Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juli 2010, 02:48   #1
gebruiker68
Banned user
 
Geregistreerd: 30 augustus 2009
Berichten: 9
Blowen,fitness invloed op haar?

Heeft blowen of fitnessen invloed op je haar zodat ze gaan uitvallen of iets dergelijks?
gebruiker68 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 07:43   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker68 Bekijk bericht
Heeft blowen of fitnessen invloed op je haar zodat ze gaan uitvallen of iets dergelijks?
Zaken die slecht zijn voor je lichaam zijn vaak ook slecht voor je haar.

Ik geloof niet dat je haren nou van blowen zullen uitvallen. Blowen is iets voor domme jongens die net de pubertijd achter de rug hebben ... net de tijd dat ook vaak de eerste kleine stapjes op het pad van kaler worden gezet.

Fitness hoeft ook geen invloed te hebben, tenzij je er allemaal middelen bij gebruikt misschien.

Overigens, als het gaat om erfelijke mannelijke kaalheid (AGA), dan ben ik van mening dat 'goede' zaken het proces misschien wat kunnen vertragen en 'slechte' zaken het iets kunnen versnellen, maar als je het over een mensenleven bekijkt, dan zal het niet veel verschil maken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 09:32   #3
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Citaat:
Blowen is iets voor domme jongens die net de pubertijd achter de rug hebben ...
waaauwww, wat een arrogantie zeg. Het zegt behoorlijk iets over je eigen intelligentie als je zo praat AnthonieH. Ik heb de HBO afgerond en na 6 jaar werk ik nu als een med. process manager......en dat terwijl ik zo nu en dan blow (vanaf mn 16de).

Jij bent zeker slim omdat je niet blowt? Ik snap je beredenering niet.



Ik denk eerder dat blowen kan zorgen voor minder haaruitval als het stressgerelateerd is....je wordt er immers wel rustig van. Daarentegen is roken wel slecht voor je haren.
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 09:48   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
waaauwww, wat een arrogantie zeg. Het zegt behoorlijk iets over je eigen intelligentie als je zo praat AnthonieH. Ik heb de HBO afgerond en na 6 jaar werk ik nu als een med. process manager......en dat terwijl ik zo nu en dan blow (vanaf mn 16de).

Jij bent zeker slim omdat je niet blowt? Ik snap je beredenering niet.
Het is een discussie apart, maar het is gewoon een persoonlijke mening. Ik vind (met mijn universitaire graad ... ik scherm daar met grote terughoudendheid mee) verslavende gewoonten die rommelen met je geestgesteldheid of die je gezondheid ondermijnen gewoon dom. Daar schaar ik ook alcohol en sigaretten onder. En mijn eigen cola-verslaving.

Overigens heeft 'dom' niks met intelligentie te maken. Ik vind het dus nogal dom dat een intelligent iemand als jij met zo'n opmerking komt.

Ook intelligente mensen kunnen domme dingen doen en ik vind blowen niet bijster slim.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 19 juli 2010 om 11:00
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 12:29   #5
gebruiker68
Banned user
 
Geregistreerd: 30 augustus 2009
Berichten: 9
Ik draai soms 3 jointjes op een dag. maar daarnaast gebruikte ik ook creatine tijdens krachttraining. Aangezien dat ik daar maagklachten van kreeg ben ik ermee gestopt. Ik heb nou een andere probleem ik wil ook met blowen stoppen elke keer als mijn vriend tegen me zegt van kom we gaan eentje draaien durf ik geen nee te zeggen. Wie weet een tip om dat af te leren? Ik wil dat hij ook niet blowt. Er ontstaat ook meestal discussie tussen ons en dat dreigt wie er kan winnen.
gebruiker68 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 12:29   #6
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik heb een behoorlijk IQ (mag lid worden van Mensa), maar heel lang gerookt. Vroeger ook wel geblowd. Ook dom.
Dat soort domheid heeft niets met intelligentie te maken.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 15:40   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Ik heb een behoorlijk IQ (mag lid worden van Mensa), maar heel lang gerookt. Vroeger ook wel geblowd. Ook dom.
Dat soort domheid heeft niets met intelligentie te maken.
Grappig, ik heb net die thuistest op hun site gedaan (ik vond hem redelijk simpel en had er 16 minuten voor nodig). Maar ik krijg geen uitslag te zien, alleen de mededeling dat ik volgens deze test boven de 98% percentiel val en dus mogelijk in aanmerking kom voor lidmaatschap als ik op de Mensa-eindtest (€42,50) ook slaag.

Ik ben een tikje wantrouwend nu, zou iedereen die uitslag voor deze online-test krijgen en heb ik net 16 minuten voor jandoedel zitten dubben over keuzes?

Ik begrijp dat je in een behoorlijk lastige situatie zit, Gebruiker68. Verslaafden stoppen niet met hun verslaving als ze zelf niet beseffen dat dat waarschijnlijk het verstandigst zou zijn. Je vriend is kennelijk nog niet in dat stadium. Hij is ook verslaafd, dus is het in zijn belang dat zoveel mogelijk anderen in zijn omgeving ook verslaafd blijven. Hoe meer mensen het doen, hoe minder lijkt het op een verslaving en hoe minder 'noodzakelijk' is het om ermee te stoppen.

Door te willen stoppen ben je een grotere bedreiging voor hem dan een buitenstaander die uitlegt hoe slecht het op termijn is voor je gezondheid. Overloper die je bent! Misschien moet je hem duidelijk zien te maken dat hij dat niet als zodanig moet zien, dat je stopt om jezelf en dat het je niet uitmaakt dat hij gewoon door gaat met blowen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 15:51   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik ben een tikje wantrouwend nu, zou iedereen die uitslag voor deze online-test krijgen en heb ik net 16 minuten voor jandoedel zitten dubben over keuzes?
Mmm, net even expres veel fouten zitten maken en nu krijg ik de mededeling dat de test pas na ongeveer een dag pas weer voor mij wordt vrijgegeven omdat ze op basis van mijn score toch echt geen betrouwbaar advies kunnen geven ... maar ja, ik moet nu een IQ van 10 hebben gescoord, tenzij puur bij toeval antwoorden die ik als totaal en overduidelijk fout zag toch goed bleken te zijn ... of zouden ze er van uit gaan dat middelmatig slimme mensen deze strategie zouden proberen om hun gevoel van wantrouwen te overwinnen om alsnog toch die test van €42,50 te ondergaan en te zakken?

Ik ben niet slim genoeg om -zonder te weten hoe hoog mijn score is- te kunnen bepalen of ik een serieuze kans maak of dat ik dalijk de kas spek van een elitair gezelschap, maar toch geen lid mag worden
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 16:42   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ieder mens heeft één of meerdere verslavingen. En de ene verslaving wordt meestal ingeruild tegen een andere. Eetverslaving, gokverslaving, sexverslaving, etc.etc.
Veel ex-rokers zijn nu baggervet of juist fanatieke gezondheidsverslaafden en hardcore vegetariërs.
Wie zal het langste leven met een fraaie haardos? God zal 't (misschien) weten.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 16:58   #10
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het is een discussie apart, maar het is gewoon een persoonlijke mening. Ik vind (met mijn universitaire graad ... ik scherm daar met grote terughoudendheid mee) verslavende gewoonten die rommelen met je geestgesteldheid of die je gezondheid ondermijnen gewoon dom. Daar schaar ik ook alcohol en sigaretten onder. En mijn eigen cola-verslaving.

Overigens heeft 'dom' niks met intelligentie te maken. Ik vind het dus nogal dom dat een intelligent iemand als jij met zo'n opmerking komt.

Ook intelligente mensen kunnen domme dingen doen en ik vind blowen niet bijster slim.
Vandaar die arrogantie....als je dat nu gelijk had gezegd (dat je universitair geschoold bent) dan had ik niet eens gereageerd.

Als je nu had gezegd dat blowen niet goed voor je gezondheid is en dat onderbouwt (onverstandig, onverantwoord etc.) dan had ik ook niet gereageerd.

Ik reageer misschien aanvallend, maar het is niet leuk als een kennis van je terminaal was (inmiddels is hij overleden). Op moment hebben ze hem verteld dat hij beter wiet kon roken om de pijn te verzachten en zijn eetlust op gang te krijgen.

"Vanaf 1 september 2003 is in Nederland medicinaal gebruik toegestaan en is marihuana verkrijgbaar op doktersrecept bij een apotheek. Medicinale cannabis kan verlichting geven van klachten (bijvoorbeeld pijn) die zich voordoen bij onderstaande aandoeningen."

Ook het roken valt onder medicale cannabis, hoewel je rookt met een vaporizer valt dat nog onder blowen.

Dan is het gewoon jammer dat jij blowen voor domme mensen vindt. Maar goed, jouw mening + jouw arrogantie....en die vrijheid heb je. Voor mij ben jij dan iemand die alles over één kam scheert...ik beoordeel per individu en kijk dan of diegene nu echt dom is of niet.

Er is ook een verschil in: ik vind blowen dom of jouw quote "Blowen is iets voor domme jongens". Mijn inziens had je het toch anders moeten formuleren.
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 17:02   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ieder mens heeft één of meerdere verslavingen. En de ene verslaving wordt meestal ingeruild tegen een andere. Eetverslaving, gokverslaving, sexverslaving, etc.etc.
Veel ex-rokers zijn nu baggervet of juist fanatieke gezondheidsverslaafden en hardcore vegetariërs.
Wie zal het langste leven met een fraaie haardos? God zal 't (misschien) weten.
Hanna, ik val je niet aan op je verslaving. Overigens vertoon je wel het klassieke gedrag van een verslaafde. Direct in de verdediging en gul met jij-bakken strooien. Afleidingsmanouvres om vooral niet te veel de hand in eigen boezem te hoeven steken. Het is de interne junk die de primaire reacties stuurt

Ik heb mijn eigen verslavingen en ik zie die als een zwakte van mezelf.

Maar dat ergens verslaafd aan zijn gewoon niet slim is, dat lijkt me toch een redelijk vaststaand feit. Dat geldt ook voor verslavingen die verder redelijk onschuldig (voor gezondheid, portemonnee en omgeving) lijken. Ik durf het woord dom te gebruiken, maar op z'n minst is een verslaving onhandig, omdat je altijd moet zorgen dat je aan die behoefte moet voldoen of anders met de stress zit dat je niet aan die behoefte kunt voldoen.

Kijk maar eens hoe chagerijnig verslaafden worden als je hun een fix onthoudt. Rokers zijn geen prettig gezelschap op een intercontinentale vlucht (kettingrokers zijn al een ramp op een vlucht naar Malaga). En echt hoor, mijn dag is grondig verpest als iemand een afspraak door mijn fitnessuurtje plant. En als ik twee dagen geen cola heb kunnen scoren, dan word ik kortaf en nurks.

Maar deze hele discussie is verder eigenlijk onnodig.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 17:05   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
Vandaar die arrogantie....als je dat nu gelijk had gezegd (dat je universitair geschoold bent) dan had ik niet eens gereageerd.

Als je nu had gezegd dat blowen niet goed voor je gezondheid is en dat onderbouwt (onverstandig, onverantwoord etc.) dan had ik ook niet gereageerd.

Ik reageer misschien aanvallend, maar het is niet leuk als een kennis van je terminaal was (inmiddels is hij overleden). Op moment hebben ze hem verteld dat hij beter wiet kon roken om de pijn te verzachten en zijn eetlust op gang te krijgen.

"Vanaf 1 september 2003 is in Nederland medicinaal gebruik toegestaan en is marihuana verkrijgbaar op doktersrecept bij een apotheek. Medicinale cannabis kan verlichting geven van klachten (bijvoorbeeld pijn) die zich voordoen bij onderstaande aandoeningen."

Ook het roken valt onder medicale cannabis, hoewel je rookt met een vaporizer valt dat nog onder blowen.

Dan is het gewoon jammer dat jij blowen voor domme mensen vindt. Maar goed, jouw mening + jouw arrogantie....en die vrijheid heb je. Voor mij ben jij dan iemand die alles over één kam scheert...ik beoordeel per individu en kijk dan of diegene nu echt dom is of niet.

Er is ook een verschil in: ik vind blowen dom of jouw quote "Blowen is iets voor domme jongens". Mijn inziens had je het toch anders moeten formuleren.
Mijn formulering is misschien onhandig. Ik vind verslavingen dom. En ik vind mensen met verslavingen op dat punt dus dom. Goed geformuleerd?

Ik weet ook niet of ik jou nu zo slim vind ... om aan te nemen dat cannabis gezond is omdat terminale patienten het tegen pijn mogen gebruiken ... waarom dan geen stralingstherapie voor het ontbijt?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 17:05   #13
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Maar dat ergens verslaafd aan zijn gewoon niet slim is,

En dat is toch heel anders dan dat je zegt dat blowen voor domme mensen is ipv dat blowen niet slim is.


Je kwam bij mij echt over dat alle mensen die blowen zijn gewoon simpelweg dom. Ipv dat je zegt dat mensen die blowen maken een domme keuze......

Maar goed, we gaan erg offtopic denk ik.
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 17:09   #14
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Mijn formulering is misschien onhandig. Ik vind verslavingen dom. En ik vind mensen met verslavingen op dat punt dus dom. Goed geformuleerd?

Ik weet ook niet of ik jou nu zo slim vind ... om aan te nemen dat cannabis gezond is omdat terminale patienten het tegen pijn mogen gebruiken ... waarom dan geen stralingstherapie voor het ontbijt?
Ik heb ook niet gezegd dat het slim is of gezond is....de dokter gaf het aan. :S Ik neem aan dat je meestal de dingen van de dokter toch wel in acht neemt of?

Jij moet gewoon je gelijk krijgen....helaas is dat een slechte eigenschap van mensen die universitair geschoold zijn. Ze kunnen slecht tegen kritiek en iemand gelijk geven...(je begint ook met "misschien", daarmee toon je aan dat je mij eigenlijk geen gelijk wilt geven en bij je eigen standpunt blijft dat blowen voor domme mensen is).

Maar hierbij mijn mening: blowen is onverstandig en onverantwoord gezien het slecht voor je gezondheid is. Je kunt longkanker krijgen, wanneer je het met tabak mixt. Je wordt loom, waardoor je minder actief wordt en sociaal ga je er ook niet op vooruit.

Laatst gewijzigd door 0416Dr; 19 juli 2010 om 17:33
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 17:17   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik heb mijn eigen verslavingen en ik zie die als een zwakte van mezelf.
Het enige dat ik probeer te zeggen is, dat ieder van ons een verslaving heeft en niet moet doen alsof zijn/haar verslaving minder erg is dan die van een ander.

Mijn supergezonde hoogbejaarde vader die eeuwig liep te drammen over mijn roken en nu zelfs het electronisch roken verafschuwt, maar zelf een hele fles rode wijn per avond leeg drinkt in zijn eentje, zou pisnijdig worden als ik hem een verslaafde/alcoholist zou durven te noemen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 19 juli 2010 om 18:36
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe krijg ik mijn haar weer schoon? Golioth Overige (haar)discussies - Algemeen 10 9 mei 2012 18:25
Haarwerken Stappenplan Webmaster Haarwerken 0 11 oktober 2009 16:41
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 15:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.