Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 15 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 19 mei 2006, 16:14   #316
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Je zou toch op zijn minst ook het gebied net achter je inhammen moeten doen. Daar zal het geleidelijk aan misschien ook dunner worden.
Ook zorgt de LC voor een betere doorbloeding en een goeie gezondheid van de hoofdhuid in het algemeen. Het is toch beter als de aangrenzende gebieden ook zo gezond mogelijk zijn.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 16:24   #317
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Je zou toch op zijn minst ook het gebied net achter je inhammen moeten doen. Daar zal het geleidelijk aan misschien ook dunner worden.
Ook zorgt de LC voor een betere doorbloeding en een goeie gezondheid van de hoofdhuid in het algemeen. Het is toch beter als de aangrenzende gebieden ook zo gezond mogelijk zijn.
Ja, het gebied net achter de inhammen beschijn ik ook. Ik reken een ruime marge. Over de gezondheid van de rest van mijn hoofdhuid heb ik verder gelukkig niets te klagen en ik ga mezelf dan ook niet straffen door alles te beschijnen iedere keer. Laat het ding eerst maar eens aantonen dat het wat kan doen voor de plek waar het nodig is, om de overige haaruitval tegen te gaan slik ik ook duta en was ik met keto.

Daar komt bij dat ik mijn haar laat groeien op dit moment, en dan gaat er echt een heuse jungle groeien. Het licht bereikt de hoofdhuid dan niet eens door het haar dat ervoor ligt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2006, 00:18   #318
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
De lasercomb folks beginnen mij te irriteren met hun vage en nietszeggende antwoorden op vragen ivm de FDA.
Het meest recente geblaat zonder wol:

Citaat:
FDA is a long and arduous process. The FDA is very thorough in it’s approvals and clearances. Lexington Int’l is committed to completing the FDA process. There are many communications associated with the approval process. It is cumbersome and inappropriate to share these communications or the status of these comments with the public.
(als antwoord op deze terechte vraag:
Citaat:
I know that you mentioned in an e-mail that the FDA inquiry is confidential. However i cannot understand why it is not possible to inform us if you have already answered the FDA request send to you in late April/early May or when you are planning to do so. How long do you think it will take until the FDA reaches an final decision (a quess would be appriciated)? I think a lot of us would like to know.
)
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2006, 12:55   #319
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik geloof er al lang niet meer in. Er is gewoon wat aan de hand anders wordt er echt niet zo schijnheilig gedaan
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2006, 15:18   #320
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 494
Hebben er al een paar "combers" resultaat?
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2006, 18:19   #321
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Wat een extreem vaag gedoe daar bij Hairmax.
Kan iemand mij het uitleggen hoe het nu zit met die FDA? Is het nu al ingeleverd bij FDA? Zo ja... Als ze klaar zijn bij de FDA, publiceert de FDA de resultaten dan niet zelf?
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 15:38   #322
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhogen
Wat een extreem vaag gedoe daar bij Hairmax.
Kan iemand mij het uitleggen hoe het nu zit met die FDA? Is het nu al ingeleverd bij FDA? Zo ja... Als ze klaar zijn bij de FDA, publiceert de FDA de resultaten dan niet zelf?
De studies die Lexington heeft laten doen zijn klaar ja, en ze zijn voorgelegd aan de FDA. De FDA kijkt er op dit moment naar volgens Lexington. Er wordt natuurlijk niets gepubliceerd voordat dit hele proces voltooid is.

Ik maak me intussen wel een beetje zorgen over het hele proces, het zal me niets verbazen als er iets is misgegaan. Lexington heeft laten weten dat de FDA een aantal kritische vragen heeft gesteld over het onderzoek, en dat dat de reden is dat ze meer tijd nodig hebben dan de aanvankelijke deadline van 90 dagen. Ik hoop maar dat Lexington een goed antwoord klaar heeft liggen op alle vragen.

Zoals bekend is het ontzettend moeilijk om een product door de FDA te loodsen. Producten met cosmetische doeleinden zullen ze alleen maar kritischer bekijken. Voor apparaten is een andere aanvraagprocedure (de '510k'-procedure) dan voor medicijnen. Merck heeft bij Propecia drie fases moeten doorlopen, en de derde fase was een enorm grote en dure studie waarbij de nieuwste technieken zijn gebruikt om het effect te meten onder meer dan duizend proefpersonen. De Phase 2 van dutasteride was niet minder indrukwekkend. Deze bedrijven waren zich er goed van bewust dat de FDA zeer kritisch kijkt naar dit soort 'luxeproducten' en ze hebben dus kosten noch moeite gespaard bij hun onderzoeken.

De '510k'-procedure van de lasercomb bestaat maar uit één fase en ik denk dat de FDA daarom misschien nog kritischer zal kijken naar het onderzoek. Wie weet heeft Lexington het hele proces weer onderschat, net zoals bij de eerste clinical trials die de FDA heeft afgekeurd. Toen hadden ze niet eens een controlegroep, nu gelukkig wel. Maar wat goed een struikelblok kan zijn is dat ze te weinig proefpersonen hebben mee laten doen in hun studie. Ik denk dat de FDA 100% zeker wil zijn van de veiligheid en de effectiviteit, en wil je dat met overtuigende significantie aantonen dan heb je wel een paar honderd proefpersonen nodig.

Lexington doet heel geheimzinnig over het aantal proefpersonen dat heeft deelgenomen aan de eerste en tweede clinical trials. Volgens mij waren het bij de eerste niet meer dan enkele tientallen, een belangrijke reden waarom de FDA ze niet heeft geaccepteerd. Van de tweede clinical trials weet ik alleen dat ze het op 5 verschillende locaties hebben uitgevoerd. Voor het doen van enigszins zinnige uitspraken heb je minimaal ongeveer 20 proefpersonen nodig (10 placebo, 10 het echte middel). Als ze hiervoor hebben gekozen dan hebben ze in totaal dus 5x20 = 100 proefpersonen, en dat is echt te weinig voor de kritische FDA ben ik bang. Ik denk dat de FDA pas genoegen neemt met een overtuigend significant resultaat voor zowel veiligheid als effectiviteit bij 200 tot 500 proefpersonen. Ik vraag me heel erg af of Lexington deze investering wel gemaakt heeft, want dat kost miljoenen... Laten we het hopen. Ik heb in ieder geval helemaal niet het idee dat ze het zekere voor het onzekere hebben genomen bij hun onderzoeken, zoals Merck en GSK dat wel hebben gedaan. Het zal nog spannend worden dus.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 1 juli 2006 om 18:41
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 18:24   #323
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
ik ben weer een stuk wijzer geworden over die procedures, thanks!
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2006, 17:28   #324
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
http://www.hairmaxforum.com/forum/sh...0718#post10718

Ze hebben foto's van de clinical trials gepost!
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2006, 17:36   #325
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Deze foto's: http://www.lasercomb.net/beforeafter.htm

Wel indrukwekkend!
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2006, 17:58   #326
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Deze foto's: http://www.lasercomb.net/beforeafter.htm

Wel indrukwekkend!
Voor de goede orde, het gaat dan dus alleen om de macrofoto's (detail) onderaan de pagina. De foto's van hele hoofden die erboven staan zijn oud en niet van deze trial.

Interessant zijn de hair counts die je kunt vinden rechtsonderaan iedere foto (alleen leesbaar bij de vergroting). Inderdaad laten de haartellingen verbeteringen zien, dat is positief. Hoewel het aantal nieuwe haren niet echt veel is, is er in ieder geval wel een algemene toename te zien. En het ontstaan van nieuwe haren is bijzonder, ook al zijn het er weinig, aangezien de meeste middelen alleen maar zorgen voor versterking van de bestaande haren. Dus als de Lasercomb inderdaad zorgt voor de combinatie van nieuwe haargroei en versterking van de bestaande haargroei dan kan het zeer goede zaken doen.

Wat me verder opvalt is de datering van de foto's: er zitten 6 maanden tussen. Ik vraag me af of dat betekent dat de studie ook 6 maanden heeft geduurd, dat vind ik wel kort en ik denk dat de FDA dat ook wel vindt. Maar aan de andere kant is het bemoedigend dat je deze resultaten al ziet na 6 maanden. Het eindresultaat na 1 of 2 jaar zal dan alleen maar beter zijn.

Verder vind ik het goed om te zien dat ze van een moderne fototechniek gebruik hebben gemaakt en niet van de meer achterhaalde bioptie (trichogram). Ze hebben dus kennelijk wel gebruik gemaakt van nieuwe technieken bij de onderzoeken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2006, 18:18   #327
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Voor de goede orde, het gaat dan dus alleen om de macrofoto's (detail) onderaan de pagina. De foto's van hele hoofden die erboven staan zijn oud en niet van deze trial.
Jammer, ik was net van plan om zo'n apparaat aan te schaffen . Niettemin zijn de macrofoto's onderaan de pagina wel hoopgevend. Het gaat om de toename van de haren in een cirkel met een diameter van een centimeter, opp. bedraagt dan 0.785 cm²
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 01:23   #328
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Jammer, ik was net van plan om zo'n apparaat aan te schaffen . Niettemin zijn de macrofoto's onderaan de pagina wel hoopgevend. Het gaat om de toename van de haren in een cirkel met een diameter van een centimeter, opp. bedraagt dan 0.785 cm²
Ja inderdaad, de oppervlakte van een cirkel van een diameter van 1 cm is 0,785 cm² (π.0,5²). De studies naar fina en duta zijn gedaan met een cirkel met diameter van 1 inch. 1 inch = 2,54 cm, de straal is dus 1,27 cm. De oppervlakte is dan dus 5,067 cm² (π.1,27², correct me if I'm wrong). Deze fina/duta-cirkel is dan dus 6,45 keer groter dan de lasercirkel (5,067/0,785). Toch?

Dan nu de hair counts van fina en duta:

Citaat:
This graph shows that after six month of treatment, the hair counts measured in a 1 inch diameter circle increased by about ~96 hairs with 0.5mg Dutasteride, compared to about ~72 hairs with 5mg Finasteride. The hair counts increased significantly with an increase in dosage with the biggest gain being ~108 hairs with a dose of 2.5mg Dutasteride.

[bron]
Als ik de gemiddelde netto hair count uitreken van de 5 macrofoto's op de lasercombsite, dan kom ik uit op 32 (41 + 37 + 31 + 28 + 23 / 5). Dit is echter in een cirkel die 6,45 keer kleiner is dan de fina/dutacirkel. Dus volgens mij kan ik dan die 32 vermenigvuldigen met 6,45 om een 'comparable unit' te krijgen, en dan kom ik uit op 206,4. Dat is nogal wat hoger dus dan de 96 van duta en de 72 van fina.

Hoewel ik geloof in de werking van de lasercomb, lijkt me dit niet kloppen. Maar wat doe ik fout? Kan iemand me daarop wijzen? Wat er sowieso fout gaat is dat ik de resultaten van verschillende studies met elkaar vergelijk, daarbij krijg je al vertekening doordat de onderzoeksomstandigheden niet exact gelijk zijn. Maar dat verklaart niet dit enorme verschil. Dus waar zit de fout in de berekening, waarde bèta's?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 02:39   #329
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428


Soms tellen ze 1 haar waar ik er 2 meen te zien, een enkel type haartje wordt bij de na-foto wel geteld maar bij de voor-foto niet. Dit lijkt wat gesjoemel, de na foto blijft hoe dan ook beter, maar de resultaten lijken opgeleukt te zijn.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 03:23   #330
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Als ik de gemiddelde netto hair count uitreken van de 5 macrofoto's op de lasercombsite, dan kom ik uit op 32 (41 + 37 + 31 + 28 + 23 / 5). Dit is echter in een cirkel die 6,45 keer kleiner is dan de fina/dutacirkel. Dus volgens mij kan ik dan die 32 vermenigvuldigen met 6,45 om een 'comparable unit' te krijgen, en dan kom ik uit op 206,4. Dat is nogal wat hoger dus dan de 96 van duta en de 72 van fina.
Hmmm, dit klopt inderdaad niet, Tiuri. Rekenen kun je wel, dat is een ding wat zeker is . Ik heb een vermoeden dat die hair count data alleen kan kloppen in een cirkel met een diameter van 1 inch (2.54 cm), dus in een oppervlak van 5.067 cm². Volgens mij is die cirkel met een diameter van 1 inch ook een standaard maat voor het berekenen van de hair counts in hair loss trails en dat die 1 cm gewoon een vergissing is.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Protopic EN Lasercomb combi: gevaarlijk?!? Guoy Overige behandelingen 16 24 augustus 2009 02:10
Nog steeds haaruitval 2,5 na zwangerschap lindaw Haarproblemen bij vrouwen 18 8 augustus 2009 18:37
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 26 september 2004 00:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.