Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 april 2005, 17:45   #61
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Soms wordt acné en overmatige talgproduktie bij jongens minder of verdwijnen geheel als ze 20 of zo worden, bij sommigen kan dat wat later zijn. Overigens is dit ook een erfelijke aandoening, dus niet iedereen zal met acné of vet haar te maken krijgen. Ik heb Vroeger acné gehad gepaard met een enorme talg-aanmaak, echt ellendig was dat.

Tip: denk goed om je voeding, consumeer niet iedere dag cola, Snickers, Nuts, chips en nog meer van die troep. Ik zie vaak dat scholieren tijdens de pauzes enorme hoeveelheden van die zooi naar binnen werken, niet doen dus!!
Scholieren? Werk jij op een school ofzo ?

Ik denk zeker aan mijn voeding . Cola? Dat heb ik al in geen jaren meer gehad en als ik het dronk, dan was het sporadisch. Ik vind het niet eens lekker. Ik eet en drink vrij gezond. Maar het is erfelijk bij mij, mijn moeder had er vroeger ook erg last van. In haar 20er jaren.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 17:46   #62
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Helpt wel hoor. Staat ook in het boek van die ene dermatoloog die ik gelezen heb.
De algemene lichamelijke hygiene is van groot belang, daar horen de hoofdhuid en de haren ook bij.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 17:52   #63
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Scholieren? Werk jij op een school ofzo ?

Ik denk zeker aan mijn voeding . Cola? Dat heb ik al in geen jaren meer gehad en als ik het dronk, dan was het sporadisch. Ik vind het niet eens lekker. Ik eet en drink vrij gezond. Maar het is erfelijk bij mij, mijn moeder had er vroeger ook erg last van. In haar 20er jaren.
Nou nee hoor, ik werk niet op een school, gelukkig maar.
Als ik naar mijn werk ga, zie ik die lui overal, op straat, openbaar vervoer etc.

het niet nuttigen van al dat lekkers is natuurlijk ook geen oplossing, maar het zal zeker wel helpen het enigzins onder controle te houden.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2005, 15:15   #64
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noname
Ik kwam de volgende tip tegen op het web..

Het klinkt misschien ranzig, maar als je je haar 5 weken niet wast ben je ervan af! Na deze 5 weken is je huid gereguleerd en is het voorbij met vet haar.

Ik heb namelijk heel veel last van een snel vettende hoofdhuid en heb zoveel shampoo's geprobeerd, maar niks heeft me tot nu toe geholpen om er van af te komen.
Iemand misschien met het zelfde probleem? Of tips??

Alvast bedankt
Samengevoegd met al bestaande thread.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2005, 11:06   #65
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
shampoo

Ik gebruik al 2 a 3 jaar rooscure of rozemarijn shampoo, maar heb gister voor het eerst weer eens een "normale"shmpoo genomen, loreal met hop extract en moet zeggen dat ik hier best tevreden mee ben! Maar mijn vraag is, is dit nu niet goed tegen aga, nu ik ineens andere shampoo gebruik?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2005, 11:14   #66
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
Ik gebruik al 2 a 3 jaar rooscure of rozemarijn shampoo, maar heb gister voor het eerst weer eens een "normale"shmpoo genomen, loreal met hop extract en moet zeggen dat ik hier best tevreden mee ben! Maar mijn vraag is, is dit nu niet goed tegen aga, nu ik ineens andere shampoo gebruik?
Shampoo heeft geen invloed op AGA, tenzij een postivie invloed natuurlijk als gevolg van een bepaalde anti-androgene werking bijvoorbeeld (zoals Rooscure). Maar het zal AGA niet negatief beïnvloeden.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2005, 15:19   #67
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Als je heel erg vet haar hebt en je wast het een paar weken niet, dan kun je toch serieuze hoofdhuid problemen krijgen? Door een teveel aan gist en schimmels!?
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2005, 21:15   #68
bas739
HaarWeb lid
 
bas739's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2004
Berichten: 103
Keb mijn haar nu ook al ruim een week niet gewassen. Zelf niet na avondje stappen zaterdag. Moet zeggen dat het wel dandy zit... Was mijn haar zowieso gemiddeld 1x per week.
__________________
- -

Intern:
Propecia! per 10-12-2005

Extern:
Nix... ik was met Rozemarijn van Weleda

Gel die ik gebruik:
Molding paste van KMS - Goed spul!
Dure variant van Hema Candelilla was

en verder;
Sporten maw fit blijven
Draag wel es mooi petje
bas739 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 14:24   #69
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Heb je dan niet last van meer haaruitval, na een tijd niet wassen bij het kammen?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2005, 15:30   #70
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 219
Geslacht:
Vroeger wasde ik me haar voor jaren maar 1-2 keer in de week en het bracht me weinig. Dit was juist de periode dat m'n haar het sterkst uitviel. Het haar was inderdaad wel makkelijker in model te krijgen, een stuk krachtiger. Maar dat op het de lange termijn een positieve uitwerking heeft op je haar betwijfel ik. Het tegenovergestelde is namelijk ook beweerd, minder wassen is vervuiling op de hoofdhuid wat vervolgens tot verstopping zou kunnen leiden.
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)

Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2006, 13:16   #71
Little_bastard
HaarWeb lid
 
Little_bastard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2006
Berichten: 26
Haar wassen ongezond?

IK had overlaatst gehoord dat het eigenlijk wel ongezond is om je haar te wassen. Maar ik vind deze thread niet terug. Hoe lang moet je je haar niet wassen voor het zich terug herstelt? Mag je het afspoelen met koud water? En kammen?

Grts
Lb
Little_bastard is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2006, 13:41   #72
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Little_bastard
IK had overlaatst gehoord dat het eigenlijk wel ongezond is om je haar te wassen. Maar ik vind deze thread niet terug. Hoe lang moet je je haar niet wassen voor het zich terug herstelt? Mag je het afspoelen met koud water? En kammen?

Grts

Lb
Het is, voor zover je daar uberhaupt over spreekt, ongezonder om je haar niet te wassen...Veel talgafscheiding op de hoofdhuid is een perfecte voedingsbodem voor de ontwikkeling van schimmels/gisten die op hun beurt voor veel huidirritatie kunnen zorgen (roos,jeuk).
Als je een neutrale shampoo gebruikt, bijv. een zonder kleurstoffen/geurstoffen en die hypoallergeen is (bijv. dermolin,eucerin) dan is er helemaal niks aan de hand al was je je haar iedere dag. De huid herstelt zich van een wasbeurt binnen 8 uur.
Uitspoelen van shampoo met koud water is geen aanrader omdat er dan resten kunnen achterblijven op de hoofdhuid. Koud afspoelen zonder wasbeurt kan natuurlijk wel, kammen moet natuurlijk wel.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2006, 17:54   #73
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Na lange tijd spoelen met water ben ik deze week begonnen mijn haar te wassen met Rhassoul klei. Het haar ziet er vol uit en voelt superschoon aan.

Dit heb ik gevonden op websites waar ze het spul verkopen, dus niet 100%objectief!
Rhassoul bevat geen enkele organisch-synthetische stof, alleen mineralen. Vuil wordt verwijderd door het enorme absorberende vermogen, terwijl de hoofdhuid niet geirriteerd kan raken. Doordat huid en haren niet gestript worden van alle vetten herstelt de hoofdhuid de natuurlijke balans van talgaanmaak en wordt dagelijks wassen overbodig.

Bij gebruik van gewone shampoos had ik na het wassen altijd een pijnlijke hoofdhuid, zelfs bij shampoos met "milde" bestanddelen als cocamydopropyl-betaine en lauroyl-sarcosine. Lauryl en Laureth-sulfaat waren al helemaal uit den boze.

Ik koop 250 gram (8x wassen) voor ongeveer £6, redelijk duur, maar je gebruikt het dan ook niet iedere dag.
http://cwbotanicals.com/RHASSOUL-MUD...-?r=1129719782
Er zijn vast ook Nederlandse verkoopadressen.
__________________

minoxidil 15% (sinds 2005)
shea butter
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2006, 12:27   #74
Zimza
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BiTemp

Ik koop 250 gram (8x wassen) voor ongeveer £6, redelijk duur, maar je gebruikt het dan ook niet iedere dag.
Onnodig duur. Je kunt rhassoul in poedervorm krijgen in Marokkaanse winkeltjes. Ik zelf heb grote brokken rhassoul uit Marokko gehaald. Het kost (bijna) geen cent.
Zimza is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2006, 15:37   #75
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zimza
Onnodig duur. Je kunt rhassoul in poedervorm krijgen in Marokkaanse winkeltjes. Ik zelf heb grote brokken rhassoul uit Marokko gehaald. Het kost (bijna) geen cent.
Bedankt voor de tip. Dan ga ik maar eens op stap met de jute zak!
__________________

minoxidil 15% (sinds 2005)
shea butter
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik heb inhammen, word ik kaal? KevinK AGA - Algemeen 12 19 september 2012 22:08
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 6 maart 2010 00:56
kruin word wat kaal daniel2 AGA - Algemeen 31 16 september 2007 02:07
Menslief...word je kaal, dan word je kaal! keurten AGA - Algemeen 20 1 mei 2007 16:19
word ik kaal? CA. AGA - Algemeen 1 26 december 2006 03:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.