Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 mei 2003, 06:59   #1
Sarah W.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2003
Locatie: Limburg
Berichten: 2
Lightbulb Hallo allemaal! Ik ben nieuw.

Hallo allemaal!

Dit is mijn eerste berichtje. Ik ben er ongeveer een week geleden pas achter gekomen dat ik Ttm heb. Ik ben er echt van geschrokken dat er zoveel andere mensen zijn die Ttm hebben. Maar het was toch wel een grote geruststelling voor mij. Ik weet nu dat ik niet de enige ben met dit probleem. Het heeft me echt goed gedaan om allerlei informatie erover te lezen en vooral om jullie berichten te lezen. Ik stond er echt versteld van hoeveel andermans ervaringen over Ttm op die van mij lijken. Het leek net alsof ik het zelf had geschreven. Dankzij jullie en andere informatie op internet weet ik nu gelukkig wel dat ik er misschien mee geholpen kan worden en waar ik evt hulp kan zoeken. Ongeveer zeven jaar geleden begon het allemaal bij mij. Het begon met het eraf trekken van kapotte punten. Ik ben drie jaar heel erg depressief geworden oa door scheiding door mij ouders. Rond die tijd heb ik mijn haren een keer ontkroest. Dat is toen dus gigantisch verkeerd afgelopen. Mijn haren braken mij langzamer hand allemaal af. Vooral boven op mijn hoofd. Ik had daar alleen nog maar hele kleine stoppeltjes. En de rest van mijn haren zag er ook niet meer uit, omdat het helemaal was beschadigt. Toen werd ik ook nog twee jaar geleden, tegen die tijd dus dat dat net met mijn haren was gebeurd, opgenomen in een psychatrisch ziekenhuis. En toen is het eigenlijk allemaal echt begonnen. Toen ben ik begonnen met het uittrekken van mijn haren op mijn hoofd. Het word met de tijd steeds alleen nog maar erger. Er zijn soms wel korte tijden dat ik niet trek, maar ik val altijd heel gauw weer terug. Bv. twee maanden terug zagen mijn haren er eigenlijk weer best goed eruit. Ik kon ze eindelijk na twee niet gekund te hebben, ze weer fijn los laten hangen. Ik was er echt super blij mee. Maar toen heb ik veel stress gehad doordat oa mijn moeder toen werd opgenomen in het ziekenhuis, en toen ben ik dus weer begonnen. En zelfs erger als vantevoren. Ik sta soms, meestal s'nachts, gewoon uren achter elkaar voor de spiegel en ben mijn haren uit aan het trekken. Het is echt een soort trance. Voor mijn gevoel lijkt het niet lang te zijn, maar dan blijkt dat ik gewoon al vijf uur ofzo al voor de spiegel sta. Daardoor heb ik nu dus ook hele erge slaapproblemen. Ik schaam me echt heel erg voor. s'Morgens ben ik altijd te laat, omdat ik uren voor de spiegel sta om mijn haren een beetje goed in model te krijgen. In het verleden heb ik tegen iedereen gezegt die iets in de gaten kreeg dat ik haaruitval van de tabletten had gehad. Want niemand weet het behalve mijn moeder en de huisarts. Het is zo vervelend dat ik er met niemand over kan praten. Daarom hoop ik dat ik met jullie af en toe erover kan praten. Het heeft me nou al echt goed gedaan om jullie berichten te lezen. En dat valt ook al te merken, want ik heb nu al ongeveer twee dagen niet meer mijn haren uitgetrokken. Ik hoop zoooooooooooooooo dat ik het volhoud. Ik blijf er de moed in houden dat het me gaat lukken. Ik hoop dat jullie dat ook blijven doen, en niet de moed opgeven. Ik wens jullie ook in ieder geval heel veel succes en sterkte. Nou, alvast bedankt dat ik eindelijk mijn verhaal kwijt kan. En ik hoop dat ik misschien een paar reacties van jullie terug krijg. Doei!

ps:-Weet iemand van jullie misschien een goed werkend plantaardig middeltje of iets anders wat bv. de hoofdhuid
of de haargroei stimuleert?
-En ik vroeg mij af of accupunctuur behandeling of hypnose behandeling misschien iets zou helpen? Heeft er iemand al ervaring mee gemaakt?

Veel liefs Sarah!
__________________
Sarah
Sarah W. is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2003, 10:58   #2
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
welkom Sarah. W.

Dag Sarah, fijn dat je ons hebt gevonden, ik kan het me heel goed voorstellen dat je blij was te zien dat er meer mensen zijn met ttm.
Wat goed van je dat je nu alweer 2 dagen niet aan je haar hebt gezeten!!
Je verteld een aantal dingen die heel herkenbaar zijn voor anderen, voor mij is heel herkenbaar dat stukje over urenlang plukken en moeilijk kunnen slapen.
Ik had daar in het hele begin ook erge last van.
Je hebt ook een aantal vragen waar al eerder over is geschreven, je kunt meer daarover vinden in deze threads:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...=hypnotherapie

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...=hypnotherapie

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...=hypnotherapie

groeten van Monique3
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2003, 11:19   #3
Edith1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Locatie: nederland
Berichten: 102
Hoi Sarah,

Wat fijn dat je deze site gevonden hebt en dat je er nu achter ben dat je zeker niet de enige bent. Over je vraag: ik heb zelf eens accupunctuur gedaan en dat hielp wel tijdelijk. Vooral omdat je er dan even bewust mee bezig ben en daardoor minder (of niet) trekt. Door een verhuizing ben ik er niet mee verder gegaan dus een succes verhaal is het niet.

Tot mails...

Groeten,
Edith
Edith1 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2003, 14:14   #4
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hey Sarah

Ik heb ook veel last gehad met de scheiding van mijn ouders... Een donkere periode in mijn leven... Goed dat je de site hebt gevonden en zoals je ziet, je bent niet de enige, aan de 'rare tic' is toch wel een heel menselijk kantje aan, aangezien wij allemaal op dezelfde manier omgaan met ttm en de sypmtomen (haren uitzoeken enzo). Je kan er volgens vele hier inderdaad vanaf zijn (alhoewel het steeds op de loer ligt). IK ben er ook nog niet maar hoop er ooit te komen. Welkom dus.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2003, 22:00   #5
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Hai Sarah!

Welkom bij "ons"!!!

We weten hier allemaal hoe het kan opluchten om te weten dat er meer mensen hetzelfde doen als jij. Dus hartstikke goed dat je erachter bent gekomen!!! Ik heb geen acupunctuur of andere zaken geprobeerd, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen...

Anyway: soms kan het al enorm helpen om je verhaal kwijt te kunnen bij mensen die je accepteren zoals je bent en die weten waar je het over hebt.

Hopelijk kunnen we nog vaak van elkaar lezen!

Fara
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2003, 23:49   #6
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Wink hallo!

Hoi Sarah,

Blij je te mogen verwelkomen, alhoewel... zo'n 'leuk clubje' is het ook niet hé! Maar toch, we houden er de moed in en blijven elkaar steunen, door dik en dun!
Die uren plukken na elkaar, herken het meid... heb dat jaren terug ook op die manier gedaan. Trances van drie, vier, vijf uren...
om gek van te worden en om jezelf de volgende dag de grond in te boren. Maar kijk, ik spreek in het verleden, geeft dat je geen hoop?
Die trances heb ik niet meer, sta ze niet meer toe. De kunst is om van jezelf te houden. Schaamte en schuldgevoelens zorgen er keer op keer weer voor dat je niet goed voor jezelf zorgt. Kijk in de spiegel, kijk niet naar je haar, maar diep in je ogen en zeg tegen jezelf: "Ik ben bereid om het harentrekken los te laten"...
Voel je weerstand? Dan is er werk aan de winkel. Voel je echte bereidheid? Dan ben je op heel goede weg... doorgaan!
Die weerstand duidt op onverwerkte gevoelens. Daar moet je nu eerst aan werken.
Ik wou je gewoon een beetje op weg zetten meid, doe het maar rustigaan en op jouw tempo, oké?!
En wat die hypnose betreft, heb ik wel gedaan, hielp geen knijt. Wat die acupunctuur betreft, dat heeft me wel geholpen. Het bracht mijn spanningen naar buiten en zorgde ervoor dat ik minder last had van stemmingsschommelingen. Op die manier kon ik dan beter voor mezelf zorgen. Snap je?

Maar neem je tijd om te lezen. Dit forum staat vol met goede berichten, je zult er heel wat van opsteken enne... volhouden hé!!!
Groetjes, Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2003, 01:42   #7
gre
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2002
Locatie: zuid-holland
Berichten: 45
Sarah W

Beste Sarah W

Fijn, dat je ons hebt gevonden. Ik hoop, dat je veel steun hebt aan het forum.
Ik wel. Tranche's had ik al lang niet meer gehad en ik dacht ze nooit meer terug te krijgen. Nee, dus, foutje, vanavond heb ik veel geplukt.
Mijn hoofdhuid doet er zeer van. Ik ben erg geschrokken.
Maar het gaat even niet over mij, maar over jou Sarah.
Geef je moed nooit op, je kan elk moment weer met frisse moed
een goede start maken. Een plukarme, of zelf plukvrije dag is meegenomen. Ontspannen, rusten en vakantie helpt bij mij goed.
Sterke Sarah W (mooie naam)

Groet van Gre.
gre is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2003, 01:44   #8
gre
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2002
Locatie: zuid-holland
Berichten: 45
sarah

Sorry, stom, het was trance. Foutje.
gre
gre is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2003, 22:19   #9
Sarah W.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2003
Locatie: Limburg
Berichten: 2
Smile Bedankt!

Hoi allemaal.

Ik wou jullie bedanken voor jullie berichtjes die ik heb ontvangen. Het geeft me heel veel steun. Het is fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen en dan ook nog een reactie terug te krijgen van mensen die mij begrijpen. Want mijn moeder weet niet zo goed wat ze er mee aan moet omdat ze het allemaal niet zo begrijpt wat er precies met mij aan de hand is. En mijn huisarts zegt elke keer bij alles wat ik heb, ja dat is de stress en laat je maar opnemen. Het is misschien wel zo dat het door de stress komt. Maar dit is nu echt de eerste keer dat ik een antwoord terug krijg waar ik ook iets mee kan doen. En ik heb gelezen dat sommige van jullie meedoen aan tv-programma of zelfs een boek schrijven. Dat vind ik echt super knap van jullie. Een dikke pluim van mij.

Veel liefs,

Sarah.
__________________
Sarah
Sarah W. is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2003, 11:34   #10
Marike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 december 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 22
Hai Sarah!

Hai Sarah,

Welkom bij de TTM-site! Ik herken je verbazing van het 'vinden' van meerdere lotgenoten... De eerste keer dat ik op deze site terecht kwam, kon ik mijn ogen niet geloven.
Moet zeggen dat ik geen frequente schrijfster ben, maar alleen al het lezen van de stukjes, de informatie en de herkenbaarheid, helpen me op lastige momenten weer verder.

Ik hoop dat het op het moment een beetje wil lukken met je... Het lijkt me heel lastig als je huisart het afdoet met 'laat je maar opnemen...'
Mijn moeder heeft dat ooit ook geopperd en daar raakte ik erg van in de war; je gaat oorzaken 'zoeken' die er misschien helemaal niet zijn. Ik ben er inmiddels achter dat ik gelukkig geen achterliggende problemen heb en beschouw mezelf als een gezonde meid die een beetje vreemde tic heeft...

Wat ik wil zeggen is...laat je niets aanpraten! En wat ikzelf als heel prettig heb ervaren was contact met een psycholoog; bij haar kon ik fijn babbelen. Want wat je zegt; mijn ouders konden ook niets meer met mijn haartrekkerij en zodoende was het op een gegeven moment geen onderwerp van gesprek meer... en dat is moeilijk; het er niet over hebben wil namelijk niet zeggen dat het er niet meer is...

Misschien helpt het jou, je moeder en je huisarts als je ze vertelt over deze site. Ik weet niet of je dat zou willen, maar ik merkte dat mijn ouders er heel anders tegenaan gingen kijken en de tic veel meer serieus namen in plaats van...; 'je moet gewoon harder knokken' En ook huisartsen blijken bar weinig te weten van TTM, dat heb ik ook wel gemerkt. (mijne raadde me aan om bij een Alopeciagroep te gaan praten...iets wat het tegenovergestelde is van TTM. bij Alopecia heb je spontaan plaatselijke haaruitval. Zie je me al zitten...bij hen valt het eruit zonder dat ze er iets aan kunnen doen en ik trek het er zelf uit...Gelukkig had ie op tijd door dat Alopecia tóch iets anders was!)

Nou meid, heel veel sterkte en hou vol...het blijft lastig, maar zet hem op!

Marike
Marike is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.