Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juni 2006, 16:28   #16
Ichigo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 8
methode stabilisante

Met producten van La Biosthetique heb ik goede ervaringen. Met de producten van Methode stabilisante niet persoonlijk, maar je kan eens kijken op http://www.uw-kapper.nl/haarprobleme.../dun-haar.html
Ichigo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2006, 20:47   #17
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Dat klinkt mij iets te vrouwelijk. Is het niet, heeft niks met krullen van doen...
Pakt zo'n aanzetpermanent het probleem wel aan vanuit de bron in plaats van enkel de uiterlijke verschijning? bron van slap haar is vrijwel altijd talg/hormonaal dus nee... maar het houdt ong. 3-4 mnd..
Want anders is het binnen een paar weken weer in zijn
normale staat. ong. na mnd of 3 a 4 zou je het opnieuw moeten doen dan.
Kitty, ik heb eens wat rondgezocht op internet, maar ik kan niet veel vinden over een aanzetpermanent. Behalve dan dat het heel goed geschikt is om dun haar meer volume en een 'slag' te geven.

Wat ik vooral zocht waren voorbeelden van kapsels die zo gevormd zijn. Kun jij misschien beschrijven wat er van te verwachten is en vooral ook, hoe lang je haren er om te beginnen voor moeten zijn?

Ik heb zelf ooit een permanent gehad (na mijn diensttijd, ik was mijn korte kapsel toen heel erg zat), maar ik zag er de eerste maand uit als een schaap. Pas toen het er al een heel eind uitgegroeid was en na een knipbeurt, was ik heel tevreden. Als het resultaat iets weg heeft van een uitgegroeid permanent, dan wil ik het misschien wel wagen deze zomerperiode. Als het mislukt neem ik wel een marinierskapsel
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2006, 20:50   #18
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
Maar wat is het positieve aan deze shampoo, maakt het je haar voller, geeft het meer volume?
ik gebruik nu al 2 maanden de thickening shampoo niet meer van american crew (gebruik nu citrus mint van AC) en ik merk duidelijk dat mijn haar wat slapper wordt.

die thickening shampoo had wel degelijk effect op de haren bij mij aangezien het toen lekker stug en vol was...
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2006, 21:40   #19
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Kitty, ik heb eens wat rondgezocht op internet, maar ik kan niet veel vinden over een aanzetpermanent. Behalve dan dat het heel goed geschikt is om dun haar meer volume en een 'slag' te geven.

Wat ik vooral zocht waren voorbeelden van kapsels die zo gevormd zijn. Kun jij misschien beschrijven wat er van te verwachten is en vooral ook, hoe lang je haren er om te beginnen voor moeten zijn?

Ik heb zelf ooit een permanent gehad (na mijn diensttijd, ik was mijn korte kapsel toen heel erg zat), maar ik zag er de eerste maand uit als een schaap. Pas toen het er al een heel eind uitgegroeid was en na een knipbeurt, was ik heel tevreden. Als het resultaat iets weg heeft van een uitgegroeid permanent, dan wil ik het misschien wel wagen deze zomerperiode. Als het mislukt neem ik wel een marinierskapsel
Precies zoals je beschrijft, het geeft het haar meer volume en is derhalve geschikt voor fijn,slap haar dat de neiging heeft 'plat' te vallen. Kortom het gaat 'voller zitten doordat de haren als het ware 'opgetild worden. Verder krijg je meer stevigheid doordat er toch een beetje slag in komt waardoor het makkerlijker in model te krijgen is. Wel in model fohnen na het wassen met een grove ronde borstel.

Ik herken je schaap=verhaal mbt een gewoon permanent maar dat is in dit geval niet zo.
Hoe lang je haar moet zijn... exact weet ik dat niet, want ik heb het niet maar in ieder geval kan het vanaf de lengte dat er een permanentroller ingedraaid kan worden die zijn smal en dat hoeft dus niet zo lang te zijn.
Verder is het wel hartstikke belangrijk dat je echt een hele goede kapper neemt die dus echt weet hoe dit moet, ... geen cosmo of hairmaxx achtige ketens dus... of een achteraf kappertje. Maar misschien ken je al een of heb je al een goede kapper gevonden.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 19 juni 2006 om 21:42
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2006, 11:21   #20
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Wie kent de kapsalons van toni guy? Zijn dit goede kapsalons?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2006, 12:44   #21
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ik heb zelf nu vrij lang haar, ongeveer 15 tot 18 centimeter, maar wil hier meer volume in krijgen, het zit ook het beste na 2 dagen niet wassen, zodat het een beetje vettig is! Nu zou ik graag een shampoo willen hebben die meer volume geeft, welke kan ik het beste gebruiken? Zag wel op de kerastase site, dat zij een geschikte shampoo hebben voor meer volume bain volumactive, heeft iemand hier ervaring mee? Het is wel wat duurder, maar ik heb het er graag voor over...
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2006, 12:53   #22
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
Ik heb zelf nu vrij lang haar, ongeveer 15 tot 18 centimeter, maar wil hier meer volume in krijgen, het zit ook het beste na 2 dagen niet wassen, zodat het een beetje vettig is! Nu zou ik graag een shampoo willen hebben die meer volume geeft, welke kan ik het beste gebruiken? Zag wel op de kerastase site, dat zij een geschikte shampoo hebben voor meer volume bain volumactive, heeft iemand hier ervaring mee? Het is wel wat duurder, maar ik heb het er graag voor over...
Ik vind de shampoo's van kerastase persoonlijk niet zo prettig, ik kreeg er jeuk van. Ik vind de Redken shampoo's een aanrader. "de betere kapper, verkoopt ze en anders via de site.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2006, 12:57   #23
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Vanmorgen de stoute schoenen aangetrokken en zo'n aanzetpermanent genomen. Ik was dat stijle slappe haar toch zat en als het uiteindelijk tegen valt stap ik over op een ultrakort kapsel.

Ik was 55 euro kwijt, maar ik moet zeggen, ik ben heel tevreden. Nu even afwachten hoe het zich houdt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg aanzet.jpg‎ (16,5 KB, 672x gelezen)
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2006, 10:05   #24
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Vanmorgen de stoute schoenen aangetrokken en zo'n aanzetpermanent genomen. Ik was dat stijle slappe haar toch zat en als het uiteindelijk tegen valt stap ik over op een ultrakort kapsel.

Ik was 55 euro kwijt, maar ik moet zeggen, ik ben heel tevreden. Nu even afwachten hoe het zich houdt.
Het is leuk! Voller! Bij komende knipbeurt(en) alleen puntjes eraf laten halen dan heb je er langer plezier van. Wat ook helpt is na het wassen een beetje (klein bolletje maar) New Wave mousse (extra sterk versie) in je haar kneden en dan pas (laten) drogen. Geeft het permanent wat extra versteviging.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2006, 20:20   #25
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Vanmorgen de stoute schoenen aangetrokken en zo'n aanzetpermanent genomen. Ik was dat stijle slappe haar toch zat en als het uiteindelijk tegen valt stap ik over op een ultrakort kapsel.

Ik was 55 euro kwijt, maar ik moet zeggen, ik ben heel tevreden. Nu even afwachten hoe het zich houdt.
Na twee weken houdt het zich erg goed. Ik heb er in ieder geval geen dramatisch andere coupe aan overgehouden.

Ik kreeg vandaag ook een opmerking waarvan ik niet weet ik of er nu blij om moet zijn of niet ... een collega die me al een paar weken niet gezien had vroeg of ik soms een haartransplantatie had ondergaan

Enerzijds betekent het dat mijn haar kennelijk behoorlijk voller toont ( ), anderzijds betekent het dat mijn dunne haar voorheen toch wel erg opviel ( ). Genoeg voor haar om die opmerking te plaatsen, terwijk ik de vage hoop had dat vooral ikzelf het zag omdat ik er zo kritisch op was.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2008, 16:53   #26
Golden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2008
Berichten: 1
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FractureDD Bekijk bericht
Ik ben 17 jaar. Ik heb sinds 2 jaar last van dun en futloos haar dat zeer moeilijk in model te brengen is, iets wat mij inmiddels tot wanhoop drijft.
Ik loop nu dus al een paar jaar te kampen met dit probleem dat steeds verontrustender mag worden genoemd. Het hangt altijd slap naar beneden en als ik er een scheiding in probeer te maken, zou je denken dat ik nauwelijks haar heb, terwijl ik toch vrij lang haar heb. Je zou het zo kunnen stellen, omdat mijn haar zo dun is, heeft het gebruik van gel, sprays of mousse ook geen zin want mijn haar is met geen mogelijkheid fatsoenlijk in model te krijgen, altijd heb ik van die dunne haarsliertjes die uitsteken, wat ik ook doe of probeer om het te voorkomen, glad en mooi haar lijkt niet voor mij voorbestemd.
Ik heb dit ook altijd als een probleem ervaren maar nooit echt heel veel aandacht aan geschonken, ik dacht dat het wel weer beter zou worden met vrij algemene haarmiddeltjes als shampoo's en conditioners die beloven fijn en futloos haar aan te pakken. Maar geen van hen heeft bij mij gewerkt. Al heb ik mij nog niet verdiept in de zogenaamde revaliterende 'haarkuren' en andere middelen die er bestaan voor mijn probleem.
Nou heb ik (nog) niet te maken met inhammen of overmatig haarverlies en in mijn familie is er ook niet echt overduidelijk sprake van veel familieleden die last hebben van kaalheid dus ik weet niet zeker of ik te maken heb met alopecia androgenetica. (Ik hoop van niet maar ik vrees het ergste). Ik heb ook even ge'googled en mijn futloos, slap en dun haar zou ook te maken kunnen hebben met (een verminderde bloedtoevoer naar) de talgklieren, en een trage stofwisseling (wat ik inderdaad heb). Ik ben bang dat ik te maken heb met klassieke mannelijke kaalheid. Ik weet dat mijn leven in elkaar zou storten wanneer ik op zo'n jonge leeftijd al kaal zou worden.

Herkennen meer mensen zich in mijn verhaal en/of wie kan mij wat wondermiddeltjes aanraden die daadwerkelijk zullen werken?
Heaj,, Ik heb ook heel weinig en fijn haar.
Niets kan me helpen en hair-extensionskosten veel.
Wille jullie ons helpen?
xxx
Golden is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2008, 17:24   #27
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Golden,

Ben je al naar de huisarts geweest voor bloedonderzoek om te laten controleren of je misschien vitaminen- of mineralentekort hebt?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2009, 21:44   #28
vito85
HaarWeb lid
 
vito85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Locatie: nederland!
Berichten: 395
probeer eens indiase olie van dabur
vito85 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2009, 20:25   #29
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas Bekijk bericht
Het is leuk! Voller! Bij komende knipbeurt(en) alleen puntjes eraf laten halen dan heb je er langer plezier van. Wat ook helpt is na het wassen een beetje (klein bolletje maar) New Wave mousse (extra sterk versie) in je haar kneden en dan pas (laten) drogen. Geeft het permanent wat extra versteviging.
Kitty

Post van een hele tijd terug maar misschien kan iemand helpen me mijn vraag: helpt het om na het douchen wat mousse (die New Wave mousse misschien) in het haar te kneden? Wordt het inderdaad voller? Wie heeft ervaring?
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2011, 22:46   #30
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Mijn haar oogt ook voller door wat haarmousse. Kruidvat merk, Syoss, Fructis van Garnier.. they do the trick Kiezen voor de 'volume' variant. Als je de mousse aanbrengt wanneer je haar nog nat is, zou je de 'wet look' moeten krijgen. Maar daar heb ik geen ervaring mee, want dat doe ik niet.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Haarwerken FAQ Webmaster Haarwerken 0 15 augustus 2005 11:08
Obesessies en TTM? swickie TTM - Algemeen 6 3 juni 2005 23:13
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 14:00
is het duidelijk wat ik heb met mijn haar boes Haarproblemen bij vrouwen 0 1 februari 2003 17:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.