Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 februari 2006, 23:37   #1
heleen65
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2006
Berichten: 19
Question èn AA èn vitiligo

Hallo,

Zijn er nog meer mensen ( lotgenoten ) die net als ik AA en vitiligo hebben ??
Vitiligo is een pigmentstoornis, je hebt dan allemaal witte plekken op je lichaam, en is net als AA een auto- immuunziekte.
Ik heb dit al vanaf mn 6 e en ben nu 40.
en sinds april vorig jaar heb ik dus ook aa dr bij gkregen.
Volgens het info boekje van de aa vereniging is het niet gunstig voor de aa als je ook vitiligo hebt.
Ik ben dus errug benieuwd of er nog meer mensen zijn net als ik die het allebei hebben en naar t verloop ervan .
Hoop van jullie te horen

Groetjes Heleen

l
heleen65 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2006, 23:49   #2
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Heey heleen!

Vervelend hoor dat je beide hebt!
Ik heb AA, Eczeem, bronchitus/astma en ben veel en vaak en overal allergisch.
Maar geen vitiligo!

Het verloop van AA kun je helaas nooit beschrijven.
Bij iedereen loopt het anders, en waar de een gebaat bij is, heeft de ander helaas weer niets aan.
En er zijn ook nog geen duidelijke geneesmiddelen gevonden.
Laat staan de reden waar het vandaan komt!
De een zegt stress, bij mij is dat weer totaal niet het geval.
De ander zegt hormonen, en weer een volgende weet het niet.
Maar dat had je hier vast al wel ondek!

Ik hoop dat je samen met ons nieuwe vindingen zal doen.
Beschrijf je ze dan hier??
En of er mensen met vitiligo zijn weet ik niet......
Zal toch wel? We zijn inmiddels met zo veel hier!

Sterkte met alles, en mocht je vragen hebben dan horen we het graag!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 09:28   #3
hazel
HaarWeb lid
 
hazel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2006
Berichten: 22
hallo,

ik heb net zoals lies exeem bronchitus en allergie,en ik heb een te langzaam werkende schildklier,maar ook ik heb geen vitiligo
mijn opa heeft ook aa gehad maar bij hem is het haar volgens mij snel terug gekomen,hij heeft gelukkig niet meegemaakt dat ik 't ook heb ik denk dat 't hem veel verdriet zou hebben gedaan.
bij mij zeiden ze toen ik 7 was is toevallig d'r konijntje overleden?ze dachten dus ook dat 't door stres kwam,maar ook bij mij was dit niet 't geval,
ik heb de afgelopen 2 jaar wel veel stres gehad(mijn moeder is toen plotseling overleden)kan dit mischien het herstel vertragen ofzo?
omdat m'n haren nu al 15 jaar weg zijn heb ik eigenlijk helemaal niet meer zoveel vertrouwen dat 't ooit nog terug komt
maar ja time will show......
liefs hazel
__________________
~smile because it's the second best thing you can do with you'r lips~
hazel is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2006, 18:05   #4
leentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Locatie: Eindhoven
Berichten: 30
uhmmm...

Ik begin zo onderhand allerlei dingen te lezen waarvan ik denk: oh nee, heb ik ook.
Ja die witte pigment heb ik al heel mijn leven, mijn broer heeft het ook. Maar ze zitten niet in mijn gezicht, wel op armen, benen en rug. Als ik een droge huid heb gaan ze schilferen en als ik in de zon ga worden ze rose!

Goh... ik lijk nu wel echt een kneus haha

maar net zoals bij de AA, heb ik er ook geen last van!!

groetjes
leentje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2006, 18:59   #5
Dushi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2002
Locatie: Holland
Berichten: 59
Ik heb AGA en Vitiligo. De Vitiligo heb ik ongeveer vanaf mijn 18e. Het breidt zit elk jaar uit, maar ik het het gelukkig nog niet in mijn gezicht. De schoonmoeder van een collega van me kwam laatst met een nieuwe creme tegen Vitiligo. Ik heb het doosje gekregen, dus maar eens met de dermatoloog bespreken.
Dushi is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2006, 22:01   #6
Fleur2102
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 2
Hoi Heleen en de anderen!

Ik heb ook AA en vitiligo (en eczeem, allergien etc.). Lekker immuungestoord dus Ik ben geboren met eczeem, allergien, astma en vitiligo. De AA kwam eigenlijk pas toen ik 10 was met een paar kleine plekken, het haar kwam gelukkig wel weer terug. Op mijn 12 was ik helemaal kaal en liep ik met een pruik op (haar kwam ook weer terug). Toen ik 15 was werd ik weer helemaal kaal en dit keer eigenlijk over mijn hele lichaam. Weer een pruik maar gelukkig is alles teruggekomen (behalve het haar op mijn benen en onder mijn armen, maar dat zie ik maar als een bijkomend pluspunt in deze tijd!!). Sindsdien heb ik soms nog wat kale plekken die altijd weer verdwijnen en mijn haar komt ook altijd weer terug. Ik ben compleet over mijn astma en sommige allergien heen en met mijn eczeem gaat het ook steeds beter. Het grappige is dat ik een tijdje chinese kruiden heb gebruikt tegen het eczeem en dat de vitiligo plekken (o.a. een grote in mijn lies) van binnenuit verdwenen; erg grappig om te zien maar in die witte vlek ontstonden donkere puntjes.

Succes ermee,

Groetjes Fleur
Fleur2102 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2006, 22:47   #7
heleen65
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2006
Berichten: 19
Hallo dan...

Blij dat ik toch niet de enige ben met AA en vitiligo...
Heb zelf gelukkkig geen astma maar had vroeger wel eczeem maar ben daar overheen gegroeid, heb wel een droge huid met jeukplekjes maar echt eczeem is dat niet.
Heb vroeger ook wel therapien gehad voor die vitiligo maar dat hielp allemaal niet dus zal dr mee moeten leven , net als die AA
En ach....... minder ben ik ( en anderen ) er niet door of wel soms

Groetjes en jullie ook allemaal sterkte dr mee
Heleen
heleen65 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2008, 02:44   #8
Cassandra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2008
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
Ik heb AGA en Vitiligo. De Vitiligo heb ik ongeveer vanaf mijn 18e. Het breidt zit elk jaar uit, maar ik het het gelukkig nog niet in mijn gezicht. De schoonmoeder van een collega van me kwam laatst met een nieuwe creme tegen Vitiligo. Ik heb het doosje gekregen, dus maar eens met de dermatoloog bespreken.
Hoi Dushi, ik heb ook AGA en vitiligo. Mag ik jou vragen, wat voor creme dat is?
Cassandra is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2008, 21:07   #9
her
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2008
Locatie: in de buurt van den |Bosch
Berichten: 2
ik ben 51 en nog maar net lid van dit forum. Ik heb al AA vanaf mijn 7e en ben vanaf mijn 10e helemaal verstoken van lichaamsbeharing. dus sinds mijn 10e draag ik haarwerken. Ik heb vitiligo gekregen tussen mijn 25e en 30e en dat breidt gestaag uit. Ik heb het overal op mijn lichaam, ook in mijn gezicht. En ik heb ook een schildklierafwijking. Dus men noemt het nu een auto-immuunsyndroom
her is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2008, 21:45   #10
Dootjuh86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2008
Berichten: 15
Hallo,

Ik heb dan geen Vitiligo, maar ben er sinds een maand wel achter dat ik AA heb. Nu lees ik hier dat er hier ook mensen zijn die bronchitus hebben. Nu heb ik dat ook sinds mijn 16de. Kan het zijn dat bronchitus in verband staat met AA? of heeft dat helemaal niks met elkaar te maken? Ben dat namelijk niet tegen gekomen in het foldertje dat ik mee heb gekregen van de dermatoloog.

Groetjes,
Dootjuh86
Want
__________________
Terug kijken naar het verleden, gaat van je toekomst af..
Dootjuh86 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2008, 12:26   #11
chanel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2008
Berichten: 1
Vitiligo en AA

Hoi ik heb sinds mijn 3e al vitiligo, eerst werd het steeds erger. Kreeg het rond mijn 12e ook rond mijn ogen en naast mijn mond. Maar er zijn ook heel veel witte plekken weggegaan vanaf die tijd. 1knie is weer lekker bruin, de andere knie weer half. En op mijn rug zijn alleen nog maar een paar puntjes te zien. Vorige jaar ben ik naar het academisch ziekenhuis gegaan afdeling S.n.i.p (stichting nederlands instituut pigmentstoornissen) DAar ben ik begonnen met een lichttherapie die ook bevordering bracht in de repigmentatie. 2maanden geleden heb ik een huidtransplantatie gehad naast mijn mond. Er werden kleine puntje pigment vanuit mijn heup daar geplaats. En samen met de lichttherapie komt langzaam aan pigment terug! godzijdank. Nu sinds 6maanden heb ik ook AA maar ik heb alleen nog maar 1 plek gelukkig achter op mijn hoofd. Hoop dat die snel weggaat want het is heel erg vervelend.
Ik lees bij jullie veel over dat het hele haar uitvalt? gebeurt dit bijna bij iedereen? en hoelang duurt het gemiddelt voordat het haar weer terug groeit want ik kan niet wachten totdat ik mijn haar weer vast kan doen, of leuk kan opsteken.
chanel is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
moeder van 2 kinderen met aa sassie AA bij kinderen 17 24 maart 2006 18:06
Nieuw haarwerk kattemie Camouflage 16 9 februari 2006 18:43
AA ontdekt sinds anderhalve week Miss Sad AA - Algemeen 9 16 januari 2006 10:16
AA & Vitiligo Flintstone AA - Algemeen 8 6 september 2004 15:35
Dag lieve mensen, hier een heel lang verhaal van een meisje met AA Monique Haarproblemen bij vrouwen 4 24 oktober 2003 13:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.