Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 juni 2006, 17:14   #1
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Kaalheid op zeer jonge leeftijd

Heey Hallo,

Even kort: 18 jaar en ik heb al een redelijke kale vorm (ongeveer NW2). Het komt wel in de familie voor maar allemaal rond de 30-40 jaar. Is er een bepaalde reden dat het bij mij nu al begint .

PeaCe
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 19:02   #2
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Waarschijnlijk pure pech met je genenpool.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 20:22   #3
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
je bent niet alleen
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 21:39   #4
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Maar hoezo,

Pure pech met je genenpool. Moet ik het dan hebben van een over-over-over grootopa ofzo.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 23:51   #5
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham
Maar hoezo,

Pure pech met je genenpool. Moet ik het dan hebben van een over-over-over grootopa ofzo.
waarschijnlijk van de vader van je moeder.
je opa dus...
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 16:59   #6
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Hallo,

Ja maar kijk dat is dus raar, want mijn opa[vader van mijn moeder] heeft juist erg mooi wit, glanzend haar.

Mijn oom aan mijn vaders kant is wel kalend, alleen mijn vader zelf niet. Bij mijn oom is AGA wel wat later begonnen rond zijn 30ste. En voorderest zit het absoluut niet in de familie.

Wat ik bedoel is dus als je het hebt geerfd van iemand waarbij het in 30 jaar is begonnen. Is het dan ook zo dat het bij jou rond die tijd begint. Als dat niet zo is van wie moet ik het dan hebben. En is het dan zo als AGA in je genen zit kan het dan starten wanneer het zich wil starten om het maar even afgezaagd te zeggen.

Want ik zit nu al op NW2 maar geen van mijn familie had het rond zijn 18de jaar al. Ik wil nu ook aan de fina gaan. En dan proscar laten voorschrijven. En misschien minoxidil 5%. Rooscure doe ik niet omdat het mij een te chemisch middel lijkt.

Misschien klinkt het vaag

PeaCe
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 17:26   #7
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
rooscure is een ontstekingsremmer en niet veel chemischer dan andere shampoo's vrij onschuldig terwijl het zeker wel iets bijdraagd aan het voorkomen van haarverlies.
de meeste mensen gebruiken rooscure vaak wel als ondersteuning en niet als primair regime.

fina is echter een medicijn die de hormoonhuishouding veranderd en voor eventuele bijwerkingen kan zorgen (alhoewel slechts een heel klein percentage hier last van krijgt).

fina is wel een van de beste middelen op dit moment en zal ws jouw haar wel stabiliseren en misschien voor hergroei zorgen. zou alleen nog ff met dermatoloog of huisarts praten aangezien je nog vrij jong bent ...
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 20:19   #8
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Oh oke, maar ff om terug te komen.

Als je AGA erft van je pa. Is het dan bijna zeker dat het bij jou dan ook rond diezelfde leeftijd begint?

Of maakt dat niks uit.

PS. Bedankt voor de info darkster

Laatst gewijzigd door inham; 14 juni 2006 om 20:22
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 20:44   #9
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
inham

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham
Oh oke, maar ff om terug te komen.

Als je AGA erft van je pa. Is het dan bijna zeker dat het bij jou dan ook rond diezelfde leeftijd begint?

Of maakt dat niks uit.

PS. Bedankt voor de info darkster

Dat kan, maar hoeft niet het geval te zijn. Opvallend is dat tegenwoordig aga bij mannen vaker op jongere leeftijd (onder de 20) wordt geconstateerd dan vroeger. Daarnaast komt aga ook vaker voor bij jongere vrouwen dan vroeger het geval was.
Het lijkt zo te zijn dat bij meer bij aga-gevoelige personen tegenwoordig het proces vroeger start dan bij de generatie(s) hiervoor.
Hoe dat komt weet ik niet, of er al een studie naar gedaan is weet ik ook niet....
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 20:55   #10
guaglione
Figo
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Berichten: 27
Volgens mij heeft dat puur met de hormoonhuishouding te maken. Ik zag laatst op televisie een programma over jongeren en seksualiteit en daarin werd vermeld dat wetenschappelijk onderzoek uitwijst dat de puberteit op steeds jongere leeftijd begint. Dit gaat dus gepaard met veranderingen in de hormoonhuishouding die weer veranderingen in gedrag en lichaamskenmerken (beharing, secundaire geslachtskenmerken, etc) tot gevolg hebben. Als de puberteit op steeds vroegere leeftijd begint betekent dit dus ook wellicht dat kaalheid op steeds jongere leeftijd begint.
__________________
Intern:
Propecia sinds 02/06
3 à 4 dagen per week: multivitaminen

Extern:
Rooscure 1% ketoconazol sinds 03/06

Status:
06/06 NW2 - haaruitval blijft minder, echter het lijkt of de inhammen toch verder gaan, waarschijnlijk omdat finasteride niet op de inhammen werkt maar wel voor de rest
03/06 NW2 - shedding lijkt voorbij, duidelijk minder haren na het douchen, ook minder dan voor het beginnen van regime, hopelijk gaat het zo door
03/06 NW2 - laatste week last van ergere haaruitval.. hopelijk shedding
guaglione is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 21:06   #11
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Is daar bewijs van dan, dat jongens steeds jonger kaal worden? Ik heb daar wel eens naar gezocht, maar nooit iets over kunnen vinden. Het lijkt me een onmogelijk te onderbouwen uitspraak, omdat er bij mijn weten nooit gegevens zijn bijgehouden van het percentage kalende jongeren een paar decennia terug.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 21:08   #12
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Dat kan, maar hoeft niet het geval te zijn. Opvallend is dat tegenwoordig aga bij mannen vaker op jongere leeftijd (onder de 20) wordt geconstateerd dan vroeger. Daarnaast komt aga ook vaker voor bij jongere vrouwen dan vroeger het geval was.
Het lijkt zo te zijn dat bij meer bij aga-gevoelige personen tegenwoordig het proces vroeger start dan bij de generatie(s) hiervoor.
Hoe dat komt weet ik niet, of er al een studie naar gedaan is weet ik ook niet....
Kitty
Ja, dat snap ik dus ook niet. Ik stond toen ik 16 was voor de spiegel. En er werd een paar keer gezegd van "je krijgt inhammen". Ik dacht: "nee dat kan niet, ik inhammen nu al ??" En even later [nu dus ] zit ik hier met een NW 2 en zonder regimen. Waar ik mezelf nu toch echt zorgen over maak.

Terwijl dat het wel in mijn familie voorkomt alleen op latere leeftijd.[30 jaar]
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 21:10   #13
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guaglione
Volgens mij heeft dat puur met de hormoonhuishouding te maken. Ik zag laatst op televisie een programma over jongeren en seksualiteit en daarin werd vermeld dat wetenschappelijk onderzoek uitwijst dat de puberteit op steeds jongere leeftijd begint. Dit gaat dus gepaard met veranderingen in de hormoonhuishouding die weer veranderingen in gedrag en lichaamskenmerken (beharing, secundaire geslachtskenmerken, etc) tot gevolg hebben. Als de puberteit op steeds vroegere leeftijd begint betekent dit dus ook wellicht dat kaalheid op steeds jongere leeftijd begint.
Heel wel mogelijk.... zie/hoor ik wel ik dat op de basisschool van mijn dochter idd. dat puberteitsverschijnselen, in alle uitingen, al rond de 10/11 jaar vaak voorkomen.
Niks aan te doen dus... wel heel jammer het kindzijn nog meer wordt verkort zo.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 21:15   #14
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guaglione
Volgens mij heeft dat puur met de hormoonhuishouding te maken. Ik zag laatst op televisie een programma over jongeren en seksualiteit en daarin werd vermeld dat wetenschappelijk onderzoek uitwijst dat de puberteit op steeds jongere leeftijd begint. Dit gaat dus gepaard met veranderingen in de hormoonhuishouding die weer veranderingen in gedrag en lichaamskenmerken (beharing, secundaire geslachtskenmerken, etc) tot gevolg hebben. Als de puberteit op steeds vroegere leeftijd begint betekent dit dus ook wellicht dat kaalheid op steeds jongere leeftijd begint.
Hallo,

Ik heb niet het idee dat de puberteit vervroegd begint. En als dat wel zo zou zijn dan zou het toch niet zoveel uitmaken voor AGA. Omdat dat toch in de genen zit. En ik heb nog maar bij heel weinig mensen gezien waar de puberteit BV: op het 8ste jaar al begint.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 21:26   #15
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Heel wel mogelijk.... zie/hoor ik wel ik dat op de basisschool van mijn dochter idd. dat puberteitsverschijnselen, in alle uitingen, al rond de 10/11 jaar vaak voorkomen.
Niks aan te doen dus... wel heel jammer het kindzijn nog meer wordt verkort zo.
Kitty
Maar ok stel dan dat de puberteit wordt verkort. Dat zou dan nog niet veel uitmaken of je AGA op je 20ste of op je 18de begint. Denk ik.

Maar ik weet wel dat ik toen ik in de eerste klas zat en alles begon te groeien . En ik denk dat rond 13de jaar wel gemiddeld is. Dus ik had voorderest geen vervroegde puberteit ofzo.

Het zou misschien toch kunnen zijn. Dat het de evolutie is .
Dat over 10 000 jaar niemand meer weet wat een haar is.

Net zoals ze denken dat dan de pink weg zal zijn.
inham is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
grijs haar op jonge leeftijd Marte Overige (haar)discussies - Algemeen 4 7 juni 2007 18:27
Haaruitval op jonge leeftijd Johan999 Medicijnen/haargroeimiddelen 8 29 juli 2003 19:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.