Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 december 2008, 20:23   #1
RightOfWay
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2008
Berichten: 10
fijne witte haartjes

Ola,

Ik ben 22 jaar.
Ik heb sinds begin november een kale plek van ongeveer 3 cm op mn achterhoofd en heeft tot nu toe dezelfde grootte. Wel groeien er sinds 3 weken terug fijne witte haartjes in. Ik heb begrepen dat deze uitgroeien tot de eigen haar kleur. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand misschien hoe lang het duurt totdat het weer uitgroeit naar de echte haarkleur???

groetjes!!!

Laatst gewijzigd door RightOfWay; 30 december 2008 om 20:33
RightOfWay is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2009, 00:16   #2
RightOfWay
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2008
Berichten: 10
Niemand???
RightOfWay is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2009, 12:12   #3
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Nee, sorry... eerlijk gezegd blijven die fijne kleurloze haartjes bij mij zelfs steeds kort en kleurloos... maar ik heb de universalis-variant.
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Laatst gewijzigd door Martijn; 3 januari 2009 om 22:47
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2009, 18:00   #4
Ilvi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2008
Berichten: 37
Hallo Rightofway,

Ik weet niet of je wat aan mijn ervaringen hebt, maar bij mij is het ook begonnen met een kale plek hier en daar, waar witte haartjes op teruggroeide en daarna verkleurde naar mijn eigen haarkleur (meestal binnen drie maanden/ half jaar was de plek weer dichtgegroeid). Maar ik ben mijn haar ook helemaal kwijt geweest en nu heb ik het weer terug, wat dus ook met witte vlashaartjes begon terug te groeien. Van Alopecia nu niets meer te zien. Binnen een half jaar was mijn hoofd weer helemaal bedekt. Ik vind dat dit ziektebeeld bij iedereen anders verloopt. Alopecia is zo grillig, bij de een zijn het de plekken die telkens terug komen en verdwijnen en bij de ander valt het haar helemaal uit. Het komt terug of het blijft weg.....
Ik weet zelf ook niet of mijn haar ooit nog uit gaat vallen. Op dit moment ben ik heel gelukkig met wat ik nu heb.......
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen op dit forum. Ik heb er heel veel steun aan gehad!
Sterkte

Groetjes, Ilvi
Ilvi is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2009, 20:03   #5
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
Om je toch hoop te geven, ik heb volop witte haartjes in mijn ene wenkbrauw en die begint-na een hele tijd, was al zeker een jaar terug aan het komen- nu pigment te krijgen, nu gaat het echt snel, mijn onderwimpers aan mijn ene oog zijn ook lange witte wimpers die nu ook pigment krijgen. Ik smeer er dagelijks wonderolie op. Helaas volgen de witte haartjes op mijn hoofd niet, maar ik ben al dik tevreden met mijn wimpers en wenkbrauwen, kan eindelijk zonder geknoei met make-up de deur uit Alhamdullillah.
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2009, 18:05   #6
MHC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2009
Berichten: 2
Euh..

Sorry dat ik deze post weer laat opwaaien, ik vond 't via google want ik zat er nogal mee.

Ik ben helaas niet altijd zo vlug met scheren. Ik wacht er meestal een dag mee tot ik 't nodig vind.
Toch als ik 't te lang laat staan merk ik dat er minder donkere haartjes zijn dan ik dacht en zitten er een groot aantal witte (kleurloze), stugge haartjes doorheen (zoals ook hier beschreven).

Ergens hoorde ik dat deze haartjes uiteindelijk wel weer een normale kleur krijgen maar dit is tot zover nog niet gebeurd.

Ik zit erover te denken om 't even te laten staan en 't hooguit te trimmen, zien of de kleur terug komt.
Kampt iemand anders ook nog mee?

PS: Wat is deze "wonderolie" die hier af en toe genoemd wordt?
MHC is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2009, 22:10   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Met wonderolie hebben sommigen weer wenkbrauwen en wimpers gekregen. Sommigen hebben het ook op hun hoofd gesmeerd, maar daaarna geen updates gegeven over de resultaten.
't Is in elk geval het proberen waard, want zo'n huismerkflesje kost hooguit 3 euro bij de drogist. Check wikipedia maar even voor verdere gegevens.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2009, 19:37   #8
Ja-ne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2009
Berichten: 1
haai
ik ben 20 jaar en heb nu 4 jaar geen haar meer.
ik kreeg ook witte donshaar terug, en scheer het nu telkens af.
het lijkt te helpen door het te scheren en komt steeds donkerder en dikker terug.
Groetjes Jane
Ja-ne is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2009, 19:27   #9
MHC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2009
Berichten: 2
Bedankt! Ik ga 't even proberen.
't Blijft toch vreemd, hoe tussen mij dikke donkere baardgroei zoveel witte, stugge haartjes tevoorschijn komen.
In de spiegel is 't dan een heel onverzorgd gezicht hoe op bepaalde plekken deze haartjes groeien...

Ik heb wat rond gezocht maar vond nog geen echte verklaring wat er precies gebeurd. Dit stoort me enigszins omdat ik graag 'n beetje baard wil laten groeien maar dat die witte haartjes het er zo slecht uit laten zien dat ik 't uiteindelijk weer geheel glad scheer.

Trouwens, wat goed dat bij jou de kleur weer terug lijkt te komen Jane! Dat hoop ik ook te bereiken maar met gewoon scheren lijkt 't niet te gaan.

Herkent iemand dit?
Groet, MHC
MHC is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2009, 19:33   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zo'n baard met witte haartjes ertussen, vind ik vaak erg charmant hoor!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2009, 09:54   #11
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
De witte haartjes in mijn wenkbrauwen en onderwimpers zijn bijna volledig teruggegroeid tot zwarte haren. Geen make-up meer!
Wenkbrauwen waren bijna volledig uitgevallen meer dan tien jaar geleden en zijn nu terug.

Ik merk ook een paar zwarte haartjes op mijn schedel, maar daar echt nog héél weinig.
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 11:20   #12
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Ik loop al 2 maanden met dons op mijn hoofd maar echte haren worden het niet....
Af wachten maar weer.....
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 18:03   #13
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
Ik heb intussen een paar zwarte haartjes op mijn hoofd gekregen, maar het zijn er héél weinig. Verder dons.
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2009, 12:21   #14
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Wat duurt wachten dan lang he... Helemaal als je je bedenkt dat het ook gewoon weg kan blijven.
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2009, 19:03   #15
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
Ik ben vooral blij met m'n wimpers en wenkbrauwen, het ziet er allemaal een stuk natuurlijker en normaler uit.

Als ik vooruitgang boek op m'n kop - waar de paar trotse nieuwe bruinzwarte haartjes in normaal licht te zien zijn o wonder - kom ik het hier melden.

Laatst gewijzigd door belle; 3 september 2009 om 19:38
belle is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
nieuw hier, bahandeling voor mijn haartjes? kaas Hirsutisme - Behandelingen 30 17 augustus 2007 10:24
Kleine donkere haartjes INT Hirsutisme - Algemeen 4 22 september 2006 00:18
Baardgroei vertoont vlek met witte haartjes Peffieke Overige (haar)discussies - Algemeen 3 7 augustus 2006 12:37
Donzige haartjes? Hebron Hirsutisme - Algemeen 0 5 november 2005 23:07
Hoe kom ik aan Witte haren Tomcat Overige (haar)discussies - Algemeen 1 13 april 2005 02:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.