Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 12 juli 2006, 00:16   #61
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 494
Ik ben nog maar 18 jaar en 9 maanden jong . Ik ben er dus nogal vroeg bij als ik de gemiddelde leeftijd hier ongeveer op 21-22 schat wanneer mensen er echt last van krijgen..
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2006, 00:37   #62
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie
Ik ben nog maar 18 jaar en 9 maanden jong . Ik ben er dus nogal vroeg bij als ik de gemiddelde leeftijd hier ongeveer op 21-22 schat wanneer mensen er echt last van krijgen..
Dat is inderdaad op tijd man. Ik las dat kaalhied op elke leeftijd kan beginnen. (mijn vader had tot zijn 40e volle bos, nu hij medicijnen gebruikt heeft (onder andere ledertraxata) heeft hij een klein kruintje. (het deert mij meer dna hem blijkt overigens, het maakt hem niks uit).

Ik ben zelf 25 en heb hetzelfde haar als toen ik 13 was. Hoop zelf dat het zo blijft, maar ja, heb je geen invloed op.

Vrouwen vinden kleine inhammen (NW2) wel goed staan las ik trouwens.

Hoe zit het met jouw opa en oma ana moeders kant?
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2006, 01:42   #63
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 494
Ik ben via beide kanten de bok, dus helaas . Alhoewel m'n moeders moeders vader (zucht ) een NW1 had tot z'n dood. Maar helaas gaat dat X chromosoom verhaal voor mij dus niet op..
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2006, 02:13   #64
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie
Ik ben via beide kanten de bok, dus helaas . Alhoewel m'n moeders moeders vader (zucht ) een NW1 had tot z'n dood. Maar helaas gaat dat X chromosoom verhaal voor mij dus niet op..
Eigenlijk heel gaar dat het erfelijk is. Broers van je moeder, hoe zijn die? (kan dus ook iets zeggen).

Een vriend van me is compleet kaal. Die maakte laatst een erg droge grap. Ik was mijn gel vergeten toen ik bij hem en zijn vriendin logeerde. Ik mocht zijn haargel gebruiken. (Las hij hardop de datum voor, 1998).

Het is rond je vijfentwintigste echt een hot item. De een heeft grijs haar, de anders wordt kaal. Twee van mij vrienden pesten elkaar steeds met inhammen. Ze noemen mij steeds shampoo omdat ik alles nog heb. Het lijkt me erg lastig haaruitval.

Ik hou altijd wijselijk mijn mond. Vraag me wel af hoe het is om er mee om te gaan. Mijn vader is 55 en hij vind het geen probleem dat zijn haar dunner is door medicijnen. Op je 19e is ook pittiger lijkt me. Ik kan wel roepen dat veel mensen een kale kop goed staat (is ook zo) maar dat ik mijn haar check met Norwood zegt ook wel dat ik me er toch druk over maak, al is mijn haar mega dik.

Je bent zeker student, kijkend naar het uur waarop jij replied
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2006, 11:03   #65
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 494
Mijn moeder was enigst kind, dus ik heb helaas geen ooms vanaf haar kant.

Ach, eigenlijk valt de kaalheid bij mij nog heel erg mee, vooral ook omdat ik er zo vroeg bij was. Maar ik denk gewoon dat ik er ook zoveel moeite mee heb omdat het bij mij al zo vroeg was begonnen.. En het feit dat ik altijd al vrij onzeker ben geweest helpt ook niet echt .

Ik ben trouwens aankomend student, nu nog lekker relaxed van de zomervakantie genietende
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2006, 22:51   #66
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Wat ga je studeren? (Moeders ook altijd).

Ik heb voor de grap oude fotboeken erbij gepakt. Ik heb echt exact dezelfde haarlijn als mijn opa. Zelfs de verscheidene onregelmatigheden in de haarlijn lijken hetzelfde. (Voorkant, wat minder dichte en dichtere stukken) Echt bizar. Precies dezelfde vorm langs mijn oren naar mijn haarlijn toe.

Brengt me op een ander interssant punt. De vorm van het haar rond het oor en kruintjes worden bepaald door het gen frizzle 6. (Las ik ergens). Ik zie een verscheidenheid aan vormen van hara rond het oor.

Ik vraag me af of de vorm van de haren die vanaf het oor naar de haarlijn lopen bepaald worden door dat gen of juist door de vorm van de spier op je voorhoofd (bij mij loopt het haar er rechts langs). Bij sommige mensen loopt het haar kaarsrecht omhoog, terwijl anderen een dubbele lijn hebben, zoals Elvis.

Valt me op dat vele mensen met haarverlies dat driehoekje juist missen en een rechtdoorlopende lijn vanuit de bakkebaard hebben, ipv een die eerst naar voren gaat en dan naar de haarlijn loopt.

(Bizar is dit, ik zocht nara medicijnen en haaruitval en na dit stukje gelezen te hebben, heb ik er ene facinatie voor erfelijkheid en haar bij )


Laatst gewijzigd door Kniekous; 12 juli 2006 om 23:09
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2006, 00:13   #67
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Valt me weer iets op, schijnbaar hangt de lijn die je haar volgt samen met de vorm van je voorhoofd. Zag twee verschillende norwood 1 weergaven. In een NW 1 loopt de betreffende lijn gelijk aan het voorhoofd.

Vrij zijn en een nieuwe hobby hebben zuigt
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2006, 13:37   #68
Indodani
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Berichten: 72
genetische kaalheid

er is iets wat me opvalt. men zegt dat kaalheid in de genen zit. Nu heb ik twee vrienden ( 26 en 28 jaar) die nog echt heel veel haar hebben. het lijkt wel of ze tot nu toe niet kaler zijn geworden. Maar de vader van deze jongens zijn echt helemaal kalend. als ik naar mijn vader kijk heeft hij, in tegenstelling tot de vaders van die jongens, best veel haar en is ook niet kalend bij de kruin ofzo. Nu vraag ik me dus af waarom ik wel al iets van kaalheid zie (inhammen) bij mijzelf terwijl mijn vader meer haar heeft dan bij mijn vrienden's vader. ze zeggen vaak dat je naar je vader moet kijken of je later kaal wordt of niet. Kan iemand me dit uitleggen?
Indodani is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2006, 14:13   #69
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indodani
er is iets wat me opvalt. men zegt dat kaalheid in de genen zit. Nu heb ik twee vrienden ( 26 en 28 jaar) die nog echt heel veel haar hebben. het lijkt wel of ze tot nu toe niet kaler zijn geworden. Maar de vader van deze jongens zijn echt helemaal kalend. als ik naar mijn vader kijk heeft hij, in tegenstelling tot de vaders van die jongens, best veel haar en is ook niet kalend bij de kruin ofzo. Nu vraag ik me dus af waarom ik wel al iets van kaalheid zie (inhammen) bij mijzelf terwijl mijn vader meer haar heeft dan bij mijn vrienden's vader. ze zeggen vaak dat je naar je vader moet kijken of je later kaal wordt of niet. Kan iemand me dit uitleggen?
Via de moeder, (het gen zit op het x-chromosoom dat je krijgt van je moeder) erf je kaalheid. Echte AGA krijg je dus via je moeder en niet via je vader.

Wel kunnen andere genetische zaken meespelen, die via jouw vader de kans op kaalheid vergroten. Maar puur de aanleg tot kala worden erf je van je moeders kant.

Onderzoeken die beweren dat het van beide kanten kan komen stammen uit 1916 en zijn puur gebaseerd op observaties van het kaalheidspatroon ipv genetisch onderzoek. Mensen die hun geld verdienen aan mensne met angst voor kaalheid zullen het nieuw eonderzoek ook niet nel accepteren, omdat ze zo een deel van hun markt verliezen.

Vroegerw erd al gezegdd at je naar je opa aan moeders kant moet kijken voor een realistisch beeld van je haardos over een x-aantal jaren. Dat was destijds vooral gebaseerd op waarnemingen en anecdotes. Maar nu blijkt dat vermoeden/volksgeloof dus gewoon waar te zijn.

Mijn opa, 77 en niet kalend, alleen wat grijs aan de bakkebaarden, stemt me hoopvol
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2006, 14:38   #70
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Nou als dat zo is, dan ziet het er bij niet goed uit, bijna alle ooms en mijn opa van mijn moeders kant hebben allen een nw 7, behalve 1 die heeft nog steeds een nw 1, dus dit gaat niet op voor iedereen! Maar ik hed dus hetzelfde haarpatroon als idd mijn opa van mijn moederskant van vroeger maar gelukkig hebben we nu hier de middelen voor en was ik er op tijd bij, dus nu maar hopen dat ik dus met mijn regime nog lang van mijn haardos(je) mag genieten....
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2006, 15:06   #71
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous
Via de moeder, (het gen zit op het x-chromosoom dat je krijgt van je moeder) erf je kaalheid. Echte AGA krijg je dus via je moeder en niet via je vader.

Onderzoeken die beweren dat het van beide kanten kan komen stammen uit 1916 en zijn puur gebaseerd op observaties van het kaalheidspatroon ipv genetisch onderzoek.
Nee hoor, kijk hieronder maar.

Wie krijgt alopecia androgenetica?

Alopecia androgenetica is in sterke mate erfelijk bepaald. Men kan de aanleg voor kaalheid zowel van vaders- als van moederskant 'erven'.

Bron: http://www.huidinfo.nl/alopandr.html
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2006, 15:13   #72
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous
Via de moeder, (het gen zit op het x-chromosoom dat je krijgt van je moeder) erf je kaalheid. Echte AGA krijg je dus via je moeder en niet via je vader.

Wel kunnen andere genetische zaken meespelen, die via jouw vader de kans op kaalheid vergroten. Maar puur de aanleg tot kala worden erf je van je moeders kant.

Onderzoeken die beweren dat het van beide kanten kan komen stammen uit 1916 en zijn puur gebaseerd op observaties van het kaalheidspatroon ipv genetisch onderzoek. Mensen die hun geld verdienen aan mensne met angst voor kaalheid zullen het nieuw eonderzoek ook niet nel accepteren, omdat ze zo een deel van hun markt verliezen.

Vroegerw erd al gezegdd at je naar je opa aan moeders kant moet kijken voor een realistisch beeld van je haardos over een x-aantal jaren. Dat was destijds vooral gebaseerd op waarnemingen en anecdotes. Maar nu blijkt dat vermoeden/volksgeloof dus gewoon waar te zijn.

Mijn opa, 77 en niet kalend, alleen wat grijs aan de bakkebaarden, stemt me hoopvol
Kniekous, het is gewoon niet waar wat je zegt.

Er is één groot onderzoek gedaan naar de erfelijkheid van AGA, en daar begon deze thread mee. Dit onderzoek heeft aangetoond dat de gevoeligheid van de androgeenreceptoren wordt bepaald door informatie op het X-chromosoom. Aangezien iedere man zijn X-chromosoom van zijn moeder heeft, is hiermee inderdaad aangetoond dat de genen van de moeders kant een grotere rol spelen.

Maar de wetenschappers geven ook toe dat dit geen volledig sluitende verklaring is:

Citaat:
It is interesting to note that genetic variation in AR, which is located on the X chromosome, cannot explain the resemblance of fathers and sons with respect to the development of AGA (Küster and Happle 1984; Ellis et al. 1998), since sons always inherit the X chromosome from their mothers. The fact that family studies of AGA have typically stressed the resemblance of fathers and sons is understandable, given the differences in patterns of hair loss between males and females. Our genetic data, however, stress the relative importance of the maternal line in the inheritance of AGA, since we estimate an etiological fraction of 0.46 that can be attributed to having 23 GGN repeats within AR. This suggests that the average phenotypic resemblance should be greater between affected males and their maternal grandfathers than between affected males and their fathers. It is likely that the remaining etiological fraction is due to genetic variation at autosomal loci, which could explain the similarity of the AGA pattern of fathers and sons. Some autosomal candidate genes have been investigated in the past, including the insulin gene (Ellis et al. 1999), the 5α-reductase genes (Ellis et al. 1998), and the hairless gene (Hillmer et al. 2001, 2002), but none of these has been associated with AGA. A systematic linkage-based approach should enable the identification of additional loci.

[bron]
Met andere woorden: de kans is groter dat het van de moeder komt, maar het kan ook van de vader komen. Wat precies die kansen zijn wordt mij uit deze studie niet duidelijk, omdat het allemaal heel erg ingewikkeld is om te interpreteren als je geen academisch geschoold statisticus bent. Er staat wel: "Our genetic data, however, stress the relative importance of the maternal line in the inheritance of AGA, since we estimate an etiological fraction of 0.46 that can be attributed to having 23 GGN repeats within AR."

Wat een "etiological fraction" van 0,46 is weet ik helaas niet (en Google ook niet), dus ik kan dat niet interpreteren. Hoe dan ook is het duidelijk dat het X-chromosoom geen sluitende verklaring geeft. In een ander artikel zegt een van de onderzoekers:

Citaat:
The findings are also interesting for the aspect of how hair loss is inherited. The gene for the androgen receptor lies on the x chromosome. Men always inherit the x chromosome from their mother. In many cases men therefore take after their grandfather on their mother's side rather than their father. However, this defect is not simply caused by one gene: "We have indications that other genes are involved which are independent of the parents' sex," Prof. Nöthen stresses. The hereditary defect can therefore sometimes also be passed on directly from father to son.

[bron]
Dus het is duidelijk dat je NIET kan stellen dat iedere man altijd zijn kaalheid erft van moeders kant. Ik ben daarvan trouwens het levende bewijs, want mijn gehele familie aan moeders kant heeft geen enkel spoor van AGA. Iedereen, zowel mijn opa als al mijn ooms en de vader van mijn oma en de vader van mijn opa en de opa van mijn opa en de opa van mijn oma aan moeders kant hadden/hebben in het geheel niet te maken met haaruitval. Allemaal hebben ze een volle kop haar met een waterpasse haarlijn van de categorie David Schwimmer. Kaalheid komt alleen voor aan mijn vaders kant, en zowel mijn broer als ik zijn kalend.

Verder zie ik je nogal vaak enthousiast wijzen op de Norwoodschaal (in iedere post minstens 1 keer). Ook dit is iets waar je niet teveel waarde aan moet hechten. Die plaatjes zijn ooit gemaakt door een man die graag kaalheid in verschillende stadia wilde categoriseren en die op een vrije zondagmiddag wat plaatjes heeft getekend. Maar in de praktijk verloopt kaalheid bij iedereen anders en is daar nauwelijks een algemene lijn in te ontdekken. De ene krijgt eerst diffuse haaruitval en dan een kale kruin, de ander krijgt eerst inhammen en pas op z'n 50ste een kruin, de ene krijgt alleen een kruin en nooit inhammen en de ander krijgt alleen wat inhammetjes en klaar. Er is dus niet zo goed een structuur in aan te brengen en de Norwoodschaal is dus vrij waardeloos.

Ten slotte vraag ik me af waar jouw preoccupatie met haaruitval vandaan komt omdat je zelf naar eigen zeggen helemaal niet kaal wordt? Lijkt me zonde van je energie dan om je er zo extreem mee bezig te houden als jij. Ook is het niet zo leuk voor al die mensen hier bij wie kaalheid wel een serieus probleem is dat jij in iedere post vermeldt dat het bij jou wel snor zit.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 16 juli 2006 om 15:35
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2006, 16:07   #73
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Sorry,

Mijn vader gebruikt medicijnen en daar zit haaruitval als bijverschijnsel bij. Ik zat voor hem te zoeken. Vond echter al die informatie erg interessant.

Ik zal niet meer over mijn eigen haar praten.

Ik denk dat Norwood wel enigzins klopt though. Als ik zo om me heen kijk. Ik vind het onderwerp wel erg boeiend (erfelijkheid en kaalheid). Alhoewel, met betrekking tot Norwood, mijn vaders haar viel tijdens het gebruik van die medicijnen en hij kreeg geen diffuse haaruitval, geen inhammen, maar wat haaruitval op de kruin. Dat komt nu gedeeltelijk terug (zonder middelen, though). Dus, inderdaad, een variant zou alleen uitval bij de kruin kunnen zijn, of bovenop.

Ik vraag me trouwens af of kaalheid altijd gepaard gaat met merkbaar haarverlies. Mijn vader merkte het duidelijk met douchen. Achterf gezien verloor mijn kalende kameraad wel erg veel haar met douchen toen hij nog een staart had.

Zelf denk ik dat de moeder theorie wel klopt maar dat de vader waarschijnlijk invloed heeft op andere zaken. Het y-chomosoom bepaalt immers dat je een jongen wordt en bepaalt dus ook de hoeveelheid testosteron die je aanmaakt (mannen maken dat 20 keer meer aan dna vrouwen). Misschien dat iemand met lichte neiging tot kalen, die veel testosteron aanmaakt kaal wordt. Terwijl iemand die vele kans heeft kaal te worden met relatief lage testosteron gehaltes niet kaal wordt. Een samenspel van erfelijkheid en hormonen.

Citaat:
Op het Y-chromosoom zit maar weinig erfelijke informatie. Het speelt echter wel een cruciale rol in de ontwikkeling van het embryo. Het Y-chromosoom zet aan tot de productie van mannelijke hormonen en zodoende tot de ontwikkeling van mannelijke geslachtskenmerken
Het Y-chomosoom komt van je paps...... die bepaalt dus testosteron, bepalende factor voor aanmaak van DHT.

Nu kom ik trouwens bij een crux, (onverwachts) die, als we aannemen dat het bovenstaande onderzoek klopt iets vertelt over de kans op kaalheid. Welke X je van je moeder krijgt kun je aflezen aan andere zaken. Zoals wel of niet kleurenblind zijn, en dergelijke. Was je (moederskant) opa kaal en kleurenblind, en je bent kleurenblind dan erf je zijn harados. Was je opa kala en kleurenblind en jij bent niet kleurenblind dan heb je het x-chromosoom van je oma en kun je kijken naar haar ouders, waarbij je weer dezelfde formule toe moet passen. Zo kun je dus door blijven gaan tot generaties terug, tot je uitsluitsel hebt. Ik zou graga ene verolgonderzoek zien.

Dit schema verder uitbouwend, kun je dus steeds verder teruggaan. mits je weet welke kenmerken (als kleurenblindheid, en dergelijke) steeds geërfd worden. Daarmee kun je ook de willekeur verklaren waarmee broetrs soms een verschil hebben ijn kaalheidspatroon (de x van opa, ofd e x van oma). De theorie dat uiteindleijk iedereen kans maakt om kala te worden is plausibel.

Overigens verwcaht men dat de evolutie ons over duizenden jarenkaal zal maken omdat haar gene functie meer heeft.

Even om te terug te komen op mijn haarobsessie, ik vind deze momenteel zelf ook niet gezond. Lichtelijk asperger misschien, dat ik nu ineens een haarobsessie heb. Nou ja, is dat een haarprobleem?

Laatst gewijzigd door Kniekous; 16 juli 2006 om 21:58
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2006, 11:19   #74
Indodani
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Berichten: 72
ik denk indd dat het niet 100% waar is dat je moet kijken naar je moeders kant want mijn opa van mijn moederskant heeft nog een heel bos haar en ook nog een rechte haarlijn dus ik dnek dat ik het meer van mijn vaders kant heb.
Indodani is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2006, 12:17   #75
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
[...]
Ook is het niet zo leuk voor al die mensen hier bij wie kaalheid wel een serieus probleem is dat jij in iedere post vermeldt dat het bij jou wel snor zit.
Ik denk dat hij dat alleen zegt om misverstanden te voorkomen. Ik heb er zelf trouwens geen bezwaar tegen dat iemand die niet kalend is hier op het forum post, kunnen dingen misschien ook vanuit verschillende perspectieven belicht worden
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Testmethoden om te bepalen of je kaal wordt bmazen100 AGA - Algemeen 9 2 augustus 2006 13:30
Hoe kun je merken als je kaal wordt tommy_zwolle AGA - Algemeen 27 21 februari 2005 00:23
Voorspellen of je kaal wordt Tiuri AGA - Algemeen 14 29 december 2004 09:47
Voelen dat je kaal wordt? Frans AGA - Algemeen 6 17 oktober 2004 16:11
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 26 september 2004 00:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.