Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 juni 2017, 15:38   #16
drs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2017
Berichten: 35
Geslacht:
Moet ik de foam of vloeistof enkel op de kale plekken gebruiken? Kan ik de foam bijvoorbeeld niet gewoon op mijn haar doen en over mijn hele hoofd (dus ook gebieden met haar) in mijn hoofdhuid inmasseren?
drs is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2017, 16:36   #17
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ik zou het met een ruime marge op de kale plekken masseren na het douchen. Je dunner wordende plekken zijn erg lokaal bij jou. Ik deed het vanwege diffuus dunner haar over mijn hele hoofd en had al snel resultaat. Minoxidil diffundeert door de hoofdhuid en zal ook werken op de plekken waar je het niet aanbrengt.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2017, 23:46   #18
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Ik kan de foto s niet beoordelen omdat ze al verwijderd zijn (wsslijk ivm privacy van de topic starter)..

Maar aan de reactie s die je gekregen hebt te zien is het inderdaad waarschijnlijk het beste om je grafts te bewaren totdat je ze echt een keer nodig hebt.

Zo te zien heb je er over nagedacht en volg je het advies op, er zijn veel mensen hier op Haarweb die medicatie tegen verder haarverlies gebruiken en ik lees erg weinig over bijwerkingen.

Good luck!

Ps zeer eerlijk antwoord in de 2e post in dit topic van Bverotti (eigenaar Prohair clinic), toppie Bart! Die eerlijkheid (icm met goede resultaten) is wat mij toen heeft doen kiezen voor PH.
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2017, 17:17   #19
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham123 Bekijk bericht
De dokter moet, indien jij het aandringt, jou gewoon de medicatie toeschrijven.
waarom zou een huisarts jou finasteride MOETEN voorschrijven? de huisarts is er om over jouw gezondheid te waken en als het zijn mening is dat dat onverantwoord is, kan je dat niet afdwingen. Nieuwe huisarts zoeken, dat kan je dan weer wel doen.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2017, 17:23   #20
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
waarom zou een huisarts jou finasteride MOETEN voorschrijven? de huisarts is er om over jouw gezondheid te waken en als het zijn mening is dat dat onverantwoord is, kan je dat niet afdwingen. Nieuwe huisarts zoeken, dat kan je dan weer wel doen.
Een huisarts dient evidence-based geneeskunde te bedrijven. Finasteride is bewezen effectief bij erfelijke kaalheid en heeft daarnaast een gunstig bijwerkingsprofiel. Als een patiënt komt met een realistische hulpvraag, waarom zou een huisarts dan niet voorschrijven?
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2017, 17:37   #21
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Als een patiënt komt met een realistische hulpvraag, waarom zou een huisarts dan niet voorschrijven?
Omdat hij tegen het voorschijven van medicijnen met in sommige gevallen ingrijpende bijwerkingen is voor een cosmetisch probleem? Ja, ik slik ook hoor, begrijp me niet verkeerd, maar mijn huisarts vond het in eerste instantie ook geen geweldig idee. Later ging ze gelukkig wel overstag.
Maar voor zover ik weet moet een huisarts zelf de verantwoording kunnen nemen voor wat hij/zij voorschrijft, en ik kan me best voorstellen dat een wat minder empathische huisarts daar voor past.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2017, 18:28   #22
drs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2017
Berichten: 35
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Omdat hij tegen het voorschijven van medicijnen met in sommige gevallen ingrijpende bijwerkingen is voor een cosmetisch probleem? Ja, ik slik ook hoor, begrijp me niet verkeerd, maar mijn huisarts vond het in eerste instantie ook geen geweldig idee. Later ging ze gelukkig wel overstag.
Maar voor zover ik weet moet een huisarts zelf de verantwoording kunnen nemen voor wat hij/zij voorschrijft, en ik kan me best voorstellen dat een wat minder empathische huisarts daar voor past.
Indien mijn huisarts geen finasteride en minoxidil wilt voorschrijven, hoe kom ik dan makkelijk aan legitieme versies van deze medicijnen? Op Amazon wordt "Rogaine" foam en liquid verkocht. Is dit net zo effectief als de versie die de huisarts zou voorschrijven?

Daarnaast is het niet enkel een cosmetisch "probleem", voor velen ook een bron van stress, wat het probleem alleen erger kan maken.
drs is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2017, 20:41   #23
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drs Bekijk bericht
Indien mijn huisarts geen finasteride en minoxidil wilt voorschrijven, hoe kom ik dan makkelijk aan legitieme versies van deze medicijnen? Op Amazon wordt "Rogaine" foam en liquid verkocht. Is dit net zo effectief als de versie die de huisarts zou voorschrijven?
Aan je huisarts duidelijk maken dat als je het niet voorgeschreven krijgt je het wel op internet koopt, of een nieuwe huisarts zoeken.
Rogaine kan je net zo goed online kopen, finasteride vind ik zelf gevaarlijker (want heeft ernstigere bijwerkingen en je slikt het door, ipv dat je smeert, waardoor ik toch meer zekerheid wil), maar anderen doen dat wel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drs Bekijk bericht
Daarnaast is het niet enkel een cosmetisch "probleem", voor velen ook een bron van stress, wat het probleem alleen erger kan maken.
Tuurlijk, voor mij hetzelfde. Ik geef alleen maar aan hoe een objectief ander persoon zonder haarobsessie hier naar zou kunnen kijken.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2017, 09:35   #24
drs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2017
Berichten: 35
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Aan je huisarts duidelijk maken dat als je het niet voorgeschreven krijgt je het wel op internet koopt, of een nieuwe huisarts zoeken.
Rogaine kan je net zo goed online kopen, finasteride vind ik zelf gevaarlijker (want heeft ernstigere bijwerkingen en je slikt het door, ipv dat je smeert, waardoor ik toch meer zekerheid wil), maar anderen doen dat wel



Tuurlijk, voor mij hetzelfde. Ik geef alleen maar aan hoe een objectief ander persoon zonder haarobsessie hier naar zou kunnen kijken.
Ik heb vandaag finasteride voorgeschreven gekregen. Volgens de huisarts kon het geen kwaad, deed er helemaal niet moeilijk over.

Maar minoxidil wou hij niet voorschrijven. Zou mensen resistent maken tegen antibiotica.

Het tegenovergestelde van wat ik verwacht had eigenlijk. Minoxidil blijkt de grotere kwaaddoener. Mijn twijfels over finasteride zijn verdwenen, maar nu twijfel ik juist over minoxidil.
drs is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2017, 10:58   #25
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drs Bekijk bericht
Ik heb vandaag finasteride voorgeschreven gekregen. Volgens de huisarts kon het geen kwaad, deed er helemaal niet moeilijk over.

Maar minoxidil wou hij niet voorschrijven. Zou mensen resistent maken tegen antibiotica.

Het tegenovergestelde van wat ik verwacht had eigenlijk. Minoxidil blijkt de grotere kwaaddoener. Mijn twijfels over finasteride zijn verdwenen, maar nu twijfel ik juist over minoxidil.
Gefeliciteerd! Wat betreft minoxidil: inderdaad heel bijzonder, heb ik nog nooit iets over gehoord (en komt op mij ook onwaarschijnlijk over, maar ja).

Trouwens, ik gebruik allebei, maar finasteride is bij de meeste mensen toch wel echt verreweg het krachtigste middel van de twee.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2017, 11:57   #26
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Met welke dosering ga je nou beginnen drs? Ik zou gewoon met 1mg beginnen. Mocht je gevoelig zijn voor seksuele klachten, dan merk je dat pas na ongeveer 1-2 maanden. Dit heeft namelijk een reden:

1) DHT en testesteron zijn via een feedback systeem met elkaar in verbinding.
2) Verlaagde DHT spiegels door Fina induceren een upregulatie (verhoging) van je testesteron
3) Door verhoogd testesteron gaat je libido omhoog
4) Dit effect neemt af over een aantal weken waardoor je testesteron weer daalt.

Gr Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2017, 13:07   #27
drs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2017
Berichten: 35
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Met welke dosering ga je nou beginnen drs? Ik zou gewoon met 1mg beginnen. Mocht je gevoelig zijn voor seksuele klachten, dan merk je dat pas na ongeveer 1-2 maanden. Dit heeft namelijk een reden:

1) DHT en testesteron zijn via een feedback systeem met elkaar in verbinding.
2) Verlaagde DHT spiegels door Fina induceren een upregulatie (verhoging) van je testesteron
3) Door verhoogd testesteron gaat je libido omhoog
4) Dit effect neemt af over een aantal weken waardoor je testesteron weer daalt.

Gr Nicolaas
Ik ga met 1 mg per dag beginnen, wat volgens mij standaard is. Arts gaf ook aan dat als ik het neem, ik het gewoon goed moet nemen/zoals het ontworpen is. Ik gebruik daarnaast een shampoo met Ketoconazol (2%).

Ik weet echter nog niet of ik Minoxodil ga gebruiken. Huisarts raadde juist dit medicijn af. En als ik toch besluit om het te gebruiken, dan weet ik nog niet welke variant het meest geschikt is (foam of liquid). Ik draag mijn haar nooit kort, maar middel-lang.
drs is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2017, 14:10   #28
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drs Bekijk bericht
Ik weet echter nog niet of ik Minoxodil ga gebruiken. Huisarts raadde juist dit medicijn af. En als ik toch besluit om het te gebruiken, dan weet ik nog niet welke variant het meest geschikt is (foam of liquid). Ik draag mijn haar nooit kort, maar middel-lang.
De combo Minoxidil + Finasteride werkt synergistisch is gebleken uit clinical trials. Dus dat is zeker de moeite waard. Als jij je haar nat maakt of de Minox aanbrengt na het douchen dan maakt de lengte van je haar niets uit. Ik bracht in de ochtend altijd aan na het douchen en na mijn werk maakte ik mijn haar goed nat onder de kraan voordat ik het aanbracht met foam. Ik had al snel goede resultaten met de BIG 3
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2017, 17:01   #29
drs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2017
Berichten: 35
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
De combo Minoxidil + Finasteride werkt synergistisch is gebleken uit clinical trials. Dus dat is zeker de moeite waard. Als jij je haar nat maakt of de Minox aanbrengt na het douchen dan maakt de lengte van je haar niets uit. Ik bracht in de ochtend altijd aan na het douchen en na mijn werk maakte ik mijn haar goed nat onder de kraan voordat ik het aanbracht met foam. Ik had al snel goede resultaten met de BIG 3
Kun je gewoon naar bed nadat je 's avonds de foam hebt aangebracht? Dus is het niet vettig en trekt het gewoon snel in?
drs is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2017, 18:44   #30
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drs Bekijk bericht
Kun je gewoon naar bed nadat je 's avonds de foam hebt aangebracht? Dus is het niet vettig en trekt het gewoon snel in?
Tsja, hoogstens wordt je kussen vies. Ik vind het foam wel goor spul hoor, maar goed, 's ochtends was je je haar en het is weg.
minten is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.