Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback

Reageren
 
Discussietools Weergave
Oud 6 mei 2005, 22:19   #76
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Het ziet er zeer gedegen uit, het haarwoordenboekje!! En de newbees moeten met de nieuwe discussielinks toch goed hun weg weten te vinden. Misschien moeten we toch nog eens kijken naar een aantal prefab regimes.

Zeer goed werk iig!!!
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2005, 22:25   #77
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
als jullie dat gaan doen zet er dan ook goed bij waar een middel te krijgen is. de dokter ziet je al aankomen met je xandrox 15% of fludril
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2005, 02:19   #78
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb HWBje versie 3.0

Versie 3.0 van het HWBje is zojuist gereleased!

De grootste veranderingen betreffen vooral de layout. Daarbij is de tekst volledig gecontroleerd en zijn er spellingsfouten gecorrigeerd.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2005, 15:30   #79
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 219
Geslacht:
Post

Nisim
----------

Topical dat buiten nederland veelal gebruikt wordt als middel tegen AGA. Het wordt vergeleken met Fluridil omdat het op een soortgelijke manier werkt, het pakt de receptoren aan en niet de DHT zelf. Nisim claimed dat je aan het middel genoeg hebt om AGA te bestrijden en een combinatie met finasteride kan, maar overbodig zou zijn.Net als bij andere producten zijn er succesverhalen en dramaverhalen, een wondermiddel is het dus absoluut NIET.

Gebruiksaanwijzing: gelijkmatig verdelen op nat haar, opschuimen en zachtjes inmasseren op haar en hoofdhuid. Tenminste 60 sec. in laten werken, daarna goed uitspoelen en HERHALEN voor een optimaal resultaat.

Sinds kort is het product ook in nederland verkrijgbaar en wel op www.nisim.nl. Tot op heden is er op haarweb.nl 1 langdurige gebruiker geweest en die was lovend over het middel, zie http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ighlight=Nisim

Meer info :

http://www.hairloss-reversible.com/d...tml?1093523667
http://www.herbalsensations.com/clinical.html
http://www.hairlosshelp.com/html/nisimratings.cfm
http://www.stophairlossnow.com/Products/Nisim.htm
http://cd.nisim.com/cgi-bin/forumdis...sults&number=5
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)


Laatst gewijzigd door Mark82; 1 juni 2005 om 15:32
Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2005, 14:14   #80
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Exclamation

Gezien de grote overlap van het Haarwoordenboekje en de FAQ, heb ik de FAQ verwijderd. Ik heb volgens mij alles wat erin stond inmiddels overgeheveld naar het Haarwoordenboekje. Mochten trouwe FAQ-raadplegers nog wat missen, laat het me weten en het wordt opgenomen in het HWBje!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2005, 14:33   #81
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Tiuri, Het haarwoordenboekje is verworden tot een encyclopedie. Moeten we niet een light versie maken of zoals we eerder bedacht hadden een aantal standaard regimes, bv een 'natuurlijk', een uitgebreid en een goedkoop regime.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)

Laatst gewijzigd door Tiuri; 31 augustus 2007 om 03:15
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2005, 14:47   #82
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Thumbs up Goede ideeën Pizzapoes!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Tiuri, Het haarwoordenboekje is verworden tot een encyclopedie. Moeten we niet een light versie maken of zoals we eerder bedacht hadden een aantal standaard regimes, bv een 'natuurlijk', een uitgebreid en een goedkoop regime.
Hoi Pizzacat!

Inderdaad is het haarwoordenboekje een heus naslagwerk geworden, maar dat was vanaf het begin af aan al de insteek Dus het is opzich niet zo dat het z'n doel voorbij is geschoten ofzo.

Ik vind het ontwikkelen van een "light"-versie van het HWBje geen slecht idee! Maar ik zie wel een nadeel: dat ik dan TWEE documenten heb om bij te werken.
Ik zag zelf ook dat het HWBje wel heel erg uitgebreid werd, wat ten koste kan gaan van de overzichtelijkheid (vooral voor newbies). Ik heb geprobeerd dit probleem enigszins op te lossen door de symbooltjes en toe te voegen aan de essentiële termen in het Haarwoordenboekje, zodat newbies toch snel kunnen zien waar het vooral om draait in de haarwereld. Ik heb echter geen idee of dit wel werkt, o.a. ook omdat er relatief weinig feedback wordt gegeven. Misschien zouden we eens een enquete moeten houden ofzo.

Dan het standaard-regimen-idee. Dat is ook zeker een goed plan. Overigens zie ik wel wat haken en ogen. Ten eerste is een regimen natuurlijk erg persoonlijk, en ten tweede moeten we wel oppassen dat het aanraden van een bepaald regimen niet gaat botsen met het objectiviteitsprincipe van dit forum. Maar als het goed gebeurt kan het zeker erg nuttig zijn!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 31 augustus 2007 om 03:16
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2005, 14:56   #83
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ik bekijk nu het haarwoorden boekje nog eens goed, en er staat bv bij fina uitgebreid bij wat je kan verwachten qua hergroei. Volgens mij zijn veel newbs te lui om zich ff in te lezen. Misschien moeten we nog duideleijker aangeven dat het haarwoordenboek, ook de verzamelde ervaring van de haarwebbers bevat.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2005, 15:03   #84
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Ik bekijk nu het haarwoorden boekje nog eens goed, en er staat bv bij fina uitgebreid bij wat je kan verwachten qua hergroei. Volgens mij zijn veel newbs te lui om zich ff in te lezen. Misschien moeten we nog duideleijker aangeven dat het haarwoordenboek, ook de verzamelde ervaring van de haarwebbers bevat.
Ja daar ben ik het helemaal mee eens.

Mijn bedoeling van het Haarwoordenboekje was dan ook tweeledig:

1) Het informeren van newbies en andere HW-leden zodat ze zich niet scheel hoeven te zoeken op het gehele forum (8.000 threads, 80.000 posts) naar wat info.
2) Het ontlasten van de meer ervaren users. Het is namelijk ook erg hinderlijk om iedere keer door newbies dezelfde vragen te krijgen.

Daarom het ik de antwoorden van de meestgestelde vragen ook in het HWBje opgenomen. Ik denk inderdaad dat een hoop newbies er goed aan doen om EERST zich eens goed in te lezen, en vervolgens pas een vraag te stellen.

Overigens ligt er bij het management al geruime tijd een plan in de koelkast om een echte FAQ voor deze rubriek (en alle andere rubrieken) te maken. Een FAQ in strikte zin; dus een overzicht van beginnersvragen met antwoorden. Het komt tot dusver alleen nog niet echt tot uitvoer daarvan.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 21 september 2005 om 15:06
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2005, 15:39   #85
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
.

Overigens ligt er bij het management al geruime tijd een plan in de koelkast om een echte FAQ voor deze rubriek (en alle andere rubrieken) te maken. Een FAQ in strikte zin; dus een overzicht van beginnersvragen met antwoorden. Het komt tot dusver alleen nog niet echt tot uitvoer daarvan.
Dat zou idd wel handig zijn!!
Is het haarwoordenboekje nu alleen bedoeld voor AGA of mag er inmiddels ook andere dingen in???
Ik heb je ooit eens een uitgebreid stuk over AA gegeven.
En ik denk dat dat er niet in zal misstaan....
Want 1 boekje met alle vragen van verschillende rubrieken is makkelijker dan dat we straks 4 van die boekjes gaan opstarten!!!!!
Ik krijg in het AA gedeelte ook steeds vaker de zelfde vragen, hoe het komt, of het te genezen is enz.
Maar ook over medicatie zoals elidel enzo!
Kan dat er ook in verwerkt worden>???
Wil best zelf de tekst aanleveren!!
Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 10:16   #86
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Tiuri,


na nijver speurwerk op het internet kwam ik er achter dat vaakst regulier voorgeschreven anti-conceptiepillen androgeen zijn. Er zijn nogal wat vrouwen die na het beginnen hiermee haaruitval krijgen. Is dit niet iets om op te nemen in het haarwoordenboekje of het medicijnenboekje?

De links zijn:

http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm
http://www.anticonceptie-online.nl/overzicht_horm.htm

Wat daar vermeld wordt bij "Pil en huidaandoeningen", geldt ook voor haaruitval.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 17:16   #87
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Tiuri,


na nijver speurwerk op het internet kwam ik er achter dat vaakst regulier voorgeschreven anti-conceptiepillen androgeen zijn. Er zijn nogal wat vrouwen die na het beginnen hiermee haaruitval krijgen. Is dit niet iets om op te nemen in het haarwoordenboekje of het medicijnenboekje?

De links zijn:

http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm
http://www.anticonceptie-online.nl/overzicht_horm.htm

Wat daar vermeld wordt bij "Pil en huidaandoeningen", geldt ook voor haaruitval.
Hoi Georgie,
Bedankt voor je suggestie. Hoe en waar zou je dit concreet geďmplementeerd willen zien in het HWBje?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2005, 10:06   #88
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik zou het niet weten. Heb jij suggesties?
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2005, 12:38   #89
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Ik zou het niet weten. Heb jij suggesties?
Ik zal er even over nadenken. Het is in ieder geval nuttige info, dus ik zou het zeker even in de vrouwenrubriek posten (als je dat nog niet hebt gedaan).
Groettekes
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2005, 11:37   #90
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Al diverse keren, natuurlijk. Wat me opvalt is dat vooral nieuwelingen natuurlijk niet alle discussies door gaan lezen, en ik daarom de links al een aantal keren gepost heb. Dus ik vroeg me af of plaatsing in het woordenboekje nuttig zou zijn.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 26 september 2004 00:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.