Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 4,75 gemiddeld. Weergave
Oud 11 september 2004, 15:08   #76
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ik had de threadtitel even aangepast omdat je een deel 2 had gelanceerd. leek me duidelijk voor t onderscheid maar had inderdaad een foutje gemaakt heb t al weer aangepast!
Ok..
Effe iets tussendoors: ik zie bij heel veel mensen dat ze onderaan hun bericht steeds hun regimen automatisch laten neerzetten...hoe kun je dat bewerkstelligen?
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2004, 15:14   #77
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Ok..
Effe iets tussendoors: ik zie bij heel veel mensen dat ze onderaan hun bericht steeds hun regimen automatisch laten neerzetten...hoe kun je dat bewerkstelligen?
Via je User CP (linksbovenaan in beeld). Daar kun je al je instellingen bekijken en aanpassen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2004, 16:41   #78
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb edit

Na overleg met het management is de thread-titel opnieuw aangepast. Sorry voor het gezwalk maar nu laten we het zo

Het is belangrijk dat de titel van een thread goed de lading dekt. Wij vonden dat dat niet het geval was. De aanduiding "Verkeerd middel" kan bovendien verkeerd worden opgevat: zowel groene thee als vitamine B6 zijn in principe geen verkeerde middelen, maar ze kunnen wel verkeerd gebruikt worden.

En tot slot een verzoek aan Sonofsam om toekomstige threads in deze reeks (waar wij allen met smart op wachten ) ook soortgelijke titels te geven. De vierkante haken [ ] kunnen worden gebruikt om het middel mee aan te geven, erachter kan het onderwerp worden geplaatst.

Bedankt!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2004, 17:03   #79
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
P-5-P pillen verlagen het 5-alpha-reductase type 1, het enzym dat met name in huid / hoofd voorkomt. Door de verlaging heb je lokaal ook minder DHT. En dat is uiteindelijk het doel.
hee sonofsam, ik heb altijd begrepen dat 5AR-II het meest verantwoordelijk is voor haaruitval en dat deze het meest voorkomt in het hoofd en in de huid. Dit is ook het type dat finasteride vooral aanpakt, terwijl duta ze allebei aanpakt. Ik dacht dat bewezen was dat vooral 5AR-II verantwoordelijk is voor haaruitval, omdat bij hermafrodieten type II ontbreekt maar type I wel voorkomt, en hermafrodieten worden nooit kaal.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 september 2004 om 18:47
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2004, 20:45   #80
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
5ar

Type II is vooral verantwoordelijk voor mannelijke haaruitval en is dus o.a. op de hoofdhuid aanwezig.

Type I komt vooral in de huid voor, ook in de hoofdhuid, maar type I zorgt niet/amper voor het kalen.

Het is dus vooral type II die we moeten aanpakken.
__________________
Regimen: niets meer

Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 september 2004 om 18:46
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2004, 23:08   #81
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
en welk type wordt dan nu door fina geblockt? I of II???
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2004, 23:19   #82
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
laat maar jongens ik las in het haarwoordenboek van Laurensj dat het type II is dat door fina wordt geblockt.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2004, 00:05   #83
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
Type II is vooral verantwoordelijk voor mannelijke haaruitval en is dus o.a. op de hoofdhuid aanwezig.

Type I komt vooral in de huid voor, ook in de hoofdhuid, maar type I zorgt niet/amper voor het kalen.

Het is dus vooral type II die we moeten aanpakken.
Ik moet je enigszins corrigeren Ugh:

Type II maakt 70% van het totale DHT aan, de overige 30% worden door het type I gemaakt.

Echter: type I komt voor in de hoofdhuid, type II veel minder juist. Fina blockt alleen II en reduceert daarmee het totale DHT met 70%. Het DHT in de hoodfhuid zal echter niet met 70% afnemen, maar met veel minder, want het type I komt daar voor en niet type II. Dat is ook precies de reden waarom fina niet bij iedereen werkt: het DHT-niveau is bij die personen in de hoofdhuid nog altijd te hoog.
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2004, 00:08   #84
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
hee sonofsam, ik heb altijd begrepen dat 5AR-II het meest verantwoordelijk is voor haaruitval en dat deze het meest voorkomt in het hoofd en in de huid. Dit is ook het type dat finasteride vooral aanpakt, terwijl duta ze allebei aanpakt. Ik dacht dat bewezen was dat vooral 5AR-II verantwoordelijk is voor haaruitval, omdat bij hermafrodieten type II ontbreekt maar type I wel voorkomt, en hermafrodieten worden nooit kaal.
Enig effectief middel is beide typen blokken. Type 2 maximaal blokken leidt nog altijd tot een niet te verwaarlozen DHT-spiegel in de hoofdhuid (dankzij type I die daar voorkomt) en is geen garantie voor een fabuleuze haardos
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2004, 14:01   #85
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
DHT/5AR bronvermelding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Ik moet je enigszins corrigeren Ugh:

Type II maakt 70% van het totale DHT aan, de overige 30% worden door het type I gemaakt.

Echter: type I komt voor in de hoofdhuid, type II veel minder juist. Fina blockt alleen II en reduceert daarmee het totale DHT met 70%. Het DHT in de hoodfhuid zal echter niet met 70% afnemen, maar met veel minder, want het type I komt daar voor en niet type II. Dat is ook precies de reden waarom fina niet bij iedereen werkt: het DHT-niveau is bij die personen in de hoofdhuid nog altijd te hoog.
Misschien handig om de bron vermelding erbij te vermelden aangezien er onduidelijkheid is.

Hier is mijn bron:
[Studie] Hormonen en haar/talg
Citaat:
However, the 5-reductase type 2 isozyme has been localized by immunohistochemistry to hair follicles of human scalp; specifically to the innermost portion of the outer root sheath and the proximal inner root sheath (125).
Citaat:
However, the type 1 isozyme is the major form of 5-reductase in skin.
Citaat:
The type 1 isozyme is the major form of 5-reductase in the scalp, and there are no obvious differences in type 1 isozyme expression between balding vs. nonbalding areas of adult scalp according to immunohistochemical studies (117, 123, 125). Within the scalp, the type 1 isozyme is localized primarily to the sebaceous glands, with lower levels present in the hair follicle and dermis.
De conclusie die ik trek uit deze tekst is dus ongewijzigd:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
Type II is vooral verantwoordelijk voor mannelijke haaruitval en is dus o.a. op de hoofdhuid aanwezig.

Type I komt vooral in de huid voor, ook in de hoofdhuid, maar type I zorgt niet/amper voor het kalen.

Het is dus vooral type II die we moeten aanpakken.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2004, 14:49   #86
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
goede post Ugh.

ik heb ook begrepen dat 5AR type 1 nauwelijks of eigenlijk GEEN rol speelt bijk haarverlies.

Dat wordt eigenlijk bewezen door mensen die worden geboren met de aandoening 5-ARD (ofwel 5-Alpha-Reductase Deficiency). Deze mensen maken geen 5AR type 2 aan, en door een gebrek aan DHT tijdens het opgroeien verworden zij een soort tweeslachtige wezens (hermafrodieten), waarbij in de pubertijd de clitoris tot een soort penis kan vergroeien.
[bron]

Het interessante aan deze mensen is dat zij wel een ontwikkeling van het mannelijk geslachtsorgaan meemaken en ook vaak een lage stem krijgen (dit komt door de aanwezigheid van 5AR type 1, die nog wel voor enige DHT-vorming zorgt), maar gezichtshaar wordt niet of nauwelijks ontwikkeld en alopecia androgenetica komt ook niet voor.
[bron 1, bron 2]

De aanwezigheid van 5AR type 1 heeft mij daarom nooit zo erg gestoord
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2004, 17:38   #87
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Ik heb die artikelen van jullie gelezen, maar ik heb ook artikelen gelezen die ietwat andere informatie geven. Ik zal ze opzoeken en posten en dan hoor ik jullie reacties...

Wat mij wel enigszins bezighoudt is het volgende: als type II het belangrijkste is, en fina blockt dat, dan zou je van iedereen die fina gebruikt, verwachten dat het middel altijd aanslaat....en dat is niet zo...

Ik denk toch dat type I niet onderschat moet worden...

Groet,
Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2004, 17:59   #88
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Feit is dat alleen pyridoxal-5-fosfaat het DHT in de schedel, rondom de follikels verlaagt.

Ik zal de komende tijd zoveel mogelijk van deze schadelijke info proberen te weerleggen, en ik zal daarbij zoveel mogelijk proberen om goed onderbouwde en wetenschappelijk erkende artikelen bij te voegen.

Groet,
Sam
hi Sam,

lukt het een beetje met dit fijne initiatief van je ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2004, 18:56   #89
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
hi Sam,

lukt het een beetje met dit fijne initiatief van je ?
Beste Peter10,

Ik heb wat artikelen verzameld die bepaalde theorieen van mij ondersteunen. Ik ben echter nog bezig met het te samenvoegen in een "leesbaar" stuk.

Ik heb het alleen in mijn leven vreselijk druk op dit moment, dus hopelijk kan ik het binnen afzienbare tijd afkrijgen.
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2004, 19:07   #90
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
ik zie dat je geen kraanwater drinkt SonofSam...vertel...
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voeding, vitamines & kruiden idoena Overige (haar)discussies - Algemeen 235 28 juli 2009 19:09
Vitamine E Succinate vermindert werking androgeenreceptor Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 19 28 april 2008 01:12
Vit. B6, ik weet het ook ff niet meer Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 4 23 november 2006 23:55
Vitamine B6 klaas Medicijnen/haargroeimiddelen 3 23 maart 2004 22:26
Zinc gluconate en vitamine B6 (Pyridoxal 5' phosphate) Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 0 12 maart 2003 12:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.