Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juni 2010, 02:29   #1
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Transplantatie op behaarde hoofdhuid?

Hallo mensen. Heb een vraag voor jullie:

Is het mogelijk om een haar transplantatie te doen op de nog behaarde hoofdhuid? Ben erg aan het overwegen een te nemen op het moment, maar dat is normaal geen goed idee als je alleen nog een NW 3 bent op je 20ste (ik kijk even in de toekomst nu).

Daarom wil ik ter versterking ook de rest van mn hoofd alvast op de dunner wordende plekken aanvullen met haar uit de donar zones (zijkant en achterkant van mn hoofd) want deze hebben nog volle beharing. Heb namelijk erg dik haar van mezelf.

Niemand zou het ook behalve mn inhammen kunnen zeggen, maar ben volgens mij al enorm kalend en wil er op deze manier wat aan doen.

Geld is overigs geen probleem voor mij. Heb nog een dikke spaar rekening, en kan full time werk vinden binnen no-time. Ik wil alleen weten of dit mogelijk is, ja of nee en ook verstandig. Ben wel van plan gewoon de medicatie te blijven gebruiken natuurlijk (finasteride, minox 5% en dutasteride binnenkort).

Mijn idee: een haarwortel onderzoek laten doen om te weten waar de uitdunning plaats vind, en daar dan licht bij laten transplanteren (FUT techniek) ter verdikking. Haarlijn dicht opvullen tot een NW 2 en in de frontale regio extra haren plaatsen, ook ter verdikking. Na het haaronderzoek, op bezoek bij een transplantatie-kliniek met haar op mn hoofd en dan een tondeuse meenemen, het ter plekke scheren en dan laten transplanteren (lijkt me makkelijker) Is dit mogelijk... of is dit een illusie? Of een extreem idee die nog niemand overwogen heeft en de voorpagina van de krant kan bereiken??

Ik wil graag meningen horen. En weten of het mogelijk is.

EDIT: Ook wil ik graag duidelijk maken: dit is een idee voor de toekomst. In misschien... 2 of 3 jaar tijd. Ga ook dutasteride nemen, wat ook best een extreem middel is, en wil eerst kijken of dat aanslaat. Als mn haar status minimaal 1.5 jaar stabiel is, zou ik dit pas ondernemen.
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!

Laatst gewijzigd door Fallen Dreams; 9 juni 2010 om 02:39
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2010, 12:53   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.255
Geslacht:
Hi Fallen Dreams,

Ik denk wel dat het mogelijk is. Maar ik verwacht dat je de bestaande (nog) gezonde haren kunt beschadigen. En je hebt waarschijnlijk kans dat de bestaande haren versneld uitvallen. Je zou een kliniek kunnen aanschrijven en vragen wat hun mening daar over is.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2010, 16:53   #3
Wolly
HaarWeb lid
 
Wolly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 127
Zeker is dat mogelijk kijk maar eens naar mijn foto's op mijn profiel.
Er is idd een kans dat de rest van je haren ook uit vallen maar dat was bij mij gelukkig niet het geval + de dokter heeft meer grafts geplaatst voor het geval dat dat wel zou gebeuren.
__________________
Finasteride 1 mg ( November 2008)
FUE 1814 AC Dr Feriduni 10-06-2009
Nog 6000-7000 grafts beschikbaar
Wolly is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2010, 20:59   #4
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Waarom wil je een FUT en geen FUE?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2010, 05:10   #5
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Oww dat is mijn fout ja, ik wil de behandeling zonder litteken het liefst (dus FUE idd)

En Wolly, heb net gepost in jouw topic en vond je resultaat heel goed! Alleen is mn situatie (nog) niet zo erg als ik zie op je profiel foto. Bij welke kliniek ben je geweest? Ik zal die zeker onthouden!
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2010, 07:35   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht
Oww dat is mijn fout ja, ik wil de behandeling zonder litteken het liefst (dus FUE idd)

En Wolly, heb net gepost in jouw topic en vond je resultaat heel goed! Alleen is mn situatie (nog) niet zo erg als ik zie op je profiel foto. Bij welke kliniek ben je geweest? Ik zal die zeker onthouden!
Die opmerking 'FUE 1814 AC Dr Feriduni 10-06-2009' in Wolly's handtekening lijkt me veelzeggend
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2010, 11:25   #7
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Oke dat had ik nog niet begrepen. Ik dacht dat het gewoon de naam van de dokter was, had geen idee dat je met zijn naam alleen al op de website kwam.

Maar ik heb de website bekeken, en ziet er goed uit. Ik denk dat ik daar wel de transplantatie zou willen doen.

Kijk eerst een jaartje of de nieuwe medicatie goed werkt. Is sowieso een goed idee vanwege mn leeftijd (ben nu 19, eind juli word ik 20).

Mn haarlijn hoeft overigs ook niet veel lager. Met een NW2 ben ik al tevreden (of NW1.5 ofzo). Het is alleen zo dat ik de rest ook wil opvullen, zodat het gewoon beter is en ik minder zorgen heb er over.

Is een haar wortel onderzoek een goed idee om te doen voordat ik hiermee begin?
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2010, 12:18   #8
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht

......................

Is een haar wortel onderzoek een goed idee om te doen voordat ik hiermee begin?
Misschien is het verstandig ook eerst een bloedonderzoek te doen [dus het wat breder op te pakken].

Je bent goed bezig [met al die stappen die je neemt].

Gr Roloff
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2010, 15:03   #9
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Dankje rollof Ja ik doe mn best om het zo goed mogelijk aan te pakken.. dat is volgens mij ook de enige manier hoe je resultaat kan verwachten.

Mijn bloed is laatst al geprikt trouwens toen ik naar de dermatoloog ging. Moet alleen nog wachten op de uitslag, telefonisch consult heb ik maandag. Alleen heeft de dokter geen vakjes bij de hormonen laten onderzoeken (oestrogen en test.) dus daar ga ik dan ook naar vragen of de 2 in balans zijn.

Vooral omdat er misschien spraak kan zijn van hormonale imbalans. Mijn oma van moeders kant (enorm lieve vrouw was dat) had namelijk ook AGA vanwege een imbalans, en ik zie er wel trekjes van mij in terug. Ben namelijk enorm instabiel soms om geen enkele reden, terwijl ik van mezelf vrij evenwichtig ben. Dus zal ik ook vragen naar de oest. en test. waarden, en DHT als dat mogelijk is?
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!

Laatst gewijzigd door Fallen Dreams; 10 juni 2010 om 15:14
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2010, 19:05   #10
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht
Dankje rollof Ja ik doe mn best om het zo goed mogelijk aan te pakken.. dat is volgens mij ook de enige manier hoe je resultaat kan verwachten.

Mijn bloed is laatst al geprikt trouwens toen ik naar de dermatoloog ging. Moet alleen nog wachten op de uitslag, telefonisch consult heb ik maandag. Alleen heeft de dokter geen vakjes bij de hormonen laten onderzoeken (oestrogen en test.) dus daar ga ik dan ook naar vragen of de 2 in balans zijn.

Vooral omdat er misschien spraak kan zijn van hormonale imbalans. Mijn oma van moeders kant (enorm lieve vrouw was dat) had namelijk ook AGA vanwege een imbalans, en ik zie er wel trekjes van mij in terug. Ben namelijk enorm instabiel soms om geen enkele reden, terwijl ik van mezelf vrij evenwichtig ben. Dus zal ik ook vragen naar de oest. en test. waarden, en DHT als dat mogelijk is?
Okee !! Succes ! Roloff
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!
roloff is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe Topicorte gebruiken op behaarde hoofdhuid Simba_ Medicijnen/haargroeimiddelen 5 18 november 2009 09:54
Groene zeep tegen seborroïsch eczeem van de behaarde hoofdhuid theo sluis Medicijnen/haargroeimiddelen 18 10 november 2006 17:37
Interview HaarWeb met C.G. Gho over HaarStamcel Transplantatie Tiuri Chirurgische behandelingen 0 18 september 2005 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.