebben. De enige oplossing die resteert is afscheren. Uiteraard zal hij dan de krans haar achter op zijn hoofd moeten laten staan, in verband met het al dan niet uitgescheurde litteken wat er onder verborgen zit.

3: Hoe komt het dat er met al jullie inkomsten geen vergrotend apparaat van af kan, waarmee je serieuse diagnoses kan stellen?


Ik heb sterk het idee dat u te zwaar commercie ademt. Volgens mij denkt u teveel aan uw portemonnee, en te weinig aan de gemoedstoestand van de kalende mens, die in veel gevallen toch al een redelijke zwakte vertoont vanwege de psychische impact van kaling. Ik vind het niet juist dat u door middel van indoctrinatie("over een aantal jaren zul je nog eens langs moeten komen, dat staat vast", "kijk, je hebt nog wat haar verloren hier... geeft niks, dat maken we over een paar jaar wel in orde") en leugens ("medicijnen hebben veel bijwerkingen", "minoxidil/aminexil kunnen bij verkeerd gebruik zelfs haarverlies tot gevolg hebben") uzelf van uw inkomsten verzekert. Immers, de psychische welgesteldheid van onze kalende medemens is vele malen belangrijker dan een extra bedrag van enkele tienduizenden guldens in uw geldbuidel.

Kaling wordt door velen beschouwd als een ziekte. De behandelmethode die u zou moeten handhaven komt dan ook meer neer op die van een ziekenhuis, waar het draait om het beter maken van mensen. Momenteel doet u voorkomen alsof een persoon bij u een dure auto komt kopen. De instelling is simpelweg TE commercieel en het zou niet door de beugel mogen.

4: Heeft de consumentenbond u hier nog nooit op aangesproken?

5: Hoe komt het dat jullie mij hebben afgeraden om aan de medicijnen te gaan tegen haaruitval, terwijl alom bekend is dat deze heel erg goed werken, vooral als je er vroeg mee begint?

6: Hoe komt het dat Barney op jullie voorbeeldfoto's erg behaard oogt, terwijl zijn hoofd er in het echt simpelweg niet uit ziet?


Ik als professioneel IT'er heb de hele wereld (lees: Internet) als informatiebron. Met mijn reeds opgedane ervaring op Internet WEET ik ook waar ik informatie met een hoog waarheidsgehalte op moet zoeken. Wetende dat u ook op de hoogte bent omtrent ontwikkelingen rondom haarproblemen, ga ik ervan uit dat u beseft dat er over de gehele wereld intelligente mensen bezig zijn met het ontwikkelen van technieken die superieur zijn ten opzichte van haartransplantaties (die in principe vrij barbaars en - over het algemeen gesproken - redelijk ineffectief zijn). De toekomst biedt grote mogelijkheden. De vraag is immers hoog, en het aanbod zal moeten worden vervuld met nieuwe uitvindingen.

7: Is het zo dat u probeert zoveel mogelijk mensen nog een transplantatie aan te smeren, alvorens u kunt opdoeken direct na de komst van superieure technieken?


Deze vragenlijst is overigens gepost op een publiek forum: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...=&threadid=121

Graag zie ik, en mijn kalende medemens, uw (hopelijk waarheidsgetrouwe) antwoorden zo spoedig mogelijk tegemoet.

Met vriendelijke groeten,

Jay the Truthseeker
  Met citaat reageren
Oud 13 december 2001, 22:01   #2
thomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: zuid holland
Berichten: 71
Geslacht:
confronterende mail

Jay,

Je spreekt jezelf nogal tegen zie hieronder je eerdere opmerking:

Hij zat te zwammen dat het haar bij m'n slapen aan het wegtrekken is en alles, maar daar is geen ruk van waar. En ook was ie bang dat ze misschien m'n hele kop niet vol konden prikken mocht ik helemaal kaal worden. En dat terwijl ik een donorsituatie bij uitstek heb.

(niet om vervelend te zijn maar ik kon het niet laten)

Overigens vertrouw op finasteride (prohair) dan wel dutasteride
Je hebt nog steeds een goede kans dat je niet verder kaal wordt.
Als je zo blijft stressen zal dit je haar geen goed doen.

Ben overigens benieuwd of L.A. reageert.

Sterkte in de strijd!

Thomas
thomas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2001, 22:11   #3
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Re: confronterende mail

Citaat:
Originally posted by thomas
Jay,

Je spreekt jezelf nogal tegen zie hieronder je eerdere opmerking:
In feite spreek ik mijzelf nooit tegen. Het lijkt alleen wel eens zo.

Citaat:
Hij zat te zwammen dat het haar bij m'n slapen aan het wegtrekken is en alles, maar daar is geen ruk van waar. En ook was ie bang dat ze misschien m'n hele kop niet vol konden prikken mocht ik helemaal kaal worden. En dat terwijl ik een donorsituatie bij uitstek heb.

(niet om vervelend te zijn maar ik kon het niet laten)
Geeft niks. We zijn allemaal mensen.

Ik weet overigens niet precies waar je nu precies op doelt met die tegenspraak, maar ik gok dat het gaat om het al dan niet helemaal kaal worden?

De uitleg: Ze *dachten* niet dat ik helemaal kaal zou worden, aangezien dat niet in onze familie zit. Boven op m'n hoofd is ook nog niks spectaculair te zien aan dunnende haren, maar ze zijn er wel degelijk. Ze hebben die opmerking die jij hierboven quote echter wel gemaakt. Just to be sure, neem ik aan.

Is dit wat je bedoelde?

Citaat:
Overigens vertrouw op finasteride (prohair) dan wel dutasteride
Je hebt nog steeds een goede kans dat je niet verder kaal wordt.
Als je zo blijft stressen zal dit je haar geen goed doen.

Ben overigens benieuwd of L.A. reageert.

Sterkte in de strijd!

Thomas
Bedankt voor de aanmoedigende woorden. En...

The same to you!

Jay
  Met citaat reageren
Oud 13 december 2001, 22:39   #4
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Ik moet zeggen da'k mezelf ineens een stuk beter voel nu ik het er zo expliciet en ongenuanceerd uit heb geflikkerd zeg!

DAMN wat een opluchting...
  Met citaat reageren
Oud 13 december 2001, 23:12   #5
thomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: zuid holland
Berichten: 71
Geslacht:
JAY VERSUS LA

JAY,

Is je litteken echt zo slecht? Ik zou het is door een arts (Boersma wellicht) of desnoods je kapper laten beoordelen. Deze zijn in staat om een objectief oordeel te vellen. En in het geval je gelijk hebt zou ik LA een bezoek brengen om te vragen of ze e.e.a. kostenloos willen herstellen (m.i. zijn zij hier toe in staat).

Even over Barney. Mijn vriendin heeft hem laatst in levende lijve gezien. Zij vertelde haar collega's dat hij een haartransplantatie heeft ondergaan. Deze konden hun ogen niet geloven. De algemene conclusie over Barney was dan ook "Hij ziet er uit alsof hij aan de beurt is voor een H.T. i.p.v. dat hij er een heeft gehad".
Een kalende collega is inmiddels overtuigd dat gelet op de prijs een H.T. volstrekt onzin is. Uit het feit dat L.A. adverteert met Barney blijkt m.i. dat ze toch niet zo commercieel zijn

THOMAS
thomas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2001, 23:46   #6
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Re: JAY VERSUS LA

Citaat:
Originally posted by thomas
JAY,

Is je litteken echt zo slecht?
Nee eigenlijk geneest het heel goed. Geen korsten en zo.

Alleen dat het dan weer een stukje moet uitrekken..... dat kan ik niet uitstaan gewoon.

Er is niks op deze aardkloot wat ik meer haat dan ongewenste veranderingen aan m'n lichaam. Het is voor mij beangstigend.

Ik kan er ook geen ruk meer aan doen. Ik heb een obsessie voor m'n lichaam ontwikkeld na een traumatische ervaring.

Citaat:
Ik zou het is door een arts (Boersma wellicht) of desnoods je kapper laten beoordelen. Deze zijn in staat om een objectief oordeel te vellen. En in het geval je gelijk hebt zou ik LA een bezoek brengen om te vragen of ze e.e.a. kostenloos willen herstellen (m.i. zijn zij hier toe in staat).
Dat zijn ze niet vrees ik...

Citaat:
Even over Barney. Mijn vriendin heeft hem laatst in levende lijve gezien. Zij vertelde haar collega's dat hij een haartransplantatie heeft ondergaan. Deze konden hun ogen niet geloven. De algemene conclusie over Barney was dan ook "Hij ziet er uit alsof hij aan de beurt is voor een H.T. i.p.v. dat hij er een heeft gehad".
Een kalende collega is inmiddels overtuigd dat gelet op de prijs een H.T. volstrekt onzin is. Uit het feit dat L.A. adverteert met Barney blijkt m.i. dat ze toch niet zo commercieel zijn

THOMAS
Op de site (www.hairlase.com) is hij te zien bij de cases. Zoals je ziet staat hij er daar wel heel erg voordelig op.

Ik ben daarom ook van mening dat HT's alleen geschikt zijn om inhammetjes op te vullen. Kijk naar Jeroens Smits als je een idee wilt krijgen van hoe het er bij mij aan toe is gegaan.

Als je je inhammen hebt vol laten zetten, moet je toch echt aan de medicatie mijns inziens. Je moet het proces van kaling toch zeker stoppen? Als je telkens terug gaat voor een HT ben je gewoon continu bezig met het dichten van lekken in je boot...

Of ben ik de enige die er zo over denkt?
  Met citaat reageren
Oud 14 december 2001, 11:21   #7
thomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: zuid holland
Berichten: 71
Geslacht:
Citaat:
Ik ben daarom ook van mening dat HT's alleen geschikt zijn om inhammetjes op te vullen. Kijk naar Jeroens Smits als je een idee wilt krijgen van hoe het er bij mij aan toe is gegaan.
Niet mee eens. E.e.a. is afhankelijk van je leeftijd, donorsituatie en mate dat je ongeveer kaal zal worden. Als je zoals ik boven de 30 bent dan maal je niet meer om je inhammen echter zo'n typische kale plaat is op geen enkele leeftijd een pretje.
Overigens vind ik het vullen van inhammen op jonge leeftijd spelen met vuur tenzij je zeker weet dat medicijnen voor jou werken. Voor jou is deze stelling te laat echter voor andere jeugdige bezoekers wil ik dit toch benadrukken. Gemiddeld genomen verliezen kalende mensen namelijk het meeste haar tussen het 25 ste en 35 ste levensjaar. Als je je inhammen al hebt gevuld blijft er mischien te weinig haar over om je hele kop dekkend te maken.

Citaat:
Als je je inhammen hebt vol laten zetten, moet je toch echt aan de medicatie mijns inziens. Je moet het proces van kaling toch zeker stoppen? Als je telkens terug gaat voor een HT ben je gewoon continu bezig met het dichten van lekken in je boot...
Volstrekt mee eens: IEDEREEN die een HT heeft ondergaan moet aan de Propecia. Wat dat betreft vind ik dat L.A. iedereen zou moeten doorverwijzen naar hun idool Ids Boersma. Voor hun blijft er genoeg werk of mischien wel meer want:

1) Niet bij iederen werken medicijnen
2) Voor meer mensen wordt een HT mogelijk (esthetisch gezien)
3) I.p.v van het laseren van kruinen kunnen ze zich meer gaan richten op het voorste gedeelte van de kalende hoofden.



THOMAS
thomas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2001, 15:53   #8
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Originally posted by thomas
Niet mee eens. E.e.a. is afhankelijk van je leeftijd, donorsituatie en mate dat je ongeveer kaal zal worden.
Dan ben je het dus met me eens dat kale koppen zich niet gemakkelijk laten bedekken met alleen een HT.

Citaat:
Als je zoals ik boven de 30 bent dan maal je niet meer om je inhammen echter zo'n typische kale plaat is op geen enkele leeftijd een pretje. Overigens vind ik het vullen van inhammen op jonge leeftijd spelen met vuur tenzij je zeker weet dat medicijnen voor jou werken. Voor jou is deze stelling te laat
Aan me togus.

Ten eerste werken ze verdomde goed voor iedereen die er vroeg genoeg bij is.

Ten tweede staan er zat nieuwe technieken op de stapel die veel meer zullen kunnen dan een HT. Dat we allemaal ons haar terug zullen hebben in de toekomst, staat voor mij vast.

Citaat:
echter voor andere jeugdige bezoekers wil ik dit toch benadrukken. Gemiddeld genomen verliezen kalende mensen namelijk het meeste haar tussen het 25 ste en 35 ste levensjaar.
De een zegt dit, de ander zegt dat....

In Haarlem heb ik hier weer een ander verhaal over gehoord. Het zal mij allemaal worst wezen. Ik trekt het liefst m'n eigen conclusie's.

Citaat:
Als je je inhammen al hebt gevuld blijft er mischien te weinig haar over om je hele kop dekkend te maken.
Klerelijers toch die Hairlasers.....

Citaat:
Volstrekt mee eens: IEDEREEN die een HT heeft ondergaan moet aan de Propecia. Wat dat betreft vind ik dat L.A. iedereen zou moeten doorverwijzen naar hun idool Ids Boersma. Voor hun blijft er genoeg werk of mischien wel meer want:

1) Niet bij iederen werken medicijnen
2) Voor meer mensen wordt een HT mogelijk (esthetisch gezien)
3) I.p.v van het laseren van kruinen kunnen ze zich meer gaan richten op het voorste gedeelte van de kalende hoofden.
Punt 3 volg ik niet helemaal...
  Met citaat reageren
Oud 14 december 2001, 17:44   #9
thomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: zuid holland
Berichten: 71
Geslacht:
Citaat:
Ten eerste werken ze verdomde goed voor iedereen die er vroeg genoeg bij is.
Dat is niet waar. Het percentage zal wellicht flink hoger zijn dan 65% maar op het forum van www.hairlosstalk.com kun je zat klagende jonge mensen vinden waarbij het helaas niet werkt. Ook op andere sites heb ik interviews met dermatologen gelezen waarbij bepaalde mensen met ideale omstandigheden (jong, net kalend e.d.) geen baat hebben bij propecia.


Citaat:
3) I.p.v van het laseren van kruinen kunnen ze zich meer gaan richten op het voorste gedeelte van de kalende hoofden.
Ik bedoel met punt 3 het volgende. Propecia werkt met name goed op de kruin en de middelscalp(kan er even geen ander woord voor vinden). Voor op het hoofd heeft het beduidend minder effect.

Jay mijn vorige en deze mail was absoluut niet om jou te ontmoedigen, maar ik vind dat iedereen 10X goed moet nadenken (zeker jonge mensen) voordat ze aan een HT beginnen
Ikzelf ben achteraf blij dat ik pas na mijn 30 e een HT heb ondergaan. Ik hoop dat je het daar mee eens bent. Tevens hoop ik dat je gelijk krijgt dat er binnen afzienbare tijd nieuwe effectieve technieken komen en dat Dutasteride de beloftes gaat waarmaken.

Prettig weekend
thomas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2001, 18:13   #10
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Originally posted by thomas


Dat is niet waar. Het percentage zal wellicht flink hoger zijn dan 65% maar op het forum van www.hairlosstalk.com kun je zat klagende jonge mensen vinden waarbij het helaas niet werkt. Ook op andere sites heb ik interviews met dermatologen gelezen waarbij bepaalde mensen met ideale omstandigheden (jong, net kalend e.d.) geen baat hebben bij propecia.
Dan moeten ze maar geen getamperde rommel van goedkope Inet-sites kopen.

Ik snap niet dat mensen het niet wereldwijd hebben over ProHair in plaats van Propecia/Proscar/Finasteride etc. Het is toch logisch dat je inhibitors van beide typen nodig hebt?

Citaat:

Ik bedoel met punt 3 het volgende. Propecia werkt met name goed op de kruin en de middelscalp(kan er even geen ander woord voor vinden). Voor op het hoofd heeft het beduidend minder effect.
Inderdaad. Eigenlijk zou het best zo kunnen zijn dat dit is vanwege het gebrek aan een type 1 inhibitor in Propecia.

We weten het volgende:

- Er zijn twee schadelijke typen 5AR
- Fina (een type 2 inhibitor) werkt het best boven op het hoofd

Een logische conclusie lijkt mij dat het iets heeft te maken met dat type 1, wat ondanks fina nog steeds rondwaart in het hoofd.

Nu is het trouwens zo dat in de hoofdhuid veelal 5AR-1 is te vinden, dus waarom fina alleen al zo goed werkt is wetenschappers nog altijd een raadsel. Maar het lijkt me in elk geval vrij veilig te stellen dat het ook een goede zaak is om wat aan je type 1 te doen.

Citaat:
Jay mijn vorige en deze mail was absoluut niet om jou te ontmoedigen, maar ik vind dat iedereen 10X goed moet nadenken (zeker jonge mensen) voordat ze aan een HT beginnen
Ikzelf ben achteraf blij dat ik pas na mijn 30 e een HT heb ondergaan.
Ja hallo. Ze zijn ook pas sinds een paar jaar in opspraak, en als je dan rond de 30 bent... dan is dit meer een verschijnsel dat uit een samenloop van omstandigheden komt lijkt mij.

Citaat:
Ik hoop dat je het daar mee eens bent. Tevens hoop ik dat je gelijk krijgt dat er binnen afzienbare tijd nieuwe effectieve technieken komen en dat Dutasteride de beloftes gaat waarmaken.

Prettig weekend
Same to you
  Met citaat reageren
Oud 8 januari 2002, 13:08   #11
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
het vervolg...

Beste Hairlase,

Neem mij niet kwalijk dat ik geen tijd meer kon vinden om snel te reageren op uw email. Ik zat in een tentamenperiode. Hier alsnog een respons.

On Fri, 14 Dec 2001 16:23:13
Laser Aesthetic wrote:
>Beste Jay, je komt niet in ons klantenbestand voor met deze naam

Meen je het nou? Met een naam als deze zou je haast zeggen dat ik ervoor heb gekozen in de anonimiteit te blijven, is het niet?

>dus het zou
>eerlijk zijn om je onder je eigen naam bij ons te melden

Eh..... eerlijk ??


Ten eerste:

Logica alom: het is eerlijk om m'n echte naam te gebruiken WANT ik kom niet in jullie ledenbestand voor.

Ik volg het niet.

Leg me uit waarom ik m'n echte naam zou moeten gebruiken? Mocht ik jullie onverhoopt (God verhoede het) nog een keer nodig hebben, dan heb ik bij deze toch m'n eigen glazen ingegooid? Je zult het moeten doen met een anonieme mailer. Mensen hebben vragen, en op vragen moeten antwoorden komen. Daarom verzoek ik je bij deze nogmaals vriendelijk de onderstaande vragen (uit mijn vorige mail) te beantwoorden. Ik handel uit naam van het volk.


Ten tweede:

'Eerlijk' is als men bij hairlase mensen aan medicijnen zou helpen, in plaats van ze keihard voor te liegen dat het slecht voor ze zou zijn. Als jullie eerlijk tegen mij waren geweest had ik een jaar eerder aan deze medicijnen gekund.

Jullie hebben gebruik gemaakt van mijn destijdse geestelijke zwakte die veroorzaakt werd door plotselinge kaling. Ik ben hier erg kwaad over, en ik denk erover om hier serieus werk van te maken. Dit soort praktijken moeten stoppen. Het is onmenselijk. Het is immoreel om mensen continu voor 20.000 gulden te laaielichten terwijl ze voor veel minder geld het aftakelingsproces van kalen simpelweg een halt kunnen toeroepen.

Wellicht dat de consumentenbond een zwarte lijst kan aanmaken voor haartransplantatieklinieken of iets dergelijks.....

Laat ik eens contact met ze opnemen.

> Je hebt nogal wat
>klachten Je hebt een levenslange (groei)garantie gekregen dus als je langs
>komt kunnen wij bekijken of het allemaal terecht is wat je schrijft.

Alweer zo'n mooie logische redenering: ik heb levenslange groeigarantie en DUS kunnen jullie kijken of het terecht is wat ik schrijf als ik langskom.

Ik bepaal zelf wel of het terecht is wat ik schrijf.

Waarom twijfelen mensen toch zo vaak aan mijn observatievermogen?

*zucht*

>Je hebt
>ons nummer dus bel voor een afspraak.

No can do. Te druk met belangrijke dingen als tentamens etc.

En dan nog: wat verwacht je eraan te doen? Je denkt toch niet dat ik mezelf nog een keer een jaap in m'n achterhoofd laat snijden he? Ik heb van deze al een jaar lang een 6 urige werkdag erop na moeten houden in verband met hevige vermoeiing ten gevolge van de zware narcose. Allesbehalve dat zeg. Bespaar me.

Mijn inhammen zijn opgevuld, en nu houd m'n conditie verder wel op peil met medicijnen en wacht op betere haar-restauratie-methoden. Haartransplantatie's zullen nooit van z'n lang zal z'n leven ervoor kunnen zorgen dat bij het overgrote deel van de bevolking een veilige haarsituatie gecre-eerd kan worden:

Teveel mensen hebben te weinig donorhaar om een hoofd te vullen, en bij teveel mensen verkrijg je geen goede kosmetische look bij de optische dichtheid van 40/70 procent. Eigenlijk is dit ook niet zo gek. Een simpele rekensom leert dat wanneer je 10.000 haren verdeelt op een hoofd waar er eerst 60.000 stonden, je uitkomt op een werkelijke dichtheid van onder de 20%. Een miserabel resultaat.

Haartransplantatie's zijn de eerste van vele haarrestauratietechnieken. Maar ik geloof toch echt wel dat toekomstige technieken het wachten waard zijn, want de haartransplantatiemethode is simpelweg *te* ouderwets.



.......

Hmm....

Ik moest ineens nog even aan Barney's hoofd denken.....

Jep... ik weet het zeker. Ik blijf aan de medicijnen.

>Groet,
>Erwin.
>

Laat het volk de waarheid weten!

Met vriendelijke groeten,

Jay the Truthseeker

>----- Original Message -----
>From: <jaythetruthseeker@lycos.com>
>To: <info@laser-aesthetic.com>
>Sent: Thursday, December 13, 2001 6:40 PM
>Subject: Opmerking/Vraag
>
>
>> Opmerking/Vraag van:
>> ----------------------------------------------------------
>> Naam: the Truthseeker
>> Voornaam: Jay
>> Geslacht: Man
>> Beroep:
>> Geboortedatum: --
>> Straat:
>> Postcode/Wpl:
>> Provincie:
>> Land
>> Tel.(overdag):
>> Tel.('s avonds):
>> Mobiel:
>> Fax:
>> Email: jaythetruthseeker@lycos.com
>>
>> Dit is een: Vraag
>> Verzonden vanaf site: HAIRLASE
>> Taal: NL
>>
>>
>> ----------------------------------------------------------
>> Opmerking/Vraag:
>> Beste mevrouw/meneer,
>>
>> Zo'n anderhalf jaar geleden heb ik bij u een haartransplantatie ondergaan.
>Nu heb ik enige opmerkingen/vragen met betrekking hiertoe:

[ ..... ]
  Met citaat reageren
Oud 31 januari 2002, 23:34   #12
corvoyen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2002
Berichten: 3
Thumbs down

Om het beste resultaat te halen moet er vaak veel haar en dus ook veel huid weggenomen worden.

Indien de huid strak is is het beter 2 kleine transplanties te doen dan 1 grote daar de huid dan de tijd heeft om weer te rekken.

In uw geval is daar duidelijk geen rekening mee gehouden, maar een littekencorrectie is heel goed mogelijk.

Succes ik hoor graag hoe LA reageert.

Vincent
corvoyen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2002, 00:57   #13
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Om te beginnen: zeg maar 'je' en geen 'u'.

LA reageert niet meer. Daar heeft Kettman het lef en de hersens niet voor.

Wat betreft dat litteken: nu ik m'n frustraties eruit heb gedonderd, kan het me eigenlijk al geen ruk meer schelen.

Het komt niet door een te grote haartransplantatie, want het waren slechts 970 grafts. Een strookje van een centimeter is dat ongeveer denk ik.

Ik laat het ook niet corrigeren met ouderwetse hak en snij technieken. Ik wacht nog een paar jaartjes, totdat er methoden zijn om weefsel te regereren, of eventueel te vervangen door engineered tissue.

Tissue engineering is de weg die men momenteel inslaat in de medische wereld he...

Anyway..... het litteken van mij wordt pas weggewerkt op het moment dat de techniek dingen kan corrigeren zonder nieuwe littekens achter te laten.
  Met citaat reageren
Oud 1 februari 2002, 02:21   #14
Chris
HaarWeb lid
 
Chris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 291
Question Ben jijzelf werkzaam bij Transhair?

Citaat:
Originally posted by corvoyen
Om het beste resultaat te halen moet er vaak veel haar en dus ook veel huid weggenomen worden.

Indien de huid strak is is het beter 2 kleine transplanties te doen dan 1 grote daar de huid dan de tijd heeft om weer te rekken.

In uw geval is daar duidelijk geen rekening mee gehouden, maar een littekencorrectie is heel goed mogelijk.

Succes ik hoor graag hoe LA reageert.

Vincent
Hallo Vincent,

Ik zie bij je profile staan dat je de site www.transhair.nl als je Homepage hebt ingevoerd. Kun je mij uitleggen waarom je dat gedaan hebt? Ben jijzelf werkzaam bij Transhair?

Chris.
Chris is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2002, 21:11   #15
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.150
Geslacht:
haartransplantatie en ontevredenheid

Hallo Jay, ik wou hier een bericht zetten, maar is misgegaan en is bij de threads terechtgekomen, maar zoals je misschien gelezen heb ben ik dus ook erg ontevreden met mijn haartransplantatie, verschrikkelijk het lijkt echt niet natuurlijk.
Het lidteken is denk ik ook bijna een halve centimeter breed, tondeuzen zonder dat het lidteken zichtbaar wordt is haast niet mogelijk. Is dus al bijna tien jaar geleden dat ik het heb laten doen, ik was toen 23. Heb het toen laten doen bij Hairplus.
Verschrikkelijk. De haren die getransplanteerd zijn van mijn achterhoofd zijn donkerder dan die ik (nog) voorop heb. En ze gaan alle kanten op staan behalve de natuurlijke.
Henk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.