Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 11 april 2005, 12:27   #16
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Minoxidil: droge ogen, droge lippen, droge huid

Omdat er op dit forum in verhouding weinig over de toch serieuze bijwerkingen van minoxidil wordt gesproken, wil ik vertellen hoe dit middel bij mij werkt. Daarna wil ik een vraag stellen over mijn situatie.

Een week gebruik ik nu minoxidil 2% van Regaine. Met de depper verspreid ik één keer per dag, 's avonds, 1ml over m'n kruin, de inhammen en de voorkant. Ik zit nu in NW2.

Toen ik het voor het eerst op m'n hoofd deed, kreeg ik direct een licht duizelig gevoel. Ook werden m'n ogen dezelfde minuut droger (dwz een licht branderig gevoel en ik begon vaker te knipperen dan normaal). Verder heb ik deze week last van enorm droge lippen en uitgedroogde handen.

Wat m'n haar betreft: bij de inhammen zijn meer haren verdwenen en in een sneller tempo dan voordat ik minoxidil gebruikte.

Het is dus duidelijk dat dit middel aanslaat, maar mijn vraag is of ik hier blij mee moet zijn of niet. Heeft iemand anders deze bijwerkingen ervaren bij het gebruik van Regaine? Gaan m'n haren sneller weg om vervolgens beter te terug te komen of zeg je na het lezen van dit verhaal dat ik direct moet stoppen met minoxidil?
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2005, 17:38   #17
den oli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2005
Berichten: 92
Bijwerkingen heb ik niet. Soms heb ik wat lichte duizeligheid, maar dit ligt meer aan een tekort aan slaap denk ik ;-)

Echter...ik heb ook de 'indruk' dat mijn haren aan mijn inhammen aan kruin (waar ik het dus smeer) sneller verdwijnen...

Volgens wat ik er van ken is dat de zogenaamde 'shedding' en betekent dit dat het product aanslaat...maar ik laat liever het woord aan de echte kenners.
den oli is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2005, 17:45   #18
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den oli
Bijwerkingen heb ik niet. Soms heb ik wat lichte duizeligheid, maar dit ligt meer aan een tekort aan slaap denk ik ;-)

Echter...ik heb ook de 'indruk' dat mijn haren aan mijn inhammen aan kruin (waar ik het dus smeer) sneller verdwijnen...

Volgens wat ik er van ken is dat de zogenaamde 'shedding' en betekent dit dat het product aanslaat...maar ik laat liever het woord aan de echte kenners.
Bedankt voor je reactie, den oli.

Mag ik vragen hoe lang je nu minoxidil gebruikt en welk merk?

Kan iemand mij vertellen of shedding inderdaad voorkomt bij minoxidil of moet ik gelijk stoppen, zeker gezien m'n andere bijwerkingen?
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2005, 20:21   #19
den oli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2005
Berichten: 92
Ik gebruik minoxidil nu net iets meer dan een maand. Ben het nog maar slechts een 2 tal keer vergeten...

Maar ik heb de indruk dat het steeds dunner en dunner wordt
Al moet ik wel eens dringend naar de kapper om mn haar weer wat te laten 'ademen' want nu is het veel te lang.

Het merk dat ik gebruik is 'galderma'
den oli is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2005, 13:02   #20
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Intussen heb ik in het Haarwoordenboekje gevonden dat shedding kan voorkomen bij ieder middel dat een groei-impuls kan geven aan de haren. Dit is dus ook zo bij minoxidil.

Het zou dus kunnen dat wij die shedding ervaren, den oli.


Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die shedding hebben ervaren door het gebruik van minoxidil.

Kan het ook zo zijn dat minoxidil zorgt voor blijvende extra haaruitval?
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2005, 13:28   #21
Kalender
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kretos
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die shedding hebben ervaren door het gebruik van minoxidil.
Hierzo, gebruik minox en fina sinds een maand, lijkt sneller uit te dunnen vooral op de plaatsen waar ik het aanbreng. Ik hoop dat het een teken is dat het werkt. Echt veel keuze heb je zowiezo niet, ik weet van mezelf dat ik anders toch gewoon kaal word.
Kalender is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2005, 18:59   #22
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Zou ik ook mogen weten welk merk minoxidil jij gebruikt, Kalender?
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2005, 19:22   #23
meme
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2004
Berichten: 7
schilfers na gebruik minox

Beste mensen,

Al geruime tijd gebruik ik minoxidil van Kirkland (5 procent). Ik heb echter veel last van witte schilfers die na het gebruik in mijn haar tevoorschijn komen. Hebben meer mensen hier last van? Hoe kan ik dit voorkomen? Gebruik ik misschien de verkeerde minoxidil?

Graag jullie reactie, alvast dank.
meme is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2005, 21:04   #24
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meme
Beste mensen,

Al geruime tijd gebruik ik minoxidil van Kirkland (5 procent). Ik heb echter veel last van witte schilfers die na het gebruik in mijn haar tevoorschijn komen. Hebben meer mensen hier last van? Hoe kan ik dit voorkomen? Gebruik ik misschien de verkeerde minoxidil?

Graag jullie reactie, alvast dank.
Samengevoegd met al bestaande thread over bijwerkingen van minoxidil.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2005, 18:58   #25
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Met minox in de zon

Hoi allemaal,
Gister zat ik voor 't eerst van de zon te genieten, maar sindsdien zit mijn hele hoofd tjokvol jeukende bultjes, zelfs gedeeltelijk op mijn voorhoofd. Ik ben beslist niet direct na het aanbrengen van de minoxidil in de zon gaan zitten en toch kan ik alleen de minoxidil als schuldige aanwijzen.
Herkennen jullie dit? Mag je inderdaad als minox-gebruiker niet in de zon zitten?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2005, 22:50   #26
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.252
Geslacht:
Ik denk inderdaad dat het door de minoxidil komt. Een jaar of vijftien geleden stond dat,dat je niet in de zon mag lopen met minoxidil op je hoofd, ook in de gebruiksaanwijzing van minoxidil, maar nu lees ik er nooit meer over.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2005, 08:28   #27
toygold
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 1
minoxidil haargroeimiddel (armpijn?)

Beste: Ik heb een vraagje.Ik gebruik sinds enkele jaren minoxidil en heb daardoor minder haaruitval.In het begin was dat een verstuiver met 2´% en nu ben ik overgegaan naar 5% minox.
Dus ik verwacht geen wonder maar ben wel tevreden met het resultaat.Nu komt het vraagje, ik heb sinds geruime tijd veel last van arm en nek pijn zoeen beetje te vergelijken met stijfheid en spierpijn. Zou dat kunnen komen door minoxidil te gebruiken ???? sind mijn overgang van 2% naar 5% is het ook erger geworden .
Als ik er mee stop gaat mij haar terug uitvallen. Mijn bloed is juist volledig nagezien en er is echt niets slecht in te vinden ik ben nu 49 jaar en voel me super jong, Ik ben ook heel sportief en let op gezonde voeding. groetjes Yves
toygold is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 21:18   #28
cueball
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2005
Berichten: 39
Zijn hier ook mensen die migraine hebben, en ook minoxidil(5%) gebruiken, zo ja heb je sinds het gebruik van minoxidil(5%) vaker last van migraine ?
cueball is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2005, 01:04   #29
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
ik had vette koppijn vn minox 2% ben daarom ook gestopt.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2005, 15:35   #30
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cueball
Zijn hier ook mensen die migraine hebben, en ook minoxidil(5%) gebruiken, zo ja heb je sinds het gebruik van minoxidil(5%) vaker last van migraine ?
Cueball, gebruik je het al of nog niet? Ik denk dat je het beter gewoon kan proberen, tenminste als je minox wil gaan gebruiken. Als je migraine daardoor krijgt, stop je er gewoon meteen mee. Bijwerkingen kunnen per persoon verschillen.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
Kans op bijwerkingen Finasteride ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 8 26 juni 2003 19:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.