Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 mei 2005, 13:59   #31
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Zeer interessante thread, dit.

Ik onderschat het leed van de mensen met hirsutisme niet, maar het is belangrijk om te beseffen dat de normen die zijn gesteld aan mooi en lelijk ook maar cultureel bepaald zijn. Het is natuurlijk niet zo dat het vanzelfsprekend is dat onbehaarde vrouwen mooi zijn en behaarde vrouwen lelijk. Smaak is NOOIT absoluut, dat is ALTIJD cultureel bepaald.

Het is erg knap als je je tegen deze culturele gemeenplaatsen kunt verzetten. Als je overbeharing zelf niet lelijk vindt, waarom zou je er dan iets van aantrekken als een ander dat wel vindt? De ideeen en smaak van het grote publiek zijn vaak zo slecht en kortzichtig. Ik hou er zelf ook van om mij van tijd tot tijd juist NIET conventioneel te gedragen of te kleden.

Hirsutisme als schoonheidsideaal? Why not.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2005, 13:48   #32
sharon58
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2005
Berichten: 3
Thumbs up

Goed verwoord laurensj helemaal mee eens.
sharon58 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2005, 16:32   #33
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Vreemd dat mensen beweren dat harige benen niet vrouwelijk zouden zijn. Zoals op de eerste pagina al is aangegeven, is lichaamsbeharing erfelijk bepaald... of je nu man bent of vrouw.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2005, 16:43   #34
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Met alle respect Baby, maar ik heb zo het gevoel dat jij meer baat zou hebben gehad bij een goede psycholoog, die jou het één en ander kon leren over relativeren en accepteren. Hoe jij jezelf hier presenteert... het lijkt wel alsof jij een slaaf bent van je eigen omgeving en nu, nu je zelf van je 'probleem' af bent, reageer je je af op je lotgenoten door ze onder andere te lui te noemen om iets aan hun uiterlijk te doen! Niet normaal meer zeg!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2005, 20:12   #35
lis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 17
Arrow Carnivale

Ik denk dat vrouwen die (veel) meer haar hebben op plaatsen waar vrouwen het volgens de norm niet horen te hebben, zoals benen, armen, gezicht, vaak lijden onder de afwijzing van hoe ze eruit zien.
Zij zelf vinden het vaak niet mooi dat ze haar hebben dat zichtbaar is op ongewone plekken (voor vrouwen), en het is zeker zo dat veel anderen het afwijzen. Hoe erg je dat vindt, hangt natuurlijk helemaal van jezelf (en je omgeving en je bui) af...

Natuurlijk is het wél natuurlijk. Mannen hebben ook haar op allerlei plekken als gezicht, benen en armen, en vooralsnog vinden wij (de maatschappij) dat ook prima, een teken van mannelijkheid en veelal aantrekkelijk. Diezelfde maatschappij keurt dezelfde (natuurlijke) haargroei bij vrouwen af. En dat levert als gevolg op dat vrouwen die wel haar hebben als 'onvrouwelijk' gezien worden, hoewel dat strikt genomen natuurlijk nonsens is. Desalniettemin is het moeilijk om je daar los van te maken. Er zijn dus niet heel veel vrouwen (vooralsnog) die blij of trots zijn op hun baard of beenhaar.
Het zou theoretisch heel goed kunnen dat het schoonheidsideaal op een dag verandert. In San Francisco is een hele groep vrouwen die samen komt in het café The Bearded Lady; de dames hebben allemaal een sik, sommigen slikken zelfs hormonen om die te kweken.
In de succesvolle televisieserie Carnivale (www.hbo.com) komt een vrouw voor met een baard, die in die serie verdomd intrigerend is. Haar baard valt me eigenlijk niet echt meer op (zie plaatje en maak kennis met Lila).

In sommige kraak/actie scene omgevingen scheren vrouwen lang niet allemaal oksels of benen, maar het is me wel opgevallen dat ook daar natuurlijk dames rondlopen die zo weinig haar hebben dat die 'tegendraadse aktie' ook wel heel makkelijk is: ze voldoen tóch wel aan het schoonheidsideaal van weinig haar. Ik was eens in een sauna die uit de kraakscene voortkwam en dacht er wel zonder mijn benen te ontharen heen te kunnen (middenwinter), maar de steelse, afkeurende en opnemende blikken schokten zelfs mijn toenmalige partner die zei: je hebt gelijk; het kán kennelijk niet, rondlopen met écht veel haar, zelfs niet hier.

De weerzin ertegen is wellicht zelfs groter bij vrouwen die dat zelf meemaken zoals ik Baby's bijdrage lees, dan bij sommige anderen. Anderen vinden een weg met haar en al om zich mooi te voelen. De maatschappelijke norm is in ieder geval zo dat vrouwen mét haar afwijken.

Bottomline: op dit moment is het geen lolletje om dame met haargroei te zijn.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg carnivale lila.jpg‎ (7,4 KB, 90x gelezen)
Bestandstype: jpg carnivale_lila2.jpg‎ (10,7 KB, 106x gelezen)

Laatst gewijzigd door lis; 21 mei 2005 om 20:17
lis is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2005, 18:27   #36
yoeri35
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Berichten: 17
barbies NOT!

Wat een discussie over lichaamshaar.... en 't is allemaal de schuld van de cosmetica-industrie, in tijden dat vrouwen menen te moeten leven volgens opgelegde schoonheidsnorm is niks hun teveel...
borsten vergroten of verkleinen, neuzen moeten recht en mooi zijn, billen weggezogen, lippen opgespoten, dr mag nergens nog een spiertje lichaamshaar op staan... you name it... wel wel als dit zo doorgaat hoeven we straks geen mensen te gaan klonen... velen willen 'gelijk' zijn willen de coverbabe look hebben... Wat is mooi hé... Voor mij zijn dat vrouwen die niet meedoen aan die dolle draaimolen ... en door mijn afkeur over de gang van zaken heb ik een uitgesproken voorkeur gekregen voor vrouwen met lichaamsbeharing, en hoe gek het mag klinken met liefst nog erg veel...
Het jammere is dat je bijna geen ongeschoren vrouwen meer ziet en als ik er dan eentje zie betrap ik mezelf erop dat ik een te opvallende interesse betoon... wat een gekke wereld toch...
Mijn zoektocht naar een toffe ongeschoren vrouw zet ik verder.... en have fun op dit tof forum
yoeri
yoeri35 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2005, 23:01   #37
409
xµøx
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lis
Ik denk dat vrouwen die (veel) meer haar hebben op plaatsen waar vrouwen het volgens de norm niet horen te hebben, zoals benen, armen, gezicht, vaak lijden onder de afwijzing van hoe ze eruit zien.
Zij zelf vinden het vaak niet mooi dat ze haar hebben dat zichtbaar is op ongewone plekken (voor vrouwen), en het is zeker zo dat veel anderen het afwijzen. Hoe erg je dat vindt, hangt natuurlijk helemaal van jezelf (en je omgeving en je bui) af...

Natuurlijk is het wél natuurlijk. Mannen hebben ook haar op allerlei plekken als gezicht, benen en armen, en vooralsnog vinden wij (de maatschappij) dat ook prima, een teken van mannelijkheid en veelal aantrekkelijk. Diezelfde maatschappij keurt dezelfde (natuurlijke) haargroei bij vrouwen af. En dat levert als gevolg op dat vrouwen die wel haar hebben als 'onvrouwelijk' gezien worden, hoewel dat strikt genomen natuurlijk nonsens is. Desalniettemin is het moeilijk om je daar los van te maken. Er zijn dus niet heel veel vrouwen (vooralsnog) die blij of trots zijn op hun baard of beenhaar.
Het zou theoretisch heel goed kunnen dat het schoonheidsideaal op een dag verandert. In San Francisco is een hele groep vrouwen die samen komt in het café The Bearded Lady; de dames hebben allemaal een sik, sommigen slikken zelfs hormonen om die te kweken.
In de succesvolle televisieserie Carnivale (www.hbo.com) komt een vrouw voor met een baard, die in die serie verdomd intrigerend is. Haar baard valt me eigenlijk niet echt meer op (zie plaatje en maak kennis met Lila).

In sommige kraak/actie scene omgevingen scheren vrouwen lang niet allemaal oksels of benen, maar het is me wel opgevallen dat ook daar natuurlijk dames rondlopen die zo weinig haar hebben dat die 'tegendraadse aktie' ook wel heel makkelijk is: ze voldoen tóch wel aan het schoonheidsideaal van weinig haar. Ik was eens in een sauna die uit de kraakscene voortkwam en dacht er wel zonder mijn benen te ontharen heen te kunnen (middenwinter), maar de steelse, afkeurende en opnemende blikken schokten zelfs mijn toenmalige partner die zei: je hebt gelijk; het kán kennelijk niet, rondlopen met écht veel haar, zelfs niet hier.

De weerzin ertegen is wellicht zelfs groter bij vrouwen die dat zelf meemaken zoals ik Baby's bijdrage lees, dan bij sommige anderen. Anderen vinden een weg met haar en al om zich mooi te voelen. De maatschappelijke norm is in ieder geval zo dat vrouwen mét haar afwijken.

Bottomline: op dit moment is het geen lolletje om dame met haargroei te zijn.
Goed stuk.
Bedankt voor je reactie.

Bedoel je die sauna in de Binnenpret?
Ja je hebt gelijk, er zijn in de kraakscene en in de alternatieve cultuur voornamelijk vrouwen met 'normale' haargroei. Hirsutisme zul je er niet tegenkomen.
Maar desondanks is het er eerder regel dan uitzondering dat vrouwen hun oksels niet scheren. Dat vind ik al heel wat.

Dat binnen de maatschappelijke norm vrouwen met haargroei als afwijkend wordt gezien is helaas waar ja. Maar dat is geen reden om dat klakkeloos te accepteren.
Ik begrijp niet waarom vrouwen er zo makkelijk in meegaan en zich erbij neerleggen.
Ik ben nu 32 en heb sinds mn 13e jaar langhaar. De laatste 6 jaar in combinatie met een lange baard.
Volgens de maatschappelijke norm draag je als man geen langhaar en liever ook geen lange baard.
Het aantal keren dat ik uitgemaakt ben voor Jezus, hippie, hardrocker, zwerver, junkie, en landloper is niet te tellen en tegenwoordig is er ook moslim fundamentalist bij gekomen als scheldwoord. Af en toe is het vervelend maar ik peins er niet over om me te moeten gaan aanpassen aan de maatschappelijke norm.
Zeker niet nu ik zie hoe onze maatschappij steeds meer sterieler wordt en hoe lichaamshaar steeds vaker als onrein wordt afgedaan. Zowel bij vrouwen als bij mannen.

Was er maar wat meer rebels gedrag bij de vrouwen om zich te verzetten tegen de maatschappelijke norm.
Een gezond portie weerstand bieden tegen intolerant acceptatiegedrag zou geen kwaad kunnen.
Maar ja, zolang het grotendeels vrouwen zelf zijn die elkaar het hardst bekritiseren zie ik weinig hoop aan de horizon...
409 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2005, 23:08   #38
409
xµøx
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yoeri35
Het jammere is dat je bijna geen ongeschoren vrouwen meer ziet en als ik er dan eentje zie betrap ik mezelf erop dat ik een te opvallende interesse betoon... wat een gekke wereld toch...
Mijn zoektocht naar een toffe ongeschoren vrouw zet ik verder.... en have fun op dit tof forum
yoeri
Ze zijn er wel maar je moet goed zoeken.
Hier op dit forum zul je ze iniedergeval niet aantreffen want hier zitten mannen en vrouwen die juist van hun haargroei af willen komen.

Succes met je zoektocht! Ik hoop voor je dat je vindt wat je zoekt.
409 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2005, 06:58   #39
chouke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2005
Berichten: 5
Respect!

Sorry, maar als ik dit hier allemaal zo lees dan moet ik toch concluderen dat sommige mensen, ook al hebben ze hetzelfde meegemaakt, een beetje meer respect zouden mogen tonen voor een ander. Ikzelf heb ook erg last van haargroei (vooral in mijn gezicht en dan spreek ik niet gewoon van een donker snorretje) en ik verwijder het elke dag zodat ik me toonbaar op mijn werk of bij vreemden kan vertonen. Dit is MIJN keuze maar indien ik iemand zou zien die de natuur gewoon zijn gang laat gaan dan zou ik het zeker niet wagen om dat als vies of onhygienisch te noemen. By the way : lichaamsbeharing bestond reeds in de oertijd en was een vorm van bescherming tegen kou; neusharen,okselhaar,..alles heeft zijn functie(zweet,stof..). Men moet er inderdaad wel geen freakshow van maken.
Iemand die hele heisa om Julia Roberts' okselharen op een oscaruitreiking ooit gezien ? Ze zwaaide gewoon en ze had geen tijd gehad om haar oksels te ontharen(lieve hemel! wat een schande! Hoe durfde ze!blablablabla.....). Op tv, in de roddelpers, ze werd uitgespuwd alsof ze iemand vermoord had. Maar dat van die mooi 'geshavede' babes met de helft van hun tieten bloot rondhuppelen ,meiden met onthaarde bikinilijnen hun (sorry voor het woord dat nu volgt) 'poes' bijna in je kop rammen, dat is normaal zulle! Laat ieder in hun eigen waarde, maak er geen show van, probeer gewoon elkaar te helpen en te steunen waar nodig is, en begin gewoon de veranderingen bij jezelf en je ingesteldheid.
Voilà,'t is eruit!!!!!Groetjes
chouke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2005, 11:58   #40
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Unhappy

Eerlijk gezegd valt mijn mond open bij het lezen van de vele reacties. (voor het eerst) Niet alleen vanwege de geweldige reacties van "lotgenoten", maar ook vanwege de inderdaad vrij kwetsende reacties van anderen.

Ik heb zelf last van overbeharing en niet van hirsutisme. Het verschil is dat hirsutisme een typisch mannelijk overbeharingspatroon veroorzaakt, en overbeharing over het gehele lichaam is. Ik ben over het gehele lichaam "begroeid en bezaaid" met blonde lichaamsharen die veel langer dan normaal zijn, veel dichter begroeid en overal. Dat betekent praktisch gezien dus geen open truitjes, open rug, jurkjes, rokjes, zwempak, zwemmen uberhaupt heb ik al 8 jaar niet meer gedaan, niet in de zon zitten want dan valt alles dubbel zo hard op, altijd een hand voor mijn snor, haren halflang zodat ik de haren in mijn gezicht kan verbergen, etc.... Ik slik elk soort medicijn, (flink wat hormenen) die er zijn, zonder resultaat, en een viertal keer per jaar, ongeveer, krijgt de overbeharing weer een flinke groeistoot, waardoor het weer erger wordt, en ik weer opnieuw kan beginnen met accepteren, durven buitenkomen, ... (En dit al 6 jaar lang, zonder dat er ook maar enige verbetering in komt)

Mijn hele leven draait hier inmiddels om. Er zullen mensen onder jullie zijn die hierop zullen reageren met, "zoek een psychologe". Dat heb ik meermaals gedaan, je kunt echter moeilijk je hele leven lang daarnaartoe gaan, daarbij, blikken(vooral de blikken) en opmerkingen van mensen( onbehaarde vrouwen en mannen) zijn genoeg om dat zelfvertrouwen onmiddelijk in de grond te boren.

Laserherapie heb ik al geprobeerd, daar mjin lichaamsbeharing echter te blond is heeft de laser er geen vat op, en ben ik 700 euro verder, nog steeds even behaard. Elektrische epilatie gaat niet aangezien mijn huid zo ontstekingsgevoelig is dat ik er meer kwaad mee doe dan goed, gewoon epileren en harsen en waxen gaat evenmin aangezien ik mezelf dan rijkelijk zou versieren met een acnehuid vanwege de vele ontstekingen (heb ik om die reden al moeten stoppen).
Het enige wat er dus overblijft is scheren. Maar 's morgens scheren, betekent een paar uur later al weer stoppels erop. Dus dat kan enkel op mijn benen, en niet in mijn gezicht of zo.

Kortom ik kan mijn haren in mijn gezicht en o de rest van mijn lichaam ongewild niet weghalen(of toch niet volledig).

Ik krimp al ineen als ik ook maar een man bespeur, of in de bus naast iemand moet zitten, een stukje op straat in de zon moet lopen wanneer er net mensen passeren, aangezien mensen zo hard en grof zijn, en blikken vaak meer zeggen dan mensen in de gaten hebben. Oke, het is blond, en in schemering zie je niet zo veel, maar in de zon even zo meer...

Sorry voor deze reactie, maar na een aantal grove reacties die ik net gelezen had hier moest ik dit even kwijt. Mensen hebben blijkbaar niet in de gaten wat het betekent vrouw en overbehaard te zijn.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2005, 12:00   #41
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chouke
Sorry, maar als ik dit hier allemaal zo lees dan moet ik toch concluderen dat sommige mensen, ook al hebben ze hetzelfde meegemaakt, een beetje meer respect zouden mogen tonen voor een ander. Ikzelf heb ook erg last van haargroei (vooral in mijn gezicht en dan spreek ik niet gewoon van een donker snorretje) en ik verwijder het elke dag zodat ik me toonbaar op mijn werk of bij vreemden kan vertonen. Dit is MIJN keuze maar indien ik iemand zou zien die de natuur gewoon zijn gang laat gaan dan zou ik het zeker niet wagen om dat als vies of onhygienisch te noemen. By the way : lichaamsbeharing bestond reeds in de oertijd en was een vorm van bescherming tegen kou; neusharen,okselhaar,..alles heeft zijn functie(zweet,stof..). Men moet er inderdaad wel geen freakshow van maken.
Iemand die hele heisa om Julia Roberts' okselharen op een oscaruitreiking ooit gezien ? Ze zwaaide gewoon en ze had geen tijd gehad om haar oksels te ontharen(lieve hemel! wat een schande! Hoe durfde ze!blablablabla.....). Op tv, in de roddelpers, ze werd uitgespuwd alsof ze iemand vermoord had. Maar dat van die mooi 'geshavede' babes met de helft van hun tieten bloot rondhuppelen ,meiden met onthaarde bikinilijnen hun (sorry voor het woord dat nu volgt) 'poes' bijna in je kop rammen, dat is normaal zulle! Laat ieder in hun eigen waarde, maak er geen show van, probeer gewoon elkaar te helpen en te steunen waar nodig is, en begin gewoon de veranderingen bij jezelf en je ingesteldheid.
Voilà,'t is eruit!!!!!Groetjes
Geweldig chouke, dacht iedereen er maar zo over. Dat zou ons een hoop leed besparen.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 20:23   #42
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Ik begrijp de argumenten van de 'voor' en 'tegenstanders' betreft over-beharing.
Maar vinden jullie niet dat we af moeten van al die schoonheids-idealen?
Zelf vind ik niet dat over-beharing een schoonheidsideaal moet worden, en ik vind ook dat we af moeten van dat geen haar dat wel is.
Als je van over-beharing een ideaal maakt ben je namelijk net zo bezig als de mensen die weinig haar idealiseren.
Als overbeharing een schoonheidsideaal wordt, zijn de mensen met weinig haar vervolgens de dupe, en wordt er naar weinig lichaamshaar gekeken zoals er nu gekeken wordt naar een kaal hoofd (bijvoorbeeld) want als overbeharing een schoonheidsideaal zou zijn, zou er dus gekeken worden naar weinig haar zoals er nu naar overbeharing wordt gekeken.
En dit is niet goed, zo draai je het alleen maar om.

Natuurlijk kun je je voorkeur hebben, je persoonlijke voorkeur, maar ik ben erop tegen dat het een maatschappelijke voorkeur is.
Ik wens een samenleving waar iedereen geaccepteerd word zoals hij of zij is, met of zonder haar!

Ik begrijp de tegenreactie natuurlijk wel, maar pas op dat je niet precies hetzelfde gaat doen, namelijk teveel haar beter vinden dan te weinig haar, natuurlijk mag je je voorkeur hebben, maar het ene is niet beter dan het andere en dit is wat wij mensen moeten leren, elkaar gewoon met rust laten. Als iemand weinig haar heeft, oké, als iemand veel haar heeft ook oké, gewoon elkaar accepteren zoals we zijn. Het is toch echt belachelijk dat we elkaar beoordelen op zulke dingen?!!
Het interesseert mij echt helemaal niets of een vrouw veel of weinig lichaamshaar heeft, ik vind dat mensen die zich druk maken over een ander een hobby moeten zoeken of iets dergelijks. Het is toch van de zotte dat iemand die je niet kent, waar je toevallig langsloopt, zich druk gaat maken over hoe jij eruit ziet, of dat jij je druk maakt om hoe die ander eruit ziet?
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 20:34   #43
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Sigur, ik ben het volledig met je eens.
Overigens gaat het mij albsoluut niet om het omdraaien van de rollen maar inderdaad puur om de acceptatie, om het jezelf kunnen zijn zonder aangestaard te worden, uitgelachen, bespot en verschrikkelijk kwetsende opmerkingen te horen. Zonder bij iedere stap buiten de deur te moeten denken aan of het zichtbaar is, of de sjaal niet wat hoger moet opgetrokken tot net onder de ogen, of de mensen niet teveel kijken, zonder voortdurend de afschuw te moeten zien; maar gewoon naar buiten te kunen stappen zoals ieder ander( met wellicht eigen complexen en verlangens wat betreft het lichaam, zoals ieder mens streeft (onbewust) naar een zekere vorm van perfectie (wat die prefectie ook moge zijn)) en je daarbij onder de mensen te begeven en als ieder ander mens bekeken te worden (ipv die ene vrouw met die overbeharing, of die ene met die kale kop voor de mensen met haaruitval onder ons).

Maar goed, voorlopig is dat een illusie, een schone schijn, een idealistische, idillische toekomstvisie, waarvan ik hoop dat ze ooit waarheid wordt. (ahum, wel erg moralistisch merk ik niet. Bijna een tweede lutherspeech.)
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2005, 21:30   #44
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martje kerkhof
Eerlijk gezegd valt mijn mond open bij het lezen van de vele reacties. (voor het eerst) Niet alleen vanwege de geweldige reacties van "lotgenoten", maar ook vanwege de inderdaad vrij kwetsende reacties van anderen.

Ik heb zelf last van overbeharing en niet van hirsutisme. Het verschil is dat hirsutisme een typisch mannelijk overbeharingspatroon veroorzaakt, en overbeharing over het gehele lichaam is. Ik ben over het gehele lichaam "begroeid en bezaaid" met blonde lichaamsharen die veel langer dan normaal zijn, veel dichter begroeid en overal............................................ .....
..........................daarbij die blikken(vooral de blikken) en opmerkingen van mensen( onbehaarde vrouwen en mannen) zijn genoeg om dat zelfvertrouwen onmiddelijk in de grond te boren............................................. ..........
Het enige wat er dus overblijft is scheren. Maar 's morgens scheren, betekent een paar uur later al weer stoppels erop. Dus dat kan enkel op mijn benen, en niet in mijn gezicht of zo.

Kortom ik kan mijn haren in mijn gezicht en o de rest van mijn lichaam ongewild niet weghalen(of toch niet volledig).

Ik krimp al ineen als ik ook maar een man bespeur, of in de bus naast iemand moet zitten, een stukje op straat in de zon moet lopen wanneer er net mensen passeren, aangezien mensen zo hard en grof zijn, en blikken vaak meer zeggen dan mensen in de gaten hebben. Oke, het is blond, en in schemering zie je niet zo veel, maar in de zon even zo meer...

Sorry voor deze reactie, maar na een aantal grove reacties die ik net gelezen had hier moest ik dit even kwijt. Mensen hebben blijkbaar niet in de gaten wat het betekent vrouw en overbehaard te zijn.
Klopt Martje Kerkhof. Je word zo beoordeeld en soms veroordeeld door je uiterlijk dat het niet meer normaal is. We moeten mekaar wat meer leren aanvaarden. Toch zal er altijd wel de groep 'Doordemediagebrainwashtebedroddelweters' blijven rondlopen op onze aardbol. Pas als hun gebreken of afwijkingske aan het licht komt worden ze wakker. Negeren Martje.
-Lu-
__________________
~I love HaarWeb~








__________________________________________________ _______________________________
My rolleyes zijn wa minder...maar pas pijnlijk zijn die weinige dunne hoofdharen
_____________________________________________
! Moedmoet !
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2005, 21:49   #45
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4roluca
Klopt Martje Kerkhof. Je word zo beoordeeld en soms veroordeeld door je uiterlijk dat het niet meer normaal is. We moeten mekaar wat meer leren aanvaarden. Toch zal er altijd wel de groep 'Doordemediagebrainwashtebedroddelweters' blijven rondlopen op onze aardbol. Pas als hun gebreken of afwijkingske aan het licht komt worden ze wakker. Negeren Martje.


-Lu-



i know, i know, maar je weet het, dat is niet simpel... enfin, we blijven proberen he... ; )

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
oorzaak hirsutisme Diana Hirsutisme - Algemeen 8 13 oktober 2005 22:12
is er een verband tussen hirsutisme en niet zwanger geraken? kimmy Hirsutisme - Algemeen 2 29 januari 2005 12:17
TV: 16-05-2002 SBS6 'Ton' over hirsutisme Webmaster Hirsutisme - Algemeen 2 18 mei 2002 13:14
patientenvereniging hirsutisme Diana Suggesties en feedback 6 10 januari 2002 13:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.