Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 juni 2017, 11:12   #1
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Voor en direct na de HT: ervaringen gevraagd

Ik plan een HT in Veldhoven, ergens in de komende herfst, als de rust op het werk een beetje is teruggekeerd. Over de procedure zelf maak ik me weinig zorgen, maar wel om het gedoe eromheen. Ik ben dus benieuwd hoe anderen de zaken aangepakt hebben. Ik ga voor een grote ingreep, dus 2 dagen.

1. Transport. Je mag na de ingreep niet rijden. Ik heb geen zin om mijn vrouw daarmee te belasten. (Dat is de formele versie - in werkelijkheid zullen door de verhoogde bloeddruk direct al mijn grafts eruit springen als ik naast haar zit terwijl zij rijdt :-). Dat zal dus wel een taxi worden, maar ik heb ook weinig puf om door een of andere jandoedel naar huis gereden te worden als ik eruit zie of ik met mijn kop in een betonmolen heb gehangen. Bij Transhair hadden ze dat indertijd beter geregeld, daar bracht hun eigen chauffeur, die je hielp met in- en uitstappen etc., je naar een 'bevriend' hotel in de buurt waar het altijd volzat met HT patiënten.

2. De eerste nachten slapen. Ik heb straks dus 2 'eerste' nachten, en ik hoor verschillende verhalen. Nekkussens, tuinstoelen, wakker blijven en op de behandeltafel slapen, hoe hebben anderen dat ervaren?

3. De eerste dagen doorkomen. Ik ben bang dat ik de hele dag in een stoel ga zitten en mijn hoofd niet eens durf te bewegen. Bij mijn eerdere FUT had ik dat niet, want toen zat mijn hele kop nog vol met haar en dat geeft toch een soort bescherming van het behandelde gebied.

Benieuwd naar jullie reacties.
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2017, 15:39   #2
JensDW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2016
Berichten: 44
Geslacht:
Ik ben bij esteworld geweest dus vervoer was hun eigen chauffeur. Wat de rest betreft:

2: Voor te slapen heb ik een nekkussen gebruikt (zo 1 dat men vaak op het vliegtuig gebruikt). Geen problemen mee gehad goed geslapen, geen bloed op mijn kussen dus viel goed mee.

3: Zeker en vast voorzichtig met zijn bij het instappen in een auto ofzo en na een paar dagen het wassen ook voorzichtig wassen, maar voor de rest mag je gerust bewegen, gewoon niet intensief gaan sporten de eerste dagen, maar heb er eig geen last van gehad. Voor je het weet mag je terug gewoon alles normaal doen.

Hopelijk heb je hier iets aan
JensDW is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.