Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 mei 2005, 01:47   #511
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ja Pizzacat, het is even door de zure appel heen bijten, maar mensen, het Walhalla komt ons toe daarna.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 01:50   #512
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb

ontopic verder graag, waarde (nachtelijke) haarwebbers
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 01:55   #513
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
Acceptatie!


Moeten we dit niet beter in een nieuwe thread stoppen?
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.
Pantau is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 01:59   #514
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
Ja! Beste tiuri de nachtwakers zijn de genen die nadenken.
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.

Laatst gewijzigd door Tiuri; 17 september 2007 om 17:06
Pantau is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 11:37   #515
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik weet niet zeker of het al eens gepost is, maar hieronder een link naar een interview met Interpharma Praha:

http://hairsite2.com/library2/article274.htm

(Om weer ff ontopic te komen .)
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 12:11   #516
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Ik had 't interview al ns gelezen, maar nu je 't hier zo plaatst, is 't toch weer leuk om even door te bladeren. Eén ding dat met me eerder opviel...

Waarom zijn ze gestopt om de placebo-groep een nepproduct te geven? Volgens de onderzoekers was het onethisch, na een bepaalde periode,de leden van de placebogroep verder Eucapil te onthoden. Zo'n argument hoor je niet vaak. Tenminste, ik kende het niet.

Ik blijf dat een beetje een raar verhaal vinden. Is het niet juist erg interessant te weten wat de verschillen op de lange termijn zullen zijn? Bij bijv. Propecia beschikt men over duidelijke data, die mij als patient ervan zouden overtuigen dat ik met dat spul de komende jaren zeker goed zit.

Of bijvoorbeeld de 40% verbetering bij Eucapil op de lange termijn had doorgezet/ was gegroeid, weten we nu niet. Is toch jammer.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 12:13   #517
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Nog een vraagje. Misschien weet iemand het antwoord... De geinterviewde heeft het hier ook weer over zogenaamde "dry shampoos". Weet iemand wat dat is?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 12:13   #518
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik weet niet zeker of het al eens gepost is, maar hieronder een link naar een interview met Interpharma Praha:

http://hairsite2.com/library2/article274.htm

(Om weer ff ontopic te komen .)
Zeer interessant, Haarmannetje! Ik kende dat interview nog niet. Ik zal het meteen opnemen in het HWBje.

Goede vragen trouwens van HairSite, ze hebben er duidelijk goed over nagedacht. Blijkbaar is er met het fluridil-onderzoek een beetje gerommeld, zoals blijkt uit onderstaande vraag en (het niet overtuigende) antwoord:

In Table 4 of the article in Dermatologic Surgery (referenced above), why is it that Eucapil did no more than placebo on the anagen ratio but had such obvious photographic effects after three months that the placebo arm was abandoned?

Please revisit Table 4 and the text of the article. Eucapil did produce a statistically significant increase in anagen and decrease in telogen counts after three months when compared to placebo. The placebo arm of the study was terminated (i.e., placebo patients received Eucapil) according to the study protocol because the anagen/telogen ratios improved in more than 40% of the Eucapil group subjects after three months. It would, therefore, not have been ethical to continue the placebo treatment. In addition, it has been found that Eucapil in a number of subjects increased the average hair diameter, giving the impression of "fullness" of the hair, even though the absolute number of hairs has not changed dramatically.


Leuk is ook dat het full-text artikel (PDF) van het fluridil-onderzoek erbij zit. Daarin zijn ook foto's te vinden van een van de proefpersonen. Zie attachment.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg fluridil_voor_na.jpg‎ (91,8 KB, 68x gelezen)
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 24 mei 2005 om 13:35
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 13:21   #519
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Hmm, ik ben misschien wel te sceptisch, maar in het interview wordt gesproken van "photographic effects" (visueel effect) tegen een minder duidelijke werking in de anagen telling... Waarom zien we dan alleen zo'n onduidelijke foto van vooroorlogse kwaliteit? (Terwijl ze 't daarvan moeten hebben.)

En idd, het riekt een beetje naar gerommel met resultaten... Maar die discussie is al eens gevoerd
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 13:23   #520
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Hmm, ik ben misschien wel te sceptisch, maar in het interview wordt gesproken van "photographic effects" (visueel effect) tegen een minder duidelijke werking in de anagen telling... Waarom zien we dan alleen zo'n onduidelijke foto van vooroorlogse kwaliteit? (Terwijl ze 't daarvan moeten hebben.)

En idd, het riekt een beetje naar gerommel met resultaten... Maar die discussie is al eens gevoerd
Inderdaad, Vince. Ik krijg een beetje scam-gevoelens bij dit verhaal.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 13:51   #521
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Inderdaad, Vince. Ik krijg een beetje scam-gevoelens bij dit verhaal.
Eh, ja, dat heb ik ook al een tijdje. Ze draaien aardig om de feiten heen.

En dan te bedenken dat ik het al maanden van Fluridil moet hebben.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 13:51   #522
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb Interessante documenten

Als attachment nog wat interessante documenten die ik her en der heb gevonden over fluridil.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Fluridil instructies.pdf‎ (110,8 KB, 63x gelezen)
Bestandstype: pdf Fluridil Studie Artikel 2002.pdf‎ (272,3 KB, 76x gelezen)
Bestandstype: pdf Fluridil Studie Artikel 2003.pdf‎ (201,9 KB, 162x gelezen)
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 15:16   #523
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
hoe is het eigenlijk met de waardering voor fluridil op de amerikaanse hairloss fora ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 15:29   #524
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Ik had 't interview al ns gelezen, maar nu je 't hier zo plaatst, is 't toch weer leuk om even door te bladeren. Eén ding dat met me eerder opviel...
Waarom zijn ze gestopt om de placebo-groep een nepproduct te geven? Volgens de onderzoekers was het onethisch, na een bepaalde periode,de leden van de placebogroep verder Eucapil te onthoden. Zo'n argument hoor je niet vaak. Tenminste, ik kende het niet.
doet me een beetje denken aan SonOfSam die nog 2 nietkalende grijzaards aan zijn groep toevoegde, omdat hij dan 20 mensen had en dat zo'n mooi rond getal is....
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 17:17   #525
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Ik had 't interview al ns gelezen, maar nu je 't hier zo plaatst, is 't toch weer leuk om even door te bladeren. Eén ding dat met me eerder opviel...
Ja, best leuk idd .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Waarom zijn ze gestopt om de placebo-groep een nepproduct te geven? Volgens de onderzoekers was het onethisch, na een bepaalde periode,de leden van de placebogroep verder Eucapil te onthoden. Zo'n argument hoor je niet vaak. Tenminste, ik kende het niet.
Volgens mij is dit juist wel een heel logisch argument. Dit specifiek ethische punt is juist zeer bekend bij het experiment. Als je de placebo-groep zou aanhouden, dan zou je die mensen onthouden van de voordelen van het middel. Experimenttechnisch gezien niet echt een fijne verandering, maar ethisch gezien wel logisch. Als ik zelf mee zou doen aan zo'n onderzoek als placebo-lid en ik krijg te horen dat de experimentele groep het goed doet, dan zou ik ook wel graag van dat voordeel willen meepikken.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 23:53
[minoxidil] Algemeen cherifo Medicijnen/haargroeimiddelen 3780 20 september 2021 16:09
[saw palmetto] Algemeen Mika Medicijnen/haargroeimiddelen 1151 22 juni 2016 12:59
[fluridil] Shedding ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 10 20 november 2006 15:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.