Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 1 maart 2018, 19:49   #1
matsmarcus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2012
Berichten: 9
Haartransplantatie Prohair Feb 2018

Beste mede haarweb-ers,

Ik lees al geruime tijd met jullie mee, maar wil graag ook mijn verhaal met jullie delen.

Zo rond mijn 30e zijn mijn haarzorgen begonnen. Ik had tot die tijd altijd een mooie mannelijke haarlijn met (forse) inhammen gehad, zo vond ik zelf. Vanaf mijn 30e is mijn haarlijn zich echt gaan terugtrekken en begon ik mij hier echt zorgen om te maken. Daarom lees ik sinds April 2012 op dit forum met jullie mee.

Door de informatie die ik hier opdeed, ben ik destijds begonnen met Minoxidil en later Keratene Retard. Dit zorgde voor stabiliteit. Maar inmiddels liep ik wel rond met een NW3 haarlijn, wetende dat alleen een HT, nog uitkomst kon bieden.

Omdat gevoelsmatig zelf een HT ondergaan nog te grote stap was, volgde ik met gepaste jaloezie menig verslag van na de behandeling en de voortgang van diverse forumleden. Begin 2014 heb ik mezelf voorgenomen om ook een HT te ondergaan. Na een korte zoektocht waarbij ik bij twee klinieken op consultatie bent geweest, heb ik in juni 2014 een HT ondergaan bij Bart en Sabine van Porhair. De behandeling, waarbij 1900 grafts zijn getransplanteerd, heb ik als prettig ervaren, mede door aangename werkwijze van het prohair team. Na de behandeling ben ik direct vanuit Antwerpen naar huis gereden, waarna lange wachten op hergroei kon beginnen.

Tevens ben ik na de HT begonnen met dagelijks gebruik van Fina. Dit verklaard het enorme kleurverschil van mijn haar! Door de Fina is het paar tinten donkerder geworden.

Mijn eindresultaat heb ik destijds medio mei 2015 wel bereikt. Ik ben altijd superblij geweest met het resultaat, zie foto's. Enkel zo weet ik van mezelf, ik ben kritisch. En vond dat de dichtheid van mijn inhammen beter kon.

Mede daarom heb ik afgelopen Februari 2e HT ondergaan bij Prohair. Ditmaal voor het opvullen van beide inhammen, met in totaal 700 grafts. De ingreep was ditmaal een middagsessie en anders dan de eerste keer, had ik nu geen last van nervositeit of spanning. Wist wat mij te wachten stond! En inmiddels ben ik voldoende vertrouwd met de mensen aldaar.

Ondanks dat het rechtop slapen geen hobby van mij zal gaan worden, vielen de dagen daarna reuze mee. Omdat het een kleinere ingreep betrof heb ik geen zwellingen in het gelaat gehad.

Voor tweede maal kan lange wachten beginnen!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg iPiccy-collage.jpg‎ (134,0 KB, 243x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1746 - kopie.jpg‎ (30,4 KB, 200x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1751 - kopie.jpg‎ (24,4 KB, 151x gelezen)
matsmarcus is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.