Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 mei 2009, 23:31   #1
dimitjeeuuhh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Berichten: 7
Algemene haarverzorging

Hallo, ik heb nu al enkele uren op dit forum zitten lezen en heb al heel veel bijgeleerd, bedankt.

Maar ik zit met een heleboel vragen, ik weet namelijk helemaal niets af van haarverzorging en dergelijke.

Even de situatie uitleggen:
Ik ben Dimitri en ben 16 jaar (wordt 17 in juli). Ik had in augustus haar van ongeveer 5cm (kwam van ergens 15cm denk ik maar heb het moeten kortknippen), maar had toen besloten om voor heel lang haar te gaan (ergens 50-60cm), ben namelijk een metalhead. Op dit moment is het ongeveer 20 cm.
Probleem is dat ik totaal niet weet hoe ik mijn haar moet verzorgen, ik was m'n haar elke morgen met een goedkope shampoo die hoogstwaarschijnlijk niet goed is voor m'n haar, het is namelijk heel droog nu, en m'n haarpuntjes staan alle kanten uit. Ik heb nu sinds een paar weken (op aanraden van m'n ma) zo'n recover ding van Dove gebruikt, en dat helpt wel een beetje maar volgens m'n ma mag ik het maar 1 keer per week gebruiken omdat dat volgens haar een soort laagje op je haar legt die het er soepeler, glanzender etc doet uitzien, maar heb je haar niet echt voedt (dat bestaat volgens haar niet, heb een rare ma hoor, die altijd denkt dat ze alles weet, maar heb al genoeg het tegengestelde van haar feiten bewezen ). Mijn haar krult dus niet echt, het is best recht, behalve aan de uiteinden krult m'n haar wel vooral in m'n nek en vooraan aan m'n gezicht krult het ook een beetje, meer golvend (weet niet goed waarom, is wel irritant want de rest van m'n haar is tamelijk recht, en iedereen denkt dat ik nogal krulachtig haar heb omdat de voorste haarlijn een beetje krult en de rest zien ze niet omdat ik nogal groot ben). Ik heb ook dik & veel haar (dat zegt m'n ma en de kapper toch).
Mijn haar is op dit moment ongeveer 20cm en ik kam het gewoon recht naar achter, en dan valt het na een tijdje wel vanzelf in een bepaalde manier, het wil niet echt naar achteren blijven liggen. Ik zie mensen die daarvoor een halve pot gel gebruiken, dat zie ik niet zitten want is volgens mij helemaal niet gezond voor je haar. M'n ma heeft ook zo'n soort rekbare diadem gekocht voor me, en dan kan ik daarmee m'n haar naar achteren houden, zit wel gemakkelijk enzo, maar durf er moeilijk mee naar buiten komen, draag het thuis wel altijd.
En btw, ik droog m'n haar ook niet 's ochtends, heb daar geen tijd voor, enkel in de weekends droog ik het zaterdag en zondag ochtend wel, ik gebruik ook altijd die Dove crêmespoeling op zaterdag, en als ik daarna dan m'n haar nog eens droog ziet m'n haar er wel heel verzorgd uit, maar kan dit natuurlijk niet elke ochtend doen, ook zijn de krullen in m'n haar dan bijna helemaal weg en zit er veel meer volume in m'n haar. Het is ook veel soepeler en glanzend. Sinds een week of 2 gebruik ik ook enkel nog maar om de 2 dagen shampoo, dus dan is het de andere dag gewoon 'gewassen' met water. Ik weet niet of dit waar is, maar als je je haar gewoon 'wast' met water, zonder shampoo dat het daarnaa dan ook vettig is. Dit gevoel heb ik dus wel, als ik mijn haar gewoon nat maak, en daarna kam maar niet meer droog, is het tegen de middag heel lelijk, staat alle kanten op en voelt het vettig aan.

Hebben jullie enige tips voor me. Ik weet niet of dit precies hier thuis hoort, heb de indruk dat dit enkel voor serieuze haarproblemen is zoals haarverlies etc, maar hoop toch dat jullie me kunnen helpen .

Hier enkel vraagjes:
Die Dove crêmespoeling, helpt die echt om m'n haar te voeden, of is dat enkel tijdelijk een 'laagje' die erop gelegd wordt dat het mooier maakt.
En zijn er anders producten die je haar wel voeden, en er voor altijd terug mooi soepel en glanzend laten uitzien? En moet ik dit product dagelijks gebruiken of slechts om de paar dagen/week.
Moet ik mijn haar elke dag met shampoo (of iets anders) wassen/verzorgen? Of slechts om de paar dagen?
Wat zijn conditioners? Ik lees hier dat veel mensen die gebruiken en dat ze daar heel blij mee zijn, maar ik heb geen idee wat ze zijn en waarvoor ze dienen.
Moet ik mijn haar laten bijknippen, of wachten tot dat het de lengte heeft dat ik wil en dan laten bijknippen? Het zit namelijk zo dat mijn haar er nogal slordig uit ziet als ik het niet droog omdat mijn haar vanachter stukken langer is dan dat vanvoor als jullie me begrijpen. Moet ik dan eerst wachten totdat al mijn haar een bepaalde lengte heeft en het dan vanonder op dezelfde hoogte afknippen. Want ik vind het nogal irritant dat het er nu niet echt uitziet, ik weet ook niet of er hiervoor een mogelijkheid is om het op de lengte dat mijn haar nu heeft er iets moois van te maken. Ik vraag me ook af dat als ik die krullen in mijn nek laat afknippen, komen die dan terug of niet? Mijn ma zegt namelijk van wel, maar ik denk van niet...
Ik vraag me ook af of ik even naar een kapper moet gaan..Heb namelijk al sinds september geen kapper meer gezien. Ik vraag me af of kappers wel genoeg verstand hebben om me met m'n 'problemen' te helpen, en een soort op maat gemaakte verzorging voor mijn haar op te stellen. Ben ik niet zo zelfzeker om naar de kapper te gaan en dit te gaan vragen, weet niet of ze daarvoor tijd heeft enzo.

Ik zal binnenkort nog wel wat foto's zetten van mijn haar.

Alvast bedankt. En hopelijk leer ik wat bij van hoe ik mijn haar moet verzorgen.

PS: Ohja, wat is AGA precies? Ik ben er zelf al achtergekomen wat NW is, maar vind nergens wat AGA betekent, ik veronderstel iets met kaalworden. Gelukkig heb ik zelf helemaal geen problemen met kaalworden (tot nu toe) m'n pa is over paar dagen 50 en die heeft ook nog grote bos haar, wel grotendeels grijs .

Laatst gewijzigd door dimitjeeuuhh; 14 mei 2009 om 23:55
dimitjeeuuhh is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2009, 17:22   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Jouw moeder is helemaal niet raar; integendeel, ze heeft gelijk. Haren zijn dood materiaal en je kunt ze er alleen maar wat gezonder uit laten zien met een laagje crèmespoeling of conditioner er op, waar vaak siliconen in zitten.

Als je iedere dag je haren wast met (agressieve) shampoo, irriteer je de talgkliertjes tot het aanmaken van nog méér talg, waardoor het nog sneller vettig wordt. Gebruik een neutrale shampoo (Neutral of Dermolin) en bouw het aantal shampoobeurten geleidelijk af naar 3-2 per week.

Als je de krullen in je nek laat afknippen, zullen die gewoon weer terug komen. Je kunt ze te lijf gaan met een straightener/steiltang.


.

Laatst gewijzigd door Hanna; 15 mei 2009 om 17:24
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2009, 18:20   #3
dimitjeeuuhh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Berichten: 7
Ok, bedankt. Ik vraag me wel af, als ik elke ochtend mijn haar nat maak zonder het te gebruiken met shampoo, wordt het daar inderdaad vettig van, of denk ik dat maar? En wat zijn conditioners precies, kunnen die helpen voor mij? Want mijn haar nu is nu eigenlijk heel erg droog, en moeilijk te kammen als het droog is.

Ik had ook gisteren iets gelezen over dat je je haar kan voeden moet mineralen, en dat siliconen slecht voor je haar zijn. Ik weet wel dat siliconen slecht voor je haar zijn, maar is dat waar dat mineralen je haar echt voeden? En die crêmespoeling, mag ik die meer dan 1x per week gebruiken, of misschien wel dagelijks?

En als ik overweeg om toch een steiltang te gaan gebruiken (hoop van niet, zag ik als laatste middel) om de hoeveel dagen mag ik die gebruiken, en moet je op bepaalde dingen letten (had gehoord dat je het niet op nat haar mocht doen, en las ook dat je een of ander middeltje op je haar moet doen vooraleer het te gaan steilen).

Laatst gewijzigd door dimitjeeuuhh; 15 mei 2009 om 18:51
dimitjeeuuhh is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2009, 20:45   #4
cris123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dimitjeeuuhh Bekijk bericht
Hallo, ik heb nu al enkele uren op dit forum zitten lezen en heb al heel veel bijgeleerd, bedankt.

Maar ik zit met een heleboel vragen, ik weet namelijk helemaal niets af van haarverzorging en dergelijke.

Even de situatie uitleggen:
Ik ben Dimitri en ben 16 jaar (wordt 17 in juli). Ik had in augustus haar van ongeveer 5cm (kwam van ergens 15cm denk ik maar heb het moeten kortknippen), maar had toen besloten om voor heel lang haar te gaan (ergens 50-60cm), ben namelijk een metalhead. Op dit moment is het ongeveer 20 cm.
Probleem is dat ik totaal niet weet hoe ik mijn haar moet verzorgen, ik was m'n haar elke morgen met een goedkope shampoo die hoogstwaarschijnlijk niet goed is voor m'n haar, het is namelijk heel droog nu, en m'n haarpuntjes staan alle kanten uit. Ik heb nu sinds een paar weken (op aanraden van m'n ma) zo'n recover ding van Dove gebruikt, en dat helpt wel een beetje maar volgens m'n ma mag ik het maar 1 keer per week gebruiken omdat dat volgens haar een soort laagje op je haar legt die het er soepeler, glanzender etc doet uitzien, maar heb je haar niet echt voedt (dat bestaat volgens haar niet, heb een rare ma hoor, die altijd denkt dat ze alles weet, maar heb al genoeg het tegengestelde van haar feiten bewezen ). Mijn haar krult dus niet echt, het is best recht, behalve aan de uiteinden krult m'n haar wel vooral in m'n nek en vooraan aan m'n gezicht krult het ook een beetje, meer golvend (weet niet goed waarom, is wel irritant want de rest van m'n haar is tamelijk recht, en iedereen denkt dat ik nogal krulachtig haar heb omdat de voorste haarlijn een beetje krult en de rest zien ze niet omdat ik nogal groot ben). Ik heb ook dik & veel haar (dat zegt m'n ma en de kapper toch).
Mijn haar is op dit moment ongeveer 20cm en ik kam het gewoon recht naar achter, en dan valt het na een tijdje wel vanzelf in een bepaalde manier, het wil niet echt naar achteren blijven liggen. Ik zie mensen die daarvoor een halve pot gel gebruiken, dat zie ik niet zitten want is volgens mij helemaal niet gezond voor je haar. M'n ma heeft ook zo'n soort rekbare diadem gekocht voor me, en dan kan ik daarmee m'n haar naar achteren houden, zit wel gemakkelijk enzo, maar durf er moeilijk mee naar buiten komen, draag het thuis wel altijd.
En btw, ik droog m'n haar ook niet 's ochtends, heb daar geen tijd voor, enkel in de weekends droog ik het zaterdag en zondag ochtend wel, ik gebruik ook altijd die Dove crêmespoeling op zaterdag, en als ik daarna dan m'n haar nog eens droog ziet m'n haar er wel heel verzorgd uit, maar kan dit natuurlijk niet elke ochtend doen, ook zijn de krullen in m'n haar dan bijna helemaal weg en zit er veel meer volume in m'n haar. Het is ook veel soepeler en glanzend. Sinds een week of 2 gebruik ik ook enkel nog maar om de 2 dagen shampoo, dus dan is het de andere dag gewoon 'gewassen' met water. Ik weet niet of dit waar is, maar als je je haar gewoon 'wast' met water, zonder shampoo dat het daarnaa dan ook vettig is. Dit gevoel heb ik dus wel, als ik mijn haar gewoon nat maak, en daarna kam maar niet meer droog, is het tegen de middag heel lelijk, staat alle kanten op en voelt het vettig aan.

Hebben jullie enige tips voor me. Ik weet niet of dit precies hier thuis hoort, heb de indruk dat dit enkel voor serieuze haarproblemen is zoals haarverlies etc, maar hoop toch dat jullie me kunnen helpen .

Hier enkel vraagjes:
Die Dove crêmespoeling, helpt die echt om m'n haar te voeden, of is dat enkel tijdelijk een 'laagje' die erop gelegd wordt dat het mooier maakt.
En zijn er anders producten die je haar wel voeden, en er voor altijd terug mooi soepel en glanzend laten uitzien? En moet ik dit product dagelijks gebruiken of slechts om de paar dagen/week.
Moet ik mijn haar elke dag met shampoo (of iets anders) wassen/verzorgen? Of slechts om de paar dagen?
Wat zijn conditioners? Ik lees hier dat veel mensen die gebruiken en dat ze daar heel blij mee zijn, maar ik heb geen idee wat ze zijn en waarvoor ze dienen.
Moet ik mijn haar laten bijknippen, of wachten tot dat het de lengte heeft dat ik wil en dan laten bijknippen? Het zit namelijk zo dat mijn haar er nogal slordig uit ziet als ik het niet droog omdat mijn haar vanachter stukken langer is dan dat vanvoor als jullie me begrijpen. Moet ik dan eerst wachten totdat al mijn haar een bepaalde lengte heeft en het dan vanonder op dezelfde hoogte afknippen. Want ik vind het nogal irritant dat het er nu niet echt uitziet, ik weet ook niet of er hiervoor een mogelijkheid is om het op de lengte dat mijn haar nu heeft er iets moois van te maken. Ik vraag me ook af dat als ik die krullen in mijn nek laat afknippen, komen die dan terug of niet? Mijn ma zegt namelijk van wel, maar ik denk van niet...
Ik vraag me ook af of ik even naar een kapper moet gaan..Heb namelijk al sinds september geen kapper meer gezien. Ik vraag me af of kappers wel genoeg verstand hebben om me met m'n 'problemen' te helpen, en een soort op maat gemaakte verzorging voor mijn haar op te stellen. Ben ik niet zo zelfzeker om naar de kapper te gaan en dit te gaan vragen, weet niet of ze daarvoor tijd heeft enzo.

Ik zal binnenkort nog wel wat foto's zetten van mijn haar.

Alvast bedankt. En hopelijk leer ik wat bij van hoe ik mijn haar moet verzorgen.

PS: Ohja, wat is AGA precies? Ik ben er zelf al achtergekomen wat NW is, maar vind nergens wat AGA betekent, ik veronderstel iets met kaalworden. Gelukkig heb ik zelf helemaal geen problemen met kaalworden (tot nu toe) m'n pa is over paar dagen 50 en die heeft ook nog grote bos haar, wel grotendeels grijs .
Ik gebruik sinds een jaartje een lotion van Lysané, Hair-mix heet het. Deze lotion is een 100% natuurproduct. Ik had vroeger slap haar, geen volume en regelmatig last van roos. Toen ik dit spul ging gebruiken merkte ik het eigenlijk al binnen enkele dagen. Mijn haar voelde steviger aan en ik kreeg het makkelijker in model. Het is niet duur en ik gebruik het nu iedere keer na het wassen van mijn haar. Dit middel schijnt eigenlijk voor vrouwen te zijn, maar werk bij mij ook perfect.

Laatst gewijzigd door cris123; 16 mei 2009 om 20:46
cris123 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2009, 21:12   #5
dimitjeeuuhh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Berichten: 7
Bedankt voor de tip cris1234, maar ik weet niet of dit product wel juist voor me is. Ik heb namelijk haar die te sterk is, ik zou het liever wat soepeler willen, zodat het niet alle kanten uit staat, maar gewoon naar beneden valt. Als ik jou situatie begrijp is het zo dat jouw haar juist te slap is, en je het steviger wilt maken? Nou ik wil eigenlijk een klein beetje het omgekeerde denk ik...Maar toch bedankt, en zal het product zeker eens proberen, kan zeker geen kwaad heh?
dimitjeeuuhh is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2009, 14:54   #6
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cris123 Bekijk bericht
Ik gebruik sinds een jaartje een lotion van Lysané, Hair-mix heet het. Deze lotion is een 100% natuurproduct. Ik had vroeger slap haar, geen volume en regelmatig last van roos. Toen ik dit spul ging gebruiken merkte ik het eigenlijk al binnen enkele dagen. Mijn haar voelde steviger aan en ik kreeg het makkelijker in model. Het is niet duur en ik gebruik het nu iedere keer na het wassen van mijn haar. Dit middel schijnt eigenlijk voor vrouwen te zijn, maar werk bij mij ook perfect. Moet je anders maar eens kijken op www.lysane.eu
Je begint wel vermoeiend te worden met je wondermiddel cris123.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2009, 15:03   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dimi,

Je bent niet duidelijk, want je schrijft dat je haar erg droog is, maar tegelijkertijd vettig.

Wil je je haren slapper en steiler maken, gebruik dan de shampoo van Nivea Straight & Easy en voorlopig verder niks.

Als de hoofdhuid erg droog is (met b.v. schilfertjes), kun je 1 x per week de haarolie van Weleda gebruiken.

Geloof die reclames voor dat wondermiddel van Cris niet!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2009, 16:06   #8
dimitjeeuuhh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Berichten: 7
Nja, m'n haar is heel erg droog, tenzij ik het was met gewoon water, zonder shampoo. Anders is het best droog, tenzij ik zo'n crêmespoeling gebruikt hebt. En heb nooit last van schilfertjes of zo hoor. Maar zal dan eens die Nivea Straight & Easy gebruiken, bedankt .
dimitjeeuuhh is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2009, 17:45   #9
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Olijfolie als geprobeerd? Uurtje laten intrekken en goed uitspoelen.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2009, 18:39   #10
dimitjeeuuhh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Berichten: 7
Zal ik direct eens proberen agatha, bedankt! Maar ik vraag me nog steeds een beetje af wat een conditioner is, zou ik die kunnen gebruiken? En die crêmespoeling, mag ik die elke dag gebruiken, of is het beter om dat maar 1 keer per week te gebruik of zo, want daarmee ziet & voelt m'n haar er wel veel beter uit.
dimitjeeuuhh is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2009, 22:33   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dimi,

Het kan ook nog zijn, dat je een droge hoofdhuid en haren gekregen hebt door te vaak wassen met te agressieve shampoo en/of met te warm water.

Als je lauw water gaat gebruiken en nog maar 3 keer per week je haren gaat wassen met Nivea Straight & Easy-shampoo, is het droogte-probleem waarschijnlijk al verholpen. Zo niet, dan kun je je hoofd 1 x in de week met olie insmeren, een paar uren laten intrekken en dan uitspoelen.

Crèmespoelingen en conditioners bestaan er in tientallen soorten, maar die heb je eigenlijk helemaal niet nodig; het kan wel handig zijn als je haren last hebben van statische electriciteit.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2009, 22:48   #12
dimitjeeuuhh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Berichten: 7
Ok, bedankt Hanna . Ik zal het resultaat laten weten over een paar weken.
dimitjeeuuhh is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 14:27   #13
cris123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 7
Hoi Hanna,
Ik heb helemaal niet gezegt dat het een wondermiddel is. Ik zeg alleen dat het bij mij werkte. Als jij liever iets aanprijst van een groot bedrijf waar het alleen maar om winst draait... Nogal kort door de bocht om iets wat je niet kent een stempel te geven!
Veel mensen zijn van hun probelemen verlost door hairmix te gebruiken.
cris123 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 14:56   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cris123 Bekijk bericht
Hoi Hanna,
Ik heb helemaal niet gezegt dat het een wondermiddel is. Ik zeg alleen dat het bij mij werkte. Als jij liever iets aanprijst van een groot bedrijf waar het alleen maar om winst draait... Nogal kort door de bocht om iets wat je niet kent een stempel te geven!
Veel mensen zijn van hun probelemen verlost door hairmix te gebruiken.
Op de website wordt het aangeprezen als middel dat helpt bij verschillende vormen van haaruitval, dus ongeacht de oorzaak en DUS een wondermiddel.

Bij ieder haargroeimiddel dat aangeprezen wordt met alleen maar wervende reclamepraatjes vol wazige terminologie, zonder ook maar één werkzame stof te noemen, wordt misbruik gemaakt van wanhopige lotgenoten.

Jij maakt je schuldig aan voortdurend reclame maken en je hebt bovendien leden lastig gevallen via privébericht; daarmee overtreed je de regels van het Haarwebreglement.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2009, 16:38   #15
dimitjeeuuhh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Berichten: 7
Bedankt allemaal. Ik was me nu al enkele weken met lauw wat ipv heet, en was m'n haar maar 1-2 keer per week (de andere dagen gewoon met water, zonder shampoo). Ook gebruik ik elke keer als ik mijn haar was erna zo'n soort crèmespoeling, maar ik vind dat die nu niet meer zo goed helpen, ik zie geen verschil meer als ik mijn haar was met of zonder (in het begin wel, want toen was mijn haar nog heel erg kapot en uitgedroogd). Dus ik denk dat als deze op is, ik ermee ga stoppen.

Mijn haar is nu veel soepeler, zachter en glanzender, bedankt voor alle tips iedereen .
dimitjeeuuhh is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Algemene vraag: ik word kaal, en nu?? Kire AGA - Algemeen 2 6 april 2007 14:11
Algemene beschouwingen en de Nederlandse politiek Colinhos Van alles en nog wat... 6 19 oktober 2005 03:30
hoeveel weet jij over haarverzorging!! high Overige (haar)discussies - Algemeen 0 16 november 2004 17:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.